Theoriën koolhydraatarm, caloriearm, vetten, eiwitten etc...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

F_Orumster

Re: Theoriën koolhydraatarm, caloriearm, vetten, eiwitten etc...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-11 14:31

Gaat dat goed in de oven, gratineren met kaas denk ik dat je bedoelt?
Ik hou van die maaltijd... Alleen deed er altijd mais doperwten paprika en ui doorheen, dat moet dan maar niet meer :D

renskje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 14:34

jahoor dat gaat heel goed in de oven! en inderdaad gratineren met kaas.
mais en doperwten doe ik er niet meer in, paprika en ui evt. wel!
mijn vriend krijgt 'normale" wraps, ze gaan gelijk in de oven en zijn gelijk klaar!
ideaal

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-11 14:38

*schrijft weer een menuutje bij op de ''kan weer'' lijst*

renskje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 14:43

haha altijd fijn!
voor in het vliegtuig zijn deze broodjes misschien ook wel mee te nemen.
als je ze met hartig wilt beleggen zou ik er alleen geen zoetstof in doen.

1 kop protifar
1/4 kop (zelfde kop) slagroom (ongeklopt)
1/4 kop water
1 ei
1 theelepel bakpoeder
Optioneel: vloeibare zoetstof (ongeveer voor 50 gram suiker)
1 theelepel vanille extract

Doe de droge ingrediënten in een kom en meng het door elkaar (protifar + bakpoeder)
Doe de andere ingrediënten in een kom en meng het door elkaar (slagroom, water, ei, zoetstof en vanille extract)

Doe dan de ene kom bij de andere in en kneed het tot een deeg.
ls het te nat, doe je er gewoon een beetje extra protifar in.
Maak ongeveer 8 balletjes ervan en leg deze op een bakplaat bedekt met bakpapier. Let op voldoende afstand tussen de balletjes, want ze zetten nogal uit.

Verwarm de oven voor op 175 graden en bak de broodjes in ongeveer 20 minuten gaar. Check na het bakken even of ze "droog" zijn van binnen.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 14:47

Smaakt dat ook echt als broodjes renskje? En dan bedoel ik met name de structuur.
Veel dingen zijn qua smaak lekker, maar vind ik de structuur erg onprettig.

renskje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 15:01

ik zou het eerlijk gezegd niet weten.
ik ga ze straks ook pas voor het eerst maken.
las dat ze erg lekker waren, maar verder waren maar qua structuur niets gelezen.
ik zal het je laten weten als ik er een geproefd heb!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 15:07

Ben erg benieuwd :)

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-11 15:15

Hebben wat te proberen :)
Op het Atkinsforum staan ook wel lekkere recepten.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-11 17:33

Ik ben overigens in heel mijn leven nog nooit zo'n heftige menstruatie gehad, las op atkinsforum dat dat idd kan. Dus dames...

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 17:34

Mijn croissants zijn meer platte eierkoeken geworden, maar best lekker. Ik vind ze alleen wat te kazig. Volgens keer doe ik er geen han en kaas doorheen en bak ik er muffins van. Lekker met een likje geitensmeerkaas.
Ik ben erg benieuwd naar het resultaat van de bolletjes van Renskje. Kan me er niet zoveel bij voorstellen omdat eiwitpoeder (ik heb geen protifar, maar het resultaat zal hetzelfde zijn). Die wraps van pannenkoeken is ook een goed idee. Ik maak dat nu ook wel, maar zou nooit op het idee komen om ze te vullen met gehakt en ze in de oven te doen. Misschien is het nog echter als je er een eetlepel protifar dor doet? Dat vlakt de smaak van ei wat af en geeft ze een andere structuur.

Wat betreft kaas... Bij Atkins mag je 25gr per dag, bij Southbeach volgens mij 30 gr en ik mag bij Weet hoe je eet' 60 gram per dag. Ik ben bij zoveel SB als WHJE prima afgevallen dus het zal wel persoonlijk zijn hoe je erop reageert.

Wat een lieve poesjes liet iemans (Quellian?) zien! Ik wil zó graag weer een jonkie, maar wij zitten met een demente poes van 17 die gaat pissen als er andere dieren in haar territorium komen en daarbij wonen we aan een dijk in het buitengebied waar veel beesten worden doodgereden of in landbouwmachines komen. Ben zo al 2 katten kwijt geraakt |(

Ik zit nu met mijn dochter van 3 aan de amandelen. Dat kind is gemaakt voor een kh-arm dieet volgens mij :D Dol op nootjes en eieren en heeft een hekel aan aardappelen en friet. Hoewel ze koek en snoep dan wel weer erg lekker vindt (gelukkig maar!)

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 17:50

Oh die bolletjes ben ik ook erg benieuwd naar :j
Laat je ook een foto zien van hoe ze geworden zijn? En kunnen daar wel tarwezemelen door? Dat je een beetje bruine bolletjes krijgt?

Ik vond mijn croissantjes ook wat te kazig, maar ik was ook nogal gulzig geweest :+

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 17:54

Zo, ik heb boodschappen gedaan.....

Morgen ga ik weer beginnen :)

o: Griekse yoghurt met een eetlepel light siroop
t: plakjes worst
l: salade met feta
t: plakjes kaas
a: wraps met groenten en kip
t: ?

Verder veel thee en water en s'avonds light drank.

renskje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 18:06

ik heb de bolletjes gebakken, maar denk dat de structuur compleet anders is als brood.
ze voelen héél licht aan. net schuim bollen.
ik ga ze nu nog niet eten, dus hoe ze smaken horen jullie morgen avond!
een foto kan ik natuurlijk ook maken!

de profitar door de omelet is inderdaad een idee. nu te laat gelezen, maar de volgende keer ga ik dat doen!

light drank (cola) mag ik van mezelf in het weekend als traktatie!

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 18:25

Ik eet nu roerbakgroenten, kip, creme fraiche en een beetje geraspte kaas erover... :9

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 18:31

Ik heb boontjes met ee heule dikke kipfilet gegeten. UIt de oven in braadzak :9
Klein beetje mayo :o

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 19:09

Ik had kipfilet laten trekken in marinade (sojasaus, sambal oelek, sambal manis, knoflook, kerrie, paprikapoeder) en daarna gebakken met ui, paprika en knoflook. In een andere pan sperziebonen voorgekookt en erbij geroerbakt :9 De mannen hebben friet op.

Mrijn, dan kun je idd beter wachten tot poeslief er niet meer is. Wij hebben deze ukkies gevonden afgelopen week, geloof dat vriendlief er 1 wil houden... ik zit er niet zo op te wachten, want we hebben er al 8.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 09:28

8!!! ik moet er even niet aan denken, dan kun je blijven stofzuigen of niet?? Ik heb vier honden en twee katten en voorlopig houd ik het daarbij...

Zooist, ben je goed van start gegaan?
Ik heb gezellig met manlief ontbeten met het laatste restje aardbeien en twee lepels griekse yoghurt. VOor de lunch heb ik een restje sla bij me, maar de c1000 folder was er en de bakken salades zijn in de aanbieding, dus ik denk dat ik die even ga halen, lekker!

Gisteren beetje mis gegaan met eten want toen ik thuiskwam merkte ik dat ik niet genoeg gegeten had dus de speklapjes alvast klaar gemaakt, maar ik had zo'n trek dat ik ze ook maar opgegeten heb en om half vier eten is dus geen goed plan........dus toen ik terug kwam van mijn paard was het negen uur en had ik niets meer gegeten en ook echt geen trek. UIteindelijk heb ik een stuk rookworst in de magnetron gedaan, dat ging nog wel.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 09:32

Ai ja, dat is vroeg, dat merk je later op de dag wel :j Maar rookworst is een prima tussendoortje toch?

Voor vanmorgen heb ik 2 gekookte eitjes bij me (hoop dat ze zacht zijn vanbinnen :9 ) en voor vanmiddag heb ik komkommer, augurk, paprika, ui en komijnenkaas bij elkaar in een bak gedaan.
Vanavond iets met gehakt, dat heb ik vanmorgen uit de vriezer gehaald.

8 katten is veel ja, maar eigenlijk merk je niet echt dat het er zoveel zijn. Mum is de grootste haarproducent, daar blijf je wel bij stofzuigen := We vonden 2 jaar geleden een zwangere poes, kwamen 3 kittens uit, alles zou weggaan, maar goed... ik net zwanger, vol met hormonen, toen net een ander (groter) huis gekocht met tuin, dus ach...
De kittens die we nu hebben zijn ook weer gevonden (zijn er nog niet zeker van of ze wild of gedumpt zijn), maar die blijven niet, daar gaan we wel een ander plekje voor zoeken. Niet alles kan blijven.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 09:38

Nadat Ed doodgereden is, wil ik er geen katten meer bij, ik durf het niet aan. De twee die ik heb, zijn voornamelijk binnenkatten met een rondje op het terras als ze durven.....

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-11 09:39

Zo, 8! Das een huis vol, wel gezellig!
Wat voor katjes zijn het die weg moeten quellian? Geloof dat mijn vriendje zin krijgt in katjes.
Goh, ben echt nog nooit zo ongesteld geweest, en ook nog nooit zo labiel geweest qua emoties. Vriend had wat te doorstaan, haha!

Vandaag eten:
O: 2 gebakken eieren met wat kaas. Voel me niet vol, heel bijzonder haha. Dus nog 150g kwark gegeten.
T: 3 plakjes runderrookvlees met ui-roomkaas
L: 200g spruitjes en 200g champignons in kruidenboter gesmoord. Als ik nog honger heb, kan ik kwark eten.
T: 3 tomaatjes met feta en basilicum
D: 125g biefstuk en witlof gegratineerd met kaas

Vanmorgen probeerde ik weer eiwitpoeder. In het gebakken ei. Ik geloof dat ik niet weet ermee om te gaan maar ik vind het niet te eten.
Ik las op atkinsforum dat je niet kan bakken met soja eiwitpoeder? Klopt dat? Ze hadden geen protifar in de tuinen.
Laatst bijgewerkt door F_Orumster op 26-07-11 10:11, in het totaal 1 keer bewerkt

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 09:46

Oei, dat zou ik niet weten van dat eiwitpoeder... ik gebruik het alleen als rijsmiddel voor cake etc.
Je dagmenu ziet er wel erg lekker uit!!

Mijn gekookte eieren waren zacht ja, maar niet alleen het geel :r Liggen nu in de prullenbak.
Mijn vriend komt zo met de auto van mijn vriendin zijn autosleutel halen (zit nog in mijn tas :o ), dus neemt hij nieuwe eieren mee, die vriendin nu staat te koken :+

daffodil, onze katten komen alleen in de tuin. Ik ben als de dood dat een van mijn katten wordt doodgereden, vreselijk... of dat iemand ze meeneemt, ik moet er niet aan denken! Of slapeloze nachten als ze niet thuis komen, pffff.
F_Orumster, het zijn gewoon HTK kittens, zwart wit en een gestreepte. Geloof dat vriendlief de gestreepte wilde houden *zucht* Die discussie is nog niet afgerond.

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 09:57

Morning!

Ik ben dol op katten, maar 8 zou mij ook te gek zijn. Wij hebben altijd zwarte katten omdat je de haren dan minder ziet, is dat lui of is dat lui :D Als onze Gala dood is, komt er vast wel weer een nieuwe, maar dat moet dan wel een kat zijn die genoegen neemt met de tuin. Wij zitten midden tussen de weilanden dus verleidingen in overvloed dus ik weet niet of dat haalbaar is.

Vandaag officieel weegmoment: 68,3 (vorige week 69,9). De makkelijke kilo's zijn er nu af, ik hang al maanden rond de 68 kil en moet nu echt even bikkelen om weer onder de 67 te gaan komen.

Hmm, ik bak juist veel met eiwitpoeder, gaat prima! Het wordt alleen vrij snel droog en wat stug, maar het haalt goed de eismaak weg. Ik heb gister weer een formibijtje gemaakt. Een helft met wat kaneel en een drupje zoetstof en een helft met wat zout en peper. Het zijn nogal stukke lappen geworden, maar met kwark (en de andere helft straks met filet americain goed te doen!

Mijn planning:

O: 200ml melk met eiwitpoeder aardbei (Errug zoet, maar zeker niet vies)
T: 1/2 formibijtje met 100gr kwark en 80gr aardbei
L: 1/2 formibijtje met filet americain en salade
T: croissant
D: kipfilet gevuld met blauwe kaas in een plakje rauwe ham, broccoli

Hoe voorkom je nou dat je kipfilet taai wordt? Ik eet alleen maar biologische dus aan de kwaliteit van de kip ligt het niet, maar het wordt altijd zo;n droge draderige hap bij mij...

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 10:00

Heel snel rondom bruin bakken op echt hoog vuur, snel dichtschroeien dus. Vuurlaag, deksel op de pan en wachten tot het gaar is :j
Zo doe ik het altijd en mijn filetjes zijn zelden droog :+

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 10:02

Ik ga het vanavond weer proberen. Ik heb gemerkt dat de oven ook geen oplossing is., Dan worden ze ook gortdroog.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 10:03

Ik heb gister ook in de oven gemaakt, kip uit braadzak en die was voor het eerst ook een keertje niet droog :j