Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
), boodschappen doen/havermoutkoeken bakken/kijkje nemen op stal/rommelen in huis zoiets gok ik
Noeps schreef:Zo, tijd voor weer eens ‘n lijstje. Ik heb inmiddels een baby van iets meer dan twee weken oud en de borstvoedingshonger is AAN!
Tijdens mijn zwangerschap heb ik het boek “intuïtief eten” gelezen en ik probeer die principes toe te passen (https://www.iamafoodie.nl/wat-is-intuitief-eten/). Maar het is ook nog heel verleidelijk om (weer) in termen van goed/slecht eten te gaan denken en erg streng te zijn voor mezelf. Dat wil ik mijn dochter absoluut niet meegeven.
O: Sojayoghurt met muesli, pompoenpitten, lijnzaad en hagelslag
T: Chocoladetaartje-muffin
L: 2 volkoren boterhammen ham/kaas, pitabroodje ham/kaas (tosti), appel
T: Banaan
T2: nog zo’n chocomuffin![]()
A: Ovenschotel zoete aardappel/zuurkool/appel/spekjes
T: Schaaltje chips
B: 40 minuten wandelen
Avondeten dan ook echt op aangevallen. 
. Ik ging rond die termijn ook nog een keer ruim anderhalf uur wandelen. Dat kon op zich nog prima. Ik lag alleen de rest van de dag gesloopt op de bank, dat was dan weer niet helemaal wat ik voor ogen had. Daarna heb ik het bij max. een uurtje rustig wandelen gehouden. Dat is me tot aan de bevalling gelukt en ik denk echt dat dat heel veel heeft bijgedragen aan mijn vlotte herstel na de (zware) bevalling. Je mag mild zijn voor jezelf, het allerbelangrijkste (de baby laten groeien) doet je lijf geheel vanzelf en alles wat je verder wil en kan doen op een dag is een leuke bonus.
.
dus het avondeten van gisteren schuif ik door naar vandaag
Zitten in een grote verbouwing. Knap waardeloos voor structuur en regelmaat, niet in de laatste plaats op het gebied van eten
)