Too good to go

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 14:00

Ik heb een deal gemaakt met vrienden die verderop in straat wonen, dat ik al het vlees wat ik krijg naar hen mag brengen. Maar ja, als je dus zo'n pakket met bijna alleen maar vlees krijgt is dat best zuur

Flicka12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 14:02

Foaly schreef:
Wat dat betreft vind ik het wel jammer dat je in de app niet kunt aangeven dat je vegetarier bent. Ik had dus veel liever de asperges gehad :=

Ja dat bedacht ik me inderdaad ook, dat is wel jammer! Maar meestal krijg je natuurlijk ook niet een pakket net bijna alleen maar vlees.

Flicka12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 14:05

tiwi1969 schreef:
Dat van de voedselbank had ik ook al bedacht, aan de andere kant is tgtg een kans voor mensen die het niet breed hebben op een voordelige manier boodschappen te doen.
Juist ook voor mensen die net geen voedselbank krijgen.

Die mensen kunnen het toch gewoon doen?

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 14:41

tiwi1969 schreef:
Dat van de voedselbank had ik ook al bedacht, aan de andere kant is tgtg een kans voor mensen die het niet breed hebben op een voordelige manier boodschappen te doen.

Zoals ik dus...
Ik val net overal buiten. Komt omdat ik best goed verdien (3 dagen werk per week). Maar ik heb een hoge hypotheek, een ex die belastingschuld heeft (huis staat nog op onze beide naam) dus ik krijg geen hypotheekrenteaftrek en hij betaald al 9 maanden geen alimentatie. Ik mis dus bijna 1000 euro per maand waar ik wel recht op heb. Maar op papier kan ik dus niet terecht bij de voedselbank. Ik ben enorm blij met deze app. Kids en ik eten 5 dagen brood van zo'n bon bij de bakker. Laatst had ik maar liefst 4 broden plus wat lekkere broodjes.

Flicka12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 14:55

Storm schreef:
tiwi1969 schreef:

Zoals ik dus...
Ik val net overal buiten. Komt omdat ik best goed verdien (3 dagen werk per week). Maar ik heb een hoge hypotheek, een ex die belastingschuld heeft (huis staat nog op onze beide naam) dus ik krijg geen hypotheekrenteaftrek en hij betaald al 9 maanden geen alimentatie. Ik mis dus bijna 1000 euro per maand waar ik wel recht op heb. Maar op papier kan ik dus niet terecht bij de voedselbank. Ik ben enorm blij met deze app. Kids en ik eten 5 dagen brood van zo'n bon bij de bakker. Laatst had ik maar liefst 4 broden plus wat lekkere broodjes.

Dan is dit concept inderdaad wel ideaal! :(:)

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-19 16:27

Flicka! Was dat Jumbo nuenen?
Hier ook enorm veel vlees in Nuenen! Denk door koningsdag dat er minder gekocht is. Ook voor 50 euro aan waarde ongeveer en 10 betaald. Gebak komt goed uit want wilde morgen vast trakteren op het werk voor mijn verjaardag.
Afbeelding

Afbeelding

Flicka12

Re: Too good to go

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 17:38

Nee was Jumbo Leeuwarden! Zo, ook een flink pakket! Had je twee bonnen?

marlonFloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 17:53

Zo mooie pakketten van de jumbo!

Hier helaas nog steeds niks wat mee doet, wilde de bakker bart in eibergen nog wel een keer proberen maar las nu dat een bokker al 2x Noet tevreden was.

Ben zelf nu 2x in lichtenvoorde geweest bij de bakker en die beviel wel goed. Ben nog steeds bezig met de broden die ik toen kreeg. Is al wel 5 a 6 weken geleden denk ik. Had de 2e keer wel 2 bonnen want anders had het qua benzine niet zoveel zin om heen en weer te rijden. Dus bij een volgende x neem ik weer 2 bonnen tegelijk.

En wat betreft de voedselbank. Ik denk wel dat die minder krijgen ja. De supermarkten verdienen liever zelf nog wat aan een box dan dat ze alles gratis weggegeven aan de voedselbanken.
Wat ik ook wel begrijp want dan verdien je er nog wat aan, het heeft je tevens ook iets aan inkoop gekost.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 18:01

Mooi pakket gehaald bij de plus!
hamlappen
speklapjes
bio speklapjes
wiener schnitzel
halve liter verse volle melk
2 bakjes verse filet americain peper
choco donuts
bananen soesjes

Buxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 18:11

Marlonfroris bakker Bart Eibergen was al 2 keer heel mager. Lichtenvoorde ook al een paar keer geweest en daar altijd hele mooie pakketten!

havermout

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 20:27

Het pakket van de plus was erg veel! Zakken om soep te maken, vlees ( meeste is doorgegeven want wij eten bijna geen vlees), sperziebonen, stuk kaas, toetje, een flatbread en 3 kant en klaar maaltijden. Alles op datum van vandaag.

Weet niet of ik het vaker ga doen. Wij kunnen prima boodschappen betalen en wil geen pakketten wegkapen voor de mensen die krapper bij kas zitten
Of dat de voedselbank minder krijgt. Ik zou het alleen doen met als doel dat er minder eten weggegooid wordt.

Flicka12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 21:37

Jeetje Havermout! Wat veel :=

Denk niet dat het zo is dat als je geen tgtg pakket koopt dat de voedselbank dan meer krijgt. Maar vooral voor mensen met een kleine beurs is het inderdaad een heel mooi initiatief, maar het is natuurlijk voor iedereen :j

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-19 09:49

Ja en in veel dorpjes is het niet zo bekend. Zie vaak veel nog open staan wat verder weg. Dus dan is het zeker zinvol!

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 09:58

De Deli2go blijven hier bijna altijd over. Ik ben daar ook een keer geweest, bij de Shell, en dat was ook niet zo geweldig. Veel wat ik niet lekker vond, vooral blikjes met vreemde smaken zoals spa vlierbes en een aantal proteïne repen die echt niet lekker waren.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 10:18

De voedselbank krijgt niet minder sinds tgtg. De producten die via tgtg worden aangeboden mógen namelijk niet naar de voedselbank vanwege oa houdbaarheid

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 10:28

Klopt toch niet helemaal hoor want brood van de bakker ging hier altijd naar de voedselbank en nu gedeelte voedselbank en gedeelte TGTG

marlonFloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 11:02

benangelique schreef:
De voedselbank krijgt niet minder sinds tgtg. De producten die via tgtg worden aangeboden mógen namelijk niet naar de voedselbank vanwege oa houdbaarheid

Nee hoor, Ik werk in een supermarkt en wij doen werkelijk alles naar de voedselbank word 2x per week opgehaald zolang je als supermarkt het maar invriest is er niks mis mee

Van groente tot zuivel tot vlees alles gaat erheen wat nog goed is en aan datum zit.

Daarom denk ik dat er dus wel minder naar de voedselbank gaat omdat er nog pakketten verkocht worden nu die dus niet meer ingevroren worden voor de voedselbank. Nu doet mijn baas niet mee met tgtg wat ik overigens wel jammer vind.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 11:06

marlonFloris schreef:
benangelique schreef:

Nee hoor, Ik werk in een supermarkt en wij doen werkelijk alles naar de voedselbank word 2x per week opgehaald zolang je als supermarkt het maar invriest is er niks mis mee

Van groente tot zuivel tot vlees alles gaat erheen wat nog goed is en aan datum zit.

Daarom denk ik dat er dus wel minder naar de voedselbank gaat omdat er nog pakketten verkocht worden nu die dus niet meer ingevroren worden voor de voedselbank. Nu doet mijn baas niet mee met tgtg wat ik overigens wel jammer vind.

*Stille meelezer meldt zich.

Bij ons in de supermarkt werd helaas niks naar de voedselbank gedaan. Alles moest retour gestuurd worden, dus dat gebeurt sowieso al niet bij elke supermarkt dat het overgebleven/over datum eten altijd weggegeven wordt aan een voedselbank ofzo.

Als er idd supermarkten zijn die zich bij TgTg aanmelden, terwijl ze normaal aan voedselbank geven... Dan zal de voedselbank idd wel minder gaan krijgen. Wel jammer als dat idd veel zou gebeuren, maar het is dan natuurlijk weer financieel gezien mooier voor ze want dan kunnen ze nog een graantje meepikken van mensen die via TgTg kopen ipv dat ze alles 'gratis' weggeven aan de voedselbank.

Hier in mijn omgeving (Zuid Limburg) bv. zitten er vrijwel geen bedrijven/supermarkten/bakkers e.d. die zich bv. aangemeld hebben bij TgTg jammer genoeg. Alles zit hier op minimaal 14km van me vandaan terwijl ik niet in the middle of nowhere zit ofzo, zo jammer.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 11:34

Ik heb t nu aan 4 tgtg aanbieders gevraagd en zij geven allemaal aan dat ze de aangeboden producten niet aan de voedselbank mogen geven. Taart, vlees op datum etc mag gewoon niet naar onze plaatselijke voedselbank

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 11:46

Wat betreft de voedselbank.. ik ken twee mensen die er als vrijwilliger hebben gewerkt, en er werd/wordt toch best wat misbruik van gemaakt schijnbaar. Mensen in dure kleding, die hun dikke bmw voor de deur parkeren om hun pakket op te halen, en dat waren geen uitzonderingen.. Dus ik heb sindsdien een dubbel gevoel bij de voedselbank. Het is geweldig voor mensen die het wél hard nodig hebben, maar als het grootste deel naar de tokkies gaat, die zich het mooiste spul eruit zoeken en de rest weggooien, dan zie ik toch liever dat er meer bij tgtg wordt aangeboden.

xRoossie95

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 12:11

EINDELIJK weer een Maza pakket *\o/* *\o/*
Vanavond ophalen

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 12:13

Er zijn zat mensen die leven nèt boven de voedselbank grens, en voor die mensen is TGTG ook een prima alternatief. En verder is het ook gewoon leuk voor mensen die willen sparen, of die iets tegen voedselverspilling willen doen.
Als ik naar mezelf kijk: ik zit niet (meer) op die grens van 'kan ik wel of niet eten deze weer'. Maar ik vind eten wel belangrijk en k vind het belangrijk dat er niets weg gaat wat nog prima gegeten kan worden

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 12:14

LilChar schreef:
havermout schreef:
Ik ga het ook eens uitproberen vanmiddag, bij de Plus. Maar wat ik me later afvroeg, het is hopelijk toch niet zo dat er nu minder voedsel naar de voedselbank gaat? Met dit concept?

Hier zat ik ook nog over na te denken. Ik had bij een bakker toen zes broden. Terwijl eerder broden die over waren ook wel naar de voedselbank gingen. Ik weet natuurlijk niet of dat die bakker was, maar toch.

De voedselbank krijgt minder voedsel door initiatieven als TGTG. :j (mijn vader is voorzitter van 1 van de voedselbanken en zegt dat er duidelijk een terugloop is omdat bedrijven aangeven ook andere dingen te kunnen met oudere producten)

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 13:37

Wat betreft een grote auto en de voedselbank. Ik rij ook een aardige middenklasse leaseauto voor mijn werk, in het merk/type had ik geen keuze. Ik kan niet zonder. Ik schaam me soms dat ik een tgtg pakket op ga halen in deze auto. Maar zoals ik al schreef, mijn lasten zijn enorm hoog, ex die niet betaald, en belastingschuld van mijn ex die ingehouden word op de hypotheekrenteaftrek. Dus er blijft weinig over. Dus als iemand een grote auto heeft, zegt dat niet altijd iets.

Ik heb laatst ook iets naars meegemaakt door deze auto. Ik stond geparkeerd en ik was een adres op aan het zoeken. Een man van de handhaving liep langs en vroeg of ik parkmobile aan het opstarten was omdat ik hier niet mocht parkeren. Ik zei van niet, en dat ik een adres zocht. Hij gaf me daarop een bekeuring. Ik vroeg hem of hij het asjeblieft niet kon doen omdat ik het niet kan betalen. En hij zei lachend dat als ik zo'n auto kan rijden, ik ook best de boete kon betalen, en liep toen weg... ;(

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 16:26

Ik ga straks een bon verzilveren bij de toko een dorp verderop. Mooi excuus om ff te gaan fietsen vandaag. Bedacht me alleen te laat dat er ook saté met saus in zijn bakje gedaan kan worden en dan hoef ik de hele maaltijd niet meer. Dus heb even gebeld en ze hebben de bakjes al klaar staan (hoef dus ook niets mee te nemen dan) en alles is zonder saté gelukkig!