Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

phormicola schreef:Je kan bijvoorbeeld ontbijten met kwark, daarbij lijnzaad en een stuk fruitZelf heb ik jarenlang ontbeten met gebakke eieren en een groene salade. De opties zijn eindeloos. Speltbrood als lunch lijkt mij prima.
Er is een ingewikkelde reden om 's ochtends niet meteen met koolhydraten te beginnen als je vet wil verliezen, maar kort gezegd komt het er op neer dat je lichaam 's nachts vet en spier afbreekt en dat koolhydraten dat proces abrupt stoppen. Eiwitten stoppen het afbreken van je spiermassa, maar níet die van je vetmassa. Als je vet wil verliezen is het dus raadzaam om met eiwitten te ontbijten

phormicola schreef:Je kan bijvoorbeeld ontbijten met kwark, daarbij lijnzaad en een stuk fruitZelf heb ik jarenlang ontbeten met gebakke eieren en een groene salade. De opties zijn eindeloos. Speltbrood als lunch lijkt mij prima.
Er is een ingewikkelde reden om 's ochtends niet meteen met koolhydraten te beginnen als je vet wil verliezen, maar kort gezegd komt het er op neer dat je lichaam 's nachts vet en spier afbreekt en dat koolhydraten dat proces abrupt stoppen. Eiwitten stoppen het afbreken van je spiermassa, maar níet die van je vetmassa. Als je vet wil verliezen is het dus raadzaam om met eiwitten te ontbijten

Mocht je na een maand nog niet opgeschoten zijn met je buikvet dan zou ik idd naar eieren gaan kijken.
 Mocht je na een maand nog niet opgeschoten zijn met je buikvet dan zou ik idd naar eieren gaan kijken.                                                         

) ook wat gezonder te eten.. Ik ben een beetje een moeilijke eter, lust eigenlijk weinig groente en eet amper fruit (voor de helft ben ik allergisch) en al helemaal geen noten (ook allergisch(en sommige zaden zijn ook moeilijk..)).
 ) ook wat gezonder te eten.. Ik ben een beetje een moeilijke eter, lust eigenlijk weinig groente en eet amper fruit (voor de helft ben ik allergisch) en al helemaal geen noten (ook allergisch(en sommige zaden zijn ook moeilijk..)). )
 )  Ben ook elke dag enorm inspiratieloos over wat ik moet gaan eten en m'n partner net zo. Dan zitten we heel lang te dubben wat we moeten eten en wordt het uiteindelijk toch weer een pizza of döner bestellen..
 Ben ook elke dag enorm inspiratieloos over wat ik moet gaan eten en m'n partner net zo. Dan zitten we heel lang te dubben wat we moeten eten en wordt het uiteindelijk toch weer een pizza of döner bestellen..  Dus wat tips zijn uiteraard welkom!
 Dus wat tips zijn uiteraard welkom!                                                          Weet niet hoe jouw lichaam in elkaar steekt maar voor mij is dat veel te weinig.
 Weet niet hoe jouw lichaam in elkaar steekt maar voor mij is dat veel te weinig.                                                         
 Meestal eet ik dat, soms nog wat verschillende dingen. Een tosti, kwark/yoghurt of gewoon een stokbroodje!
 Meestal eet ik dat, soms nog wat verschillende dingen. Een tosti, kwark/yoghurt of gewoon een stokbroodje! 

Ik ga denk ik toch maar aan de bak, misschien niet dagelijks maar wel een aantal keer per week!
 Ik ga denk ik toch maar aan de bak, misschien niet dagelijks maar wel een aantal keer per week!                                                         

Zou je kort kunnen samenvatten wat Midas heeft gezegd? (ik vind Midas zo geweldig
 Zou je kort kunnen samenvatten wat Midas heeft gezegd? (ik vind Midas zo geweldig  )
 )                                                         

Fantastische vent
 Fantastische vent  

https://www.nieuwzoet.nl/winkel/boek/9789046703670
 https://www.nieuwzoet.nl/winkel/boek/9789046703670