Theoriën koolhydraatarm, caloriearm, vetten, eiwitten etc...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zooist

Re: Theoriën koolhydraatarm, caloriearm, vetten, eiwitten etc...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 16:59

Griekse yoghurt is super vet.
Magere kwark dus niet. :)

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 17:02

Oh... dan houd ik het maar bij magere kwark. :)

Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 17:05

Zo, ik ben nu ook op de 2e dag na een poosje me niet helemaal kha gedragen te hebben, en ik voel me prima!
Merk alleen dat ik, als ik jullie dagschema's zie, ik misschien te weinig tussendoortjes eet.
Ook wel lastig hoor, want als ik me goed aan mijn SB houd heb ik ook gewoon helemaal geen honger :+
Nouja, de hoofdmaaltijden gaan er met smaak in (vooral het diner <3 ) maar dat is dan ook zat. En dat terwijl als ik 'normaal' eet ik de hele dag honger heb!

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-11 17:29

Misschien kun je iets kleinere porties eten en zo weer td eten.
Al heb ik ook weleens teveel geluncht en sla ik het ook over als ik te vol zit (gister bv).
Als ik zo vol zit voelt t tegennatuurlijk.

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 17:31

MamboBeach schreef:

Als je weinig tot geen khd eet moet je toch genoeg vetten eten. Juist geen magere producten :)
Je verbrandt of khd of vet dus dan blijft er niks te verbranden over en gaat je lichaam sparen :)
Naja, zoiets ongeveer!

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 17:36

Mijn wrap is echt goor :r

Ik heb omelet, kruidenkaas, kipfilet, sperziebonen en paprika en kaas erover uit de oven.
Bah! Bah! Bah!

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 17:39

MamboBeach schreef:
Siamsmeesje schreef:
Ik geloof dat ik vandaag een klein feestje mag vieren... Sinds ik ben begonnen met afvallen is de weegschaal voor het eerst onder de 80 kilo gekomen. Nog even, en dan zijn de eerste 20 kilo's eraf *\o/*
Dan nog 10 te gaan, en de rest is bonus als er meer afgaat 8-)

Ik heb mezelf dus een klein koekje gegund bij de thee. Moest ook wel, anders kom ik vandaag dik tekort aan m'n khd.

Hebben jullie dat nu ook, dat je de khd absoluut niet mist, en eerder nog vergeet om aan je minimum te komen?

Hartstikke goed, gefeliciteerd!

Dank je, heeft een hoop moeite gekost, maar nu met kha en de wii gaat het als een trein :j

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 17:41

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 17:44

Zooist schreef:
Mijn wrap is echt goor :r

Ik heb omelet, kruidenkaas, kipfilet, sperziebonen en paprika en kaas erover uit de oven.
Bah! Bah! Bah!

Moet ook eerlijk zeggen dat ik de combinatie kruidenkaas/sperziebonen/paprika ook niet zo zie zitten...
Ik ga binnenkort ook eens een wrap proberen, lijkt me wel lekker.
Ik had vandaag een mozzarella-pannekoek, maar ik blijf toch het gevoel houden dat het eigenlijk een gevulde kaasomelet is :')

Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 18:29

Ik heb een keertje de omeletwraps gemaakt met gerookte zalm, kruiden/roomkaas en een blaadje sla.. Dat was wel echt een succes <3

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 18:33

Zooist schreef:
MamboBeach schreef:

Als je weinig tot geen khd eet moet je toch genoeg vetten eten. Juist geen magere producten :)
Je verbrandt of khd of vet dus dan blijft er niks te verbranden over en gaat je lichaam sparen :)
Naja, zoiets ongeveer!

Ik begrijp wat je bedoelt! Volgens mij zijn mijn KHD niet zo hoog. Misschien Griekse Yoghurt nemen dan. Wel neem ik nu wat creme fraiche door mijn groenten en dat vind ik echt heel lekker!

Was je eten echt zo vies? :oo

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 18:34

Ja :j

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 18:42

F_Orumster schreef:
Groetenjuwelier? Heet dat zo? Nooit geweten. Ik noem dat een groentenboer, of is dat wat anders?

Hij heeft de naam groentenjuwelier te zijn omdat hij heel mooie producten verkoopt en duur is :D

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 18:46

Mijn kipfiletjes was nu wel aardig mals (gevuld met blauwe kaas, omwikkeld met rauwe ham aangebakken en afgeblusd met kipbouillon en laten sudderen). Voordeel was het heerlijke 'justje' met stukjes kaas dat overbleef en over mijn broccoli heen ging.

Ik ga trouwens overstappen op Atkins. Ik moet even kijken of ik het boek zelf heb (heb bijna alle kha-boeken :o ).

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-11 19:42

Zooist schreef:
MamboBeach schreef:

Naja, zoiets ongeveer!

Gaat je lichaam dan ook niet je overtollige vetjes aanspreken, wat je dus wilt met afvallen?

@ Mrijn, mooi dat t nu gewenst was. Al mijn eten smaakte me niet, maar ben net snipverkouden geraakt, dat heeft er vast mee te maken.
Atkins lijkt mij wat te lastig. Beetje té vleesgericht en een beetje teveel beperkingen op groente, dat redt ik niet...
Waarom stap jij daarop nu?

renskje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 20:27

zo, wat gaan jullie hard!
ik heb vandaag een rommelig dagje gehad..

o- gebakken eieren met spek
t- croissantje
l- frikadel met mayo en een "bolletje" met roomboter
t - niets
d- bloemkool en 2 saucijzen worstjes
t - beetje slagroom

ik was met mn werk naar ballorig.
daar mag je geen eigen consumpties nuttigen. daarom maar een frikadel..
stiekem wel een bolletje erbij! ze zijn best lekker, maar geen broodstructuur.
eerder oliebol achtig, redelijk droog en luchtig. ze vullen wel heel erg!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 23:18

Siamsmeesje, wat zal dat fijn voelen, knap zeg!!

En inderdaad, beter volle yoghurt/kwark/melk/etc., zitten ook meer eiwitten in.

Ik had vanmorgen gehakt uit de vriezer gehaald en toen ik thuis kwam had vriendlief al heel lief paprika en champignons staan hakken. Alleen jammer dat ik uit m'n werk naar de slager was gereden voor 2 vers gegrilde kippen :9 Beide een kip op ( :oo ), maar ik heb hem gedeeld met de katten, kreeg het niet alleen op. De paprika en champignons heb ik niet van gegeten, alleen kip :D
Morgen maar iets met gehakt dus! Ik eet samen met een vriendin en zij eet ook khd-arm.

Kokosvet (Santen) kun je hier gewoon bij de C1000 kopen, kost volgens mij nog geen euro :)
Ik mik het weleens in mijn roerbakbrei, lekker!

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-11 08:09

Santen is wat anders hoor! Das ingedikte kokosroom geen kokosvet.

Ik lust mn kwark nu zonder toevoegingen (steeds kleiner schepje jam). Heb er nu kaneel in. In mijn kwark zit 9:5 g eiwit, wat zit er in volle? Ik hou t toch liever bij mager, eet al veel meer vet nu dan voor dit dieet. Zolang je vol zit kom je niet in
De spaarstand neem ik aan?
Nij dag:
O: 1 gekookt ei en 200g kwark
T: rookvleesrolletje met uimonchou (nuja roomkaas dan)
L: witte asperges ingerold in geklutst gebakken eieren met snippers chorizo en kaas
TD: 4 tomaten met basilicum, evt met feta
D: gevulde kipfilet en broccoli in kerriesaus.

Oh, wat hebben we het toch slecht!

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 08:31

Ik was onder de indruk van de Atkinssite en besloot spontaan over te stapen op Atkins. Maar, na een nachtje goede slaap, heb ik toch bedacht WHJE aan te houden met wat extra vet. Dat dieet is nl kh-arm en vetarm en dat vind ik een rotcombie.

Ik heb gisteravond nog wat kokosbonbons gemaakt en wat kan simpel toch geniaal zijn! Ik heb wat kokosolie in een schaaltje gedaan, flink wat cacau erbij, vanillearoma en zoutstof. Even roeren en in silicone bonbonvormpjes gedaan. Na 10 min in de vriezer waren ze al hard. Dat kokosvet smaakt zo ontzetten puur en fijn, echt heerlijk! Ik ga vanaf nu alleen nog maar bakken met kokos!

Wie wild er ook alweer chocoshake bestellen van Whey premium? Ik heb er net eeb gemaakt met hete melk en dat was echt goor! De smaak is aardig (hoewel hij wat flauw is naar mijn smaak), maar blijkbaar kan het spul niet tegen verhitting... Er zaten allemaal heel kleine, harde stukjes in, kreeg het zonder fles water ernaast echt niet doorgeslikt. Toch maar opgedronken want weggooien is natuurlijk zode, maar dat doe ik niet meer. Ik maak wel chocomelk van melk met cacao!

Mijn planning:
O: chocoshake met 150 ml volle melk (7)
T: gekookt ei
L: ? Ga shoppen en hoop een salade te eten
T: tomaatjes met buffelmozzerella
D: courgettekoekjes, stukje vis
T: eitje?

Ik ga vandaag wat recepten uitproberen van de Atkinssite. Ik wil die mozzerellapannenkoekjes bakken (die waren hier toch ook al uitgeprobeerd?) en de courgettekoekjes en een soort lijnzaadmuffin uit de magnetron. Geen idee of die te haggelen is, maar de reactties zijn positief en lijnzaad is natuurlijk goed voor de poeperij :o

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-11 08:40

Ik had de mozarellapannenk vanmorgen willen maken, maar had de mozarella op t werk laten liggen.
Ik heb een pizzabodem in t hoofd met aubergine, dat eerst pureren dan bakken. Op atkinssite worden gehaktbodems gemaakt maar dan krijg je zoveel gehakt binnen.

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 08:47

Met gehakt is het echt zooooo lekker! In het receptentopic staat ook nog een ander recept voor een bodem.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-11 08:50

Ja het is een erg leuke site!
Maar wil niet teveel vlees eten (ivm zielig voor de dieren), en ik ben gek op gegrillde aubergine dus ga wil ik eens mee experimenteren :) Aubergine uit de oven kan ook erg lekker zijn.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 08:58

Goedemorgen, ik gruwel van die shakes dus daar waag ik me niet aan! Heb lekker ontbeten met twee eieren als roerei en heb overheerlijke bieslookkaas in de koelkast voor tussendoor. Ga op de terugweg even langs de supermarkt en haal carpaccio die ik lekker aankleed met sla, zongedroogde tomaatjes, komkommer, ui en pecannoot!

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 09:00

Die gehaktpizza is inderdaad heerlijk! ls je scharrelgehakt neemt, heeft het beest iig een leuk leven gehad!

Ik ga denk ik toch maar MOKflensjes van de Atkinssite bakken ipv de mozzerella.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-11 09:00

Lekker daf! Ik begin ook niet aan shakes hoor, ik wil gewoon eten door mijn keel.
Ik heb vandaag 4 eieren (M) op het menu, wellicht krijg ik niet alles op bij de lunch (maar liever teveel mee dan te weinig). Is dat nu teveel/slecht? Ik probeerde tot nu toe niet meer dan 2 hooguit 3 eieren te eten per dag.