Gezond(er) eten deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Grapjasjes12

Re: Gezond(er) eten deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 11:39

Haha, toevallig :))

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 11:44

phormicola schreef:
Je kan bijvoorbeeld ontbijten met kwark, daarbij lijnzaad en een stuk fruit :) Zelf heb ik jarenlang ontbeten met gebakke eieren en een groene salade. De opties zijn eindeloos. Speltbrood als lunch lijkt mij prima.

Er is een ingewikkelde reden om 's ochtends niet meteen met koolhydraten te beginnen als je vet wil verliezen, maar kort gezegd komt het er op neer dat je lichaam 's nachts vet en spier afbreekt en dat koolhydraten dat proces abrupt stoppen. Eiwitten stoppen het afbreken van je spiermassa, maar níet die van je vetmassa. Als je vet wil verliezen is het dus raadzaam om met eiwitten te ontbijten :)

Knor zei het maagje.
*leest nooit meer posts van Phor voor lunchtijd*

Ben ook heel benieuwd naar de pindasoep :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 12:12

phormicola schreef:
Je kan bijvoorbeeld ontbijten met kwark, daarbij lijnzaad en een stuk fruit :) Zelf heb ik jarenlang ontbeten met gebakke eieren en een groene salade. De opties zijn eindeloos. Speltbrood als lunch lijkt mij prima.

Er is een ingewikkelde reden om 's ochtends niet meteen met koolhydraten te beginnen als je vet wil verliezen, maar kort gezegd komt het er op neer dat je lichaam 's nachts vet en spier afbreekt en dat koolhydraten dat proces abrupt stoppen. Eiwitten stoppen het afbreken van je spiermassa, maar níet die van je vetmassa. Als je vet wil verliezen is het dus raadzaam om met eiwitten te ontbijten :)

Interessant Phor! Maar kwark en fruit bevatten ook vrij veel khd toch?

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 12:15

Nee, valt in verhouding heel erg mee, die kleine hoeveelheden zijn meer een druppel op een gloeiende plaat :) Mocht je na een maand nog niet opgeschoten zijn met je buikvet dan zou ik idd naar eieren gaan kijken.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 14:45

Eieren bevatten toch niet zoveel proteïne? :o?

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 14:59

Hi!
Mag ik hier ook meekletsen? :o
Ik probeer (op mijn manier :') ) ook wat gezonder te eten.. Ik ben een beetje een moeilijke eter, lust eigenlijk weinig groente en eet amper fruit (voor de helft ben ik allergisch) en al helemaal geen noten (ook allergisch(en sommige zaden zijn ook moeilijk..)).

Ik ontbijt met magere kwark met wat spelt-honing-pops en goji bessen en daarbij drink ik een eiwitshake en m'n honingklaver-thee
Tussendoortje is tegenwoordig een glas sap met een theelepel tarwegras
Als lunch meestal een beschuitje met ei en kaas of nog wat kwark (het is zo lekker! :D )

Diner is vaak verschillend, maar wel regelmatig ongezond.. :o Ben ook elke dag enorm inspiratieloos over wat ik moet gaan eten en m'n partner net zo. Dan zitten we heel lang te dubben wat we moeten eten en wordt het uiteindelijk toch weer een pizza of döner bestellen.. :+ Dus wat tips zijn uiteraard welkom!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 15:13

Als lunch eet je 1 beschuitje met ei en kaas :wow: Weet niet hoe jouw lichaam in elkaar steekt maar voor mij is dat veel te weinig.

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 15:15

Was vergeten om verder te typen.. :') Meestal eet ik dat, soms nog wat verschillende dingen. Een tosti, kwark/yoghurt of gewoon een stokbroodje!
En meestal zijn het dan ook een stuk of 3 beschuiten met elk 1 ei en kaas :=

En nog een vraag over supplementen.. :=
Ik heb wat gewrichtsproblemen en daarvoor duivelsklauw aangeraden gekregen. Dat heb ik besteld, maar het is zo ongelooflijk smerig! Iemand tips over hoe ik dat weg krijg? Past dit qua smaak in een gerecht of wordt het gewoon een lepel zooi naar binnen en vervolgens 10 glazen water? :))

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-14 18:23

Vraagje! Kan je dat 30 day shred gewoon op youtube volgen?

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 18:31

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-14 19:44

Bedankt! Ik vond alleen dag 1, 2 en 3 (dacht ik), maar in dat topic staat dat dat de levels zijn die je steeds 10 dagen achter elkaar doet :') Ik ga denk ik toch maar aan de bak, misschien niet dagelijks maar wel een aantal keer per week!

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-14 21:03

Bhriseis schreef:
Eieren bevatten toch niet zoveel proteïne? :o?

Wel als je er drie eet ofzo :+

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 00:57

Sok, waar wil je graag tips voor? Gezonde diners?
Kun je misschien aangeven welke soorten groenten je (enigszins) ok vindt en welke absoluut niet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 13:24

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 13:26

Ik heb geen geluid op m'n pc :+ Zou je kort kunnen samenvatten wat Midas heeft gezegd? (ik vind Midas zo geweldig <3 )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 13:54

Midas is anti-superfoods, anti-tarwevrij, anti-voedselzandloper, anti-trends, anti-vegetarisme, anti-'gezond eten' en pro-vezels. Volgens hem kunnen er geen nieuwe ontdekkingen meer worden gedaan w.b. verbetering van gezondheid door voeding. Alle aandacht zou wat hem betreft naar de ontlasting uit moeten gaan.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 13:57

maarten t'hart en midas dekkers, geweldige combi. :D

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 14:08

Haha, heeft ie niet net een boek geschreven over poep? _O- Fantastische vent :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 14:16

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 14:17

Zou dat dezelfde man kunnen zijn die een keer in een Vlaamse talkshow verkondigde dat sport onzin in, beargumenteerd met menig spottend drog-argument?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 14:18

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 14:27

Heel basis bekeken is sport voor de meeste mensen idd onzin. De gemiddeld mens houdt niet bij wat-ie eet en gaat na het sporten juist extra eten (te veel). Daarbij zijn de meeste mensen niet bereid om over hun grens heen te gaan, waardoor sporten ook voor het hart weinig tot geen nut heeft. Ik kan de mensen niet tellen die ik in al die maanden dat ze bijna elke dag sporten geen spat zijn veranderd :)

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 14:29

Maar sport is toch hartstikke gezond voor de doorbloeding van de organen, preventie van kanker, etc? Verbetering van de weerstand?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 14:30

In de psych mag stond een tijd geleden een artikel over sport, daaruit kwam naar voren dat sport vooral voor ons geestelijke welzijn goed is.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-14 14:47

Klopt Gast7391; steeds vaker schrijven psychologen beweging/sport voor ipv medicatie.

Bhris: Per saldo voor veel mensen niet. Dit is een extreem voorbeeld: Ik heb serieus ooit iemand gekend (die 200kg woog) die er heilig van overtuigd was dat je kon eten wat je maar wilde een uur na het sporten. Als gevolg van dit waanzinnige idee at ze zo'n 3000kcal weg in dat uur.
Nou is dat natuurlijk extreem, maar dit gebeurd bij veel mensen in minder ernstige vorm, waardoor het gunstige effect uiteindelijk weer teniet wordt gedaan door zaken ls transvet en kcaloverschot/vitamineondervoeding.