Gezond(er) eten deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Grapjasjes12

Re: Gezond(er) eten deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 08:57

Mijn baby heeft de smaak van mijn man: kaas, droge worst, crackers en vooral geen groenten _O- Gelukkig kan ik er nu zelf wel veel groenten bijproppen zonder het vies te vinden.
Hüttekase smaak en ruikt sinds mijn zwangerschap altijd bedorven, heel vreemd. Ugh, eraan denken maakt me al misselijk :') Net als kip en eieren, bah!

Monnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 10:28

Ik wil me ook graag bij jullie melden als dat goed is :D

Shanelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 11:59

Pff, ik blijf het toch zo moeilijk vinden... Vooral 's ochtends krijg ik er niets gezond in, ik lust namelijk geen brood etc, maar wel heel graag koffiekoekjes, oeps! En voor ontbijtgranen heb ik geen tijd.

Het enige wat ik wel heel vlot binnen krijg, is fruitpap :o Maar is het wel gezond om daar je dag met te beginnen? Ik pak dan 1 banaan, 1 appel, 1 vitabis en 2 sinaasappelen of 1 sinaasappel en 1 citroen...

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 12:02

Shanelle, heb je wel eens overnight oats geprobeerd? Die zet je de avond van tevoren klaar, dus 's ochtends hoef je het alleen maar uit de koelkast te halen. Eventueel wat fruit of noten erin en klaar. Daar heb je vast wel tijd voor! Ontbijten met fruit is op zich prima, alleen zou ik er wel iets van eiwitten aan toevoegen. Anders begin je je dag wel met een enorme suikerpiek. Dus ik zou er een eitje, wat noten of iets van kwark bij eten.

Shanelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 12:05

Ja, heb ik ook al eens geprobeerd en dat ging wel, maar was er toch ook weer niet dol op... Laatst las ik een 'receptje' met vers fruit, noten en zaden en kokosmelk... Misschien moet ik dat dan eens proberen.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-14 14:36

Een fruitsmoothie met evt wat yoghurt oid erdoorheen en/of wat noten ernaast zou een prima begin van de dag kunnen zijn.
Daar kun je bijvoorbeeld je tussendoortjes voor de lunch op aanpassen.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 11:27

Herkenbaar :P. Ik kon 's ochtends ook niets wegkrijgen, behalve koekjes of andere zoete dingen. Dus toen probeerde ik een aardbeiensmoothie! Ook zoet, en die gaat prima :). Ik gebruik magere yoghurt en bevroren aardbeitjes van de AH :)

Wat drinken jullie eigenlijk overdag? Ik drink veel te weinig, ook omdat ik bijna niets lekker vind. Ik hou wel van prik, maar in alles waar prik in zit zit ook weer superveel suiker. Vruchtensapjes vind ik niet praktisch, want ik ben veel onderweg en warme vruchtensapjes vind ik heel vies.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 11:31

Ik drink water en nu ik zwanger ben ook 2 bekers halfvolle melk. Verder 1 kop koffie in de ochtend en 2 koppen thee in de avond. Ik moet toegeven dat ik ook te weinig water drink, gemiddeld drink ik een halve liter tot een liter per dag. Slecht!

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 12:30

De baby is wel erg duidelijk in de smaakjes Phor :D

hier wordt thee, koffie en water gedronken.
als frisdrank drink ik tonic aangelengd met water (proef je niets van en je doet 3 x langer met een fles :+ )

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 12:48

Water vind ik echt niet lekker hier (Amsterdam) en er zitten zo weinig calorieën in, dat vind ik wel jammer :P. Geldt ook voor thee. Dat drink ik nog wel af en toe maar ik vind het niet erg lekker en ben vaak te lui om het te maken :P.

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 13:03

Ik drink eigenlijk alleen water en (kruiden)thee. Sheran, ik vind het juist handig dat er niks in zit, dan hoef ik daar geen rekening mee te houden :)) Zou je geen thermoskan in de vriezer/koelkast kunnen leggen en daar een vruchtensapje in doen? Dan blijft het misschien beter koel!

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 14:31

Ik drink altijd water, 's ochtends een glas vers geperst fruitsap bij mijn vitamientjes, en eventueel nog iets van zuivel (meestal sojamelk ongezoet) bij mijn ontbijt een half uur later. Op de avond of in de namiddag drink ik vaak een dubbele mok thee.

Als ik een keer ergens heen ga, durf ik wel een cola zero bestellen, omdat ik water bestellen met vrienden saai vind, ofzo :+

Koffie drink ik enkel als ik erg moe ben of wat extra energie nodig heb om me op taken te kunnen concentreren voor de studie. Ik kan niet erg goed tegen koffie en ben sowieso geen koffiedrinker.

Lekker zelfgemaakte limonade vind ik overig wat honing, gember, limoensap en munt in een glas licht bruisend water :9

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 15:28

Ik drink water, soms zwarte koffie, groene thee, af en toe (aangelengd) vruchtensap.
En ik ben gek op cola light, maar dat haal ik zelf niet in huis. :)

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 19:30

Ik drink meestal water, thee, koffie, aanmaaklimo, sojamelk en soms een glas fruitsap.

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 19:32

Ik heb vanmiddag een broodje met kaas sla en komkommer op

crystal1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 20:23

Ik kom me hier ook melden.
Ik wil niet persee afvallen maar gewoon wat strakker en gezond eten.

Vandaag wat nieuws geprobeerd... Volkoren cracker met hummus(kikkererwten) met avocado yummm!!

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 20:27

Water, thee, koffie, cola light en red bull light, heel soms chocolademelk op mijn werk. Aan water en thee probeer ik per dag zo'n 1.5 à 2 liter te drinken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 08:03

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 08:54

Weet wel dat een 'normaal' aantal kcal veel meer is dan jij en ik gewend zijn ;) Daarbij is het logisch dat wat minder eten je leven verlengd omdat je stofwisseling trager wordt, waardoor alles langzamer gaat in je lijf. Ik dacht dat dit al heel lang bekend was?
Kant tekening: gematigde heroïne gebruikers leven vaak ook langer, ook door een langzamer metabolisme :)
Een dieet voor een mooi lijf en voor een langer leven zijn inderdaad niet hetzelfde.

Monnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 10:04

Exact wat phormicola zegt.

Voedingszandloper heeft hier ook een stuk van instaan.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 10:07

Hm. Ik vraag mij overigens af hoe het met andere factoren zit, in combinatie. Wie minder eet, krijgt toch ook minder voedingsstoffen en vitamines binnen, en beweegt misschien wel minder? Althans, dat is bij mij zo. Als ik niet voldoende eet ben ik moe en sport ik niet.

Zou dat elkaar niet wat rechttrekken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 10:08

Ik geloof dat het idee is dat de verbranding van kcal je lichaam schaadt. Dus beter weinig eten dan veel eten + verbranden.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 10:12

Oh ja, op die manier. Wel grappig, want ik had het net andersom ingeschat: als je goed eet, laat je je lichaam functioneren (in plaats van dat de organen in een hoekje liggen te verstoffen :P), maar het houdt inderdaad wel steek.

Dan maken we er gewoon kort en fabulous van {:} :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 10:13

:j

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 11:45

Iemand die weinig eet en langer leeft zal er inderdaad niet fantastisch mooi uit zien :+ Dat is een afweging die ieder voor zich moet maken. Hoop alleen niet dat mensen met eetstoornissen dit gaan gebruiken als excuus, dit is toch heel wat anders.