Taarten Decoreren XIII

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jaime_

Re: Taarten Decoreren XIII

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 20:38

Dat effect probeerde ik ook te creeren, dat is dus gelukt :P

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 21:01

Ik heb zojuist op de weegschaal gestaan en werd daar niet echt blij van.
Ik ben gewoon 2 kilo aangekomen van alle taart en cake.
Wat een groot nadeel van al dat lekkers |(

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 21:02

Kben op dieet :+

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 21:07

Hihi, hoe doe je dat, als je zoveel lekkers maakt? Ik kan nog geen NEE tegen mezelf zeggen...

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 21:07

Gewoon voor elke dag een schema maken wat je gaat eten, en daar niet vanaf wijken

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 21:09

Oef, knap hoor! Wat weeg jij dan in combinatie met je lengte? Als ik dat mag vragen?
En waar wil je naartoe?

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 21:09

Dat heb je toch helemaal niet nodig Jaime?

dancertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 21:13

ik heb geluk weet dat ik het niet mag heb een chronische alvleesklierontsteking en kan het gewoon niet hebben dus pak het ook niet want dan fgaat het fout en beland ik in het ziekenhuis

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 21:14

Ik woog altijd 57 a 59 kg. Maar mijn pony is nu met pensioen waardoor ik niet meer mijn dagelijkse beweging heb, ik heb een slecht ritme (mede door de nachtdiensten) etc. dus ik wou gewoon bewuster gaan eten, mijn moeder doet nu aan sonja bakker.. en ik wou gewoon als doel voor dit jaar bewuster en gezonder omgaan met eten. Dus ben me daar een beetje in gaan verdiepen. Gister de weegschaal onder het stof weggehaald (oud ding van 15 jaar oud ofzo) en die gaf 63kg aan, waar ik toch wel van 'schrok' Ik wil dus gewoon weer terug naar mijn oude gewicht en mijn streven is 56 kg. Dat is een normaal gewicht met mijn lengte van ca. 1.63. Ondanks dat ik echt geen dikkerdje ben en een gezond BMI heb wil ik toch wat kilootjes kwijt en gezonder eten :)

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 21:16

Gezond(er) eten is altijd een goed streven :j
Ik ben ook weer een beetje bezig met opletten, of nou ja, eigenlijk gewoon met meer bewegen :+
Meer bewegen is voor mij vaak al voldoende om weer wat strakker in mn vel te zitten, wordt er ook blijer van dus dat is ook leuk meegenomen. Dus loop nu weer 3x in de week hard (nou ja, ben al 2 hele keren gegaan :') ), viel me niet tegen met mn conditie na twee maanden niks gedaan te hebben!

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 21:27

dancertje schreef:
ik heb geluk weet dat ik het niet mag heb een chronische alvleesklierontsteking en kan het gewoon niet hebben dus pak het ook niet want dan fgaat het fout en beland ik in het ziekenhuis

Oei, dat is in dit geval een voordeel bij iets naars: je wordt simpelweg ziek als je iets neemt. Lijkt me wel heel moeilijk voor je!
Overigens heb jij een erg leuke boktnaam: mijn paard heet zo :D :D

Jaime_ schreef:
Ik woog altijd 57 a 59 kg. Maar mijn pony is nu met pensioen waardoor ik niet meer mijn dagelijkse beweging heb, ik heb een slecht ritme (mede door de nachtdiensten) etc. dus ik wou gewoon bewuster gaan eten, mijn moeder doet nu aan sonja bakker.. en ik wou gewoon als doel voor dit jaar bewuster en gezonder omgaan met eten. Dus ben me daar een beetje in gaan verdiepen. Gister de weegschaal onder het stof weggehaald (oud ding van 15 jaar oud ofzo) en die gaf 63kg aan, waar ik toch wel van 'schrok' Ik wil dus gewoon weer terug naar mijn oude gewicht en mijn streven is 56 kg. Dat is een normaal gewicht met mijn lengte van ca. 1.63. Ondanks dat ik echt geen dikkerdje ben en een gezond BMI heb wil ik toch wat kilootjes kwijt en gezonder eten :)

Hmmmm, zelf ben ik 1.70 en heb ik ook altijd gewogen wat jij weeg. En de weegschaal gaf vanochtend 64 aan, ik had al mijn kleren aan dus ik vond dat ik er 1 kilo vanaf mocht halen, waardoor ik uitkwam op 63 kilo.
Dat is inderdaad even schrikkken, net als wat jij zegt. Enige manier waarop het zal lukken is geen taarten meer bakken :D
Maar serieus: ik vind het knap van je dat je het volhoudt.
Donderdag ben ik jarig, zaterdag vier ik mijn verjaardag en ik heb besloten op 1 chocoladetaart en 1 appeltaart te maken.
Weer een halve kilo erbij :D

dancertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 21:31

Esgaroth schreef:
dancertje schreef:

Oei, dat is in dit geval een voordeel bij iets naars: je wordt simpelweg ziek als je iets neemt. Lijkt me wel heel moeilijk voor je!
Overigens heb jij een erg leuke boktnaam: mijn paard heet zo :D :D

hmm mijn eerste paardje heette zo
wel toevallig dan he

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 22:06

Wauw, die cupcakes zijn echt heel mooi!
Echt heel schattig. :j

Lindas2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 22:23

Mooie cupcakes Jaime!

Wat vervelend dancertje!
Ik ben inmiddels al weer 7.5 kilo afgevallen (nog 2.5 te gaan).. soms wel lastig hoor als je dingen aan het bakken bent :P.
Laatst bijgewerkt door Lindas2 op 18-01-11 22:34, in het totaal 1 keer bewerkt

dancertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 22:25

ene kant lastig andere kant wel makkelijk kom ook niet snel meer bij, nu alleen bezig alles van de medicijnen eraf te krijgen ben al 5 kilo kwijt maar wil er nog 10 kwijt

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 22:35

ik ben 1,72 en weeg 67 kg. IK wil het liefst ook terug naar de 64 maar ik doe nog al veel en eet ook best veel.. Tis wel grotendeels spier, dat weegt al meer maar toch.. tis voor het idee

Lindas2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 22:35

Net de NL versie van Cake chic van Peggy porschen besteld :D *\o/* !!

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 22:46

Oh leuk, ik zag 'm laatst nog in de winkel, wel even doorgebladerd maar ik was opzoek naar een kookboek dus ik heb 'm maar laten staan :P

MissBonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 22:57

Hoe géweldig is dit topic 8-)
Ik wil hier binnenkort ook eens aan beginnen...zie het tegenwoordig zovaak voorbij komen, dat het mij toch ook wel moet lukken? Ik als wannabe-kokkin? :D

Nousa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 23:13

Wauw geweldig wat jullie allemaal maken!

Ik houd van bakken, helaas wat minder van marsepein maar wie weet ga ik eens proberen een taart te maken voor een verjaardag. Dan zal ik hier vast terecht kunnen voor tips!

MissBonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 23:15

Ik krijg er ook helemaal de kriebels van en heb besloten me er vrijdag eens aan te gaan wagen!
Van de week dus eerst even spullen inslaan...

LadyJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 23:15

Nou dames wat gaan jullie snel ik hou het niet meer bij hahhah

even de fotos van de afgelopen week

Afbeelding
dit was de taart voor mijn collega, heb toch maar naar jullie geluisterd en alleen maar 2 lagen gemaakt en dat was meer dan genoeg! vind hem zelf een beetje tegenvallen

Afbeelding
dit was de workshop die ik gevolgd had op de beurs
Varkentje in de modder

Afbeelding
en ook deze heb ik in de workshop gemaakt

Esgaroth;
ik ken het probleem van de weegschaal, ga voortaan ook bakken maar laat anderen het op eten hhahhah

Jullie zijn allemaal lekker slank, durf mijn gewicht echt niet op te schrijven hier, maar heb heel veel stress en dat werkt ook niet in je voordeel, het gaat nu gewoon niet hoe ik ook oplet en heb iom een arts een stop ingelast dat ik eerst weer lekker in mijn vel zit en dan pas ga lijnen, maar ik let heus nog wel op hoor

Miss bonny;
gewoon aan de slag gaan en proberen, lukt je vast wel

Heb alleen even de laatste pagina bijgelezen want ben even met vanalles en nog wat bezig :o weer een keerr druk druk druk

Mmijn nieuwe mixer is al kapot maar ga er mooi mee terug, dat ding heeft 160 euro gekost en wilde de ballonnen gebruiken en toen maakte hij een raar geluid en toen ik kkeek lieten ze los en klikte niet meer erin :( bah hopelijk krijg ik dit vergoed anders weet ik het ook niet meer heb alles gedaan hoe het beschreven stond, heb ik weer.....

trouwens hoe krijgen jullie die fondant zo dun en dan tot het ook niet meteen scheurt?
had het dit keer ook weer best diik erop zitten, lukt me echt nog niet

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 23:29

Klopt het dat er Profiat ipv Proficiat staat :P ? Of was dat de bedoeling (kan de naam zijn natuurlijk :P ).
Maar hij is wel echt HEEL mooi!! Die strik is ook super gelukt zeg! Top :) .

LadyJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 23:35

:o :o :o :o hahhaha nog niet eens gezien je hebt gelijk! ow wat erg! gelukkig niet opgevallen hahhaah tja dat krijg je als je om half 12 'snachts nog aan het decoreren bent!

Ashleey_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-11 23:37

Jaime_ schreef:
[ig]http://i55.tinypic.com/nq2ye.jpg[/img]

[ig]http://i55.tinypic.com/2z5qjnp.jpg[/img]

en alle 6 in het doosje:
[ig]http://i55.tinypic.com/2vn1i82.jpg[/img]

Haha wat toevallig! :)) Ik wilde eerst ook cupcakes met een kersje maken als kettingcupcakes!

Botercreme ziet er wel korrelig uit! Mis gegaan?

Edit; oeeeeps zie dat je het al uitgelegd had :=