Attack of the flying cookies - Bokkers op dieet deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sizzy

Re: Attack of the flying cookies - Bokkers op dieet deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 19:19

Sizzy schreef:
Argh ik ben het nu echt zat, ik ga me vanaf vandaag weer gedragen Haha! Ik weeg gewoon weer 61 of zo terwijl ik echt al maanden 59 woog. Kan het echt niet uitstaan, maar heb het toch echt zelf gedaan Nagelbijten / Gniffelen

O: magere yoghurt met een halve appel en een banaan
T: 6 melba toastjes met beetje linesse
L: 2 meergranen boterhammen met linesse en tomaat en 1 met jam
T: 1 boterham pindakaas en 3 melba toastjes en een appel
D: ?

Beweging: 45 min hardlopen en paardrijden

Skogsmulle
BFB 2024 winnaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 19:21

Netjes toch Sizzy? Haha!

Vraagje nog aan jou! Op welke site (o.d.) had jij mijn caloriebehoefte per dag etc uitgerekend? Lachen
Was benieuwd waar je dat precies kon vinden! Lachen

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 19:24

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 19:25

Myra schreef:
darwin schreef:
Zo, ik kom ook even binnenvallen Doei!
Als ik zo lees wat jullie allemaal eten...............pfff,dat krijg ik niet weg.
Mijn probleem is dat ik te zwaar ben omdat ik te weinig eet, en dus een hele lage stofwisseling heb.
Meestal bestaat mijn dag uit :
S'morgens (10 uur) twee sneeën brood met pindakaas of pasta of iets dergelijks en S"avonds warm eten.
De laatste tijd wil ik wel eens met magere yoghurt met muesli beginnen en dan neem ik die boterhammen s'middags.

Ben je hier nieuw? Zo ja, welkom!!
En eet jij maar dus 2x per dag? Dan zit je op de goede plek, want dat is ernstig ongezond Knipoog
Het is aan te raden om 6x per dag te eten (ik vaak 7x) en we vallen hier allemaal goed af.
Verstandig om het allemaal heel geleidelijk op te bouwen. We kunnen hier iig helpen met je eetpatroon etc., voor zo ver wij (ik spreek nu voor mezelf! Clown ) 'deskundigen' zijn haha.
Doe je ook aan sporten etc?
Nogmaals welkom!

Ik ben idd nieuw hier Ja
Ik weet dat het niet goed is wat ik doe , maar het valt niet mee om te eten als je geen honger hebt.
Ik sport trouwens wel, twee keer in de week doe ik een beetje fysio fitnes en 1 keer per week ga ik een half uurtje aquaspinnen en dan nog wat baantjes trekken,
Als mijn rug een beetje meewerkt rijd ik ook nog wel wat paard, maar dat staat op het moment op een laag pitje vanwege 2 hernia's.

Jamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 19:33

Myra schreef:
Precies! Dit wist al lange tijd Lachen
Ik loop ook erg langzaam (tussen de 9 en 10; wisselt erg met tegenwind maar meestal 9). Dan doe ik nog op het einde een sprintje. Mijn hartslag is ook erg laag tijdens het lopen, let er voortdurend op hoe ik adem etc.
Maar hardlopen is wel veel beter voor de conditie (en tempowisselingen) dan wandelen, en daar ga ik ook vooral voor.

Dat is idd wat anders, conditietraining, maar er zijn ook veel meiden die hardlopen om af te vallen vandaar dat ik het even opmerkte nog.

Sylhouet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-07 19:37

Jamy schreef:
Myra schreef:
Precies! Dit wist al lange tijd Lachen
Ik loop ook erg langzaam (tussen de 9 en 10; wisselt erg met tegenwind maar meestal 9). Dan doe ik nog op het einde een sprintje. Mijn hartslag is ook erg laag tijdens het lopen, let er voortdurend op hoe ik adem etc.
Maar hardlopen is wel veel beter voor de conditie (en tempowisselingen) dan wandelen, en daar ga ik ook vooral voor.

Dat is idd wat anders, conditietraining, maar er zijn ook veel meiden die hardlopen om af te vallen vandaar dat ik het even opmerkte nog.

Ook bij mij is het bekend Lachen !
Als ik tussen de 65% en 80% van mijn MHF (max. hartslagfrequentie) loop, dan ben ik vet aan het verbranden, en ik loop inderdaad rond de 77-80% Lachen !
Ik ben ervan overtuigd dat het hardlopen er flink aan heeft geholpen dat ik al zoveel kilo's kwijt ben Ja !
Bovendien voel ik me fitter dan ooit.... héérlijk Party!! !!

Ik wil straks de duur van het hardlopen nog wel gaan opvoeren naar een uur (zit nu bijna op 3 kwartier aan 1 stuk) en het tempo ook gaan opvoeren.
Als het goed is, wordt mijn conditie natuurlijk steeds beter en blijf ik bij een hoger tempo ook tussen de 65 en 80% van mijn MHF Lachen !

Sylhouet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-07 19:38

Ben trouwens net terug van Syl, heb nog heerlijk in het mooie weer in de buitenbak getraind!
Zal wel de laatste of één van de laatste keren zijn voorlopig: volgende week winterse buien Nagelbijten / Gniffelen ...
En ik had nog wel het voorjaar besteld Clown.... !!

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 19:41

Zo, kipburgers waren een succes!

Erg lekker, kipfilet in hele kleine stukjes, mengen met mosterd, dragon, lente-ui en mayo.
Vervolgens kipburgers van kneden en bakken.
Van komkommer in stukjes en griekse yoghurt maak je een mix en dat schep je op je burger. Vingers aflikken

Ook nog lekker wat patat gegeten, maar dat mocht, zat toch nog niet aan m'n calo's. Clown

***edit***
met patatjes komt m'n diner op ongeveer 450kcal, dus nog steeds erg netjes. Ja

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 19:49

Zo, ik heb even flink zitten bunkeren met eten Bloos!
Vind brood ook zo heerlijk, dan blijf ik eten Vork
Wel gezond beleg op: filet, fricandeau, rosbief en appelstroop Ja
Al met al komt m'n avondeten alsnog wel op 800cal uit, best veel voor een broodmaaltijd (met soep) vind ik!

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 19:49

Als je maar genoten hebt. Lachen

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 19:50

Wat zal ik eens gaan eten? Heb geen inspiratie Haha!

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 19:53

Spinzazie roerbakken met citroenschilletje en cashewnoten?

**edit**

wat heb je in huis?

Sylhouet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-07 19:58

Ik zit nu net aan een héérlijke stoommaaltijd van de C1000, spaghetti met kaassaus, groenten (brocolli, paprika, tomaat) en blokjes vegetarische kruidige Valess.
Echt heerlijk Ja !!

Vriendje is namelijk net richting stad vertrokken en gaat lekker met een stel vrienden/oud-collega's uit eten Vork ,
dus ik doe lekker iets makkelijks voor mezelf Lachen !

Jaduuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 20:08

Ik ben echt even helemaal gestopt geloof ik. Nagelbijten / Gniffelen
Na 't 'afscheid' ga ik het weer proberen op te pakken.

Net wel even met m'n vader hardgelopen, moest eigenlijk 442244, maar daar wilde ik m'n vader niet mee opzadelen. Heb 5 minuten hard 1 minuut wandelen 8 minuten hard. Lachen
Ging wle lekker, alleen bij 5 minuten kreeg ik ineens een onwijze steek dus even gestopt toen. Lachen
Verder hebben we 't dr maar niet over hoeveel ik gegeten heb..

chocola, pepermunt, drop, salmiaksnoepjes, chocomelk, zometeen patat, wit brood vanochtend en middag

Sylhouet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-07 20:10

Jaduuh, lekker dat je nog even hebt hardgelopen Lachen !

Maak je maar niet druk om het eten/snoepen, als je je over een poosje weer emotioneel wat fijner/stabieler voelt dan ga je gewoon weer lekker gezond eten en het komt allemaal goed Ja !
Sterkte meid Ach gut !

Jaduuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 20:13

Beankt Sylhouet.. Lachen

Als ik over een paar dagen weer begin helpt dat misschien ook juist wel weer wat 'stabieler' te worden.. kan ik me daarop concentreren.
Die rotproefwerkweek komt er ook aan.. dus tja.

Sylhouet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-07 20:17

Dat is waar, Jaduuh.

Zometeen gewoon weer lekker en gezond gaan eten, er zijn ook zoveel lekkere dingen die wél gezond zijn!
Goed zorgen voor jezelf, dat helpt je vast ook om je weer fijner te voelen!
Succes ook alvast met je proefwerkweek...
Wanneer is het afscheid van Maren ??

Ik ga even onder de zonnebank, tot later Cool !

Jaduuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 20:18

Maandag.. we gaan vanaf de manege in een optocht naar de kerk.. ook met een paar te paard. Lachen

Zonnebankse!

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 20:35

Mijn dag vandaag was echt netjes! en als ik het in de calorieteller doe, is het zelfs nog té netjes, kan ik vanavond nog iets nemen dus Lachen

o: gortepap met beetje jam en havermout
t: boterham met boter, 2x cup a soup helder
l: 2x kandijkoek, halve boterham met jam, 2x vitalu cracker met boter en een met jam
t: appel
d: maaltijdsoep, 2x shoarmabroodje met boter
t: mona lekker licht en gortepap

Kcal naar binnen gewerkt: 1300
Kcal verbruikt: 2028 tot nu toe. Heb 6 ranzige stallen uitgemest en een uur heel intensief gereden met de pony. Ik vind het echt zo leuk, ze gaat gigantisch vooruit! Ze heeft opeens door wat er bedoelt wordt met die ophoudingen die ik altijd maak en loopt nu bijna de hele tijd netjes nagevelijk. Zelfs in galop. Rechtergalop gaat veel beter. Wijken, schoudervoor, halthouden, aangaloperen enz.. zijn allemaal geen probleem meer. En ze reageert nu zo super op mijn been! Voorheen was ze altijd traag en moest ik zelf harder werken dan zij. Echt heerlijk om zo te kunnen rijden!
Morgen komt mijn zus hier thuis (Emytje) en samen met een vriendin van haar gaan we met de pony naar buiten toe Lachen

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 20:49

Morgen wordt weer heel netjes, maar dat is niet zo vreselijk moeilijk aangezien ik voortdurend de deur uit ben. Tenminste, als de keelontsteking het toe laat.

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 20:50

Planning morgen;

T: plak ontbijtkoek
--> 2 uur werken
O: 3 crackers met dun boter en hagelslag, plak ontbijtkoek
--> drie uur werken
L: 2 boterhammen (worst?)
T: appel
A: soep, brood
T: bak joghurt

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 21:33

Morgen wordt voor mij juist minder dagje, avondeten is vrij veel en overdag eet ik ook veel omdat ik moet werken.
En 's avonds krijg ik het moeilijk, meidenavondje met vriendin, dus ga ik de chocola en lekkere hapjes héél erg missen Clown

Mijn dag ong:
Ontbijt1: Brintapap met lepeltje honing
Ontbijt2 (1e pauze werk): 2 crackers met filet americain
Lunch: Cup à soup tomaat, 2 boterhammen met rosbief/fricandeau
T: appeltje & mandarijntje
D: bruine bonen, gekookte aardappels, speklapje, jus, uitjes
T: druifjes, waarschijnlijk komkommer, asperges en toastje met filet voor bij de film Ja

Sylhouet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-07 21:33

Jaduuh schreef:
Maandag.. we gaan vanaf de manege in een optocht naar de kerk.. ook met een paar te paard. Lachen

Zonnebankse!

Uit-gezonnebankt Haha! !

Dat is wel een heel mooi gebaar, Jaaduuh, met de paarden erbij Ja !

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 22:01

Idd een mooi gebaar Lachen

Mijn dagje vandaag komt uit op de 1500kcal. Heb nog een boterham met chocoladevlokken genomen Schijnheilig Vond dat dat wel mocht en had zin in chocolade. Zo'n boterham is in elk geval gezonder dan de chocoladereep die ook naar me riep. Tong uitsteken

Morgen wordt echt schandalig, want dan ben ik jarig. Smorgens nog gewoon ontbijt, dan paardrijden, thuis gebak eten (noten/carameltaartje Vingers aflikken ) en gewone lunch denk ik zo, naar buiten met de pony, naar huis en spuitjespot eten (gekookte aardappels, winterpeen, spruitjes en uien bij elkaar in een pan, heeft wat minder kcal Knipoog ) En dan s'avonds coehberg, wijn, sangria, soesjes, bananensoesjes, chips, chips en chips, chocorozijnen en spekjes Schijnheilig

ladyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 22:10

Ach ja je bent maar 1x per jaar jarig! Vind het een beetje onzin om op de lijn te letten, die ene dag per jaar.

Laten we t maar niet hebben over wat ik vandaag heb gegeten Haha! T was in ieder geval lekker! Haha!
Vorige week had ik weinig gesnoept en vrijdags heel veel lekkers gegeten. Daarna weer een week netjes en helemaal niet gesnoept!! Tot vandaag. Ik was gewoon afgevallen op Wweegdag dus zo erg is het niet. Als ik eenmaal begin met snoepen, kan ik gewoon zó moeilijk stoppen. Dus vind het wel goed zo, één dag in de week lekkers en de rest van de tijd niet (ben al hartstikke trots dat ik dat al 2 weken heb volgehouden, is me nog nooit gelukt Haha!).