Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel II!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Steenbok12

Re: Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 12:04

O: 2 BB met rookvlees/kipfilet+cracker met kaas
T: Meloen
L: 2 BB met rookvlees/kipfilet
A: Even bedenken nog. Iets met aardappelen en een potje groente en vis waarschijnlijk. Voorraad leegeten :-) .
T: Magere yogurt+peer
+ Vriendinnetje komt slapen, toastje/chipjes misschien.

B: 40 minuten fietsen+ half uur buikspieren en uur spinles.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 12:06

phormicola schreef:
Afentoe ben ik daar best wel trots op, al die bokkers die goed bezig zijn *\o/*

:j daar ben ik ook trots en blij mee. Motiveert mij ook elke dag om bewust na te blijven denken en lekker te blijven sporten/bewegen. Slippertjes maken het daardoor ook minder erg omdat mijn vaste maaltijden al een stuk gezonder zijn.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 13:09

Zo is dat Chantal :) Als je netjes eet geniet je dubbel van een ondeugende maaltijd, en je hebt geen schuldgevoel

Dit staat op de planning, ik zal het vanavond even aanpassen als iets veranderd is:

O: 50 g havermout met 150 ml sojamelk banaan; 250 ml sojamelk light
T: banaan
B: Shred level 1 dag 2
T: 125 g magere roeryoghurt met 1 nectarine, schijf watermeloen
L: schep zilvervliesrijst met een salade van: halve mango, halve avocado, hand kerstomaatjes, beetje komkommer, schep koude fijne sperzieboontjes, geraspte wortel, sla, dressing van yoghurt met verse kruiden
T: magere yoghurt met ananas; kop groene thee
B: paarden verzorgen en grondwerken
T: nectarine(s); kop groene thee
A: kleine schep wortels van gisteren, grote schep gestoofde witlof van gisteren, koude fijne sperzieboontjes, Quorn-ding gepaneerd, schep puree
T: Plakje zelfgemaakte chocoladegembergebak :Y)

Het niet-tellen tot nu toe gaat goed; ik word bij tijden nog eens heel paniekerig, maar mijn gewicht was deze ochtend hetzelfde als vorige week (en ben dinsdag gestopt met kcal tellen) *\o/*

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 13:13

Ik had een slok gewone soja melk gehad, bah wat vies haha, denk dat het ook een kwestie is van wennen? Ik hou sowieso niet van melk..

Bhriseis schreef:
O: 50 g havermout met 150 ml sojamelk banaan; *knip*

Dit wil ik ook is gaan proberen! Havermout met sojamelk.. ben benieuwd of dat heel anders smaakt?

Mijn dag is dus wat aangepast..:
O: 2 boterhammen, 1x belegd, 1 plakje 20+ Slankie komijnen kaas + beetje halvarine, 2 mandarijntjes
T: 1 kuipje soja pudding (125 kcal per kuipje..)
L: kop tomatensoep + 1 perzik
T: ik denk wat rauwe wortels
A: uiteten :D

SaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 13:17

O: 2 meergranen boterhammen (kaas en pindakaas)
T: plak ontbijtkoek
L: klein kopje groentesoep, 3 meergranen boterhammen (kaas, Nutella en gebraden gehakt)
T: roze koek
A: pannenkoeken
T: schaaltje Optimel yoghurt

B: half uur hardgelopen, half uur gefietst

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 15:39

O: 40gr havermout met water, appel en kaneel, rozijnen en 3 gedroogde abrikozen
L: pompoenbroodje pesto/kaas/tomaat, gekookt ei, roggebrood meet appelstroop
T: bijna een hele rauwe courgette :+, paar gedroogde abrikozen
A: volkoren spaghetti met zelfgemaakte tomatensaus met courgette en paprika
T: ik organiseer een high wine voor mijn verjaardag, dus allerlei hapjes :D (oa tomaat/basilicummuffins, bladerdeegpakketjes met spinazie en feta, omeletrolletjes met gegrilde paprika, courgetterolletjes met mozzarella)

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 15:59

O: 40g havermout - sojamelk - kaneel - agavesiroop
T: 2 mini stroopwafeltjes
L: 2bb runderrookvlees, 1 krentenbol
T: 3 zonnatura sesamcrunch koekjes
A: Mihoen met ketjap-sesamkip en sperzieboontjes
T: Appel
T: Rivella etc. in de kroeg

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 16:43

Hallo! Ik lees al een tijdje mee, en heb door jullie lijstjes al veel inspiratie opgedaan. :) O.a. yoghurt met muesli. Ik at eerst cruesli maar dat is dus echt troep. ;( Ik probeer al een tijd wat gezonder te eten, en dit motiveert mij enorm. :) Ik hoop dat ik nu wat beter mijn eten kan bijhouden en nog meer inspiratie op te doen. :D

Dit is mijn lijstje vandaag.
O: 100 ml magere yoghurt met een appel(stukjes), rozijnen, kaneel en een el muesli.
B: 40 minuten fietsen, 40 minuten paardrijden
B: 2 uur stalwerk/mesten en 40 minuten fietsen
L: Bakje yoghurt met 3 el muesli en een bb met rosbief+peper en zout
T: 1 krackebröd rozijn, peer
A: Tomatensoep met stukje stokbrood
T: waterijsje of stukjes paprika?

Verder drink ik eigenlijk alleen maar thee en cristal clear. :)

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 17:07

O: Speltcracker met Paturain light, sla en rookvlees.
En een smoothie van appel, peer, chia, maca, hennepzaad, twee lepels havermout, twee lepels speltvlokken en een beetje yoghurt, beetje kwark en kaneel.
T: rest van de smoothie
L: een dubbele speltboterham met Paturain, sla en geitenkaas. :9
( was op de instructeursbijscholing en omdat ik geen witte bolletjes met een dikke laag margarine wil had ik dit zelf meegenomen)
T: pakje soja-chocolademelk
Banaan.
A: gourmetten met mager vlees, gamba's, een beetje salade en veel groente
T: borreltje

D: thee, slimpie en water.

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 17:12

Cheetahfan schreef:
Hallo! Ik lees al een tijdje mee, en heb door jullie lijstjes al veel inspiratie opgedaan. :) O.a. yoghurt met muesli. Ik at eerst cruesli maar dat is dus echt troep. ;( Ik probeer al een tijd wat gezonder te eten, en dit motiveert mij enorm. :) Ik hoop dat ik nu wat beter mijn eten kan bijhouden en nog meer inspiratie op te doen. :D

O: 100 ml magere yoghurt met een appel(stukjes), rozijnen, kaneel en een el muesli.

Welkom :) Leuk dat je hier inspiratie op komt doen!
Vind alleen dat je als avondeten erg weinig eet. Wellicht een wat uitgebreidere maaltijd met een stukje vlees/vis en wat groente?

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 17:15

Cheetahfan schreef:

Ik vind je ontbijt erg mager, zeker gezien de beweging die je daarna hebt gehad. Tussendoortjes en lunch zijn m.i. prima. Is de soep vers of uit een pakje?

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 17:30

O: 3 lichtgewicht knäckebröd met halvajam
L: kaiserbolletje met runderrookvlees, lichtgewicht knäckebröd met komkommer en tomaat
T: mandarijn
T: mini bekertje met magere yoghurt (proeven in de supermarkt), mandarijn, handje aardbeien
A: kabeljauw met geroerbakte courgette, kastanjechampignons en lente-uitjes.
T: bakje zoute popcorn

In het weekend mag ik 's avonds (gelukkig := ) een bakje zoute popcorn :D Heb deze hele week geen brood gehad en omdat we op zaterdag altijd verse broodjes halen en ik al netjes ben afgevallen, vond ik dat ik er wel eentje mocht. Heerlijk is dat zeg na zo'n tijdje.

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 17:32

ChantalSmook Ik ben afhankelijk van mijn ouders wat betreft het avondeten. :o Het is een 'makkelijke dag' omdat ouders laat thuis zijn.
Plien91 Ja, ik had ook best trek daarna. Volgende keer een broodje erbij. Het is wel zelfgemaakte soep, zit ook veel groente in. :j

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 17:36

Is tomaat uit blik of zo niet goed dan? :)
Natuurlijk als je jonger bent heb je vaak niet zoveel te zeggen... Ik heb het geluk dat mijn ouders het ook leuk vinden en heel leuk mee gaan in mijn gezonde ideeën. :j

Voor de rest zou ik eerder vallen over cristal clear, dat schijnt echt troep te zijn :j

O; Pistolet met beetje mayo, sla, zalm, tomaat, komkommer en ui. Bakje muesli met chocolade stukjes.
B; Naar de markt gefietst, lekker fruit en dadels en chia zaad gekocht.
L; Havermout met honing, kaneel, aardbeitjes, blauwe bessen en walnoten
B; Fietsen naar stal, half uurtje rijden
T; Pakje chocomelk, halve twix en een paar snoepjes (Nog met oppaskindje op stal)

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 17:42

NeverGiveUp Ja, best lastig soms. Gelukkig dat mijn moeder het ook leuk vind km nieuwe (gezonde) recepten te proberen, en soms vraag ik of ik mag koken. :) Echt? :\ Ik zal het eens opzoeken... Wat is nog meer gezond om te drinken?
Oeh, op de markt hebben ze zulke lekkere dingen! Ik wil binnenkort ook wat gedroogd fruit halen. :)

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 17:47

Oh da's lief van je mams. Je kan natuurlijk zelf wel voor zorgen dat je bijvoorbeeld geen klodder saus erbij eet, maar als je moeder ook nog bereid is om wat anders te koken dan normaal,
vind ik dat wel super :D (Bijvoorbeeld broccoli speciaal voor mij)

Ja ik zat net even te zoeken, ik denk moet wel een beetje onderbouwen als ik wat zeg haha.
Ik had toen wat gehoord over de hoeveel zoetstoffen die erin zitten, zoals aspartaam.
Toen ik net op internet zocht zag ik vooral de onzinmarketing van Crystal clear. Het fruit wat ze claimen dat erin zit is echt 0.01% of zo :')
http://foodwatch.nl/pers/persberichten/ ... ex_nl.html

Thee (groene vooral, maar andere ook) melk, verse vruchten sap en water natuurlijk :j

edit; Vond net deze site, echt super interessant en openbarend. De slimme marketing van grote voedsel bedrijven, die dus echt ontzéttend misleidend kunnen zijn.
Weten de meesten wel, maar hier worden individuele producten onder de loep genomen. :j
http://foodwatch.nl/pers/persberichten/ ... ex_nl.html
Laatst bijgewerkt door NeverGiveUp op 18-05-13 18:08, in het totaal 1 keer bewerkt

mandy358

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 17:49

Ben erachter gekomen dat ik op normale (doordeweekse) dagen eigenlijk te weinig eet
(bv woensdag o: volkoren beschuit met pindakaas, schaaltje magere yoghurt met een sinaasappel erdoor t: pakje met van die kleine crackertjes l: 2 volkoren boterhammen, een met appelstroop en een met smeerkaas en 2 cherrietomaatjes t: appel a: zalmfilet met philedephia, salade en halve aardappel d: water en thee b: 20 km fietsen 15 minuten paardrijden uur op stal bezig 4,8 km hardlopen)

Dus ga maar flink wat gezonde tussendoortjes toevoegen en bij de lunch een boterham extra denk ik?

Vandaag een raar dagje
10:30 volkoren cracker met pindakaas, schaaltje magere yoghurt met peer erdoor
12:30 krentebol, bb met appelstroop, kopje 'soep' (groente boullion met soep groenten)
16:00 volkoren cracker met kaas 2 cherrietomaatjes en komkommer, appel
18:00 gebakken ei met een heel klein beetje kaas op een bb, pakje noedels

D: water en thee
B: 2 km fietsen, een uur priveles met paard, 40 minuten heen en terug stappen naar les, 45 min op stal bezig geweest

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-13 19:25

Ayla schreef:
O: 2 zachte bolletjes met hagelslag + 1 glas yogi
T: 1 a 2 handjes m&m's (nootjes)
L: 1 kaasbroodje van de Lidl, 2 boterhammen met schuddebuikjes + 1 glas jus d'orange
A: pasta (met kip ipv gehakt) en een klein beetje kaas
D: nep magnum ijsje met stukjes nootjes

Geen fruit vandaag want dat was op.. slechte smoes maar m'n moeder moest nog boodschappen doen :P school gehad van 8 tot half 1, een halfuurtje gegymt (buiten in de kou), 3 kwartier gefietst en een boodschap gedaan.
+ toch nog 1,5 appel dankzij vriendlief haha.

mandy358

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 19:56

mandy358 schreef:
Ben erachter gekomen dat ik op normale (doordeweekse) dagen eigenlijk te weinig eet
(bv woensdag o: volkoren beschuit met pindakaas, schaaltje magere yoghurt met een sinaasappel erdoor t: pakje met van die kleine crackertjes l: 2 volkoren boterhammen, een met appelstroop en een met smeerkaas en 2 cherrietomaatjes t: appel a: zalmfilet met philedephia, salade en halve aardappel d: water en thee b: 20 km fietsen 15 minuten paardrijden uur op stal bezig 4,8 km hardlopen)

Dus ga maar flink wat gezonde tussendoortjes toevoegen en bij de lunch een boterham extra denk ik?

Vandaag een raar dagje
10:30 volkoren cracker met pindakaas, schaaltje magere yoghurt met peer erdoor
12:30 krentebol, bb met appelstroop, kopje 'soep' (groente boullion met soep groenten)
16:00 volkoren cracker met kaas 2 cherrietomaatjes en komkommer, appel
18:00 gebakken ei met een heel klein beetje kaas op een bb, pakje noedels
20:00 cakeje

D: water en thee
B: 2 km fietsen, een uur priveles met paard, 40 minuten heen en terug stappen naar les, 45 min op stal bezig geweest

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 20:05

O: smoothie banaan, aardbeien en sinaasappelsap
T: magere kwark met appel
L: spelttosti met curry
T: 2 snack a jacks caramel
A: kant en klare broccolischotel met ham-kaassaus
T: paprika chips en een wijntje

B: 30 minuten fitness, 45 minuten spinning.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 20:32

NeverGiveUp schreef:
Is tomaat uit blik of zo niet goed dan? :)
Natuurlijk als je jonger bent heb je vaak niet zoveel te zeggen... Ik heb het geluk dat mijn ouders het ook leuk vinden en heel leuk mee gaan in mijn gezonde ideeën. :j

Voor de rest zou ik eerder vallen over cristal clear, dat schijnt echt troep te zijn :j

O; Pistolet met beetje mayo, sla, zalm, tomaat, komkommer en ui. Bakje muesli met chocolade stukjes.
B; Naar de markt gefietst, lekker fruit en dadels en chia zaad gekocht.
L; Havermout met honing, kaneel, aardbeitjes, blauwe bessen en walnoten
B; Fietsen naar stal, half uurtje rijden
T; Pakje chocomelk, halve twix en een paar snoepjes (Nog met oppaskindje op stal)

Dadels! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 20:32

O: stuk bio-stokbrood met een zachtgekookt ei, stukje bio-stokbrood met roomboter en zout
T: -
L: salade (gemixt) met spinazie, tomaat, komkommer, avocado en pinda's, 1.5 oberlander-boterham met hummus
T: appel
A: rauwe zalm, komkommer, koriander, wasabi en 1.5 bruine boterham (voor); verse spaghetti met pesto, knoflook, pijnboompitten en rucola (hoofd), paar groene pesto-olijven, rode wijn

B: uur fietsen, uur paardrijden, 15 min NTC en straks dansen :)

Comments zijn welkom!

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 20:35

O: 1 banaan, 70 gram havermout, 5 gram lijnzaad (150 ml ongezoete sojamelk, 200 ml water)
L: 2x snee vk brood (15 gram appelstroop), 1 appel met kaneel, 250 ml magere yoghurt (15 gram zonnatura mueslie)
T: 12 cherrytomaatjes, stuk komkommer, 150 gram wortelen
A: 1 kroket, 120 gram frietjes, eetl. curry, bord sla met wat komkommer en tomaat erdoorheen
T: 300 gram magere kwark
D: 1 mok koffie, 3 mokken thee, veel water
B: Workout van body revolution, 15 min fietsen, stallen mesten, paardrijden, yoga meltdown

Morgen een dagje geen kcal tellen (familiedag), ben nu al zenuwachtig maar ga proberen er van te genieten :)

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 20:38

Mijn lijstjes zijn dit weekend zo slecht dat ik ze hier maar niet ga plaatsen :') (Gisteravond McDonalds, vanavond kaasfondue en cola ) Ik probeer er wel op te letten dat ik ipv cola ook eens water pak, maar goed 't is pinksterweekend ( is bij ons feest altijd. 3/4 dagen kermissen) dus het mag even :P

En tja wat is dit doel nu eigenlijk van dit bericht nu? Helemaal niks, ik wou alleen even zeggen dat ik vele mooie lijstjes voorbij zie komen en dat iedereen super bezig is! :D

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 22:47

O: havermout, quinoavlokken, speltvlokken, banaan, sojaproteine, banaan
B: half uur fietsen, 3.5u lesgeven
L: paar hapjes couscous met 3 kleine stukjes lamsvlees, banaan
B: half uur fietsen
B: Killer Buns dag 9 (gister was ik ziek, dus vandaag ingehaald)
A: roerbakgroenten, kidneyboontjes, paar stukjes gerookte kip, rucola, ajvar, chilisaus, stukje Ciabatta met een beetje aioli
T: wat chips