Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

magli

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 16:03

phormicola schreef:
Er zijn zoveel verschillende hormonen en allemaal hebben ze een andere functie :) Dan zou je dus echt gericht moeten zoeken. Bij niet slapen krijg je bijvoorbeeld te maken met ghrelin, wat de honger veroorzaakt. Daarnaast wordt leptine onderdrukt en leptine is het hormoon dat je brein verteld dat je vol zit.

Ah wel interessant. Weet nog dat ik er wel mee in zat toen ik mijn pil begon te nemen :p, gelukkig geen drastische veranderingen. :)

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 16:06

Doei, leuk dat je ook komt plaatsen!
Naar mijn mening is je lijstje wel wat mager. Minder eten is zeker niet altijd goed.
Misschien als je wat meer en wat vaker over de dag verspreid eet dat je dan wat minder moe
en misselijk bent. Hoop iig voor je dat je daar snel vanaf bent!

Plein, mooi lijstje weer! +:)+

Mandy, dan maar even geen lijstjes, je komt vast vanzelf weer in een lekker eet ritmetje.

Venthe, spannend je tentamen!!

Wat balen toch phor! hoop echt dat je je snel wat beter gaat voelen!! :(:)

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 16:10

Lijkt me heel naar om je zo te voelen Phor. Geen ervaring met zwangerschap, dus kan je niet helpen helaas. :n

Doei, ik zou zeker wat meer eten. Je mag vooral veel meer groente hebben!

----------------------

O: groene smoothie (spinazie, bleekselderij, rucola, mango, sinaasappel, avocado, gojibessen, lijnzaad, chiazaad, uitgeperst citroentje, curcuma, water)
T: twee gekookte eitjes
L: volkoren wrap met cheddar kaas, ijsbergsla, tomaat en lenteui
T: drie rijstwafels met pindakaas en honing
A: quinoa met courgette, maïs, basilicum, koriander, pompoenpitten, jalapeno's, geperst limoentje en olijfolie
T: misschien nog wat fruit
Laatst bijgewerkt door Dani_ op 27-01-14 16:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Venthe

Re: Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 16:14

Magli, de tuinen is helaas ook niet altijd goedkoop.. wilde gojiebessen halen maar een klein zakje was al 13 euro dus die heb ik maar laten staan. Of het overeen komt met de winkels die jij noemt weet ik niet

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 16:19

Phor wat vervelend zeg :(:)
Bhri hopen dat je je weer wat lekkerder voelt na het sporten :)

Venthe ik gebruik inderdaad gewone melk, en bij mij werkt het echt super, kan er echt enorm schuimende melk mee maken. Wat vooral belangrijk is dat je het klopt als het koud is, en dan pas opwarmt, bij mij is zo'n 30/40 seconden in de magnetron prima. Lekker die inkopen, helemaal voor dat geld :j
Lekker lijstje Dani :)
Horse wat een mooi dagje zeg!

O: 45 gr havermout, 13 gr cranberry mix, 3 gr chiazaad, kaneel, cacaopoeder, gemberpoeder
T: droog plak roggebrood, 1 appel, 1 mandarijn, klein handje cashewnoten
L: halve kleine courgette, 1/3 aubergine, 3 gedroogde tomaatjes in olie, stuk pompoen, stengel bleekselderij, en ongeveer 60/70 gr kidneybonen

D: m'n huge mok met 170 ml koffie en 140 ml opgeklopte melk
B: 20/25 min blogilates dag 6

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 16:19

Phorretje toch :(:) Ik vind het echt knap dat je het zolang hebt geprobeerd met gezonde voeding! Maar toch beter om je kcal binnen te halen via troep, dan geen kcal binnen te krijgen voor de Mini-Phor :(:) Voel je vooral niet schuldig; hier kan jij helemaal niets aan doen. Misschien willen Ben & Jerry's en Mona-vla-whatever nog wel even je vrienden zijn :))

Ook over je huishouden hoef je je niet schuldig te voelen; de ene vrouw merkt amper dat ze zwanger is, en de andere is doodziek, niets aan te doen :(:) Wat game je momenteel? Toch toevallig geen WoW? :P

Mooi lijstje hoor Dani :)

Magli: Ik weet niet of je op kamers ver van de Kouter zit in Gent? Daar is echt een heel fijne biowinkel! Ayuno heet het geloof ik.

Oei Leonie, veel beterschap!! Lekker he, rauwkost bij een boterham. Anders vind ik het maar zo droog.

Venthe: Ik heb ook nog wel een recept: 2 uien stoven, 2 teentjes knoflook, daar een blikje tomatenpuree bij. 1 kg rode (punt?)paprika en 2 dikke tomaten. Afblussen met groentenbouillon, en ik doe er ook nog basilicum bij. Erg lekker en zo klaar! Het is een recept van Bokker Loesssss, die hier ook soms post.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 16:21

Ik zit weer aan Fallout 3, één van m'n favo games :+
Ik heb idd wat ijs gehaald, een soort B&J knock-off, ben erg benieuwd of dat wat gaat worden vanavond.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 16:24

Mijn vriend, die meelas over mijn schouder, vindt je nu wel heel stoer 8-) Game ze en probeer er niet te veel aan te denken, het loopt wel los!

Het schijnt dat de Aldi héérlijke B&J-achtige ijs heeft. Maar de Milsa-ijssoorten zijn dan ook fantastisch lekker :~

robbedoes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 16:29

O: 40 gr havermout, 230 ml amandelmelk, 1,5 banaan, 11 gr 70% pure choc, 5 gr chia (heerlijk ontbijtje :9 )
T: rijstwafel met pindakaas
L: 1 geroosterde speltboterham met tonijn uit blik en sla, 1 vk cracker met 20+ smeerkaas, 1 kiwi gold
T: 150 gr magere kwark, 30 gr blauwe bessen, 4 gr honing
A: ?

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 16:41

Meelezer meld zich.
Zou ik me ook hier mogen melden? Sinds augustus probeer ik minder/gezonder te eten, nu ben ik ongeveer 15/18kilo kwijt maar die laatste 7 kilo willen gewoon niet :Y). Sinds drie weken zwem ik redelijk fanatiek -3/4 keer per week, en sindsdien val ik ook niets meer af -ik ben zelf een halve kilo bijgekomen. Wat echt demotiverend als de pest is -vooral omdat het zó goed ging! :+ als iemand daar nog tips voor heeft. Mijn weekeind was niet goed qua eten, dus morgen een lijstje.
Laatst bijgewerkt door Kristie op 27-01-14 16:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 16:41

Welkom Kristie *\o/*

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 16:45

Bhriseis schreef:
Mijn vriend, die meelas over mijn schouder, vindt je nu wel heel stoer 8-) Game ze en probeer er niet te veel aan te denken, het loopt wel los!

Het schijnt dat de Aldi héérlijke B&J-achtige ijs heeft. Maar de Milsa-ijssoorten zijn dan ook fantastisch lekker :~

Klopt en volgens mij heeft de Lidl ook zoiets, van allebei erg lekker! Deze lag, als enige, bij de Coop in de schappen en hun computers herkende de code niet en niemand had de beker ooit gezien :') Moesten ze het helemaal opzoeken in hun boekhouding _O-

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 16:51

wauw kristy wat veel al! knap hoor!

haha phor, dat wordt dubbel en dwars genieten van dat ijs! lekkerrrrr!

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 17:17

Oeh dat klinkt inderdaad lekker en makkelijk Bhri! Bedankt :)

Welkom kristie!

Mooi lijstje robbedoes

Ik ga het denk ik maar zo doen.. Niet optimaal maarja is even niet anders. had mijn lunch al om half 12 gegeten vandaar extra tussendoortje in de middag.
Venthe schreef:
O: 1 sneetje volkorenroggebrood, dun laagje halvarine, halve plak 30+ komijnenkaas
T: sultana met yoghurt laagje
L: ciabatta broodje met pesto, gegrilde kip, zongedroogde tomaatjes en rucola + 250 ml sinaasappel/banaan sap (van de ah to go dus)
T: 10 gedroogde abrikozen
T: pakje lu crackertjes
A: kom tomatensoep (Unox) 1 stokbroodje uit de oven met kruidenboter er tussen

D: 1 cappuchino, 250 ml sinaasappel/banaan sap, 2 grote koppen thee
B: 30 day shred level 1, 3 kwartier paardrijden en paarden verzorgen

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 17:20

phormicola schreef:
Bhriseis schreef:

Klopt en volgens mij heeft de Lidl ook zoiets, van allebei erg lekker! Deze lag, als enige, bij de Coop in de schappen en hun computers herkende de code niet en niemand had de beker ooit gezien :') Moesten ze het helemaal opzoeken in hun boekhouding _O-

Kaneelijs van de Albertheijn :9 :9

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 17:22

Venthe schreef:
Bhri, ik weet dus niet hoe het programma eruit ziet.. alleen dat het tot half 10 duurt. Ik denk dat ik om half 6 een boterham eet eb dan om 10 uur avondeten.

horse_xx, die paprikasoep heb je die zelf gemaakt? Ik ben al heel lang opzoek naar eeb lekker recept!

Net een bezoekje aan de Tuinen gebracht, ontbijt mix: zonnebloempitten, gedroogde cranberies, abrikozenstukjes, pompoenpitten, lijnzaad, bosbessen, losse rooibos thee (geen lipton meer voor mij :p ) en gedroogde abrikozen mjam! (En een stukje handzeep) en dat alles voor maar 10 euro, fijn als dingen in de aanbieding zijn!

Heel simpel :) Ik had wat paprika's over die heb ik in grote stukken gesneden. Onderin de pan beetje uit en een teentje knoflook gebakken dat afgeblust met water en een half bouillonblokje (ongeveer 750 ml water), paprika erin gedaan (en nog wat courgette was ook over). Daarna alles met staafmixer gemixt en toen was het soep :D

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 17:25

Ik ben vandaag een soort bodemloze put, heb de hele tijd honger.
Komt misschien ook doordat ik heel vroeg heb gelunched.

O: 2 speltboterhammen (Pindakaas en Nutella)
L: 2 speltboterhammen met gebakken ei, appel
B: 5 km fietsen
B: 10 minuten fietsen
T: Croissantje
B: 3 kwartier doelloos door winkelcentrum struinen
T: Appel
B: 10 minuten fietsen, 10 minuten met de hond wandelen (met deze regen had hij net zo'n zin om te lopen als ik :'))
T: Cracker met vruchtenhagel en kaas
A: Jachtschoter (Aardappels, hamlapjes, boontjes, soort jus), appelmoes, schaaltje (100-150ml) vla
T: Speltboterham of 2 crackers

Ik kwam ook een recept voor banaan-ei pannenkoeken tegen... Als ik die 's avonds nou een keer bak, heb ik de ochtend erna lekkere koude pannenkoeken :D.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 17:42

phormicola schreef:
Pfff, ik lust vandaag ook geen brood, pindakaas en eieren meer ;( Ik raak steeds moedelozer, want de honger blijft. Dus maar weer uitvogelen wat ik dan nog wel kan eten, zucht.

Tot nu toe:

O: 1 banaan (in bed), 1vb pindakaas (ging dus niet lekker), 1 appel, 2 slokjes cola
L: 40gr pandanrijst met diepvriesdoperwtjes (geheel af laten koelen), gemengde sla en een beetje zout

Echt, hoe verzin je het :=

Ik ga maar proberen of ik aan de koekjes en dergelijke kan, het kan me echt niet meer schelen. Ik verander met de dag meer en meer in een vaatdoek.

T: klein bakje special K met magere melk, 5 digestive koekjes met pure chocola

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 17:43

Sorry dames, ik heb het druk nu ik overal en nergens slaap dus reageer niet echt. Moet overal 'gezellig' doen waardoor ik weinig op mijn telefoon zit en niet echt op mijn laptop. Ben afhankelijk van het eetpatroon van anderen en ook beinvloedbaar door allemaal lekkere dingen waardoor ik geen nee heb gezegd het weekend (Pizarette, friet/bamischijf, hamburger met frietjes en dan ook nog van alles lekkers zoals koekjes chips en M&M's). Enige gezonde was mijn fruit en mijn ontbijt/lunch.
Voel me ook een olifant nu. In ieder geval nu weer 4 dagen op dezelfde plek met slapen dus weer fruit melk yoghurt enzo gehaald en mijn eigen avond eten bepalen. Dadelijk lekker weer sporten. Wil ook even netjes eten want het weekend ook weer 3 verjaardagen..

O: Smoothie van o.a. bladspinazie, banaan, kiwi, bosbessen en water + 1 BB met achterham
L: Bruine baquette met gerookte zalm, rode ui, wat dressing en ui
T: Magere yoghurt + sinaasappel
A: Aardappelschijfjes, 125 gr noorse zalm, tomaat+komkommer en heb nog een avocado liggen. Als die niet goed is schorseneren
B: Uurtje fietsen, half uurtje ABS en uurtje spinning

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 17:55

EskeGirl schreef:
Ik ben vandaag een soort bodemloze put, heb de hele tijd honger.
Komt misschien ook doordat ik heel vroeg heb gelunched.

O: 2 speltboterhammen (Pindakaas en Nutella)
L: 2 speltboterhammen met gebakken ei, appel
B: 5 km fietsen
B: 10 minuten fietsen
T: Croissantje
B: 3 kwartier doelloos door winkelcentrum struinen
B: 10 minuten fietsen, 10 minuten met de hond wandelen (met deze regen had hij net zo'n zin om te lopen als ik :'))
T: Cracker met vruchtenhagel en kaas
A: Jachtschoter (Aardappels, hamlapjes, boontjes, soort jus), appelmoes, schaaltje (100-150ml) vla
T: Speltboterham of 2 crackers

Ik kwam ook een recept voor banaan-ei pannenkoeken tegen... Als ik die 's avonds nou een keer bak, heb ik de ochtend erna lekkere koude pannenkoeken :D.

Ik zou dan wat meer eiwitten toevoegen aan je eetpatroon. Als ik veel khd eet dan blijf ik ook maar een hongergevoel houden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 18:47

Mijn lijstje so far, ik zit nog steeds laag qua eiwitten...

O: havermout met appel, scheutje kokosmelk en water
T: -
L: 4 vk crackers met pindakaas, sambal en komkommer; 1 vk boterham met gekookt ei
T: appel, banaan, 2 vk crackers met pindakaas, wortel
A: 2 kleine meergranenwraps met guacamole, tomatensalsa, kip, paprika, ijsbergsla, sour cream en pijnboompitten
T: ?

B: klein stukje gefietst

Geniet van je ijs Phor! :Y)

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 18:49

Op welke manier zou ik dat kunnen doen, Plien91? Ik eet 2-3 eieren per week (soms meer), we eten bijna dagelijks vlees, ook regelmatig bonen (andere peulvruchten vind ik niet echt lekker).
In welk eten zit nog meer eiwit?

Bij het ontbijt eieren eten is lastig omdat ik de tijd niet heb om te koken (eerder opstaan is door gezinsleden geen optie). Die banaan-ei pannenkoeken zouden wel kunnen helpen.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 18:53

phormicola schreef:
phormicola schreef:
Tot nu toe:

O: 1 banaan (in bed), 1vb pindakaas (ging dus niet lekker), 1 appel, 2 slokjes cola
L: 40gr pandanrijst met diepvriesdoperwtjes (geheel af laten koelen), gemengde sla en een beetje zout
T: klein bakje special K met magere melk, 5 digestive koekjes met pure chocola

+ nog een appelflap

OK, ik moet vooral niet gezond eten :+ Na de koekjes en de appelflap voel ik me enorm goed! Wel een beetje zware maag, maar totaal niet misselijk *\o/* Moraal: eet vooral niet gezond :')

Ach Gast7391, lager in eiwitten dan ik zul je vandaag niet zitten :')

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 18:54

Horse_xx schreef:
Leuk om te lezen over dat cortisol, ben namelijk aan het leren voor mijn tentamens (sport, gezondheid & management) en leerde ook over cortisol (dus nu ben ik verantwoord aan het bokken leren tegelijk :Y) )

Ga nu even een leerpauze houden en lekker benen en schouders trainen in de sportschool :)

Nog even mijn lijstje:
O: 'mugcake' power ontbijt voor het leren :') (1 geprakte banaan, 1 ei, 5 gr chia, 45 gr havermout in de magnetron)
T: Appel, halve muffin (speltmeel & roggemeel)
L: Restje paprikasoep, 45 gr speltbrood, 20 gr slankie smeerkaas
T1: 200 gr magere yoghurt, 20 gr whey
T2: Rijstwafel met 10 gr pindakaas, 5 gr walnoten, muffin (zelfgemaakt), chocodrink van unsweeted soja en cacoa
A: Varkensfiletlapje, nog even kijken wat voor groenten witlof, italiaanse wokgroenten, 3 aardappels. Schaaltje yoghurt met granola (zelfgemaakt)
T: handje walnoten, muffin (dit was de laatste :') )

1800-1900 kcal , 113 gr eiwit, 201 koolh, 51 gr vet

B: 90 min KT
Laatst bijgewerkt door Horse_xx op 27-01-14 18:58, in het totaal 1 keer bewerkt

mandy358

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 18:58

mandy358 schreef:
Zit het in het weer? Tijd van het jaar? Ik weet het niet maar hier ook een beetje een dipje -O-
Vandaar ook geen lijstjes van mij dit weekend, maar vanaf vandaag ga ik er weer voor en ook proberen meer mee te kletsen want het is altijd zo gezellig en motiverend hier :D

Jeetje Bhriseis wat rot zeg.. :(:) je doet zo je best! -O-

O: magere yoghurt met appel en 4 el muesli erdoor (incl noten/rozijnen ect)
B: 18 km fietsen
T: appel
L: pannekoekjes van 1 banaan 1 ei 2 el muesli met een beetje kaneel en een klein beetje appelstroop (lekker, alleen vulde het helaas niet heel erg)
B: 2 km fietsen, half uur op stal bezig geweest
T: waldcornbeschuit pindakaas
B: sportschool: 20 min 10kmh hardlopen, 10 min 'schaatsen', ong 45 min kracht
A: gebakken aardappelen, vleesvervanger, salade (sla, mais, augurk, bousrin blokjes, croutons, yoghurt dressing) stukjes banaan/manderijn
T: ? Ligt eraan of ik nog trek heb

D: water (thee)

Afgemaakt, wat vinden jullie ervan? :)

Jeetje wat naar Phormicola.. :(:) hopelijk voel je je snel beter!
Jammer he, dat gezonde en super foods vaak zo duur zijn!
Zodiacje, ja ik probeer me er maar over heen te zetten en te denken: morgen een nieuwe dag :)
Lekkere receptjes :9
Hopelijk heb je snel je ritme terug ChantalSmook, vandaag is ing erg netjes!