Taarten Decoreren deel XXIV

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 16:18

Nee dat wordt niet hard. Ja tijdelijk als je t in dr koelkast/vriezer gooit :p
Royal icing wordt wel hard.

Ik vind de roosjes uit t filmpje niet mooi.
Dr zijn veel mooiere te spuiten met die techniek.
En die taart..... afschuwelijk := en de smaak zal ook wel niet echt lekker zijn met al die botercreme ( tenzij t icing is)

ClaudiaHS

Re: Taarten Decoreren deel XXIV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 16:19

Oh haha Marina, wij hebben dus dezelfde mening :D

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 17:02

:D

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-13 19:40

Zo heb ik mijn botercrème roosjes ook niet geleerd. Vind het veel mooier als de blaadjes verspringen. Dit vind ik niks... Sorry!

Wel leuk om je te verdiepen in gespoten bloemen overigens. Er zijn vele mooiere te vinden.

Lindas2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 22:11

Mooie taarten gemaakt Purkii!

Volgens mij is het met alle marsepein/ fondant/ gumpaste dat iedereen uit moet proberen welke voor je het beste werkt.. Een vriendin van mij zweert bij de marspein van Funcakes terwijl ik daar niet meer kan werken.. :)

Lindas2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 22:19

Ik plaats eigenlijk zelden foto's op bokt omdat ik het zo omslachtig vind via photobucket enzo..
Maarrr nu er toch maar even voor gaan zitten! Als iemand feedback heeft.. Heel graag.
Dit zijn foto's van de bruiloft waar ik het vorige week over had :). En op advies van sommige hier, is de taart in het midden gestapeld!

Totaalplaatjes, op de bruiloft opgebouwd. (Jammer van het gele stuk maar de tent was wit/ geel)

Afbeelding

De taart:

Afbeelding

En een deel van de cupcakes:

Afbeelding

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 22:20

WOW!ontzettend gaaf!

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 22:25

mooi hoor, had je ook last van frill handjes? ;) :)

Lindas2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 22:26

Thanks! :)

Nou dat kan je wel zeggen! Ik heb 80 grote bloemen gemaakt maar moest het echt verdelen over een aantal dagen omdat mn vingers echt zeer gingen doen..

DIVA2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 00:24

Mooi hoor!
En de juiste beslissing, stapelen in het midden.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 08:16

Heel mooi Linda!

nientje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 08:29

Mooi gedaan!

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 09:47

KozieZ schreef:
Zo heb ik mijn botercrème roosjes ook niet geleerd. Vind het veel mooier als de blaadjes verspringen. Dit vind ik niks... Sorry!

Wel leuk om je te verdiepen in gespoten bloemen overigens. Er zijn vele mooiere te vinden.

Je hebt helemaal gelijk! Ik ben echt nog in de bixie fase haha, dus ik ben me er nog in aan het verdiepen, ik vind die kleurduo van het filmpje heel mooi, maar ik heb nu inderdaad veel mooiere technieken gezien :) is icing ook zelf te maken? Want ik las dat iemand er heel ziek van was geworden..

wreckh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 11:12

Afbeelding

Ik heb kleine brandweerautootjes gemaakt, die mijn zoontje op school kan trakteren. Pff wat heb ik me weer op de hals gehaald, ben 2 volle dagen bezig geweest. Maar ze zijn leuk. Nu moet zijn verjaardagstaart nog, hij is zondag jarig. Maar helaas, de oven is overleden. Dus maar een simpele slagroomtaart besteld. Heb nog een klein brandweerautootje over, dus die zet ik er maar gewoon op.
Wel jammer.

Wat staat hier boven een schitterende bruidstaart! Volgend jaar mag ik 1 maken voor mijn zusje, maar mag nog wel even oefenen.

dancertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 12:17

prachtig je bruidstaart.
leuk zo je brandweer auto kun je bij niemand de oven even gebruiken?
Dames vraagje heb een probleem mij gumpaste blijft zacht als ik er blaadjes van maak nooit gehad en nu in eens wel. baal der flink van iemand nog tips?

Marisje76

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 12:30

mooie bruidstaart, vind de cupcakes ook erg smaakvol

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-13 14:01

Mooie bruidstaart en bijpassende cupcakes! Dat frillen is wel een heel werk ja, maar wel zo mooi om te doen. Zonder zouden ze niet half zo mooi zijn geweest.

Leuke brandweerwagen ook! Ziet er nog best groot uit... Krijgt ieder kind een eigen wagentje? Jee wat een werk dan!

Icing kan je zeker zelf maken. Heel makkelijk zelfs. Vind zelfgemaakte ook prettiger werken dan kant en klare. Ook kant en klaar poeder vind ik voor icing niet fijn. Gewoon zelf.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 14:31

Bunga, je heb heel veel verschillende soorten icing, zoal Royal Icing, dit wordt gemaakt van suikerbakkerspoeder, eiwitpoeder en water (het wordt snel hard). In Amerika gebruiken ze om een taart mee af te smeren en te decoreren ook veel buttercream icing, dit blijft zacht. Ziek worden van icing betekent wel een hele slechte hygiëne :r Kortom, er vallen veel verschillende dingen onder de noemer 'icing'.

Purkii

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 14:59

prachtig geworden de bruidstaart en cupcakes :-) de brandweer auto vroeg ik me ook al af...je hebt toch niet voor elk kind een wagentje moeten maken denk?!?!? :oo Wel leuk trouwens ;)

Solaria_Liz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 15:00

Spoed vraagje!! Ik heb fondant van Renshaw maar deze breekt zodra je de roller erover heen haalt. Ook komen er van die rare putjes in.. wie weet hoe ik dit goed kan krijgen. Heb nu al 5x opnieuw gekneed en geprobeerd uit te rollen..

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 10:03

Bedankt Kinke :) dan google ik even verder.
Bestellen jullie je spullen online of hebben jullie ook favo winkels? Ik heb dus geen flauw idee waar ik zulke spullen kan kopen, ik ga het vandaag proberen bij de cook&co.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 10:08

happy liz...is het nog gelukt? Als het echt zo'n drama is met die fondant dan zou ik er marsepein door kneden of een beetje crisco, zodat het iets vetter wordt.
Bunga, mijn favo winkel is Ellen's Creative Cakes omdat ze het meest uitgebreide assortiment heeft. De meesten bestellen volgens mij bij deleukstetaarten.

Solaria_Liz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 11:52

Ik heb de renshaw fondant in een hoek gegooid haha.. wat een rot spul!!
Heb alle witte fondant gepakt die ik nodig had ( en nog in huis had) en die heb ik maar zelf gekleurd..

Die renshaw moest ik icing doorheen gooien... dus dat gedaan.. bleef scheuren.... crisco er doorheen.. nog geen effect..
Pffff... heb 2 uur gedaan om 1 taart te bekleden haha.... en moest er in totaal 3 kleden

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 12:27

icing doorheen gooien???

Solaria_Liz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 12:31

Haha het is direct rolbare fondant.. en als je het steviger wilt hebben, moet je er volgens de verpakking icing door kneden.. ( of poedersuiker)