Exitium schreef:Even kijken of je deze tomaten kan kopen, hebben ze in ieder geval bij de Appie. Dan een uitje snipperen en fruiten met wat wortel, bleekselderij, knoflook en als je van wat pit houdt een pepertje. Dan kruiden (ik doe meestal een laurierblad, wat gedroogde tijm, rozemarijn en anderhalf keer zoveel oregano), zout en peper en een klein blikje tomatenpuree erbij. Een paar minuutjes bakken zodat de tomatenpuree zoet wordt, en dan een scheutje witte wijn erbij en even in laten koken. Vervolgens het blik tomaten, ± een eetlepel suiker en een scheutje water erbij en laten pruttelen. Tomaten zijn heel, dus die moet je even plat drukken met bijvoorbeeld een houten lepel. 20-30 minuten (of langer als je tijd hebt) laten pruttelen, en dan op smaak brengen. Eventueel kun je er de laatste paar minuten nog wat kerstomaatjes bij doen, en op het eind nog wat verse basilicum.
Ja, dat merk ken ik, is inderdaad goed. Deze keer had ik die van Lidl gebruikt. Die van AH was hiervoor inderdaad geweest. Bedankt voor je receptje, dat sla ik op