Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Xjewillemijn

Re: Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 19:12

afgelopen dagen niet zo'n goed lijstje gehad omdat ik ziek was, 4 dagen niks
kunnen eten, gelukkig wel genoeg gedronken, kwam toch wel op de 2,5 liter
per dag. Vandaag eindelijk weer iets gegeten, helaas alweer wat afgevallen

O: glas sinasappel sap + appel
T: glas water
L: kommetje tomaten soep + glas melk
T: banaan
A: broccoli + gehakt condon bleu + glas water

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 19:13

Haha grappig Phor, dat je die bak ijs hebt opgegraven :D
Fijn dat je je zo goed voelt! Geniet er van!

Eske: Ik sluit me aan bij Plien. Probeer eens om een tussendoortje te vervangen door iets wat geen koolhydraten bevat.

Lastig zeg Chantal, hoe lang duren de verbouwingen nog?

Net lijstje Mandy, alleen de lunch lijkt karig.

Lastig Gast7391!

Veel beterschap Willemijn :)

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 19:25

O: havermout met soja melk, kaneel, blauwe bessen, frambozen, paranoten.
T: mandarijn en een stukje van mijn gezonde brownie
L: 2 bb met kipfilet, tomaat en alfalfa
T: wat pecanoten en 1 appel
T: 2 crackers met hummus, halve avocado, omelet met twee eieren en ui
A: boerenkool met een klein stukje worst

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 19:27

Phor, haha ach als je maar wat eet en het smaakt iniedergeval :Y)

Willemijn, beterschap!

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 19:35

Pfoe Venthe dan moet je wel lang wachten op je eten, zou ik niet vol kunnen houden :P Hopelijk krijg je een goed cijfer terug voor je tentamen :)

Iedereen heeft zo te lezen een beetje een dipje -O-

Valt wel mee hoor Bhri, sporten en gewicht enzo gaan prima maar vind het vooral lastig om net te eten.. Denk dat het inderdaad aan het drinken lag want vandaag gaat alweer een stukje beter. Door het sporten voel ik me in ieder geval weer prima en vanavond lekker naar paardlief en dan komt het allemaal wel goed :D

Phor, lekker ongezond eten dan, t belangrijkste is dat je iets binnen krijgt zodat je baby kan groeien en dan straks wanneer je je beter voelt gewoon proberen te zorgen dat jij ook voldoende voedingsstoffen binnenkrijgt. De baby pakt wel wat hij/zij nodig heeft :Y)

Welkom Kristie, je bent al veel kwijt zeg! Goedbezig :)

Chantal, zonder structuur en een eigen plekje is altijd gezond eten gewoon erg lastig. Knap dat je je ontbijt en lunch iig gezond probeert te houden!

Ik vind het nette dingen maar denk te weinig Mandy :)

Eske, noten, kwark/yoghurt als tussendoortjes?

Hopelijk kun je snel weer voldoende eten xjewillemijn!

O: 90 gram havermout, 7.5 gram omega3zadenmix, 7.5 gram haverzemelen, 175 ml halfvolle melk & 226 gram appel
T: 28 gram whey, 1 mandarijn
L: plak (68 gram) roggebrood met 8 gram kaas, kop vega bio tomatensoep
T: 150 gram magere kwark met een halve pecannoot
A: kop groentesoep, half bord boerenkoolstampot met schepje rundvlees (gok max 70/80 gram)
T: minihapje cake wat mijn halfzusje gebakken had (zo zielig om niet te nemen :') )
T: ?
B: 40 min fietsen, uur spinnen, avondje stal
D: 1xkoffie, veel water en groene thee

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 19:39

O: Grutten met chia, kokos en cacao
L: Broccolisoep met hamblokjes, gemengde salade met rauwkost en rivierkreeftjes :9
T: Gemengde meloenstukjes, warme choco van cacao, ongezoete sojamelk en slagroom, rijstwafel met notenpasta
A: Stamppotje van knolselderij met broccoli, hamblokjes en groene pesto. Zelfgemaakte chocomousse
T: Griekse yoghurt, plakje kalkoenfilet met paprika
D: Groene thee

Laura1589

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 19:40

Phor, je beebje is gewoon nu al een lekkerbek! *\o/*

O: magere kwark met DV-fruit, healthy mix, lijnzaad, cacao nibs, tarwezemelen.2 speltcrackers met kaas en bio-pindakaas
T: 1 mandarijn, 1 kiwi
L: 2 vk boterhammen met roerei (2 eieren, scheutje halfvolle melk) en 1 beschuitje met hagelslag
T: 1 banaan, 2 gedroogde abrikozen
A: bloemkool-gehaktovenschotel met wat rostirondjes
T: 2 gedroogde abrikozen en een klein beetje (half handje denk ik) ongezouten notenmix

B: 6 km hardlopen + ong. 10 km fietsen

Moet kcal nog even uitrekenen, maar denk dat t wel goed zit. Bij m'n avondeten zit namelijk ook nog een klein beetje crème fraiche en wat geraspte kaas.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 19:43

Plien91 schreef:
Vandaag weer in 't gareel :D!

O: Havermout, sojamelk, tutti frutti, kaneel
T: Peer, 1 meergranenboterham avocado
L: Restje zilvervliesrijst met Chinese kool, kipfilet en kokosmelk
T: meergranenboterham avocado + mandarijn
T2: chocoladetaart
A: Volkorenpasta met verse tomatensaus, rucola, cherrytomaten en mozzarella
T: Magere kwark met honing en lijnzaad
B: 1u bodybalance

Al die jarige huisartsen ook... :+

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 19:48

Bedankt voor de reacties op m'n lijstje!
Ik doe m'n best om zoveel mogelijk fruit te eten tussendoor, lukt helaas niet altijd. Noten lust ik niet. Kwark kan wel eens, als ik thuis ben, wat wel vaak is 's middags.
Het probleem is dat ik vloeibare dingen met stukjes (appelmoes met stukjes, jam met stukjes, vla/pudding/yoghurt met stukjes) erin enorm vies vind voelen in m'n mond, en het dus ook niet eet. Je bent autistisch of niet :+
Ik ga m'n best doen om mijn eetgewoontes nog meer te verbeteren, qua avondeten heb ik weinig invloed, tussendoortjes kan ik vragen of ze gehaald worden :).

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 19:51

Weekend was slecht en vandaag ook :P.

Lijstje vandaag:
O: brinta met rijstmelk en gebroken lijnzaad
T: stukje vlaai
L: 2 witte bolletje met kaas en mosterd
T: 2 rijstwafels
A: speltpasta bolognese
T: chips

Planning morgen:
O: havermout met volle melk, banaan en gebroken lijnzaad
T: kiwi, handje noten
L: 3 boterhammen (pave campagnard) met pompoenhummus
T: 1 boterham met pompoenhummus
A: pasta bolognese (dit keer bij ouders, dus witte pasta)
T: beschuit met muisjes :)

magli

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 20:01

Venthe schreef:
Magli, de tuinen is helaas ook niet altijd goedkoop.. wilde gojiebessen halen maar een klein zakje was al 13 euro dus die heb ik maar laten staan. Of het overeen komt met de winkels die jij noemt weet ik niet

Hm, dus over het algemeen redelijk duur. Wou ook eens Cranberries kopen (veenbessen) maar dacht dat ik toen ook verschoot van de prijs. Heb het nog nooit gegeten eigenlijk.

magli

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 20:06

phormicola schreef:
Bhriseis schreef:
Mijn vriend, die meelas over mijn schouder, vindt je nu wel heel stoer 8-) Game ze en probeer er niet te veel aan te denken, het loopt wel los!

Het schijnt dat de Aldi héérlijke B&J-achtige ijs heeft. Maar de Milsa-ijssoorten zijn dan ook fantastisch lekker :~

Klopt en volgens mij heeft de Lidl ook zoiets, van allebei erg lekker! Deze lag, als enige, bij de Coop in de schappen en hun computers herkende de code niet en niemand had de beker ooit gezien :') Moesten ze het helemaal opzoeken in hun boekhouding _O-

Ik heb daar nog bonnetjes voor voor dat ijs in de Lidl :p het noemt: McCennedy :p
'Amerikaans ijs' haha. En toen ik er was vond ik het nergens (typisch).
Ik zit trouwens op kot in Gent en de Kouter is niet ver, zal er eens voor kijken.

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 20:13

KarinvdM schreef:
zelfgemaakte chocomousse

Je hebt het al wel eerder verteld volgens mij, maar hoe maak jij deze precies? Ik heb ook eieren en cacao in huis en trek in iets namelijk. :P

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 20:14

Haha Lis ocharme, dat is idd wel zielig :P

Dat zal je altijd zien Plien, met die huisartsen, dat ze verjaren -O- :P

Eske: In kwark of gewone magere yoghurt zitten geen stukjes. Voor de lekker kan je er een tl honing doordoen :) En fruit zijn natuurlijk ook koolhydraten - waar op zich niks mis mee is natuurlijk.

McCennedy is dan ook een heel Amerikaanse naam Magli; haha, ik mis nu echt een cowboysmiley!
Ayuno is net naast de AVA, naast de centerparking aan de Kouter. In de Volderstraat (twee straten verder) heb je slagerij Aula, die hebben echt heeeeerlijk eten! Veel bijzondere soorten groenten en seizoensfruit. En daarnaast zit dan weer een hele leuke fruitwinkel <3 In de Appelier (aan de Heuvelpoort, als je de Overpoort uitkomt) kan je voor 10 euro een fantastisch lekkere bio-veggie-dagschotel halen met een grote salade erbij, tsjokvol lekkere groenten. Ja, ik mis Gent, als ik niet op kot ben :')

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 20:17

EskeGirl schreef:
Bedankt voor de reacties op m'n lijstje!
Ik doe m'n best om zoveel mogelijk fruit te eten tussendoor, lukt helaas niet altijd. Noten lust ik niet. Kwark kan wel eens, als ik thuis ben, wat wel vaak is 's middags.
Het probleem is dat ik vloeibare dingen met stukjes (appelmoes met stukjes, jam met stukjes, vla/pudding/yoghurt met stukjes) erin enorm vies vind voelen in m'n mond, en het dus ook niet eet. Je bent autistisch of niet :+
Ik ga m'n best doen om mijn eetgewoontes nog meer te verbeteren, qua avondeten heb ik weinig invloed, tussendoortjes kan ik vragen of ze gehaald worden :).

Maar in naturel kwark zitten geen stukjes en kan je op allerlei lekkere en gezonde manieren opleuken. Ik vond het boek van Amber Albarda trouwens echt een eye-opener wbt stuiterende bloedsuikerspiegels, koolhydraten en eiwitten.

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 20:28

LisErm94 schreef:
Leen, net als wat Many zegt is cola maar een tijdelijke oplossing je voelt je er op het moment beter door maar uiteindelijk krijg je alleen maar meer dipjes in je bloedsuikerspiegel. Persoonlijk lijkt het mij het beste om af te kicken van de suikers (ondanks dat je het de eerste dagen beroerd gaat krijgen) zodat je er op langere termijn profijt van hebt. Maar helaas ga je je dan de eerste dagen niet echt goed voelen vrees ik..

Oh dat wist ik niet, ik dronk dagelijks minstens 1 blikje cola, soms 2. Dat in combinatie met alle andere suikers die ik at moet mijn lichaam inderdaad wel een schok verwerken. Ik las net op een website dat 1 blikje cola overeenkomt met 10 klontjes suiker! Pfoe... bah eigenlijk :(

Is er iets van fruit oid. wat ik op zo'n moment kan eten wat me beter doet voelen? Want ik vrees dat als ik nog vaak zo ziek ga zijn, de cola weer snel dichtbij komt (plan is wel om dan eerst naar 10 suikerklontjes te kijken en me af te vragen of het dat waard is). Ik las dat citroen en kaneel goed zijn voor de bloedsuikerspiegel?

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 20:41

fleur_yen schreef:
O: 45 gr havermout, 13 gr cranberry mix, 3 gr chiazaad, kaneel, cacaopoeder, gemberpoeder
T: droog plak roggebrood, 1 appel, 1 mandarijn, klein handje cashewnoten
L: halve kleine courgette, 1/3 aubergine, 3 gedroogde tomaatjes in olie, stuk pompoen, stengel bleekselderij, en ongeveer 60/70 gr kidneybonen
D: m'n huge mok met 170 ml koffie en 140 ml opgeklopte melk
B: 20/25 min blogilates dag 6

A: lasagne, in mijn vegabakje zitten 2 lasagnebladen en een klein deel van een pakje als basis voor de saus, verder lekker veel groente en bovenop wat cottage cheese. Tzatziki zelfgemaakt (komkommer, teen knoflook, 2 scheppen kwark, klein beetje mayo
T: waarschijnlijk nog wat kwark met fruit en noten

+B: stalwerkzaamheden

Lekker Phor, geniet van alles wat je binnen kunt krijgen :j Ik krijg helemaal zin in ijs alleen door al jullie gepraat _O-
Welkom Kristie, wat knap dat je al zoveel kwijt bent! :)
Chantal lastig om zo overal en nergens te wonen op het moment, maar goed dat je er nog steeds zo je best voor doet!
Beterschap nog Willemijn, fijn dat je je al beter voelt.
Keurig lijstje toch Mandy, lekker veel gesport!

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 20:44

Dani_ schreef:
KarinvdM schreef:
zelfgemaakte chocomousse

Je hebt het al wel eerder verteld volgens mij, maar hoe maak jij deze precies? Ik heb ook eieren en cacao in huis en trek in iets namelijk. :P

Eiwit stijf kloppen, dan suiker of zoetstof toevoegen (pas op met wat voor zoetstof je het doet, van sommige zoetstoffen plumpt je mousse onmiddelijk in) en cacao (ik gebruik rauwe cacao) en dat er doorheen kloppen.

magli

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 20:52

Bhriseis: haha zalig, dus je bent afgestudeerd en werkt dan al ofzo? Ja de Appelier ga ik soms Quiche gaan halen en de KIND bars :D. Aah ik weet welke winkel je bedoelt! Je de Aula is super lekker en draait ook echt goed, veel volk altijd. En naar die fruitwinkel ga ik ook soms :)!

Oamaru

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 21:07

Oh. Wat een hel. 17 uur durende vlucht, en ik had zo'n honger.

O: Hotelbuffet. Veel fruit, bak hangop met mangopuree en cappucino.
T: 2 wortels, Crunchie bar
L: Broodje met kaas, 4 crackers, kleine Snickers
T: Meer wortels, 2 kleine vegetable curry pies, handje bosbessen, hapje pecantaart
A: Volkorenravioli met wat crackers
T: Stuk chocola, klein stukje tiramisu

En vandaag naar de sportschool. :+

AllstarLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 21:09

O- havermout met banaan, chia, maca en kaneel.
L- 3 speltboterhammen met kaas en sla.
T- 100 gram tomaatjes. 2 volkoren crackers met kaas.
A- gebakken aardappeltjes met salade met paprika en feta.
T- banaan.

Ik las hier ook iets over cranberry's? Die zijn echt lekker door de havermout! Ik heb ze toen zelf geplukt en gedroogd, jammer genoeg zijn ze allang op! :(

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 21:18

O: smoothie magere yoghurt, kokoswater, chia, havermout, 10gr whey, kiwi en banaan
beschuitje met kaas
t: peer en een vezelrijk cracker met bio chocopasta
L: 2 crackers en een roggebroodje met een halve avocado en bolletje mozzarella
t: hele paprika
t: twee zonnatura sesam crunch koekjes
t: 25gr whey shake
a: courgette soep, 2 crackers en een half roggebroodje met kaas en een beschuitje met hagelslag
t: 250gr magere kwark met chia, cacao nibs, henepzaad en 10gr whey

b::1 uur kracht training

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 21:44

O: 60 gr havermout, 1 banaan, 150 ml amandelmelk, 10 gr chia zaad, 10 gr tarwezemelen, 15 gr lijnzaad
T: eiwitshake
L: 2 opscheplepels zilvervliesrijst, flinke hoeveelheid gewokte groente (van avondeten gister) champignons, broccoli, wortel, paprika, 50 gr satesaus + bakje salade met tomaat, komkommer, papika en mais
T: vruchten/notenspeltbolletje
T2: 2x speltboterham met appelstroop + 1 appel
T3: volkoren cracker met pindakaas
A: (at pas om 19.30) 400 gr boerenkoolstampot, 1 vegaworst, 80 gr appelmoes
T: 40 gr boekweitgrutten, klein beetje amandelmelk + water, beetje cacaopoeder

D: water, thee
B: Killer Abs level 2, 7 uur in de winkel gewerkt

Was bezig met invullen voor de kcal maar valtaf is zo belachelijk traag dat ik het er maar even bij laat. Denk dat het op zich ook wel goed zit voor vandaag.

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 22:07

O: Omelet van twee eieren, twee plakjes ham, een plakje kaas, gele paprika (116g), bosui (6g) en champignons (55g)
T: Mandarijn
L: Havermout (63g) met frambozen (200g) en lijnzaad (10g).
T: Appel
A: Bloemkool (331g) met kaassaus, twee kippenvleugeltjes
T: Chocola 85% 25gr.
T: Mandarijn

Totaal van ongeveer 1290 kcal.
Snap het niet. Zit bomvol. Aan kcal kom ik maar niet ...
Nja, naar lichaam luisteren dan maar denk?
Paps zegt zelf dat hij 1500 kcal al veel vind om aan te komen dus kweenie '-'

Valtaf doet het af en toe bij mij, af en toe een overload maar ik heb hier sterk internet haha, dus als ik dan een x op f5 druk doet ie het alweer.
Vraag me af of dat ze aan de site aan het werken zijn, of dat iemand de site probeert te terroriseren ._.

Many

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-14 22:32

Emily, eet je bewust koolhydraatarm? Ik denk namelijk dat als je wat meer koolhydraten aan je eetpatroon toevoegt, je eenvoudig al wat meer kcal binnenkrijgt. 1200 is echt heel weinig! Je tussendoortjes mogen ook wel wat groter, 1 mandarijn is vrij karig!

Leen, als je hunkert naar zoetigheid kun je bijvoorbeeld een banaan eten, die is vrij zoet. Kaneel helpt inderdaad met het stabiliseren van de bloedsuikerspiegel, maar verricht geen wonderen. Eiwitten houden je bloedsuiker ook goed op peil. Kwark (platte kaas), eieren, noten en peulvruchten zijn goede bronnen van eiwitten.

EskeGirl, als je 's ochtends geen tijd hebt om een ei te koken, kun je dan niet een of twee keer per week een aantal tegelijk koken? In het weekend bijvoorbeeld. Gekookte eieren kun je in de koelkast wel een paar dagen bewaren, dus dan kun je er 's ochtends gewoon eentje pakken.

Mandy, mooi lijstje! Je mag met al jouw beweging nog wel wat meer eten zelfs :)

Verder zie ik allemaal mooie lijstjes :D iedereen weer in het gareel na het weekend! De mijne van vandaag:
O: havermout met rijstmelk, cacao, lijnzaad en honing; appel; gekookt ei
T: wortelmuffin met stukjes noot
L: puy linzen (50 gr. ongekookt) met een halve zoete aardappel, 50gr tofu, 2 zongedroogde tomaatjes en 2 handen rauwe spinazie
T: wortels met hummus; 2 mandarijnen
A: volkoren macaroni met Italiaanse roerbakgroenten en tomaat, rucola en kaas

B: 12 km fietsen, 3 kwartier paardrijden

En ik quote mezelf nog even heel subtiel O:)
Many schreef:
Heeft iemand van jullie trouwens wel eens hennepproteïne gehad? Phor toevallig? (meen me zoiets te herinneren, maar ik kan het fout hebben) Is dat wat?