Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Noeps

Re: Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 10:12

Vandaag weer in 't gareel :D!

O: Havermout, sojamelk, tutti frutti, kaneel
T: Peer, 1 meergranenboterham avocado
L: Restje zilvervliesrijst met Chinese kool, kipfilet en kokosmelk
T: meergranenboterham avocado + mandarijn
A: Volkorenpasta met verse tomatensaus, rucola, cherrytomaten en mozzarella
T: Magere kwark met honing en lijnzaad
B: 1u bodybalance

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 10:59

Dank je dames! Bedankt voor je uitleg Many! Ik had gehoopt sowieso vet te verbranden aangezien de cardio altijd HIIT was, maar dat feest ging dus niet door...

Doei: Ik vind het toch ook een karig lijstje.

Leen: Jammer dat je je naar voelde! Verder sluit ik me wel aan bij Many. Lees even wat suiker doet met je lichaam: het is echt een vicieuze cirkel die niet stopt als je het probeert op te lossen met suiker. Sterkte :(:)

Mooi lijstje Plien :)

Ik was er gisteren al klaar mee, maar deze ochtend nog meer: + 1 kg sinds een nog strengere eet-week.

Blijkbaar ga je meer cortisol produceren als je ook stress hebt naast het sporten, in je persoonlijke leven, en de examens waren ook weer stresserend. Dus dat zal ook geen goed hebben gedaan, in combinatie met te weinig eten en veel cardio.

Vandaag:

O: 80 g haver, 300 ml amandelmelk, lijnzaad, amandelschaafsel; beker soja ongezoet
B: 30 min. NMTZ
B: Paarden verzorgen
L: 100 g volkoren stokbrood, 1 helft met 30 g kaas + boter, 2e helft met kruidenkaas, tomaat en komkommer
T: 1 banaan + 1 sinaasappel + paleo chocolate chip cookie
T: 150 g sojavla
A: 210 g aardappelen, 1 valesse burger Toscaans, 200 g sperzieboontjes gestoofd
B: Paarden verzorgen
B: 30 min. ballet
T: 100 g kwark + 70 g cottage cheese + halve el aardbeienjam

2160 kcal verbranden, 2160 kcal in het lijstje, 100 g eiwit. Wordt wennen na mijn karige lijstjes *D

Bij de paarden heb ik ingevoerd als licht tuinieren, ik weet niet of dat klopt? Gezien het slechte weer ga ik enkel door de modder ploeteren en met hooi en water sleuren, en mest ruimen.

magli

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 11:04

Vanaf dat ik weer wat meer tijd heb, ga ik eens een van jullie receptjes proberen. Staan altijd zo'n lekkere avondmalen in. Vb die met moussaka, en zie ook vaak gerechtjes met ricotta. Hmm. De gedachte maar eens losmaken van 'ik kan niet koken'.

Ik blijf mooi op gewicht hier, kan denk ik niet meer verwachten aangezien ik al een maand 'stil zit' (lees: examens). Klein beetje frustrerend want ik let wel echt erop, en dat zorgt er enkel voor dat ik niet stijg, maar goed, so be it ;). Nog een kleine week en dan kan ik terug wat bewegen.

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 11:19

Nette lijstjes Doei, maar niet erg veel inderdaad. Wat vervelend dat je je al zo lang niet goed voelt. ;(
Leen wat een enorme verandering ten opzichte van een paar dagen geleden, knap hoor! Logisch dat je lichaam daar wel op reageert, dat is helaas iets waar je echt even doorheen moet vrees ik..

Wat is zo'n lichaam toch eigenlijk een enorm goed werkend mechanisme als je naar onder andere dat cortisol verhaal kijkt, ik blijf me er altijd over verbazen. Jammer dat het alleen in ons huidige leefpatroon niet meer op die manier benut hoeft te worden. Interessant om dat artikel te lezen Many maar toch blijf ik wel lekker doorgaan met hardlopen, ik vind het veel te leuk :Y)

Dankje Bhri, sterkte heb ik niet echt nodig hoor, maar sinds afgelopen zomer is het me eigenlijk heel makkelijk af gegaan door eigenlijk alleen van eetpatroon te veranderen. Maar nu zijn de ergste delen eraf en heb ik nu een beetje te maken met mijn natuurlijke bouw met dus nog teveel buik en heup naar m'n zin, dus ik denk dat ik het vanaf nu vooral uit het sporten moet halen. Maar ik heb me nu ook net opgemeten, ook handig om bij te houden inderdaad zodiacje :)

Bhri :(:) Ben benieuwd hoe het vanaf nu gaat na het advies van Phor!
Lekker avondeten Plien!

Paard verzorgen (mesten, hooi geven etc) vul ik ook altijd in als licht tuinieren inderdaad :j

O: 45 gr havermout, 13 gr cranberry mix, 3 gr chiazaad, kaneel, cacaopoeder, gemberpoeder

D: m'n huge mok met 170 ml koffie en 140 ml opgeklopte melk
B: in ieder geval blogilates dag 6 en even lekker wandelen met de hond :)

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 11:23

Tuurlijk kan je wel koken Magli! Gewoon een recept volgen, en als het lekker was geeft dat elke keer weer echt een boost om met koken bezig te zijn :) Hoe meer je er over leest en uittest, hoe meer inzicht je uiteindelijk krijgt - althans dat is hier het geval.
Het belangrijkste is nu dat jij je goed in je vel voelt en zonder te veel gedoe door de examens raakt. En dat gewicht volgt wel weer, van zodra je weer lekker actief bent :)

Thanks Fleur! Mja ik snap je gevoel wel; in elk geval is je eetpatroon zo netjes dat je daar weinig meer aan kan doen. Probeer ook foto's te maken; ook al blijft de weegschaal staan, je lichaam kan wel degelijk strakker worden intussen.

Mooi dat jij het ook zo invult; dan zal het wel goed zitten. Hoe klop jij je melk op voor een latte?

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 11:39

Al een veel beter lijstje Bhris! Dan kan je motortje weer een beetje ronken en vetjes verbranden :))

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 11:55

Dank je Phor! *\o/*
Al die magere lijstjes, das niets voor mij joh :Y)

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 12:03

Bhri, stress prive icm cardio zou goed kunnen zorgen voor die kilo's die er maar niet af gaan, heb ik ook! Volgens mij heb ik dat hier toen geschreven en heb je er zelfs nog op gereageerd door me sterkte te wensen:) Ennnn heb nu weer hetzelfde dus weet hoe je je voelt! De cardio zorgt er overigens wel voor dat ik weer wat meer energie heb dus dan die kilo's maar even voor lief. Ook goed blijven drinken he!

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 12:04

Ik heb gewoon een simpel opklopdingetje, die werk echt top, koude melk kloppen en dan opwarmen. Werkt ook goed met sojamelk, amandelmelk schuimt minder.
https://www.google.nl/search?q=melk+klo ... B200%3B267

Dankje Bhri, als je precies hetzelfde advies ook voor jezelf opvolgt komt het bij jou ook helemaal goed! :j En ik ben nog steeds positief hoor, beetje ongeduldig alleen O:)

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 12:42

Danoesje nog bedankt voor de tips gisteravond maar had het allemaal niet in huis hier bij mijn vader.. Uiteindelijk begonnen met snacken maar na een paar dingetjes toch de rem er maar opgegooid, bleef trek houden in suikers dus dan maar even mentaal sterk proberen te zijn aangezien ik geen zin had om me misselijk te eten -O-
Dus viel uiteindelijk mee qua hoeveelheid denk een kcal of 500 maar baal een beetje van mijn trek in suikers.. want dacht dat ik daarvan af was..

Succes met je tentamen venthe! Daarna je maar weer focussen op eten/sporten :)

Wat balen zeg Brhi -O- Je doet (net als danoesje) altijd zo hard je best en dan krijg je er dit voor terug.. Echt vervelend meid! Eigenlijk kan het niet anders dan een probleempje met je hormonen want anders kun je gewoon niet bijkomen wanneer je onder je behoefte eet en daar ook nog eens bij sport..
Mooi lijstje vandaag, gewoon er weer vol goede moed tegenaan en dan vind je op een gegeven moment ook de juiste manier voor jou lichaam :D En bekijk het van de positieve kant: je bent al fit en op goed gewicht :)

Kameleon, je moet inderdaad ook af en toe genieten de balans en dat je af en toe ook ongezond kan eten om vervolgens weer terug te gaan naar een gezond eetpatroon is ook belangrijk. Plus daardoor is het ook makkelijker vol te houden.

Welkom Doei :D Mooi lijstje vind ik maar denk dat er nog best wat bij mag inderdaad, helemaal als je ook veel moet spugen.

Leen, net als wat Many zegt is cola maar een tijdelijke oplossing je voelt je er op het moment beter door maar uiteindelijk krijg je alleen maar meer dipjes in je bloedsuikerspiegel. Persoonlijk lijkt het mij het beste om af te kicken van de suikers (ondanks dat je het de eerste dagen beroerd gaat krijgen) zodat je er op langere termijn profijt van hebt. Maar helaas ga je je dan de eerste dagen niet echt goed voelen vrees ik..

Nou ik ga me snel naar mijn uurtje spinnen slepen, dus reageer straks even verder :) Mijn mega havermoutontbijt zit er in ieder geval al in en ook voor naderhand gezonde dingetjes mee.

Hopelijk zijn wel snel uit ons dipje dames :D

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 12:43

Bhri, wat ontzettend vervelend en kan me voorstellen dat het demotiverd werkt :(:) hopelijk gaat het weer lekker met de adviezen van Phor! Je lijstje ziet er goed uit.

Mooi lijstje Plien!

Fleur_yen, je gebruikt dus ook gewone melk? Als ik het met gewone melk probeer dan schuimt het echt voor geen meter dus nu doe ik het met van die opschuimmelk maar dat is veel duurder..

Ik net mijn tentamen gehad, weet niet wat voor een gevoel ik er over heb cijfer maar gewoon af wachten.
Had op een vervelende tijd mijn tentamen dus weinig kunnen ontbijten waardoor ik na mijn tentamen echt heel erg veel honger, dus op station een broodje gehaald bij de ah to go waar ik echt heeeel erg van heb genoten :~
Straks maar even boodschappen doen met moeders, blijf deze week bij mijn ouders en die hebben nooit amandelmelk, gedroogd fruit enz in huis dus ga maar even mee om wat dingetjes voor mezelf in te slaan.
O: 1 sneetje volkorenroggebrood, dun laagje halvarine, halve plak 30+ komijnenkaas
T: sultana met yoghurt laagje
L: ciabatta broodje met pesto, gegrilde kip, zongedroogde tomaatjes en rucola + 250 ml sinaasappel/banaan sap (van de ah to go dus)

B: 30 day shred level 1, 3 kwartier paardrijden en paarden verzorgen

Verder weet ik het nog niet omdat ik vanavond om 6 uur op het UMC moet zijn voor een lezing over slokdarmkanker. Tot half 10... Lekker vervelend want om half 6 heb ik echt nog geen trek in avondeten en om half 10 barst ik van de honger, dus even kijken hoe we dat gaan oplossen.

mandy358

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 12:48

Zit het in het weer? Tijd van het jaar? Ik weet het niet maar hier ook een beetje een dipje -O-
Vandaar ook geen lijstjes van mij dit weekend, maar vanaf vandaag ga ik er weer voor en ook proberen meer mee te kletsen want het is altijd zo gezellig en motiverend hier :D

Jeetje Bhriseis wat rot zeg.. :(:) je doet zo je best! -O-

O: magere yoghurt met appel en 4 el muesli erdoor (incl noten/rozijnen ect)
B: 18 km fietsen
T: appel

D: water (thee)

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 13:26

Oh wat zijn jullie allemaal lief :o

Klopt Danoesje, ik weet het nog! Als we samen zo'n dipje hebben kunnen we elkaar natuurlijk mooi steunen :) Vooral doen waar je je goed bij voelt! Dat is uiteindelijk het allerbelangrijkste (hoewel ik dat zelf ook af en toe lijk te vergeten...) Succes!

Oeh dat ziet er handig uit Fleur! Daar ga ik eens naar uitkijken; ik ben echt gek op lattes!
Hihi, herkenbaar, dat ongeduldige :P

Oei Lis, jij ook een dipje? Misschien komt die trek in suikers wel doordat je gedronken hebt dit weekend. Als je je naar hebt gevoeld, krijg je vaak erg vreemde trek. Want verder heb je echt super nette lijstjes, dus daar kan het niet aan liggen. Als ik ongesteld ben vb. heb ik ineens weer zoete trek, of als ik moest overgeven, en op andere dagen heb ik daar nauwelijks last van en word ik niet naar als ik geen zoet eet ofzo.
Voel je je inmiddels beter in je vel? Na het spinnen voel je je vast weer beresterk! You go!

Venthe: Het komt wel goed, dat tentamen! Is er geen pauze tijdens die lezing? Anders zou je een bakje met lekkers kunnen meenemen. Hoewel het onderwerp op zich natuurlijk ook niet heel gezellig is. En anders meteen daarna eten, en je lunch en tussendoortje voorzichtig wat uitstellen?

Veel succes Mandy! Er moet echt gewoon iets in de lucht hangen :P

Nu mijn banaantje al eten en met de gewichten aan de slag.

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 13:35

Leuk om te lezen over dat cortisol, ben namelijk aan het leren voor mijn tentamens (sport, gezondheid & management) en leerde ook over cortisol (dus nu ben ik verantwoord aan het bokken leren tegelijk :Y) )

Ga nu even een leerpauze houden en lekker benen en schouders trainen in de sportschool :)

Nog even mijn lijstje:
O: 'mugcake' power ontbijt voor het leren :') (1 geprakte banaan, 1 ei, 5 gr chia, 45 gr havermout in de magnetron)
T: Appel, halve muffin (speltmeel & roggemeel)
L: Restje paprikasoep, 45 gr speltbrood, 20 gr slankie smeerkaas
T1: 200 gr magere yoghurt, 20 gr whey
T2: Rijstwafel, 10 gr pindakaas
A: Varkensfiletlapje, nog even kijken wat voor groenten
T: handje walnoten

__Leonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 14:19

Vandaag weer een praktijk dag lijstje.

O: havermout met yoghurt, kaneel, lijnzaad en banaan
L: 2 sneeen donker oerbrood met kaas, tomaat en komkommer. Volkoren cracker met pindakaas en komkommer.
A: Geen idee, is tijdens praktijk.

B: 45 min fietsen
D: water en thee

Vandaag niet echt veel honger tot nu toe, voel me nog steeds niet lekker.
Wel allemaal komkommer en tomaat gehaald voor op brood te doen. :)
Maakt de lunch toch iets lekkerder.

Verder moet ik even kijken of ik na praktijk nog honger heb. Anders heb ik nog mandarijnen liggen.

Zat trouwens nog te kijken, maar het de groene thee van AH Basic zit geen suiker in gelukkig.
En die drink ik altijd dus dat komt mooi uit :)

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 14:48

Bhri, ik weet dus niet hoe het programma eruit ziet.. alleen dat het tot half 10 duurt. Ik denk dat ik om half 6 een boterham eet eb dan om 10 uur avondeten.

horse_xx, die paprikasoep heb je die zelf gemaakt? Ik ben al heel lang opzoek naar eeb lekker recept!

Net een bezoekje aan de Tuinen gebracht, ontbijt mix: zonnebloempitten, gedroogde cranberies, abrikozenstukjes, pompoenpitten, lijnzaad, bosbessen, losse rooibos thee (geen lipton meer voor mij :p ) en gedroogde abrikozen mjam! (En een stukje handzeep) en dat alles voor maar 10 euro, fijn als dingen in de aanbieding zijn!

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 14:52

Venthe, fijn voelt dat he!!

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 15:08

Pfff, ik lust vandaag ook geen brood, pindakaas en eieren meer ;( Ik raak steeds moedelozer, want de honger blijft. Dus maar weer uitvogelen wat ik dan nog wel kan eten, zucht.

Tot nu toe:

O: 1 banaan (in bed), 1vb pindakaas (ging dus niet lekker), 1 appel, 2 slokjes cola
L: 40gr pandanrijst met diepvriesdoperwtjes (geheel af laten koelen), gemengde sla en een beetje zout

Echt, hoe verzin je het :=

Ik ga maar proberen of ik aan de koekjes en dergelijke kan, het kan me echt niet meer schelen. Ik verander met de dag meer en meer in een vaatdoek.

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 15:09

Phor, dat is echt oliebol. misschien ff aan de biscuitjes ofzo? Of crackers met iets?

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 15:14

Crackers en biscuitjes vind ik ook ranzig :+ Ik ga maar aan de kcalrijke koeken. Al eet ik er maar eentje per keer, dan heb je toch weer +/- 100kcal binnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 15:21

Wat vervelend phor! Misschien dat het je helpt, maar ik ken meerdere vrouwen die de eerste paar weken echt hondsberoerd waren en uit eindelijk bijna fluitend de laatste maanden van de zwangerschap in gingen. Hopelijk is dat bij jou ook zo. :(:)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 15:23

Ik hoop het heeeeeeel erg _O- Vreselijk dit zeg, ik heb al sinds vrijdag NIETS uitgevoerd, geen huishouden gedaan, geen millimeter bewogen. Alleen maar misselijk op de bank liggen en gamen :o
Ik moet woensdag weer lesgeven, incl 21km fietsen, ben erg benieuwd hoe dat gaat :=

magli

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 15:53

Weet iemand daar meer over, hoe dat werkt met die hormonen enzo? Bvb ik hoor soms dat maccapoeder adapterend werkt voor de hormoonspiegel. Ik weet er eigl echt niets over? Veronderstel dat het vooral gaat over de hormonen die in de eerste plaats door ons lichaam zelf worden aangemaakt, en dan degene die we binnenkrijgen via anticonceptiemiddel en ook in eten? Ben er wel benieuwd naar, ik zit soms met een dipje en vraag me dan af wat de hormonen daar voor rol in spelen. Weet wel dat als ik niet veel heb geslapen, ik altijd veel meer honger heb en word er ook emotioneler door.

Bhriseis: echt jammer om te lezen, zoals de anderen ook zeggen, je doet zo je best. Maar dat komt wel terug goed, je werk wordt altijd beloond. :)

magli

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 15:55

En zag hier dat mensen bij 'de Tuinen' kopen, is dat zoals Aveve ofzo in België? Als ik zo bessen en zaden zie liggen is dat altijd superduur (zeker voor wat het is)...

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 16:00

Er zijn zoveel verschillende hormonen en allemaal hebben ze een andere functie :) Dan zou je dus echt gericht moeten zoeken. Bij niet slapen krijg je bijvoorbeeld te maken met ghrelin, wat de honger veroorzaakt. Daarnaast wordt leptine onderdrukt en leptine is het hormoon dat je brein verteld dat je vol zit.