Wie gaat er mee op dieet???

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lievemeid

Re: Wie gaat er mee op dieet???

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 15:19

O: 2 glazen water, 2 boterhammen met stroop, 1 kop thee
T: kop thee, 2 light crackers
Nu: glas orangina light, salade (bak vd appie, met cherrytomaatjes en komkommer)
Straks eten we (vega) gehaktbal met aardappelen en boontjes.

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 15:53

Ik ben echt zooo slecht bezig deze week te ernstig gewoon, durf het gewoon niet neer te zetten

Veel feestjes, veel brakheid, teveel lekkere dingen Woensdag = aankomdag voor mij haha

FlairS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 16:07

Gisteren uit eten geweest.Heb me redelijk in kunnen houden.Heb geen idee hoeveel calotjes maar was volgens mij wel gezond:Taco met boel ijsbergsla,zure room,quacemole,rundvlees,rijst,kaas en bonen.Nou ja en als je uit eten gaat een ijsje toe natuurlijk.Derest van de dag heb ik er goed rekening mee gehouden.Alleen 2 knackebroodjes met kaas en s'middags op een verjaardag een klein plake cake en een koppie soep met 3 stokbroodjes.

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 17:05

Lang leve de Appie!! Ik heb een supermakrt tic- ik loop altijd via Hoogvliet naar Aldi naar SUper de Boer en dan nog langs de groenteman en de slager (handig he, in het centrum wonen ) maar ik ben vandaag van de route afgeweken en heb de Appie bezocht. Twee must-have-items gevonden die de andere supermarkten niet hadden:

Kleine blikjes tonijn-op-water zo open te maken,
voorverpakt roggebrood.

Jeuj! Kan ik mijn fatsoenlijke 10uurmaaltijd weer gewoon meeslepen. Nu nog pakje chocomel voor naar de sportschool scoren (=snelle koolhdyraten en eiwitten, goed voor na het sporten om alles weer aan te vullen)

Vanavond Tonijn salade met sperciebonen. Jammie!

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 17:13

Niet lang leve de Appie
Met hun nep vegetarische zooi
Ik blij dat ik dat al heeel lang niet gegeten heb.

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 17:14

De c1000 heeft ook die kleine blikjes tonijn, heel handig idd

Jamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 17:48

O: volkorenbolletje met pindakaas en plakje ontbijtkoek met boter.
L: Volkorenbroodje+kapje met kipfilet en appelstroop
T: Appel
A: ? Weet ik nog niet

Verder nog 3 kwartier gereden vandaag en 40 min gefietst.

Wat zijn op de sportschool nou eigenlijk goede apparaten om vet te verbranden? En dan is het vooral ook belangrijk hoe je ze gebruikt denk ik?

Lievemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 17:54

Volgens mij is de crosstrainer wel goed. Ben fan van de crosstrainer.

Of zo'n stepaparaat...

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 18:09

Spetterlover schreef:
Niet lang leve de Appie
Met hun nep vegetarische zooi
Ik blij dat ik dat al heeel lang niet gegeten heb.

'k Vind de vegetarische dingen bij de AH eigenlijk altijd heel lekker

hmm, net nog een appeltje op. Kom net terug van België Had besloten een stukje te gaan fietsen naar België. Da's toch wel fijn, ik zit echt binnen het half uur in België, vet leuk
Heb in totaal een uurtje gefietst vandaag, ga nog iets van 20 minuutjes wandelen en stofzuigen enzo.
Vanavond lekker de kroeg in *introductieweek begint bijna!*

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 18:24

Het is ook wel lekker! Maar dat broodbeleg is helemaal niet vegetarisch, er zit VIS in!
De dingen van Tivall zijn wel in orde, die eet ik gewoon nog

Jamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 18:41

Hey toevallig dat vroeg ik me laatst af of vegetarische mensen wel vis mochten want imo waren dat ook beestjes? Maar niet dus

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 18:46

Denk dat dat bij iedereen verschillend is, iedere vegetariër/veganist trekt zijn of haar eigen grenzen

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 18:47

Maar het is wel hypcrietisch om geen vlees te eten maar wel vis Als het dan om dierwelzijn gaat. Denk zelfs dat vissenkwekerijen net zo erg is als de intensieve veeteelt als men dat al erg vindt.

Maar er zijn er ook die het doen vanwege mogelijke hormonen enz......

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 19:41

Ja volgens mij is dat bij iedereen verschillend... wantken ook mensen die wel vis eten, maar geen vlees...

Puck79

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 19:55

Hallo !

Ik ben nieuw hier (op dit forum dan he?! )
Ben gisteren voor het eerst sinds 5 jaar weer eens een keertje op een weegschaal gaan staan. Wist wel dat ik in de afgelopen jaren wat kilootjes aan was gekomen, maar "durfde" toch niet echt op een weegschaal te gaan staan Op zich viel het reuze mee (had gedacht dat ik zwaarder zou wegen), maar er moeten toch een paar kilootjes af.

Iemand tips?

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 21:15

Spetterlover schreef:
Het is ook wel lekker! Maar dat broodbeleg is helemaal niet vegetarisch, er zit VIS in!
De dingen van Tivall zijn wel in orde, die eet ik gewoon nog

Ik vind vegetarisch broodbeleg zó'n onzin :/ Bedoel, je wil geen vlees eten, maar wel spul waarvan het de bedoeling is dat lijkt op vlees en smaakt naar vlees

Vegetariërs zijn mij een raadsel, echt waar

Heb gedineert met een kalkoenfiletje en wat tomaten

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 21:32

Waarom is dat onzin?
Ik wil me niet schuldig maken aan dierenleed
Maar goed, daar is een ander topic voor

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 21:43

Niet in die zin, maar er zijn zóveel andere dingen die vegetarisch zijn maar die geen "nepvlees" zijn. Vind ook van die vegetarische worsten onzin, bijvoorbeeld.

FlairS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 21:59

Puck79 schreef:
Hallo !

Ik ben nieuw hier (op dit forum dan he?! )
Ben gisteren voor het eerst sinds 5 jaar weer eens een keertje op een weegschaal gaan staan. Wist wel dat ik in de afgelopen jaren wat kilootjes aan was gekomen, maar "durfde" toch niet echt op een weegschaal te gaan staan Op zich viel het reuze mee (had gedacht dat ik zwaarder zou wegen), maar er moeten toch een paar kilootjes af.

Iemand tips?

Hoi!5 kg valt echt mee! }>
Beetje letten op wat je eet eniets meer bewegen.Zorgen dat het niet te snel er af gaat.Neem 2 maanden de tijd,dan is het makkelijker vol te houden en is het resultaat geen gejojo.In ieder geval welkom bij de club!

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-05 23:38

Jamy schreef:
Verder nog 3 kwartier gereden vandaag en 40 min gefietst.

Wat zijn op de sportschool nou eigenlijk goede apparaten om vet te verbranden? En dan is het vooral ook belangrijk hoe je ze gebruikt denk ik?

Cardio is goed voor de vetverbranding ter plekke. MAAR, krachttraining is goed om de spieren op te bouwen. Spieren verbranden vet snel, en blijven de hele dag door vetverbranden. Cardio langzaam verbrandt relatief meer vet van de totale calorieen, maar cardio intensief (high intensity training) levert weer een grotere naverbranding op.
Het belangrijkst is de hartslag. Bij de sportschool kan je laten meten wat voor jou de beste hartslag is voor je vetverbranding. En dat is vaak heel anders dan dat zo'n apparaat aangeeft als je lengte en gewicht intoetst.

Ik zou dus cardio en krachttraining combineren (éérst krachttraining, dan cardio als je het in een sessie doet. Beter is aparte sessies)

Crosstrainer is lekker omdat je ook armen gebruikt en zo je hartslag hoger hebt. Fietsen of loopband kan je lekker intervallen op doen.

spokey

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 06:32

Ik zit op het moment een beetje in een dipje het lukt me even niet om de foute dingen te laten staan .

Donderdag naar de dietiste.

Spetterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 10:51

Ach ja, gewoon weer proberen goed verder te gaan!

Jamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 11:17

wat zijn intervallen

Ja normaal doe ik altijd eerst schuine buikspieroefeningen, dan beenspieren aan de binnenkant van je been en aan de buitekant van je been en je kont. Dan meestal nog eentje voor je kont, en soms nog voor rechte buikspieren.
Daarna ga ik altijd 16/18 min hardlopen op tempo 9/10, dan 10 min op zo'n crosstrainer op level 4(maar er staat nu een ander apparaat die is fijner, maar het lijkt er wel beetje op, maar die doe ik 10/15 min en dan deed ik laatste keer weight loss ofzo dan begint die laag, gaat die hoger opgegeven moment weer lager en drna weer hoger ofzo) en dan soms nog fietsen of roeien net hoeveel tijd ik nog heb.

Maar ik heb idee dat ik helemaal niet zoveel vet verbrand aangezien mn gewicht hetzelfde blijft? Of zijn dat dan gelijk spieren ofzo die ik krijg, ik bedoel ik doe dit al een tijdje 2 keer in de week en soms 3 keer, dan zou je toch wel een keer verandering verwachten (ik iig )

Vannochtend ontbeten met magere yoghurt met cornflakes en plakje ontbijtkoek met boter.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 12:27

Intervallen is bijv eerst een lichte stand en dan ineens weer zwaar en dan weer licht en dan weer zwaar. Dat is toch intervallen. Kan het niet zo 123 uitleggen

Jamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-05 12:30

Maar is het dan beter om gewoon te lopen en dan te gaan rennen, of al op een laag tempo te rennen en dan harder? En hoeveel minuten dan ineens harder bijvoorbeeld?