Dankje in ieder geval

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Venthe schreef:Even een vraagje, uit pure nieuwsgierigheid. Ik las hier dat sommigen van jullie 1,5 g eiwit per kg lichaamsgewicht per dag binnen willen krijgen. Waarom is dit als ik vragen mag? Ik krijg natuurlijk dingen geleerd op mijn opleiding dus vandaar dat ik hier nieuwsgierig naar ben. De aanbevolen dagelijkse hoeveelheid voor de gemiddelde nederlander is 0,8 g eiwit per kg lichaamsgewicht. Wanneer je vegetariër bent is dit 1,2 x zoveel en bij een veganist is dat 1,3 x zoveel.
Duur en krachtsporters zitten tussen de 1,2 en 1,5 (hier worden wel echte wedstrijd/topsporters mee bedoeld en dus geen dagelijkse work out in de sportschool hoewel je dan wel een verhoogde behoefte hebt dan). en voor mensen met ondervoeding ligt het tussen de 1,2 en 1,5 g eiwit per kg lichaamsgewicht. Nu zijn dit natuurlijk gemiddelden en kan de persoonlijke behoefte anders zijn maar over het algemeen komt het aardig overeen. Dit is wat ik geleerd krijg, vandaar mijn vraag waarom 1,5?
Eliine schreef:Venthe schreef:Even een vraagje, uit pure nieuwsgierigheid. Ik las hier dat sommigen van jullie 1,5 g eiwit per kg lichaamsgewicht per dag binnen willen krijgen. Waarom is dit als ik vragen mag? Ik krijg natuurlijk dingen geleerd op mijn opleiding dus vandaar dat ik hier nieuwsgierig naar ben. De aanbevolen dagelijkse hoeveelheid voor de gemiddelde nederlander is 0,8 g eiwit per kg lichaamsgewicht. Wanneer je vegetariër bent is dit 1,2 x zoveel en bij een veganist is dat 1,3 x zoveel.
Duur en krachtsporters zitten tussen de 1,2 en 1,5 (hier worden wel echte wedstrijd/topsporters mee bedoeld en dus geen dagelijkse work out in de sportschool hoewel je dan wel een verhoogde behoefte hebt dan). en voor mensen met ondervoeding ligt het tussen de 1,2 en 1,5 g eiwit per kg lichaamsgewicht. Nu zijn dit natuurlijk gemiddelden en kan de persoonlijke behoefte anders zijn maar over het algemeen komt het aardig overeen. Dit is wat ik geleerd krijg, vandaar mijn vraag waarom 1,5?
Mijn reden komt aardig overeen met die van Sonja. Daarnaast heb ik een behoorlijk actief leven, ik verbrand op drukke dagen zo'n 2500 kcal. Zou ik dan maar op 0,8 gr eiwit gaan zitten, dan moet ik heel erg hoog in koolhydraten gaan zitten, waardoor mn suikerspiegel stuiter stuiter gaat doen. En ik echt naar kan worden. Door mn eiwitten wat op te hogen blijft de boel stabieler, heb ik minder snaaitrek en voel ik me in het geheel een stuk prettiger.
Venthe schreef:Bedankt voor de reacties
interessant om te lezen!
Mijn lijstje alweer veranderd
O: Zelfde (havermout enz.)
T: zelfgemaakte latte
L: mama had 2 heerlijke volkoren triangel broodjes voor me gehaald bij de bakker. Heb ze alleen niet zo gezond belegd1 broodje met sandwichspread komkommer en 2 plakjes rookvlees. een half broodje met filet american en een half broodje met 2 plakjes grilworst.
Zit nu wel vol maar wil nog wel minimaal 1 stuk fruit eten.
Eerst maar even wat bewegen, lekker shredden
EskeGirl schreef:Vandaag geen geweldige dag, maar ik doe m'n best
Weekend vind ik altijd lastiger, omdat de verleiding groter is (op school heb ik eten bij me, daar doe ik het mee), en meer verveling. En 's avonds eten we vaak chips in het weekend (1 zak met z'n 4en) en dan heb ik ook weinig rem, dat vind ik lastig.
Lijstje voor vandaag:
O: 2 speltboterhammen (jam en pindakaas)
B: 10 minuten fietsen, meerdere plekken aanvegen, strontscheppen, kruiwagen sjouwen, pony's poetsen en ermee wandelen in de wei (in totaal zo'n 3 uur bezig geweest)
T: Eierkoek
L: 2 witte bolletjes (gebakken ei en pindakaas)
B: 25 minuten met de hond uit.
T: Appel
A: 2 of 3 pannenkoeken
T: ?
__Leonie schreef:Nou gister er echt een all you can eat dag van gemaakt.
Iets met toch nog chips en stroopwafels.
En het rare was dat ik na zoveeeel eten nog niet eens misselijk was.
Naja nu weer netjes en normaal eten.
O: havermout met yoghurt, chia en kaneel
L: 3 kleine zuurdesem sneetjes waarvan een dubble met kaas en beetje pesto. En een met appelstroop. banaan
T:banaan, kiwi
A: gebakken aardappeltjes, 2 kippenpootjes en witlof salade van witlof, appel, ham, ei en slasaus
T: 2 mandarijnen
B: 20 km fietsen, in de stad slenteren voor een paar uur
D: Water, groene thee