Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Bhriseis schreef:Gisteren tijdens de balletles ging het over afvallen gezonde voeding. Ik vertelde dat ik enorm tevreden ben van 'zo clean mogelijk eten'. Toen ik vertelde wat dat inhoudt, kreeg ik tig opmerkingen à la: kokosvet is het ongezondste vet dat er is, je moet bakken in olijfolie; minarine is gezonder dan roomboter, volkorenbrood is niet gezonder wat er zitten evenveel kcal in, cola zero is even gezond als water, fruitsuikers of geraffineerde suikers zijn net hetzelfde voor het lichaam, en meer dan twee stuks fruit per dag is ronduit ongezond". De meeste opmerkingen kwamen dan nog van een meid met een medische opleiding, die een studiedag had gevolgd over het chemische proces van voedselverbranding en daarom "alles gewoon weet" - letterlijk citaat.
Nu ben ik zo'n persoon die gewoon stil blijft en luistert tot mensen mijn mening vragen, en ook nooit moeite stopt in mijn mening geven wanneer ik zie dat personen zich er toch niet zouden in interesseren, maar ik werd echt zowat aangevallen over mijn 'ongezond voedingspatroon'Zelfs de opmerking 'je zal wel zien als je later dodelijk ziek wordt' is gevallen
![]()
Ik snap dus echt niet hoe het kan dat mensen 1. nog steeds niet het verschil begrijpen tussen gezonde voeding en dieetvoeding; dat een lage calorische waarde niets zegt over de gezondheidsfactor van een product en 2. waarom mensen er dan ook zo bitsig over moeten doen, wanneer anderen andere normen hebben waaraan voeding moet voldoen. Er was een dame die heel tevreden is over Weight Watchers, die stelt dat WW haar écht geholpen heeft met gezonder eten, omdat ze voorheen nooit fruit en groenten at. Prima toch? En zo zullen andere personen wel andere maatstaven aanhouden voor het gebruik van zuivel of soja, waar ik voor mezelf geen probleem in zie. Maar nee, van dogmatisch denken en star met oogkleppen rondlopen zullen we allemaal zeer veel bijleren
Tayga schreef:Okay, dank je! Geduld is dus een schone zaak. hoelang moet je over dat afbouwen doen?
Denk dat mijn verbruik rond 2500 ligt. Maar dagen dat ik niet sport eet ik hetzelfde, uit verveling en moeheid s avonds. Daar natuurlijk eerst aan werken. Mijn verbranding op zich werkt als een tierelier, dus dat is geen probleem.