Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
MamaMiesje schreef:Je hebt ook van dat vette spul, Cresco heet het geloof ik, dat je bij deleukstetaarten.nl kan bestellen. Dat zorgt er ook voor dat het marsepein niet aan het oppervlak of de deegroller plakt.
Zelf gebruik ik echter van 'Baukje' een klein spuitbusje met vet erin. Normaal gesproken bedoelt om bakvormen mee in te sprayen.
Ik maak mijn aanrechtblad goed schoon, zorg ervoor dat er een nat laagje op achterblijft,leg daar mijn stukje tafelzeil op (blijft dan goed plakken op het natte oppervlak) en doe 1 spray'tje vet op het tafelzeil dat ik verder uitsmeer met m'n handen. Mijn houten deegroller geef ik een zwieper en daar spray ik dan ook overheen. Weer even wrijven met de handen en niks plakt
imd schreef:Ik weer met wat vragen
-Ik heb dr oetker bakspray gekocht, is dat ook geschikt ipv dat spul van baukje? Is hetzelfde neem ik aan..
Ja is hetzelfde
-Hoe dik moet je de fondant ongeveer uitrollen?
2 tot 3 mm dik
-Kun je ook een dijkje spuiten van hazelnootpasta of houdt dit geen stand?
Zou ik niet durven zeggen..
Ik ben een beetje lui dus zit nu met het idee om gewoon een gedeelte van de taart uit te hollen, en dan de wanden als dijkje te gebruiken, dat kan toch ook gewoon?
Dat zou wel kunnen, maar dan heb je nog wel kans dat de vulling (waarvan je dan extra veel nodig hebt) er toch nog overheen piept en de marsepein bevochtigd/kapot maakt. Als je een dijkje maakt, dan drukt de volgende laag taart er bovenop en sluit dus goed af.
Botercréme maken is trouwens niet veel werk hoor; 1 deel boter met 1 deel poedersuiker mengen en klaar is Klara
-Wat zijn "ouwels"?
Dat is eetbaar papier. Ken je die cocosmacronen uit de winkel? Daar zit bijvoorbeeld ook zo'n papiertje onder. Soms kun je ook bedrukte ouwels kopen; dan staat er een leuk figuurtje op, voor bijvoorbeeld bovenop je cupcakes
En ik had de cutter gekocht die in de aanbieding was, voor maar 1,50. Krijg ik het pakket binnen, kom ik er achter dat daar eigenlijk nog zo'n ding waar die aan moet bij hoortNouja, hij is zo ook wel te gebruiken..