Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 20:44

Nee Phor, geen ervaring mee.

Venthe

Re: Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 20:55

Ooohw ben echt helemaal de mist in gegaan...
Laten we het maar houden op een all you can eat dagje ;(
Morgen weer een bijlees post van mij, ik ga me even concentreren op mijn tentamen voor morgen

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 20:57

Venthe, inderdaad. Kijk maar naar mijn lijsjte dan valt het vast mee hihi. Vast goed voor je stofwisseling!

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 21:07

er is chips met dipsaus, tiramisu, net teveel avondeten en chocolaatje bij gekomen -O-
Vind het in mijn weekend altijd zo lastig structuur te houden, vooral als ik laat wakker wordt en de hele dag binnen zit..
Naja morgen weer maandag, tentamentje knallen, shredden en lekker paardrijden

Danoesje, vind je lijstje mee vallen hoor. Oke niet zo netjes als normaal maar niet schokkend. Morgen allebei weer verder waar we gebleven waren +:)+

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 21:10

Kan gebeuren venthe, morgen weer een dag hoor.

balen dat het niet soepel gaat phor. Je lichaam en jij moeten natuurlijk ook nog echt wennen aan het zwanger zijn, gaat vast goed komen!

Heb al heel de dag wat meer trek dan anders. Had ik gisteren ook. Irritant! Ik denk zelf dat ik misschien te weinig koolhydraten heb gegeten maar vind het zo lastig om daar meer van te eten. Doe wel netjes iedere 2,5 uur eten dus leeg kan mn maag niet zijn.

Vandaag;
O: smoothie magere yoghurt, kokoswater, chia, havermout, 15gr whey, kiwi en banaan
t: ei muffin
L: klein beetje havermout bereid met water, 2 vezelrijk crackers met hutekase
t: peer
t: 3 ei muffins
T: 25gr whey na sporten
A: courgette soep met 2 roggebroodjes met kaas
t: 250gr magere kwark met chia, cacao, hennepzaad, havermout.

B: uur kracht training, 15 minuten 6w6pack

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 21:13

Venthe, hier net nog 200 gram turkse yoghurt met cacao, maca poeder en noten.
Zit nu nog steeds te broeden over waar ik nog trek in heb maar chips enzo heb ik nooit in huis uit zelfbescherming :P Als het maar lekker was en morgen gewoon weer gezond voelen!

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 21:18

Plien91 schreef:
Vandaag:
O/T: 1 meergranenkampioentje, helft met avocado en helft met huttenkase
L: Volle yoghurt met mango, havermout, lijnzaad, pure chocola en kokosrasp
T: 2mandarijnen en tuc crackertjes
B: uur wandelen
A: stamppot zuurkool bij een vriendin raspatat speciaal en een broodje hamburger speciaal. Zijn vanwege de ijzel thuisgebleven en naar de snackbar gegaan, haha
T: borrel met wat lekkers

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 21:34

Oei Phor, gaat het nog steeds niet beter?
Ik hoop dat de eerste drie maanden snel voorbij zijn, vaak gaat het nadien toch iets beter :(:)

Lekker Plien :Y)

Veel succes met je tentamen Venthe! Soms lukt netjes eten gewoon even niet... Niet wakker van liggen!

Zodiacje: ben je bang om meer koolhydraten te eten of functioneer je gewoon beter op eiwitten?

Mag ik ook even klagen over mijn eetpatroon en de resultaten ervan?
Heel de maand december zat vol lekkers, en rond de feestdagen was het werkelijk een schransfestijn. Januari, als dé maand van goede voornemens, begon dan ook spetterend: ik leek wel een olifant maar besloot me niet te wegen en gewoon elke dag ongeveer een uur te sporten, met lekker veel cardio, op zo'n 1800-1900 kcal. Na een week weeg ik me: oei, er zat nog wat extra sinds de feestdagen - geen probleem, we zijn lekker bezig, en doen dapper verder. De week nadien voel ik me ultrasportief en gezond, want wat voelde ik me goed! Er was zelfs geen behoefte aan een AYCE-dag, zo fijn ging het gezonde patroon. Ik weeg me, en hopla, nog een kleine kilo er bij. Ach, dat is gewoon vocht, dus na twee heel nette dagen ga ik weer op de weegschaal sta (wat ik echt in tijden niet gedaan had, me zo snel weer wegen): + 300 g -O-

Als klap op de vuurpijl kon ik toen plots ook een kleine week niet sporten - op ballet gisteren na dan. Tijdens de examens had ik wel voortdurend trek, dus ontbeet ik met 100 g havermout en nam ik na een uur of vijf een flinke lunch. Mijn tussendoortjes waren verder fruit en kwark en mijn avondeten zoals anders: eerder lager in kcal. Aangezien ik vorige week dus toch niet kon sporten, heb ik mijn kcal dan maar op zo'n 1700-1800 gezet (in rust verbrand ik 1600), een kleiner ontbijt, een kleinere lunch, en iets meer tussendoortjes. Dit in de hoop om mijn metabolisme een beetje op te krikken. Inmiddels zie ik er nog altijd papperig uit (hoewel dat ook psychologisch kan zijn natuurlijk) en ik plas ook beduidend minder dan pakweg een maand geleden.

Erg motiverend vind ik het niet: waarom dan een hele dag in de keuken staan en met groenten en fruit in de weer zijn, als het resultaat nu al drie weken uit blijft.

Morgen weeg-dag, en wat kijk ik er naar uit >;)

*zeurmodus uitgeschakeld*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 21:36

Vervelend Bhri! Zou er niet gewoon een vertraging in het aankomen/afvallen kunnen zitten?

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 21:42

Ik weet het echt niet. Na de feestdagen was ik echt een wandelende ton, maar na een week was het helemaal weg en voelde ik me goed in mijn vel. Die extra kilo, ach, daar lag ik niet wakker van; voor mijn part bleef dat er dan bij, zolang ik me maar fit voel en ik zag ook echt alweer aan mijn lichaam dat het sporten effect had. Maar dat dan plots alles er bij komt, daar snap ik niets van.

Ik heb nu ook weer niet zo veel gegeten in december dat ik plots 3 kg vet kan aankomen; het was eerder slecht en onregelmatig eten. Ik had dagen waarop ik erg veel at, maar dan ook dagen van te weinig, etc etc.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 22:04

Ik moet denken aan een overdaad cardio, dat werkt bij mij ook niet lekker op de weegschaal (cortisol). Ik zou voorlopig lekker met gewichten gaan stoeien en iets meer eten :)

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 22:08

Ik heb de wiki proberen lezen, maar ben vrij snel afgehaakt, wegens nul kennis van het menselijk lichaam :')
Wat doet cortisol eigenlijk met mijn lichaam?

En wat zou jij voorstellen als sport-patroon? Ik heb nu op dinsdag 1 u ballet, op zaterdag 3 u ballet, en normaal dus 6 dagen van de 7 Blogilates (ongeveer 1 uur), waarvan 3 dagen cardio.

Zoals altijd zal je gelijk hebben, dus ik ga zsm met je advies aan de slag!

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 22:12

Ik zou twee cardio dagen voorlopig even vervangen voor kracht en de andere cardio dag inplannen als rustdag.

Cortisol is een stress hormoon en is hoger als je vaak aan cardio doet en daarbij weinig eet. Het zorgt voor een hoger vetpercentage en het vast houden van vocht.

Edit: eet voorlopig op onderhoud

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 22:19

O: havermout met soyamelk, kaneel, blauwe bessen, frambozen en paranoten.
Smoothie spinazie, mango, banaan en appel

T: paprika chips, suikerpindas, stukje worst en kaas en glas dubbel fris.

Wauw kan niet erger, was op verjaardag van de staleigenaar, ach ja dan was dit mijn all you can eat dag.

A: pannenkoek met sla, ui, tomaat, kaas, salami en curry en eentje met banaan, kaneel en vanillesuiker

T: sinaasappel

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 22:33

Oke, thanks Phor! Dus gewoon eten wat ik verbrand, inclusief sport en beweging?

Kameleon94

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 22:59

Ik heb nog niet alles bijgelezen, ben een heel aantal dagen niet online geweest, maar wil toch alvast even snel reageren. Bhriseis, wat vervelend dat de resultaten op de weegschaal zo tegenvallen! Ik denk dat phor inderdaad wel gelijk kan hebben wat betreft de vele cardio.

Hier gaat het ook al sinds donderdag niet zo best. Na de nachtdienst lichaam helemaal in de war, dus veel te veel gegeten. En dit weekend ook veel ongezonde dingen (pizza, taart, borrels, wijn. pannenkoeken etc.) Aan de ene kant baal ik er wel van, aan de andere kant heb ik er nu (eindelijk!) wel echt van kunnen genieten. Vanaf morgen weer een aantal dagen netjes eten en wat meer bewegen. En morgen weer wegen, waar ook ik helaas bang voor ben.

Hopelijk kunnen we elkaar een beetje motiveren tot netjes eten/meer bewegen. Wat ik jullie in ieder geval wil zeggen is: probeer te genieten van het leven. Ik heb heel lang moeilijk gedaan over (ongezond) eten, maar uiteindelijk is je sociale leven toch ook wel heel belangrijk. En ik heb dit weekend wel gemerkt dat het ontzettend fijn is om gewoon van ongezond eten te genieten met vrienden/familie etc. :) Uiteindelijk is je gevoel belangrijker dan het getal op de weegschaal (vind ik).

Saartjuh_b

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 23:59

Lijkt me een goede gedachte Kameleon :). Ik heb de laatste jaren wel geleerd dat gezelligheid niet altijd in verband hoeft te staan met (veel) eten, maar stress tegenwoordig niet meer zo als ik wel een keer te veel eet.

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 00:28

fleur_yen schreef:
Sterkte FSCA :(:)

Vandaag weer een betere dag :)
O: 46 gr havermout, 13 gr rozijnen, 6 gr lijnzaad, 1 peer
L: 2 plakken roggebrood, met pindakaas en 2 plakjes kaas
T: 1 appel
T2: tijdens borrel, 1 mini loempia, 1 mini kaassouffle, 2 gefrituurde garnaaltjes en een blokje kaas
T3: blokje 86% chocola, mandarijn, klein handje cranberry mix
A (planning): wrap met groente etc --> vulling van spinazie, mais, kidneybonen, doperwten, 1 tomaat, 1 el cottage cheese, en op de wrap 1 plakje kaas + salade met een gekookt ei, tomaat, pijnboompitten, beetje kaas, 1 grote tl kwark, 1 el cranberry mix
T: 1 blokje witte chocola, bakje kwark met een 3 dv aardbeien en wat dv frambozen

D: 2 cappuccino, water
B: bosrit van 1.5u, 25 min blogilates dag 5, 3 kwartier met de hond gewandeld in het bos

Als ik me voor de rest kan inhouden vandaag ben ik alsnog ondanks de borrel wel tevreden

Beterschap nog Lis, ik merk ook dat ik tegenwoordig veel minder tegen alcohol kan, ik was laatst ook al aangeschoten na 1.5 glas wijn, iets wat ik ook niet eerder heb meegemaakt :=

Balen Danoesje en Bhri :(:)
Phor vervelend dat je nog zo loopt te stoeien met wat je binnenkrijgt..
Venthe succes met leren nog even en met je tentamen. Ik heb ook altijd maar een beperkte hoeveelheid discipline, en leren kost zoveel discipline dat ik dan ook gewoon niks meer overheb om ook nog netjes te eten hoor, dan moet je gewoon prioriteiten stellen en de volgende dag opnieuw proberen :)
Fijn dat je ook een keer lekker genoten hebt Kameleon, kun je ook wel weer lekker met goede moed terug naar je nette patroon!

Ik had vandaag toevallig ook net een klaagmoment, ik ben denk ik even iets te ongeduldig, of het is me de eerste paar maanden iets te makkelijk af gegaan ;)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 00:56

Bhriseis schreef:
Oke, thanks Phor! Dus gewoon eten wat ik verbrand, inclusief sport en beweging?

Yep en dus een extra rustdag.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 01:06

Sterkte Fleur!

Superbedankt Phor! Telkens komt jouw goede raad neer op dat ik meer mag eten, en dat vind ik eigenlijk heel erg leuk :')

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 01:10

Haha, beste advies ever :')

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 01:34

Ahh bhris wat balen! :(:)
Maar meten is echt weten. Hup dat meetlint om binden, niet meer wegen en naar phor luisteren. Over een maandje weer meten dan zal er vast verschil in zitten!

mooi ruk is het wel dat je het er niet af ziet vliegen maar komt goed!

doei

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 03:06

Wat een leuk topic!

Zaterdag
O: Magere yoghurt, muesli, lijnzaad, sesamzaadjes en wat druiven
M: 3 knackebrot gerookte zalm en een halve advocado
T: 1 mandarijn
A: 2 kommen kippensoep
T: Smoothie magere yoghurt met appel en kaneel
T: 250 gram magere yoghurt

O: Magere yoghurt, muesli, lijnzaad, sesamzaadjes
T: 1 mandarijn
M: 3 knackebrot met slankie smeerkaas
T: Smoothie magere yoghurt met zomerfruit
A: 3 Aardappels met schil uit de oven, knoflook, kipfilet, eikensalade, komkommer
T: 250 gram magere kwark

Wat vinden jullie hiervan?
Ben heel veel misselijk al maanden, zou zo kunnen spugen, maar probeer het ook vaak op te houden (ben bij de dokter hiervoor). Daarbij ontzettend moe... Probeer toch regelmatiger en vaker te eten en het liefst gezond.

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 08:03

Hier mijn lijsje van gisteren.
Ik wou gisteren opstaan en ik voelde me echt ziek, toch maar terug gaan slapen (vaarwel slaaptraining...) want ik kon echt niet meer. De hele dag heb ik me slecht gevoeld. Savonds moest ik echt nog even weg maar ik had niets fut meer. Op moeders aanraden een cola gedronken en ik voelde me al veel beter.
Waarschijnlijk de combinatie van weinig slaap en plotselijk veel minder suikers. Maar goed, nu weet ik wel dat een blikje cola voorlopig helpt.
Ik had om 4u mijn slaatje al gegeten want ik moest weg, daarom om 8u nog een boterham. En tja... Die kinder bueno's zal ik ooit wel af kunnen blijven.

O: grany koeken, banaan, alpro soya banaan
M: vegetarische filet met aardappels en gewokte groentjes (bonen, paprika, erwten, ui, broccoli), magere platte kaas met mangosiroop
T: mandarijn
A: slaatje (komkommer, wortel, kool, sla, framboos azijn) met koude vegetarische filet, cola, twee zuurtjes
T: boterham met gouda in de microgolf met ketchup
T2: kinder bueno

Edit: havermout met amandel soyamelk, chia en kaneel is echt lekker :+ ik had er nog een banaan bij gegeten. Eindelijk iets van gezond ontbijt wat ik wel lust!

Many

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-14 09:51

Bhriseis schreef:
Ik heb de wiki proberen lezen, maar ben vrij snel afgehaakt, wegens nul kennis van het menselijk lichaam :')
Wat doet cortisol eigenlijk met mijn lichaam?

En wat zou jij voorstellen als sport-patroon? Ik heb nu op dinsdag 1 u ballet, op zaterdag 3 u ballet, en normaal dus 6 dagen van de 7 Blogilates (ongeveer 1 uur), waarvan 3 dagen cardio.

Zoals altijd zal je gelijk hebben, dus ik ga zsm met je advies aan de slag!

Wat balen Bhris, doe je zo je best, zonder het gewenste resultaat -O- Ik dacht net als Phor ook aan cortisol. Cardio is heel goed voor je hart en longen, maar zorgt inderdaad voor de aanmaak van cortisol, waardoor je moeilijk vet zult verliezen. Dat komt voort uit de oertijd: in een periode van stress (bijvoorbeeld een aanval van een roofdier) bereidde het lichaam zich meteen voor op een eventuele volgende stresssituatie door vet op te slaan. En eigenlijk is hardlopen niets anders dan je lichaam langdurig aan een stresssituatie blootstellen. Ik heb jarenlang hardgelopen zonder ook maar een kilo kwijt te raken dus ik begrijp je frustratie! Hier staat het trouwens heel goed uitgelegd: http://www.dehormoonfactor.nl/de-balans ... n-gastblog

Leen, ik denk inderdaad dat het afkicken van suiker je zo lamlendig kan maken. Door een blikje cola te drinken verhelp je het probleem op de korte termijn, maar uiteindelijk houd je zo wel je suikerverslaving in stand. Dus als je écht wilt afkicken, zul je een paar dagen moeten doorbijten en niet zwichten voor suiker. Wel een mooi lijstje trouwens, en fijn dat je havermout zo goed beviel!

Doei, ik vind het mooie lijstjes! Ik weet niet hoeveel je beweegt, maar ik denk dat je nog wel wat meer zou mogen eten. Een lunch met drie crackers vind ik vrij mager, en 1 mandarijn als tussendoortje ook. Vervelend dat je zo misselijk en moe bent, hopelijk wordt de oorzaak gauw achterhaald :(:)