[HK] Bijna warmer weer, dus snoepen we niet meer!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ehona

Re: [HK] Bijna warmer weer, dus snoepen we niet meer!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 14:16

Hallo, ik meld me ook, voorzichtig..

Ben van plan om meer te gaan sporten om de kilootjes er af te werken voordat de zomer begint, en ik was eigenlijk op zoek naar een soort sporttopic, maar aangezien ik dat niet kon vinden, ben ik hier terecht gekomen, haha Tong uitsteken

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 14:22

Dankjewel LadyJoy & Hilde_q, ik ga het ook zeker doen. Wil niet dat mijn operatie voor niets is geweest.

@Ukkieee: Welkom! Vertel is wat meer over jezelf? Hoe lang ben je? Hoe zwaar weeg je? En wat wil je wegen?

Sporten is in elk geval altijd gezond Lachen

Vandaag:
Vanmorgen 1 boterham met ardenne worst + 1/4 peer
Vanmiddag: 2 boterhammen, 1 met gebakken ei en 1 met schouderham
Tussendoor: 3/4 van de peer + stukjes meloen (dat in zo'n plastic bakje zit, van de groenteboer).

Tussendoor heb ik water gedronken.

Dit is nog niet teveel toch?

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 14:38

Nou, ik heet Daphne - meestal Daf - en ben 17 jaar. Ik ben ongeveer 1.60m en dus niet de grootste, wat ook direct mijn Boktnaam verklaart. Tevens is het de naam van mijn huisdier: mijn muis heet ook Ukkie. Verder heb ik nog een hele lieve jachthond, Milo, en een agressieve dwergpapegaai, Pino.

Mijn streven is niet naar een bepaald gewicht. Mijn gewicht nu ligt namelijk rond de 50 kilo en daar ben ik tevreden mee. Ik streef dus eerder naar een bepaald beeld van mezelf. Slankere benen, platter buikje, weg met de lovehandles. En ik wil een betere conditie en spiermassa ontwikkelen. Natuurlijk let ik ook op wat ik eet.

Wat ik vandaag heb gegeten en gedronken tot nu toe..

's ochtends
niks, ik sliep nog

tussendoor (+/- 10:00)
1 kopje thee met melk en suiker

's middags (+/- 11:30)
2 croissantjes met boter
1/2 broodje (wit) met rosbief
1 ei

tussendoor (+/- 14:30)
1 glas melk

Wat ik vandaag heb gesport tot nu toe..

Helemaal niks.. Ik heb morgen een literatuurexamen waar ik nu voor zit te leren achter de computer.

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 14:49

@Ukkiee: je hebt inderdaad een mooi gewicht bij je lengte. Maar toch wel goed van je dat je gezond wilt eten (ik bedoel, dat is voor iedereen goed, toch?) en dat je veel sport. Behalve vandaag, maar het hoeft ook niet elke dag- je schoolwerk is nou eenmaal erg belangrijk en af en toe een rust dagje in een week is juist goed. (Zover ik weet van mijn vader en moeder die hardlopen).

Trouwens, ik vind je avatar echt leuk Haha!

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 14:57

Haha, dank je Haha! Zijn de oren van mijn allerliefste manegepony Tiamaria.

Ik moet ook voorzichtig zijn met sporten wat betreft de belasting van mijn benen, omdat ik namelijk een steeds terugkerende knieblessure heb. Ben er al enkele keren mee naar de fysiotherapeut geweest, maar die weet het nu ook niet meer. Ik moet eigenlijk nog steeds eens naar de huisarts om te vragen of ze een foto willen maken, maar tja, het komt er op de een of andere manier nooit van. Bovendien heb ik soms weken nergens last van en dan opeens door een uurtje paardrijden kan ik de rest van de dag amper lopen.

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 15:06

@Ukkiee: jeetje wat vervelend van je knie Verdrietig. Toch maar een afspraak maken lijkt mij. Een tijdje geleden is er een stukje van mijn meniscus afgebroken, een kruisband scheef 'gaan staan' (hoe zeg je dat anders?) en mijn kruisband was op een haar na door. (Ik was gevallen met skieen) maar ik merk dat ik hier soms ook nog belemmerd door word. Ik zak er dan zomaar door mijn knie heen. Zelfs soms als ik gewoon ergens sta ofzo, ik hoef niet eens te sporten. Maar dan is de risco natuurlijk wel veel groter. Ik ben al een jaar geleden (12 april) geopereerd, ik blijf het voelen. Mijn kruisband ligt trouwens weer goed en mijn meniscus is toen ook gelijk gehecht.

Wat voor pijn voel je? Ik ben geen dokter natuurlijk, gewoon belangstelling Lachen
Laatst bijgewerkt door Madeira_ op 13-04-08 15:18, in het totaal 1 keer bewerkt

lana_te

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 15:11

@meat: hoe was je laatste tentamen?
@sl: ik zend 1 sms per dag naar vriendje Clown verder helemaal niets..
@mocca: succes op je nieuwe werk.
@flevo: goed geheten hoor. kopop meid! niet opgeven nu.
@ba: succes met de skatcursus
@march: je hondje is een scheetje hoor! Haha!
@nienke: als het veulen er is. eis ik gewoon een foto! Haha!
@ukkiee: welkom, hopelijk krijg je niet veel last van je knieblessure. lijkt me pijnlijk

dag meiden ik ben er weer. het wekend zowat bij het vriendje doorgebracht.. wat dus een KLEINEramp heeft opgeleverd. (nu ja ik paniekeer niet Clown )

vrijdagavond: bickyburger (in frietkot) , appel, melk

daarna nog een schiterende dag Nagelbijten / Gniffelen
gisteren:
O: 2 sneetjes peperkoek (154calo's)
T: - (laat ontbijt, vriendje wou uitslapen)
L: kippenmedalion (gewoon 2 rondje stukjes kip met spek rond op stokje), sala (in een soort olie/azijn?? de mama had klaar gemaakt), frietjes (1klein portietje)
T: pot fruit
T: 1 snee peperkoek
A: stoofvlees, frietjes, sala (we waren dus gevraagd bij vrienden, eten: 8u30)
T: -

vandaag:
O: cornfleaks, melk
T: - (laat ontbijt)
L: lazagna! Clown (was heerlijk btw)
T: ??
A: ??
T: fruit

tjah.. iedereen vind dat ik veel moet eten. dus ik MOEST bicky en friet eten van vriendje Nagelbijten / Gniffelen ag ja, het kan geen kwaat. ik zie woensdag wel hoeveel ik weeg Knipoog

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 15:18

Flevogirly schreef:
Wat voor pijn voel je? Ik ben geen dokter natuurlijk, gewoon belangstelling Lachen

Is nu moeilijk te omschrijven, omdat ik er momenteel geen last van heb. Het is een zeurderige pijn echt in mijn knieschijf, dus niet de banden. Eerst was het probleem dat mijn knieschijf scheef stond en met tape en behandelingen staat die nu weer recht. Toen de klachten terugkwamen, dacht de fysiotherapeute eerst aan een ruwe onderkant met scherpe stukjes en bij oudere mensen wordt dit d.m.v. een operatie weggeslepen, maar vanwege mijn leeftijd, moet ik hem 'smeren' (meer bewegen zodat het gladder wordt). Een hele tijd oefeningen gedaan, maar het werd niet minder. Vervolgens was haar diagnose dat ik mijn knie te lang in dezelfde positie houdt en dat het bewegen daardoor pijn gaat doen. Dat was het enige dat eigenlijk overbleef uit de mogelijkheden. Zelf zei ik al dat dat niet kon, want ik zit eigenlijk nooit lang stil en het gaat juist pijn doen nadat ik een hele tijd heb bewogen. Het is ook een constante pijn, of ik stilzit of niet, het blijft 'zeuren', maar als ik ga bewegen wordt de pijn echt ondraaglijk.

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 15:19

@lana_te: ach zo weekendje moet kunnen toch bij je vriendje Haha!. Je komt niet zomaar 10 kilo van aan hoor Lachen. En nu eet je weer netjes, dus komt wel goed Haha!

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 15:22

@Ukkiee: ow! Dat klinkt echt vervelend! Beterschap ermee.
Toch maar is langs de huisarts gaan, denk ik?

lana_te

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 15:22

flevo: ja weet ik hoor Lachen komt wel goed.

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 15:40

Flevogirly schreef:
@Ukkiee: ow! Dat klinkt echt vervelend! Beterschap ermee.
Toch maar is langs de huisarts gaan, denk ik?

Het was nu een hele tijd weg, maar gisteren na paardrijden had ik er weer last van. Het ligt er dus aan of ik aanstaande week met sporten last krijg, kan natuurlijk ook zijn dat het maar een eenmalig terugkomertje was.

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 17:36

Ukkiee, welkom! Vervelend van je knie

Lana, moet kunnen hoor af en toe Ik heb gisterenavond ook patatjes op...

LJ, hoe gaat het met je paardje?

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 17:38

Pivanti schreef:
Mijn dag:

O: vk boterham met aardbeien en wat druiven
T: meloen met rauwe light ham
L: kwark met aardbeien en muesli
T: 2 mineola's en 2 pruimen
T: 2 soort liga ontbijtkoeken van kruidvat (60kcal per stuk, met veel vezels)
D: 2 pasteitjes met champignonnen ragout (zelf gemaakte ragout), en aardappelpartjes uit de oven (zelf gemaakt, recept van iemand uit dit topic, weet niet meer wie..) en sla

Beweging: klein uurtje gezwommen (niet fanatiek hoor, was met oppaskind naar t zwembad)
T:?

ladyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 18:37

Pivanti schreef:
LJ, hoe gaat het met je paardje?

Hey Pivanti!

Het gaat goed, lief dat je het vraagt! Zijn oude eigenaresse die hem heeft ingereden (kocht hem toen hij 5 was) en haar man zijn vandaag langs geweest. Zij is er na 1.5 jaar afgevallen met 'fatale' afloop (= nooit meer kunnen rijden). Nu had ze hem al bijna een jaar niet meer gezien en ze was helemaal ontroerd. Heeft wat leuke dingen over hem verteld en hem even lekker geknuffeld. Kwamen trouwens helemaal uit Brabant Lachen

Mloei

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 19:12

Pfff het weekend ging weer errug slecht!
We gingen namelijk naar utrecht en zijn twee keer uit eten geweest Knipoog smiddags en savonds.
Vandaag:
O: yoghurt met banaan
T: tosti met ham en kaas
L: kippensoep en chocoladevla
T: liga
L: soep en hete kip
T: ?

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 19:19

LJ, leuk zeg! Lachen

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 19:37

wat leuk dat ik bijna naamgenootje in dit topic tegen kom Haha!

Ehona

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 19:42

Hahaha Tong uitsteken

Ukkiee schreef:
Wat ik vandaag heb gegeten en gedronken tot nu toe..

's ochtends
niks, ik sliep nog

tussendoor (+/- 10:00)

's middags (+/- 11:30)
2 croissantjes met boter
1/2 broodje (wit) met rosbief
1 ei

tussendoor (+/- 14:30)
1 glas melk

tussendoor (+/- 14:00)
6 stukjes ontbijtkoek met boter
2 kopjes thee met melk en suiker

avondeten (+/- 18:30)
1/2 broodje met shoarma
3 opscheplepels wortelrauwkost

tussendoor (+/- 19.30)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 19:43

mag ik ook meedoen? ik erger me al een tijdje aan mijn 'zwembanden' en mijn buikje..
en omdat het idd warmer word, wil ik het gewoon kwijt Haha!

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 19:48

ja hoor vertel is wat meer over jezelf dees,

flevo, ik zou als ik jouw was bij laten spuiten ookal is het naar maar anders is het ook zonde van die operatie
lj, wat leuk dat de oude eigenarese langs is geweest en dat ze wat meer heeft verteld over je paardje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 19:53

ik ben Desiree (Dees dus) 17 jaar (over een maandje 18)
ik ben ong. 1.63. (gewicht zou ik zo niet weten)
ik doe de opleiding Dierverzorging, en we hebben thuis dan ook de nodige huisdieren: 2 hondjes, 3 katten, 2 hamsters, een konijn, vogels, een aquarium, en een vijver.
ik heb een kruizing haflinger x draver hengstje van 2 jaar oud.
ik werk in een supermarkt, en loop stage in een dierenwinkel.

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 20:25

Welkom dees en ukkie.
Vervelend zeg Flevo, ik zou het idd toch laten opspuiten. Maar ik snap het niet helemaal, zo'n maagbandje maakt je maag toch kleiner, hoe kan het dan dat het maar zo kort werkt?
Ukkie, misschien is zwemmen dan een goed idee voor jou, ten eerste zeer geschikt om je lichaam wat strakker te krijgen en ten tweede niet zo belastend.
BA, zag dat je van plan wat te skaten, leuk, dat doe ik ook regelmatig (schaats ook in de winter). Ik heb geen echte skeelers, maar fitness-skates, daar kan ik ook best hard mee. Ik draag geen helm trouwens, maar met een hele groep maakt het toch niet zo veel uit.
Sanne, gefeliciteerd met je 3 kilo, je sport niet, maar je bent nu toch wel hard aan het werk!
March, wat een lief varkentje heb je zeg!

Ik ben even niet zo op het eten aan het letten, er ging toch niets vanaf. Bovendien lijkt het nu ook gelijk te blijven, probeer wel te blijven sporten en dan ga ik in Nederland wel weer op het eten letten, hier vind ik dat gewoon te lastig. Maar nog een maandje en dan ben ik alweer terug.
Vandaag even gaan hardlopen, ging wel weer lekker. Daarna douchen. Wil ik m'n handdoek pakken om m'n gezicht af te drogen, zie ik iets bewegen, dus ik laat direct de handdoek vallen en er komt een dikke vette kakkerlak uitgekropen. Ik spring uit m'n bad en ren de badkamer uit (beetje jammer dat de deur op slot zat, knalde ik ook nog tegen aan Frusty )
Daarna aangekleed en vangen maar. Dus ik pak voorzichtig de handdoek weer en schud hem uit, maar daar leek die niet te zitten, dus ik haal de handdoeK naar me toe, valt hij alsnog eruit, op m'n voet Bloos Boos! Gillen joh, ik ben echt een watje.
Maar uiteindelijk toch netjes gevangen, opgesloten en weggegooit.

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 20:45

Hahaha Lieke, een kwaadaardig kakkerlak dus? Haha!
Dapper dat je hem gevangen hebt. Brrr beestjes in je handdoek.

Mijn dag vandaag was vooral lekker. *LOL* Tussen de middag patatje op want had wedstrijd, liep drie kwartier uit en kreeg ineens honger. En vanavond bleken we ook patat te eten. Morgen maar weer rustig aan doen met eten, gaat wel lukken want zit tot 16.00 op school, daarna snel wat huiswerk, vervolgens tennisles en daarna paardrijles.

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 20:45

Bahh, kakkerlakken vind ik maar vieze beesten!
Welkom Dees.