Okay, daar dacht ik dus ook aan, maar wist niet of dat zomaar kan Ga het gewoon proberen.
SaskiaB
Geplaatst: 02-03-14 16:31
Kan makkelijk, recepten zijn vaak voor grote hoeveelheden. Gister heb ik een lekker chocoladetaartje gebakken, met merengue botercreme Dat was origineel een recept voor een 28 cm vorm. Ik heb alles gehalveerd voor een vorm van 18 cm.
Bah bah bah, NOOIT meer botercrème voor mij! Nogal zonde van de cupcakes, die waren echt perfect. Heerlijk luchtig, en mooi gemarmerd, omdat ik er hagelslag doorheen had gedaan.
nientje78
Geplaatst: 02-03-14 19:19
Jammer dat het niks is geworden met de botercreme.
Gebruik die van dr oetker eens, ik vind botercreme ook niet je van het,maar die van dr oetker kan ik de bak wel van leeg lepelen
Ik had een pak van de Xenos. Bedacht me sowieso tijdens het maken dat ik helemaal niet van boter hou. Wel van bijvoorbeeld kruidenboter, maar dit smaakte echt héél erg naar boter. Daarnaast scheurde m'n net gekochte spuitzak ook nog eens stuk. Drama dus. Morgen komen als het goed is m'n uitstekers binnen, dus dan ga ik aan de gang met fondant en marsepein. Lijkt me beter.
Ingrediënten 500 g kersen (vers ontpit of uit pot) 2 1/2 dl melk 75 g bloem 3 eieren (M) 75 g suiker 1 zakje vanillesuiker zout poedersuiker boter om in te vetten
Bereiden
Oven voorverwarmen op 190 °C. Taartvorm invetten met boter. Kersen over bodem van taartvorm verdelen (kersen uit pot eerst goed laten uitlekken). In kom melk, bloem, eieren, suiker, vanillesuiker en snufje zout tot luchtig beslag kloppen. Beslag over kersen schenken en schaal in midden van oven schuiven. Clafoutis in 40 à 45 minuten gaar en goudbruin bakken. Vorm uit oven halen en clafoutis bestrooien met poedersuiker. Warm serveren.
Vooral het warm serveren is echt aan te raden, dan is hij gewoon het lekkerste. Hij moet nog een beetje nattig zijn, een beetje puddingachtig idee. Wat betreft de taartvorm kun je het beste deze gebruiken https://encrypted-tbn3.gstatic.com/imag ... xc-1tRNjFQ
Morgen even een naar een andere bakwinkel. Kijken voor spuitmondjes. Welke zijn een beetje de standaard qua formaat? Wilde sowieso een met open ster(welke maat is daarin het beste). Gewoon voor de huis tuin en keuken taarten en cupcakes
leintjeO
Geplaatst: 03-03-14 21:13
pff ik zou het niet weten , hier 2 foto's van een jaar geleden voor mijn verjaardag kerstcupcakes:
Pff, geen idee. Echt een donker donker persoon? Of bedoel je Nigella Lawson? Daar denk ik nl direct aan als je het over zoete lekkere dingen hebt en een engelse vrouw.