Mrijn schreef:Balen Quellian dat het niet lukt met afvallen. Hoewel ik zelf een grote fan ben van baksels in alle vormen en maten, ben ik het wel eens met Anneve dat het het afvallen in de weg kan staan, zeker met drostepuur. Ben je wel in ketose? Als dat niet zo is, zou je een paar dagen 0 kh kunnen eten en wel 10 eiwitporties per dag nemen. Dat geeft je stofwiselling een opdonder en daarna ben je zeker in ketose. Daarna zou je langzaam kunnen gaan bekijken wat jouw max hoeveelheid kh's is per dag. Misschein ligt de grens bij jou wel op 30, daar zit je zo overheen!
Mrijn, ik kom maar heel zelden boven de 30khd per dag. De muffins vind ik erg vies (
), dus na het bakken zijn ze de vriezer in gegaan en er niet meer uitgekomen. Maar ik vond het psychisch erg prettig om iets zoets in huis te hebben, nu word ik alleen maar beroerd als ik eraan denk.
Kreeg ik van een collega, lijkt me wel een lekker recept 
Citaat:
Ei-curry (lekker met rijst en bijvoorbeeld komkommersalade of raita)
• 2 - 4 eieren
• twee lepels olie
• zwarte mosterdzaadjes
• 2 kleine uien of 1 grote
• 3 tomaten
• enkele teentjes knoflook
• geelwortel (koenjit)
• chilipoeder
• een paar takjes verse koriander
Kook de eieren hard.
Doe intussen twee eetlepels olie in een braadpan. Verhit de olie, niet te heet, en voeg één à anderhalve theelepel mosterdzaadjes toe. Wacht tot ze gaan 'ploffen' en doe dan de fijngesneden uien erbij. Als de uien beginnen te kleuren de fijngesneden tomaat en knoflook toevoegen. Na ongeveer 5 minuten een theelepel geelwortel en een theelepel halve of hele theelepel chilipoeder er doorheen roeren. Doe er een half-heel glas water bij zodat een saus ontstaat. Nu kunnen de eieren erbij. Laat nog een poosje sudderen en strooi vlak voor het opdienen de verse koriander erover heen.