Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

NeverGiveUp

Re: Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 15:01

Ik ken allebei niet, zou dat een beetje overeen komen, vast wel toch? :)

Dankje in ieder geval :D

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 15:03

Ja ik vind van wel :j

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 15:03

Gister drama dag. Laat ik het maar op een all you can eat dag houden :o

Vandaag:
O: 50 gr havermout/melk/lijnzaad
L: 1 plak roggebrood met 30+ kaas en 2 BB met achter ham
T: Peer
A: Boerenkool met spekjes
T: magere yogurt en sinaasappel
B: 50 minuten fietsen en uurtje cardio core

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 15:34

Venthe schreef:
Even een vraagje, uit pure nieuwsgierigheid. Ik las hier dat sommigen van jullie 1,5 g eiwit per kg lichaamsgewicht per dag binnen willen krijgen. Waarom is dit als ik vragen mag? Ik krijg natuurlijk dingen geleerd op mijn opleiding dus vandaar dat ik hier nieuwsgierig naar ben. De aanbevolen dagelijkse hoeveelheid voor de gemiddelde nederlander is 0,8 g eiwit per kg lichaamsgewicht. Wanneer je vegetariër bent is dit 1,2 x zoveel en bij een veganist is dat 1,3 x zoveel.
Duur en krachtsporters zitten tussen de 1,2 en 1,5 (hier worden wel echte wedstrijd/topsporters mee bedoeld en dus geen dagelijkse work out in de sportschool hoewel je dan wel een verhoogde behoefte hebt dan). en voor mensen met ondervoeding ligt het tussen de 1,2 en 1,5 g eiwit per kg lichaamsgewicht. Nu zijn dit natuurlijk gemiddelden en kan de persoonlijke behoefte anders zijn maar over het algemeen komt het aardig overeen. Dit is wat ik geleerd krijg, vandaar mijn vraag waarom 1,5?

Mijn reden komt aardig overeen met die van Sonja. Daarnaast heb ik een behoorlijk actief leven, ik verbrand op drukke dagen zo'n 2500 kcal. Zou ik dan maar op 0,8 gr eiwit gaan zitten, dan moet ik heel erg hoog in koolhydraten gaan zitten, waardoor mn suikerspiegel stuiter stuiter gaat doen. En ik echt naar kan worden. Door mn eiwitten wat op te hogen blijft de boel stabieler, heb ik minder snaaitrek en voel ik me in het geheel een stuk prettiger.

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 16:08

Eliine schreef:
Venthe schreef:
Even een vraagje, uit pure nieuwsgierigheid. Ik las hier dat sommigen van jullie 1,5 g eiwit per kg lichaamsgewicht per dag binnen willen krijgen. Waarom is dit als ik vragen mag? Ik krijg natuurlijk dingen geleerd op mijn opleiding dus vandaar dat ik hier nieuwsgierig naar ben. De aanbevolen dagelijkse hoeveelheid voor de gemiddelde nederlander is 0,8 g eiwit per kg lichaamsgewicht. Wanneer je vegetariër bent is dit 1,2 x zoveel en bij een veganist is dat 1,3 x zoveel.
Duur en krachtsporters zitten tussen de 1,2 en 1,5 (hier worden wel echte wedstrijd/topsporters mee bedoeld en dus geen dagelijkse work out in de sportschool hoewel je dan wel een verhoogde behoefte hebt dan). en voor mensen met ondervoeding ligt het tussen de 1,2 en 1,5 g eiwit per kg lichaamsgewicht. Nu zijn dit natuurlijk gemiddelden en kan de persoonlijke behoefte anders zijn maar over het algemeen komt het aardig overeen. Dit is wat ik geleerd krijg, vandaar mijn vraag waarom 1,5?

Mijn reden komt aardig overeen met die van Sonja. Daarnaast heb ik een behoorlijk actief leven, ik verbrand op drukke dagen zo'n 2500 kcal. Zou ik dan maar op 0,8 gr eiwit gaan zitten, dan moet ik heel erg hoog in koolhydraten gaan zitten, waardoor mn suikerspiegel stuiter stuiter gaat doen. En ik echt naar kan worden. Door mn eiwitten wat op te hogen blijft de boel stabieler, heb ik minder snaaitrek en voel ik me in het geheel een stuk prettiger.

Dit inderdaad! :j

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 16:27

Bedankt voor de reacties :)
interessant om te lezen!

Mijn lijstje alweer veranderd
O: Zelfde (havermout enz.)
T: zelfgemaakte latte
L: mama had 2 heerlijke volkoren triangel broodjes voor me gehaald bij de bakker. Heb ze alleen niet zo gezond belegd :+ 1 broodje met sandwichspread komkommer en 2 plakjes rookvlees. een half broodje met filet american en een half broodje met 2 plakjes grilworst.

Zit nu wel vol maar wil nog wel minimaal 1 stuk fruit eten.
Eerst maar even wat bewegen, lekker shredden

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 16:27

Vandaag geen geweldige dag, maar ik doe m'n best :j
Weekend vind ik altijd lastiger, omdat de verleiding groter is (op school heb ik eten bij me, daar doe ik het mee), en meer verveling. En 's avonds eten we vaak chips in het weekend (1 zak met z'n 4en) en dan heb ik ook weinig rem, dat vind ik lastig.

Lijstje voor vandaag:
O: 2 speltboterhammen (jam en pindakaas)
B: 10 minuten fietsen, meerdere plekken aanvegen, strontscheppen, kruiwagen sjouwen, pony's poetsen en ermee wandelen in de wei (in totaal zo'n 3 uur bezig geweest)
T: Eierkoek
L: 2 witte bolletjes (gebakken ei en pindakaas)
B: 25 minuten met de hond uit.
T: Appel
A: 2 of 3 pannenkoeken
T: ?

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 17:10

Venthe schreef:
Bedankt voor de reacties :)
interessant om te lezen!

Mijn lijstje alweer veranderd
O: Zelfde (havermout enz.)
T: zelfgemaakte latte
L: mama had 2 heerlijke volkoren triangel broodjes voor me gehaald bij de bakker. Heb ze alleen niet zo gezond belegd :+ 1 broodje met sandwichspread komkommer en 2 plakjes rookvlees. een half broodje met filet american en een half broodje met 2 plakjes grilworst.

Zit nu wel vol maar wil nog wel minimaal 1 stuk fruit eten.
Eerst maar even wat bewegen, lekker shredden

Rookvlees is hartstikke gezond hoor en filet is ook helemaal niet zo heel erg :)

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 17:11

EskeGirl schreef:
Vandaag geen geweldige dag, maar ik doe m'n best :j
Weekend vind ik altijd lastiger, omdat de verleiding groter is (op school heb ik eten bij me, daar doe ik het mee), en meer verveling. En 's avonds eten we vaak chips in het weekend (1 zak met z'n 4en) en dan heb ik ook weinig rem, dat vind ik lastig.

Lijstje voor vandaag:
O: 2 speltboterhammen (jam en pindakaas)
B: 10 minuten fietsen, meerdere plekken aanvegen, strontscheppen, kruiwagen sjouwen, pony's poetsen en ermee wandelen in de wei (in totaal zo'n 3 uur bezig geweest)
T: Eierkoek
L: 2 witte bolletjes (gebakken ei en pindakaas)
B: 25 minuten met de hond uit.
T: Appel
A: 2 of 3 pannenkoeken
T: ?

Met eierkoeken moet je ook opassen. Ze zeggen dat die heel gezond zijn maar dat valt heel hard tegen!

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 17:12

Venthe, ik zit niet superhoog in eiwitten, maar ik ben ze wel in de gaten aan het houden, en afgelopen week kom ik vaak rond de 1 tot 1.2 gr per lichaamsgewicht uit, ik mik op ongeveer 1 gr en vind het niet zo erg als het wat meer is. Ik beweeg de laatste tijd een stuk meer dan voorheen, en ik probeer ook m'n kdh's te wat te beperken waardoor je dus snel als vervanging wel bij een eiwitbron komt.

Vandaag:
O: 40 gr havermout, 10 gr grutten, 1 peer, 10 gr noten (pecan, walnoot, amandel), 11 gr rozijnen, 6 gr lijnzaad, 3 gr chia, kaneel en cacaopoeder
L: plak roggebrood met pindakaas en 1 plakje kaas, smoothie (1 peer, 1 kiwi gold, 4 dv aardbeien, denk 30 gr dv frambozen, 1 stengel bleekselderij
T: bakje speltpasta met een saus van aubergine, wat garnaaltjes, beetje kreeft, tomaten, ui, knoflook, spinazie, ben bij m'n vader die even niet zoveel in huis heeft liggen, maar hij kookt tegenwoordig ook wel meer in de richting van de voedselzandloper :)
T2: 1 kleine oliebol met poedersuiker (paps is hier bezig met oliebollen bakken, hij was er met o&n niet aan toe gekomen dus nu met terugwerkende kracht ;) maar zo versgebakken vind ik het zonde om er niet 1 te proeven :)) )

D: half glas gezoete amandelmelk, 1 nespresso met een scheut amandelmelk, 1 cappuccino met halfvolle melk, water
B: 30 min blogilates dag 4, stalwerkzaamheden

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 17:23

Jeetje Sonja wat mag jij trots zijn op jezelf _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Venthe: Voor mij geldt hetzelfde als voor Sonja enzo: ik voel me beter in mijn vel, krijg echt een heerlijk 'gevuld' gevoel zeg maar, en ik sport 6/7 dagen van de week en wil wat spiermassa opbouwen, vandaar :)

Many: heb jij een truukje voor de korst van de pizza? Ik ben altijd te ongeduldig en verbrand mijn handen als ik de bloemkool uitknijp :')

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 17:26

:o
ik ben zelf allang blij dat het er af is gebleven, nu het restje nog :=

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 17:30

Tuurlijk blijft het er nu af, met die voorbeeldige lijstjes! Niet aan twijfelen hoor! You go girl :D
Edit: Lijstje:

O: 60 g Quaker, 300 ml amandelmelk, water, lijnzaad, chia, amandelschaafsel; glas soja intens
B: 3 uur balletles
L: 1 banaan, 1 wrap met geitenkaas, tl pesto, olijven; handje cherrytomaatjes, 1/4e komkommer
B: Paarden verzorgen
T: 1 croissant, grote kop groene thee (lipton :') )
T: 150 g magere kwark + groene thee
A: Bord gestoofde sperzieboontjes, 1 Valesse Toscaans, 150 g aardappelen
T: Schaaltje ananas + groene thee

1750 kcal, 70 g eiwit. Tot ik weer Blogilates doe probeer ik wat lager in kcal te zitten en wat meer te drinken; eens kijken wat het met mijn lichaam doet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 18:07

Hi allemaal,

Drukke tijden en helaas vorige week mijn lieve 5-jarige paard moeten laten inslapen... maar hier toch weer een lijstje:

O: havermout met peer, scheutje kokosmelk en water
T: 5 vk crackers (4x hummus, 1x pindakaas)
L: 2 gekookte eieren op 1 vk cracker en 1 vk boterham
T: wortel met huttekase, grapefruit, appel, handje blauwe bessen
A: thaise kokossoep met groenten en garnalen

B: uur bodycombat

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 18:13

Jeetje zo jong nog! Hoe is dat zo gekomen? Veel sterkte in ieder geval.

O: havermout met soyamelk, pecannoten, rozijnen, kaneel, blauwe bessen en frambozen
L: pistolet met kaas en alfalfa, rijstwafel met vlokken, kop thee

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 18:17

Hij heeft altijd al veel moeite gehad met bewegen (stram, stijf, protest). Osteo/chiro/massage/cranio/training hielp allemaal niet. De DA verzekerde me dat het niet iets was wat nog kon worden opgelost, dat hij onbruikbaar was voor de sport en dat het eigenlijk ook niet eerlijk was om nog recreatief op hem te rijden. Waarschijnlijk was het een vergroeid si-gewricht...

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 18:32

Jeetje Gast7391! Wat ontzettend erg!
Heel veel sterkte hoor meid, ik hoop dat je mettertijd je verdriet een plaatje kunt geven :(:)

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 18:48

Bah wat rot :(
Wel een goede keuze, geen jaren van pijn en ellende. Maar niet eerlijk hoor zo'n jong paard. :(:)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 18:59

das mooi klote Gast7391 :(:)

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 19:00

Sterkte Gast7391 :(:)

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 19:05

Sterkte FSCA! Vervelend, zo jong.

O: Gekookt ei, klein glas jus d'orange en een halve geroosterde glutenvrije boterham met jam.
T: Warme chocomelk in 't cafe.
L: Pruimen-walnootbrood met kaas, een halve geroosterde glutenvrije boterham met pindakaas, tomatenbouillon en een glas water
T: Bakje Pom-bar achtige chipjes

En vanavond staat er andijviestamppot op het menu met een appel/sinaasappel toe. De halve boterhammen tussendoor gebruik ik om m'n pillen mee te slikken.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 19:08

vandaag

ontbijt : 4 sneetjes volkoren brood met een omelet van 3 eieren
tussendoor: 1 peer, 1 mineola, 1 banaan
avondeten: erwtensoep met volkorenbrood er bij.

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 19:20

Jeetje sterkte Gast7391 :(:)

Hier een rare dag wat eten betreft. Moest van half 9 tot 2 werken en tussendoor maar een kwartiertje pauze gehad om iets te eten. Daarna niet echt geluncht maar meer door de middag heen wat gegeten steeds. Wilde namelijk ook nog sporten 's middags dus niet heel uitgebreid eten want dan kan ik echt niet fijn sporten.
Nu net wel lekker in de keuken bezig geweest. We gaan vanavond zoete aardappelfrietjes uit de oven eten, met een grote groene salade en voor mij een vegaburger (de rest eet biefstuk) en ook al een bananenbrood uit de oven gehaald net want die is uitermate favoriet als weekendtoetje hier geloof ik :')

O: 60 gr havermout, 50 gr zomerfruit DV, 10 gr chia zaad, 10 gr tarwezemelen, 15 gr lijnzaad, 150 ml ongezoete sojamelk, 150 ml water.
T: 1x speltboterham met plakje 30+ kaas, halve tomaat, klein beetje mayo + klein puntje appelkruimelvlaai
T2: stukje speltuienbrood dat nog over was + halve kaas-spelttosti
T3: eiwitshake
T4: groene smoothie van spinazie, mango, sinaasappelsap, avocado en water
A: zoete aardappelfrites, groene salade met paprika, tomaat, komkommer, mais en zelfgemaakte dressing + vegaburger
T: plakje bananenbrood met warme bessensaus (zelfgemaakt zonder suiker) en een bolletje slagroomijs.

B: Killer Abs level 2, paar uur in de koude buitenlucht gewerkt (redelijk intensief)
D: water, thee, glaasje witte wijn

Heb mn kcal niet precies bijgehouden heb niet alles gewogen en ga dat vanavond ook niet doen. Het zit wel aardig goed denk ik zo. Wel wat ongezonde dingen erin vandaag maar gewoon met mate.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 19:42

Sterkte Gast7391 :(:)

__Leonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 19:44

__Leonie schreef:
Nou gister er echt een all you can eat dag van gemaakt.
Iets met toch nog chips en stroopwafels.
En het rare was dat ik na zoveeeel eten nog niet eens misselijk was.
Naja nu weer netjes en normaal eten.

O: havermout met yoghurt, chia en kaneel
L: 3 kleine zuurdesem sneetjes waarvan een dubble met kaas en beetje pesto. En een met appelstroop. banaan
T: banaan, kiwi
A: gebakken aardappeltjes, 2 kippenpootjes en witlof salade van witlof, appel, ham, ei en slasaus
T: 2 mandarijnen

B: 20 km fietsen, in de stad slenteren voor een paar uur
D: Water, groene thee

Final lijstje van vandaag. Weer erg tevreden. :)

Sterkte Gast7391!