Theoriën koolhydraatarm, caloriearm, vetten, eiwitten etc...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 10:03

Doe je eerst garen en daarna vullen?

In de oven en een klein beetje olie erover of inpakken in folie.

Hebbecht nog nooit droge kipfilet gegeten en ik kan echt niet koken. :=

050206051012

Re: Theoriën koolhydraatarm, caloriearm, vetten, eiwitten etc...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 10:12

Ik ben ook wel benieuwd naar hoe je het precies maakt, Mrijn :9

Ik roerbak kipfilet voornamelijk, dus dan geen last van droge kip.
Mijn moeder deed het vroeger altijd hele kipfilets in Croma aanbraden, water erbij en laten pruttelen met de deksel op de pan.

Val bijna flauw van de honger! :P

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 10:14

Ik ga zo maar eens even naar de C1000! Vanmiddag 3 kilo kersen en 3 kilo aardbeien halen om te trakteren op kantoor, de bakker is op vakantie....

Mijn kipfilet is nooit taai maar ik eet bijna nooit kale kipfilet dus ik vul m met monchou en omwikkel m met spek en dan even in de oven!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 10:16

Maar dat vullen, dat doen jullie bij een rauwe kipfilet? Gewoon in de lengte bijna doorsnijden en dan iets ertussen smeren? En het spek met een prikkertje vast?

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 10:17

Nee, ik bak m eerst flink aan, dan snij ik m open, vullen en omwikkelen en in de ovenschaal!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 10:19

Ah! Kijk aan!
Ik heb dit eens gedaan met rauwe kipfilets die ik in stukken heb gesneden en open gemaakt, maar geloof dat ik heel geduldig moest zijn voor het gaar was.
Dit zal beter werken gok ik zo :j Ga ik binnenkort ook eens maken, lekker!

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-11 10:19

@ Mrijn, welke eiwitpoeder bak jij mee, echt de protifar of ook een sojaproduct? Ik wist in de winkel ngo niet dat er verschil in zat, maar wel €19 kwijt dus baal een beetje als ik er niets meer mee kan. De fibrex is ook al niet weg te krijgen, maarja dat was maar een eurootje of 4.

@ quellian, hou vol he!
Kip vooral niet te lang braden en vocht gebruiken. Zeker met wokken in stukjes, echt heel kort.
Als ik gevulde kip eet (zongedr tomaatje en kruidenroomkaas erin, plak rauwgerookte ham oid eromheen), stoof ik het in bouillon en rode wijn (alcohol verdampt wel) en voorheen basterdsuiker, ga dit binnenkort eens proberen met beetje zoetstof of met niks. Ervaar dingen toch sneller zoet nu dus heb het minder nodig. Deksel erop, 15min stoven, halverwege 1maal omdraaien. Evt saus nog indikken en erover, maar hoeft niet. Dat ga ik van de week maar ns eten denk ik!

De spruitjes met champs komen uit het magnetron kookboek waar ik het eerder over had. Moet op mn werk niet veel tijd kosten uiteraard en ik hou niet van rauwkost.

@ Daffodil, ik bak m niet aan voor ik m vul, dat doe ik gewoon rauw?

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-11 10:22

Atkinsforum heeft btw ook leuke recepten, vind het sowieso wel een mooi forum.
Al doe ik geen atkins, het voorziet me wel van fijne info. Het southbeach forum vind ik een verschrikking.

Ra_chel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 10:24

na telkens terug te zijn gevallen en nu dus gewoon weer een kilo zwaarder te zijn ga ik ook maar weer beginnen.
heb tabletten gehaald met groene thee (zou helpen bij de spijsvertering)
enige probleem wat ik heb, is dat de vorige keer met kh arm eten ik teveel vetten binnen kreeg. (heb ongeluk gehad met kapotte lever, en sindsdien moeite om vetten af te breken)
wie heeft er tips voor mij?

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 10:27

Ik snijd hem rauw open, dan vulling erin, ham erom en in de koekenpan tot hij rondom bruin is. Daarna in de oven tot hij gaar is. Ik weet ook niet wat ik er zo anders aan doe als jullie, misschien ben ik wel heel erg kritisch :O Ik ga het vanavond weer proberen, maar dan op hoog vuur aanbraden en dan op een laag vuurtje laten garen met een scheutje water erbij. Moet goed komen (en anders maak ik de kip smeuïg met wat mayo :7 )

@Forum: ik heb eiwitpoeder van mijn coach, is van Nutrilite. Het bestaat voor het overgrote deel uit soya eiwitten en een heel klein percentage uit melkeiwitten. De structuur vind ik ook niet echt lekker hoor, maar het wendt. Wat ik altijd doe is mijn kwark 10 min laten staan en dan nog een keer goed doorroeren. Dan is het een stuk minder korrelig. De poeders die ik nu aan het uitproberen ben, zijn van melkeiwitten en die zijn een heel stuk fijner van structuur. Daar voel je niets van terug.

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 10:29

rachel_j schreef:
na telkens terug te zijn gevallen en nu dus gewoon weer een kilo zwaarder te zijn ga ik ook maar weer beginnen.
heb tabletten gehaald met groene thee (zou helpen bij de spijsvertering)
enige probleem wat ik heb, is dat de vorige keer met kh arm eten ik teveel vetten binnen kreeg. (heb ongeluk gehad met kapotte lever, en sindsdien moeite om vetten af te breken)
wie heeft er tips voor mij?

Hmm, kiezen voor vis en vlees zonder al te veel vet (kip, kalkoen)? Verder 20+ kaas ipv gewone kaas en omeletten van vooral eiwit en minder eigeel? Lastig hoor, want zowel kh's als vetten zijn smaakmakers en zonder beide zou ik maar moeilijk kunnen...

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-11 10:31

Ah, das een goeie tip, ik at het gelijk. Hoeveel doe je erin? Sorry voor al deze vragen.
Mocht t makkelijker te @-en zijn, ik heet Anna ;)

Rachel, idd wat lastig. Ik merk wel dat Southbeach onderscheidt maakt tussen goede en slechte vetten en niet zo onbeperkt vetten eet als Atkins. Adviseren idd te kiezen voor minder vetrijke vlezen, kazen, etc.
Laatst bijgewerkt door F_Orumster op 26-07-11 10:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 10:32

Een aanrader: atkins brood maken met roomboter :9

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 10:34

Anna, dat is makkelijker inderdaad :)

Mrijn, krijg je van dat eiwitpoeder die droge 'luchtige sponzige' structuur?

Zonnetje, dat Atkinsmeel kun je alleen via de site kopen of ook elders?

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 10:36

Sommige grote AH's verkopen het ook :j

Even een andere vraag?? Ik heb nu al vanaf vrijdagmiddag koppijn, zou het kunnen komen door het dieet?
Het zit vooral aan 1 kant van mijn hoofd. Nu heb ik nu ook vakantie dus ik merk ook nu pas hoe moe ik eigenlijk ben :o Dat zou ook een goede oorzaak kunnen zin hoor

Ra_chel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 10:39

het is idd lastig, want ik vond het kh-arm eten eigenlijk best goed te doen, maar doordat ik teveel vetten binnen kreeg , begon mijn lever te protesteren, en aangezien ik heel blij mag zijn dat ik er nog ben, ben ik dus heel zuinig op mn levertje geworden.(haha! ik moet wel, want wordt bij teveel vetten hondsberoerd!!)
scheelt het qua vetten als je het ei scheidt? want dat heb ik nooit geweten.

@saskia, hoofdpijn had ik de vorige keren ook! maar dat trok na een dag of 2 weg.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 10:39

Ik kamp al een maand met gierende koppijn, dus kan je dat niet vertellen :+

Rachel, ik denk dat dat inderdaad wel goede opties zijn :) Alsnog alles mager pakken.

Monnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 10:42

dat zou kunnen sakkia! zolang is wel lang hoor.. als ik in ketose kom heb ik het meestal een avond..

Pff wat daffodil zei is dat ik me altijd moet verdedigen als ik iets vets eet.. word er niet goed van.
Kom ik thuis ( van 2 uur sporten!) Neem ik een plakje worst wat op tafel staat.. krijg ik meteen 3 sneren naar mn kop..

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 10:43

Moet wel zeggen dat het langzaam wegtrekt hoor :j
Denk zelf dat het ontspanningshoofdpijn is :j Mijn lichaam die eindelijk rust krijgt en daardoor reageert :j Vanmorgen stond ik er niet meer mee op, maar gedurende de dag wordt het weer wat erger om 's avonds weer te verdwijnen :+
Heb namelijk ook een paar dagen ontzettend jeuk op mijn hoofd gehad en dat duidt vaak op stress. Dat trekt nu wel weg. Heb natuurlijk wel gecontroleerd of ik niet iets in min haar had of op mijn hoofdhuid. Heb namelijk ook ringworm op mijn armen en dat kan best ook eens in mijn haar zitten :+

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 10:44

Maling aan hebben Monnie, maar ik ken het ja.....ach wie het slankst wordt, lacht het hardst is mijn nieuwe motto :+

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 10:46

@Anna :-): Er zit een maatschepje in mijn bus. Ik denk dat daar ruim 2 eetlepels ingaan.

@Zonnetje: heb je dat recept al eens geplaatst hier? Ik ben wel benieuwd... We kunnen ook het receptendraadje van Zooist weer nieuw leven inblazen ipv hier steeds recepten tussendoor posten die niemand meer terug kan vinden.

@Rachel: het vet van een ei zit in het geel. Ik weet niet of het 100% is, maar wel echt het overgrote deel.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 11:02

Ik zal eens kijken of ik het nog ergens heb!

@quellian: is niks kant en klaars is van ei/cottage cheese etc.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 11:07

4x ei
200 gram cottage cheese
zoetstof
vanille aroma

Eieren scheiden, eiwit opkloppen.
Eigeel + cottage cheese + zoetstof + vanille aroma mixen.
Dit prutje zachtjes door het opgeklopte eiwit spatelen.
Uitsmeren op een bakplaat, ongeveer 2/3 cm dik.
In de oven 45/60 minuten op volgens mij 170 graden.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 11:11

Oh brrrrrrrrrrr, cottage cheese... Maar heeft het broodstructuur?

Vriendlief heeft net eieren gebracht die vriendin heeft staan koken, lekker :9

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-11 11:12

Ik wist niet dat er een receptendraadje was, is geen verkeerd idee!

Ik heb wel gelezen dat er goede voedingsstoffen in het eigeel zitten, maar weet er het mijne niet van.
Morgenochtend ga ik denk ik mozarellapannenkoekjes proberen, weer wat anders.
Cottage cheese vind ik ook niks!