Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
zigranta schreef:Moet ik bij een paprika nog ergens op letten?
Krijgt nu heel veel bloemetjes en er begint 1 paprikaatje tevoorschijn te komen.
Maar kan ik alles laten zitten of moet ik uitdunnen?
2 jaar geleden een paprikaplant gehad en daar kwam 1 misvormde paprika aan, dus 0 ervaring.
anneliesdj schreef:_CS_ schreef:
Het is ooievaarsbek (geranium) of malva maar ik denk de laatste.
Leuke plant hoor, kun je ook goed snijden en op de vaas zetten.
_CS_ schreef:anneliesdj schreef:
Het is ooievaarsbek (geranium) of malva maar ik denk de laatste.
Leuke plant hoor, kun je ook goed snijden en op de vaas zetten.
Beide planten die jij aangeeft hebben ook ander blad.
) heb ik de kriebels gekregen en wil ik meer eetbaar spul gaan kweken. Ik heb twee balkonnetjes waar ik er maar een van gebruik, en dus wilde ik mijn tweede balkon inrichten als groente en fruit balkon. Maar de reden dat ik dit balkon nooit gebruik is dat het pal aan een drukke doorgaande weg ligt. niet de meest geweldige luchtkwaliteit dus... Denken jullie dat ik daar iets eetbaars vandaan kan krijgen, of worden het dan zwarte paprika's van de uitlaatgassen?
Mijn oma had vroeger een tomatenplant op haar balkon.. ze dacht dat het een kleine plant was met kleine snoeptomaatjes, maar dat ding groeide meters de lucht in en hing bomvol tomaten
Iedereen die langs kwam kreeg een bakje tomaten mee haha. _CS_ schreef:Mijn tuin is happy, het regent!
hier is ook hart regen nodig.Al het gras is geel.bruin of weg....
. 8nnemiek schreef:Kan prima hoorMijn oma had vroeger een tomatenplant op haar balkon.. ze dacht dat het een kleine plant was met kleine snoeptomaatjes, maar dat ding groeide meters de lucht in en hing bomvol tomaten
Iedereen die langs kwam kreeg een bakje tomaten mee haha.
Maar je hebt dan wel zon nodig op je balkon.
Aardbeien zijn ook een aanrader. Paprika heeft veel warmte nodig, maar op een beschut en zonnig plekje zal dat ook wel groeien.
hopelijk niet zo erg als Weert gister

Ik had nog één maïsplant over die het puin van de klusjesman overleefd heeft, die is nu helemaal scheef geblazen.. maar heeft het wel overleefd volgens mij
Verder weinig schade, op een overstroomde paardenstal en water in de kelder na.. Voor het gras was het ideaal!