Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Many

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-14 14:41

Hmmm je soep klinkt heerlijk Dani!

Lis, ik gok dat jij de komende tijd niet meer zoveel drinkt :)) rot dat je je zo ellendig voelt!

Lijstje/planning:
O: havermout met rijstmelk, cacao, lijnzaad en honing; appel
T: 2 mandarijnen
L: kom broccolisoep, omelet (2 eieren) met spinazie en een klein beetje kaas
T: boekweitcracker met pindakaas en banaan
A: krieltjes en spruitjes uit de oven met pecannoten, ricotta, zongedroogde tomaten en gepofte kastanjes

B: Ripped level 3, halfuur wandelen

Bhriseis

Re: Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 15:23

Lekker soepje Dani :)

Mmm jouw avondeten Many, klinkt heerlijk! Doe je de ricotta door de spruitjes?

Hihi oepsie Lis :P Beterschap!

O: 90 g havermout, 200 ml rijstmelk, 300 ml amandelmelk, lijnzaad, amandelschaafsel
B: 10 min. fietsen, 4 u werken, 10 min. fietsen, boodschappen doen
L: 2 pitabroodjes met geitenkaas, tl pesto, olijfjes; Stuk komkommer, 6 kerstomaatjes
T: 2 glaasjes cava, 2 paleo-chocolate chip cookies (The Iron You)
A: 2 flinke borden erwtensoep (prei, selder, wortel, diepvrieserwtjes, ui, knoflook, kruiden)
B: Paarden verzorgen
T: Schaaltje magere appelyoghurt, 125 g verse ananas

Ongeveer zo'n 1700 kcal. Geen super mega net lijstje, maar ik heb zoete trek dus dit vind ik een prima compromis :)

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 15:52

O: Cornflakes met een theelepel honing en melk
T: Glutenvrij koekje en een klein glas jus d'orange
L: 1 geprakte banaan, 2 eieren, kaneel en poedersuiker -> Pannenkoekjes. En een glas thee.
T: Appel

Vanavond chili con carne.

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 16:30

Vandaag een mager lijstje voor mij, want ik was pas laat wakker en moest werken vanmiddag :)

O/L: 45 gr havermout, 5 gr chia en 40 gr blauwe bessen
T: Appel, rijstwafel, 12 gr pindakaas
A: Geen idee nog

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 16:31

Verdorie ik ben de mist ingegaan ^)
Alles gaat even fout vandaag, niks lukt, ruzie en stress hebben ervoor gezorgd dat ik eten ben gaan pakken :n
Hopelijk kan ik het hierbij laten..

Venthe schreef:
Vandaag
11.00
200 ml amandelmelk, 5 el havermout, 1 appel, kaneel
Koffie met scheutje halfvolle koffiemelk

15.00
1 volkorenboterham met 1 plakje rookvlees
1 witte boterham met pindakaas
1 kapje wit brood
1 bonbon
1 pakje lu crackertjes
1 kop thee

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 17:18

Lijstje/Planning voor vandaag:

O: 80 gr havermout, 150 ml amandelmelk (+200 ml water), 60 gr zomerfruit DV, 10 gr chia zaad, 10 gr tarwezemelen, 15 gr lijnzaad
T: 2x speltboterham met plakje 30+ kaas, zelfgemaakte yoghurtdressing, komkommer
L: groene salade met mais, paprika, komkommer, tomaat, beetje geitenkaas, amandelschaafsel + 2 plakjes bananenbrood met jam
T: stukje gevulde koek + eiwitshake
A: gewokte groentes (champignon, broccoli, paprika, ui) met quinoa, gekookt eitje + groene salade
T: weet ik nog niet

D: water, thee, misschien een glaasje wijn
B: Killer Abs level 2, 1 uur in de frisse buitenlucht gelopen

Heb niet alles gewogen vandaag, dus wederom even geen calorieen. Heb daar in het weekend altijd wat minder zin in geloof ik :o

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 17:20

O: 90 g havermout, 200 ml rijstmelk, 300 ml amandelmelk, lijnzaad, amandelschaafsel
L: 2 pitabroodjes met geitenkaas, tl pesto, olijfjes; Stuk komkommer, 6 kerstomaatjes + banaan (vergeten typen)
A: 2 flinke borden erwtensoep (prei, selder, wortel, diepvrieserwtjes, ui, knoflook, kruiden)

Desondanks de reden waarom, is het toch nog altijd oke Venthe :) Het is helemaal geen rampzalig lijstje.

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 17:51

edit: dubbel
Laatst bijgewerkt door fleur_yen op 26-01-14 17:52, in het totaal 1 keer bewerkt

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 17:51

Sterkte FSCA :(:)

fleur_yen schreef:
M'n lijstje van gister heb ik een beetje verprutst door de oliebollen -O-

O: 40 gr havermout, 10 gr grutten, 1 peer, 10 gr noten (pecan, walnoot, amandel), 11 gr rozijnen, 6 gr lijnzaad, 3 gr chia, kaneel en cacaopoeder
L: plak roggebrood met pindakaas en 1 plakje kaas, smoothie (1 peer, 1 kiwi gold, 4 dv aardbeien, denk 30 gr dv frambozen, 1 stengel bleekselderij
T: bakje speltpasta met een saus van aubergine, wat garnaaltjes, beetje kreeft, tomaten, ui, knoflook, spinazie, ben bij m'n vader die even niet zoveel in huis heeft liggen, maar hij kookt tegenwoordig ook wel meer in de richting van de voedselzandloper :)
T2: 1 veel kleine oliebol met poedersuiker (paps is hier bezig met oliebollen bakken, hij was er met o&n niet aan toe gekomen dus nu met terugwerkende kracht ;) maar zo versgebakken vind ik het zonde om er niet 1 te proeven :)) )
A: / ik zat dus vol en had geen tijd meer
T: klein zakje nibbits en een organisch koekje, appel

D: half glas gezoete amandelmelk, 1 nespresso met een scheut amandelmelk, 1 cappuccino met halfvolle melk, water, thee
B: 30 min blogilates dag 4, stalwerkzaamheden nog 50 min hardgelopen

Vandaag weer een betere dag :)
O: 46 gr havermout, 13 gr rozijnen, 6 gr lijnzaad, 1 peer
L: 2 plakken roggebrood, met pindakaas en 2 plakjes kaas
T: 1 appel
T2: tijdens borrel, 1 mini loempia, 1 mini kaassouffle, 2 gefrituurde garnaaltjes en een blokje kaas
A (planning): wrap met groente etc

D: 2 cappuccino, water
B: bosrit van 1.5u, 25 min blogilates dag 5, 3 kwartier met de hond gewandeld in het bos

Als ik me voor de rest kan inhouden vandaag ben ik alsnog ondanks de borrel wel tevreden

Beterschap nog Lis, ik merk ook dat ik tegenwoordig veel minder tegen alcohol kan, ik was laatst ook al aangeschoten na 1.5 glas wijn, iets wat ik ook niet eerder heb meegemaakt :=

__Leonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 19:01

__Leonie schreef:
Vandaag weer proberen om net zo netjes als gister te eten.
Ben nog op de goede weg :)

O: havermout met yoghurt, chia en banaan
T: 2 kiwi's
L: 3 spelt of zuurdesem boterhammen. Daarvan worden twee sneetjes een tosti met kaas en pesto. (Zonder saus) De andere met pindakaas.
T: 2 mandarijnen
A: gewokte chinese kool met ui, kipfilet lapje, gebakken aardappeltjes
T: bak vanille vla, evergreen

B: 14 km fietsen, twee paarden rijden. 20min wandelen

Vervelend zeg leen_
Kan je niet smiddags wat later eten? Ik zou zo niet durven zeggen of je het kan bewaren.

Ik baal een beetje van de laatste tussendoortjes.
Voel me al een week lang zo half niet lekker dus ga ik maar eten ofzo.
Ook gewoon gelijk na het avondeten omdat ik zo terug ga naar leeuwarden ga.

Aankomende week weer helemaal strak hopelijk.

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 19:11

Leonie, dat is niet zo fijn :S
Fleur, niet zo'n verkeerd lijstje hoor, terecht dat je tevreden bent.
Bri, hmmmm erwtensoep! Zelf gemaakt?
Vente, ik vind je lijstje echt niet schokkend hoor, kijk maar naar de mijne

Ik heb echt een heel fout weekend gehad maar het even gelaten voor wat het was :)

Gister ontbeten met havermoutpannekoekjes met appelstroop, dus dat was nog relatief gezond.Na het sporten een shake van proteinepoeder, aardbei en turkse yoghurt.
Daarna naar de Jumping dus toen dacht ik: dit weekend even niet :) Ik ben weer ongeveer op mijn maximale gewicht doordat ik veel sport. Toch demotiverend.
Snoep geschept (100 gram overigens dus dat ging op zich nog wel) en twee happen gepikt van een broodje warme beenham. Als avondeten een patatje curry en toen ik thuis kwam een bb met 3 gebakken eitjes. Vandaag was zowaar nog erger, want we zouden slapers krijgen wat niet doorging en ik had de boodschappen al in huis.
o: croissantje met ham en kaas uit de oven, afbakpistoletje (bruin) met roerei en een glas vers sap.
l: croissantje 2 met ham en kaas, pistoletje met kaas en glaasje sap (Dan is het maar op, denk ik dan:P)
t: kop thee
a: boerenkool met worst bij de Hema.

Nu heb ik van al die koolhydraten natuurlijk een heerlijk overzadigd gevoel dus gooi er zo nog even wat yoghurt achteraan. En verder lekker theetjes drinken op het bankje want wat een weer!

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 20:06

O: Grutten
L: Verse broccolisoep met een klodder groene pesto er in en een speltboterham met kipfilet, sla en paprika
T: Warme choco met slagroom, kiwi, stuk komkommer en mousse van eiwit en rauwe cacao
A: Gemendge krulsla met rauwkost, olijven en ovenfrietjes van knolselderij. Griekse yoghurt
T: twee dropkogels en een borrel met zelfgemaakte borrelballetjes van kip/kalkoengehakt
D: Groene thee
Laatst bijgewerkt door KarinvdM op 26-01-14 20:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Many

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-14 20:07

Bhriseis schreef:
Lekker soepje Dani :)

Mmm jouw avondeten Many, klinkt heerlijk! Doe je de ricotta door de spruitjes?

Hihi oepsie Lis :P Beterschap!

L: 2 pitabroodjes met geitenkaas, tl pesto, olijfjes; Stuk komkommer, 6 kerstomaatjes

Ongeveer zo'n 1700 kcal. Geen super mega net lijstje, maar ik heb zoete trek dus dit vind ik een prima compromis :)

De ricotta ging inderdaad bij de spruitjes en aardappeltjes de oven in. Dit is het recept: http://www.ah.nl/allerhande/#/recepten/ ... erhande=on
Ik heb de spekjes vervangen door zongedroogde tomaatjes en had nog kastanjes liggen, dus die heb ik er ook bij gegeten. Het was lekker, maar geen wauw-lekker zegmaar :))

Hmmm erwtensoep, dat heb ik gister gehad, heerlijk! En als je zoete trek hebt is dit zeker een mooi lijstje!

Danoesje, op dat soort dagen dat je veel onderweg bent is het gewoon heel lastig om gezond te eten. Gewoon vanaf morgen weer in je vertrouwde ritme! En kun je bij jullie Hema boerenkool met worst eten? :)) Hier houdt het op bij koffie, gebakjes en broodjes geloof ik!

[edit] Heeft iemand van jullie trouwens wel eens hennepproteïne gehad? Phor toevallig? (meen me zoiets te herinneren, maar ik kan het fout hebben) Is dat wat?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 20:12

Leuk om jullie lijstjes te lezen!

O: havermout met blauwe bessen, frambozen, scheutje kokosmelk en water
T: -
L: avocado verdeeld over 4 vk crackers
T: bruin kadetje met kaas
A: grote salade van sla, paprika, sperziebonen, avocado, ei en walnoten, met een vk kapje

B: uur essentrics, halfuur fietsen

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 20:14

Bedankt voor het recept Many! Die tomaatjes er bij is wel slim; ik ben ook gek op kastanjes bij spruitjes.

Ach, een dagje smokkelen kan geen kwaad Danoesje :)
En jep, het is zelfgemaakte erwtensoep. Was niet moeilijk hoor; na een half uur was alles al gemixt en klaar. Uitje stoven met knoflook, prei, selder en een beetje wortel er in, even stoven, daar een zak diepvrieserwten bij, tijm en rozemarijn en hoppa :) Oh en groentenbouillon.

Saartjuh_b

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 20:15

Sterkte Gast7391!
Wauw Sonja, wat een prestatie!

O: 80 gram havermout met melk
L: 3 sneden liefde en passie brood (kwart avocado, pindakaas, ham/kaas)
T: banaan
A: 2 wraps met veel groente en kipfilet
T: zelfgemaakte cappuccino en een appel

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 20:18

Nee het is weer even klaar komende tijd Many! :P Een lekker wijntje bij het eten net kon ik ook makkelijk weerstaan vanavond :Y) Je avondeten klinkt lekker trouwens!

Prima lijstje toch Bhri!

Venthe, vervelend dat je zo'n baaldag hebt :(:) Maar qua hoeveelheden val het heel erg mee!

Haha fleur, gelukkig ben ik niet de enige al neem ik me nu voor om het de volgende keer bij 2/3 te laten want dit was ook geen feestje :o

Leonie, vervelend dat je naar voelt, hopelijk voel je je snel beter!

Danoesje, moet een keer kunnen zo'n weekend! Wel raar dat sporten ervoor zorgt dat je zwaarder wordt, snap dat dat demotiverend werkt.. Gek ook want mij lijk je juist iemand die heel bewust eet in tegenstelling tot de meeste mensen.. Dus gek dat je gewicht dan niet mee wil werken..

Vandaag de hele dag ongelofelijke honger en trek in zoet, tot nu toe nog niet aan toegeven maar twijfel heel erg om toch maar wat lekkers te nemen vanavond. Denk dat het te maken heeft met dat ik een complete dag eten heb overgeslagen plus dat ik nog geen cheatmoment gehad heb deze week (alhoewel zoveel drinken ook als cheat kan gelden, maar is toch niet binnengebleven..)

O: 90 gram havermout, 7.5 gram omega3zademix, 7.5 gram haverzemelen, 175 ml halfvolle melk & 145 gram appel
L: 350 ml magere yoghurt, met 18 gram beschuit, 30 gram bodyenfitmuesli, 10 gram whey
T: 1 snee waldkornbrood met 11 gram kaas, 47 gram cherrytomaat, 62 gram komkommer, 1 kiwi
A: bordje vk pasta met tonijn met daarnaast een salade (sla, ui, paprika, olijf, komkommer, olijfolie)
T: 1/3peer, 1/3 kiwi met scheutje magere yoghurt
T: ?
D: veel water en groene thee
B: 15 min fietsen, middag stal (waarvan 45 min dressuur)

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 20:20

Horse_xx schreef:
Vandaag een mager lijstje voor mij, want ik was pas laat wakker en moest werken vanmiddag :)

O/L: 45 gr havermout, 5 gr chia en 40 gr blauwe bessen
T: Appel, rijstwafel, 12 gr pindakaas
T2: Blokje chocola (76%), blauwe bessen muffin (zelfgemaakt)
A: Geen idee nogPaar gebakken aardappels, kip uit de oven met kruiden en knoflook, bietjes uit de oven met geitenkaas en walnoten, doperwtjes en een salade van ijsbergsla, tomaat, paprika, komkommer, feta, avocado en balsamico dressing. Schaaltje bitterkoekjespudding :o

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 20:30

Karin, die broccolisoep met pesto klinkt lekker zeg!

Many, ja hier in Zaandam kan dat. Kost ook nog eens echt niks: E2,50. Eten dus al een paar zondagen achter elkaar bij de Hema omdat ik dan geen zin meer heb om te koken en voor dat geld ga ik de keuken niet in :P

Lis, ja is superfrustrerend, maar inmiddels weet ik gewoon dat dat zo is. Weet niet of ik snel spieren opbouw of gewoon extra vocht vasthou door krachttraining trouwens, maar een van beide zal het wel zijn.
Ben een beetje te vroeg begonnen met lijnen en dat merk ik af en toe nog wel terug.
Kun je niet een lekker stukje pure chocolade eten of bijvoorbeeld yoghurt met geweekte tutti frutti? Werkt bij mij tenminste heel goed als ik echt zin heb in zoet. Of ik neem zo'n hazelnootkoffie uit een zakje :P

Horse, die bietjes klinken heerlijk!

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 20:34

Ik word inmiddels 's nachts minstens 2x wakker met een gierende honger die me misselijk maakt. M'n go-to snacks zijn broodje pindakaas en een banaan :+ Dat zijn de enige momenten dat ik kan eten zonder problemen
Avondeten wil nog steeds niet vlotten en 's ochtends krijg ik ook nauwelijks iets weg. Lunch en nachtsnacks zijn nu de beste momenten van de dag.
Word er inmiddels een beetje hopeloos van omdat ik op deze manier totaal niet kan functioneren (lees: ik lig al dagen op de bank). Ik ga morgen even de HA bellen om te kijken of ik wat Emesafane kan krijgen voor de dagen dat ik moet lesgeven.

Vandaag:

O: 1 appel, helft bakje Cruesli met magere melk
T: andere helft cruesli, paar slokjes cola tegen de misselijkheid
L: kadetje met roerei, tomaat en sla, 2vb, kipsaté salade met komkommer, 20+ smeerkaas met paardenrookvlees en komkommer
T: 1 appel met wat schepjes roeryoghurt, kaneel en stevia, paar slokjes cola
A: 50gr pandanrijst, wat doperwtjes, sla met komkommer en tomaat (hoop dat dat naar binnen wil := ), 1 of anderhalve slavink, even kijken of ik wat vlees'vocht' over m'n rijst lekker vind
T: ('s nachts) bakje vla, kadetje pindakaas, banaan
D: te weinig, wat water, beetjes cola

Is er iemand die ooit zwanger is geweest en nog geweldige tips heeft? Die zouden namelijk HEEL ERG welkom zijn :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 20:35

Huh? Zwanger Phor? Ik heb een hoop gemist!

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 20:38

Haha, yep :D Nu bijna 7 weken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 20:39

Gefeliciteerd! Wat leuk!

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 20:41

Danoesje, waren heel erg lekker. Terwijl ik normaal niet zo van de bietjes ben :Y)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 20:43

Dankjewel meis :)