Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
ladyflame schreef:waar halen jullie je baking soda vandaan??
ik zat zelf te denken aan iets van een toko ofzo. maar ik zou niet weten of wij er eentje in de buurt hebben zitten, anders moet ik eens naar de zwarte markt in beverwijk toe daar zullen ze het sowieso hebben.
marrianne schreef:ladyflame schreef:waar halen jullie je baking soda vandaan??
ik zat zelf te denken aan iets van een toko ofzo. maar ik zou niet weten of wij er eentje in de buurt hebben zitten, anders moet ik eens naar de zwarte markt in beverwijk toe daar zullen ze het sowieso hebben.
Ik hoorde dat ze het bij de Sligro hebben
ladyflame schreef:waar halen jullie je baking soda vandaan??
FuGeLiCu schreef:Ziet er lekker uit allemaal! Een blondie is idd een brownie zonder chocola/cacao.
@Mara, hierbij het receptje:
225 gr bloem
120 gr suiker
1 zakje vanillesuiker
1 zakje bakpoeder
snufje zout
80 gr boter
150 ml yoghurt
2 eieren
1 el vanille aroma (bijna 1 el dan)
1½/2 appels
bijna 1 blikje abrikozen
En dan de droge ingredienten door elkaar roeren met een houten lepel. Eieren los kloppen in een andere kom, daar de yoghurt, aroma en gesmolten boter door doen.
Als je abrikozen uit blik gebruikt, deze in stukjes snijden, in een kom doen en een klein beetje bloem er door (dan plakken de stukjes iets minder aan elkaar). Abrikozen en appel mixen.
Natte mix door de droge mix spatelen en vrij snel het fruit er ook bij.
Dan 35 min op 200 graden in de oven.
Wij zijn fan, en wil het ook nog een keer met bosvruchten maken.
ladyflame schreef:blondies zijn blanke brownies.
iemand die mij kan helpen??: over wat voor boter gaat het?
boter is het vet wat in de meeste recepten wordt gebruikt, omdat hij romig is en lekker smaakt.
maar margarine is een goed en goedkoper alternatief.
bedoelen ze nu roomboter??
wat is het verschil tussen zachte en harde margarine. dat de 1 uit koelkast komt en dat de ander op kamertemp. is denk ik zo?
Lumea schreef:FuGeLiCu schreef:Ziet er lekker uit allemaal! Een blondie is idd een brownie zonder chocola/cacao.
@Mara, hierbij het receptje:
Deze heb ik even opgeslagenWil t ook maken, maar dan niet met abrikozen en appel, maar met iets anders. Nog even bedenken wat