Het probleem is vooral dat we met 5 thuis wonen. Mijn broers willen altijd koeken voor school/werk. Als ik die koeken zie wil ik ze ook

Mijn vader eet savonds altijd chips, dus ik wil ook chips. Mijn ene broer en moeder zijn dol op snoep dus we hebben altijd snoep...
Nu had ik me een plan bedacht om alle 'schoolkoeken' zoals we die noemen in 1 doos te steken waar ik dan niet in hoor te zitten. En de gezondere koeken in een bak vanvoor. Dat ik dus eens stop met die kinder bueno's
Havermout wil ik wel proberen, eergisteren had ik al muesli met yoghurt en rode vruchten gegeten. Maar de smaak van de yoghurt vond ik niet echt lekker. Mijn moeder vertelde me daarstraks dat ik er dan ook kaneel bij kan doen en dan met stukjes appel of peer. Dus dat ga ik dan maar eens proberen.
Ik had al wat receptjes opgezocht over havermout, want ik heb echt geen idee hoe je dat moet maken. Ik denk dat ik een aantal ga opschrijven en dan elke dag eentje testen. Dan kan ik daar uiteindelijk nog variaties op maken.
Hoe maken jullie je havermout? Want is las zoveel verschillends... Koken, enkel water opzetten en een nacht laten trekken, met een opgeklopt eitje en bruine suiker in de oven, ...
Wat mijn uiteindelijk doel is, is dat ik per dag 1 stuk 'ongezond' mag. Een koek, een stuk chocolade (ik lust alleen maar melkchocolade, dus die is dan alweer niet zo gezond als zwarte) een paar snoepjes,... Vettig eten at ik sowieso al niet. Ondanks dat we het land van de frieten zijn, walg ik al van de geur alleen. Zelf van mijn spiegeleitje dep ik alle olie af, geen vettigheid voor mij
Wel fijn dat jullie meedenken, dat zorgt wel dat ik er eens zo hard voor wil gaan