Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
) 

nog geen km afgelegd, echt heel erg. Had vandaag m’n dag niet geloof ik. 

kreeg het niet allemaal op, maar was wel erg lekker.
als ik naar jouw lijstjes kijk, vind ik de tussendoortjes vrij klein of ‘leeg’ (dus: weinig calorieën). Ook je ontbijt en lunch lijken vrij karig. Wat mij hielp, was om tussendoor echt flinke tussendoortjes te eten die wel makkelijk wegeten. Denk aan muffins, grote koeken etc. Dat is niet per se ‘gezond’ (ik hou niet van labelen haha), maar maakt het voor jezelf wel een stuk makkelijker. Als je dan daarnaast nog trek hebt om toch nog groenten/fruit te eten, is dat natuurlijk altijd goed maar in groente/fruit zitten gewoon heel weinig calorieën en dat het gaat dus niet echt bijdragen aan je aankomproces als je dat tussendoor eet. Idem voor rijstwafels, dat is ook ‘leeg’. Verder was (en is) iets van Cruesli of granola mijn beste vriend. Dat tikt lekker aan qua calorieën, dus als je flink wat door je ontbijt doet, zit je al gauw goed. Bij de lunch vond ik het fijn om brood dubbel te beleggen, of naast boterhammen bijv. nog een eierkoek/ontbijtkoek te eten. Dat eet makkelijk weg maar maakt je lunch wel gelijk een stuk rijker. En ‘s avonds een toetje? Ik eet nog steeds regelmatig een flinke bak kwark met fruit en granola in de avond. Dan heb je er ook nog een voedingsrijk, maar relatief gezond tussendoortje bij.

), een kh-arme boterham met vegan tonijnsalade van Johma en een plak suikerbrood met roomboter