Theoriën koolhydraatarm, caloriearm, vetten, eiwitten etc...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-11 10:17

Vliegtuigeten is idd niet zoveel soeps. We gaan naar Mexico :) Volgende week maandag al.
Misschien niet het meest handig net voor vakantie zo te eten, maar ik voelde me er na een probeerdag zo goed bij... Ik hoop dat ik makkelijk kan eten daar, de wrap kun je laten liggen, maar het zal wel aardig bonenrijk zijn al eten ze ook wel gewoon kip en rund daar.
Waar ga jij heen?
Ik open wel ff een topic bij internationaal, zitten wel stewardessen hier :)

daffodil

Re: Theoriën koolhydraatarm, caloriearm, vetten, eiwitten etc...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 10:19

Terug naar Las Vegas, was nog niet klaar met gokken :D

Ik wist niet dat je zolang onderweg was naar Mexico.....

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 10:21

Jeetje, jullie hebben fijne vakanties voor de boeg zeg!! Heerlijk!

Forumster, de muffins etc. vullen goed, het amandelmeel vind ik erg zwaar op de maag (ik vind het niet echt lekker, maar sommige mensen zijn er gek op). Is ook makkelijk mee te nemen.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-11 10:22

anneve

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 10:27

Quellian, als je nog wil afvallen (wat waarschijnlijk niet hoeft met jouw gewicht) zijn muffins en ander kha baksels niet geschikt.
Je kunt dat prima eten als je je streefgewicht bereikt hebt en op gewicht wil blijven, (mits de ingrediënten goed gekozen zijn, gewone cacao bijvoorbeeld bevat volgens mij te veel KH).

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 10:31

Valt wel mee hoor Anneve, gewone losse cacao is 10 khd per 100 gram maar je hebt er maar zo weinig van nodig wat vervolgens verdeeld wordt over bijvoorbeeld tien muffins, dat het bijna geen invloed heeft.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 10:35

anneve, er moet nog 10kg af. Ik ben een klein opdondertje :D

We hebben als vulling voor de muffins droste extra puur gebruikt. Het wordt inderdaad verdeeld, dus al met al zit er niet heel veel in.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 10:37

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 10:55

@Forumster: Lekker zeg, naar Mexico! Volgens mij is het geen probleem om eten mee te nemen in het vliegtuig. Ik zou een paar gekookte eieren meenemen (lekker uit het vuistje eten al zullen je buren er minder blij mee zijn :-). Misschein is het een idee om zo'n pakket met proefzakjes eiwitpoeder te bestellen? Ik heb net de smaap banaan/aardbei in mijn kwark gegooid en heb weer zitten smullen! Melk, karnemelk of vruchtensap is altijd wel te koop dus daar kun je het mee mengen.
Ik las trouwens in de topic dta je in het vliegtuig je lege flesje wilt vullen, maar dat gaat niet lukken hoor. Het water in de wc's is niet om te drinken en verder heb ik nog nooit een tap gezien (ook niet op transatlantische vluchten).

Balen Quellian dat het niet lukt met afvallen. Hoewel ik zelf een grote fan ben van baksels in alle vormen en maten, ben ik het wel eens met Anneve dat het het afvallen in de weg kan staan, zeker met drostepuur. Ben je wel in ketose? Als dat niet zo is, zou je een paar dagen 0 kh kunnen eten en wel 10 eiwitporties per dag nemen. Dat geeft je stofwiselling een opdonder en daarna ben je zeker in ketose. Daarna zou je langzaam kunnen gaan bekijken wat jouw max hoeveelheid kh's is per dag. Misschein ligt de grens bij jou wel op 30, daar zit je zo overheen!

Ik heb me vanochtend gewogen en was ook wat aangekomen ten opzichte van de dagen daarvoor (tegenover mijn vaste weegdag ben ik 1,2 kg afgevallen). Dit is zeker het effect van de muffins met dubbeldik glazuur van zaterdag, ik hoop dat het er morgen af is. Ik Heb gister soep gegeten en heb altijd het idee dat ik daar veel vocht van vast houd. Zou dat kunnen? Het bestond alleen uit courgette, bouillon en geraspte kaas.

Mijn lijstje van vandaag (ik heb een 'opruimdag' en mag alleen eiwitten en wat kh uit zuivel of noten):
1 gekookt ei
200 gr kwark met eiwitpoeder banaan/aardbei (8)
1/2 portie croissantrecept
1 muffin (had ik nog steeds niet opgegeten, hoop dat die nog goed is) (6)
2 worstjes

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-11 11:00

Op de vluchten naar thailand (eva en china air) en ook naar new york (klm) konden we gewoon tappen bij een speciaal kraantje. Maar ik zal er rekening mee houden om teleurstellingen te voorkomen!

Is eiwitpoeder puur grammen in eiwit? Ik heb vanmorgen een halve el eiwitpoeder (soya) in de kwark gegooid, stel dat dat 5 gram is, heb je dan 5gram eiwit? Heb er wel stroeve tanden van, en heb geen tandpasta meer in mn bureaulade...

Jammer dat je aangekomen bent, komt vast van de suiker idd. Ik las wel meer dat mensen snel kunnen aankomen zodra ze suiker eten.
Ik vrees een beetje voor mn vakantie, hoop dat t goed gaat! Wat eet jij trouwens weinig vandaag!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 11:20

Mrijn schreef:
Balen Quellian dat het niet lukt met afvallen. Hoewel ik zelf een grote fan ben van baksels in alle vormen en maten, ben ik het wel eens met Anneve dat het het afvallen in de weg kan staan, zeker met drostepuur. Ben je wel in ketose? Als dat niet zo is, zou je een paar dagen 0 kh kunnen eten en wel 10 eiwitporties per dag nemen. Dat geeft je stofwiselling een opdonder en daarna ben je zeker in ketose. Daarna zou je langzaam kunnen gaan bekijken wat jouw max hoeveelheid kh's is per dag. Misschein ligt de grens bij jou wel op 30, daar zit je zo overheen!

Mrijn, ik kom maar heel zelden boven de 30khd per dag. De muffins vind ik erg vies ( :o ), dus na het bakken zijn ze de vriezer in gegaan en er niet meer uitgekomen. Maar ik vond het psychisch erg prettig om iets zoets in huis te hebben, nu word ik alleen maar beroerd als ik eraan denk.

Kreeg ik van een collega, lijkt me wel een lekker recept :9
Citaat:
Ei-curry (lekker met rijst en bijvoorbeeld komkommersalade of raita)

• 2 - 4 eieren
• twee lepels olie
• zwarte mosterdzaadjes
• 2 kleine uien of 1 grote
• 3 tomaten
• enkele teentjes knoflook
• geelwortel (koenjit)
• chilipoeder
• een paar takjes verse koriander

Kook de eieren hard.
Doe intussen twee eetlepels olie in een braadpan. Verhit de olie, niet te heet, en voeg één à anderhalve theelepel mosterdzaadjes toe. Wacht tot ze gaan 'ploffen' en doe dan de fijngesneden uien erbij. Als de uien beginnen te kleuren de fijngesneden tomaat en knoflook toevoegen. Na ongeveer 5 minuten een theelepel geelwortel en een theelepel halve of hele theelepel chilipoeder er doorheen roeren. Doe er een half-heel glas water bij zodat een saus ontstaat. Nu kunnen de eieren erbij. Laat nog een poosje sudderen en strooi vlak voor het opdienen de verse koriander erover heen.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 11:22

Maar Quellian, om echt goed in de verbranding te gaan zou ik tot maximaal 20 aanhouden....

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-11 11:25

Zo, dat vliegtuigtopic loont he daffie, kunnen gewoon omeletje e.d. meenemen :D

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 11:29

Maar wat moet ik dan nog minder eten?
Op een dag eet ik meestal een bak Franse volle kwark (en sinds afgelopen weekend heb ik khd arm brood) of lijnzaadcrackers. Ei krijg ik écht niet weg op m'n nuchtere maag.
's Middags salade met kaas, gebakken ei, 2 haringen of soep en 's avonds allerlei groenten met mager vlees (kipfilet of rundergehakt).

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 11:31

Ja goed he Forumster, vorig jaar zijn we zo halsoverkop vertrokken omdat tot het laatst toe onzeker was of we zouden kunnen gaan, dat ik me er toen helemaal niet in verdiept heb. Maar dit biedt perspectieven :D

Hoe kom je dan boven de 30 koolhydraten? Die zitten niet in je vlees, salade, ei, vis. Die crackers zijn 5 KHD per stuk dus als je er daar 3 van wegwerkt, ga je daarmee de mist in. Ik eet er gemiddeld 2 per week....

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 11:37

Ik gebruik 20gr lijnzaad voor 2 crackers, dus dan zit je op 2,12gr khd (10,6gr khd per 100 gr), daarop kaas (0gr khd) of suikervrije notenpasta (14gr khd per 100gr, maar een klein likje).
In een khd arme boterham zit 5gr khd, met kaas of ei komt er amper wat bij.

Er zijn veel dagen dat ik de 10gr khd nog niet eens aantik, daarom vind ik het zo vreemd.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-11 11:40

Wauw das wel enorm weinig khd, knap hoor!
Ik zit steeds aan de 40 meestal uit de groenten.
Ik ben verder niet ervaren genoeg met deze dieten om er iets nuttigs over te zeggen.
Misschien het eten meer spreiden? Je lunch lijkt vrij groot.
Nieuwsgierig; waarom volle kwark ipv mager?

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 11:42

Quellian, oh die crackers, ik dacht de vezelrijke......nou dat klinkt toch niet als teveel. Hoe vaak eet je op een dag? Want als dat maar 3 x is kan dat het probleem zijn, ik merk dat ook gelijk namelijk. Ik moet die tussendoortjes soms naar binnen duwen maar ook al is het iets kleins, de verbranding blijft aan de gang en je lijf gaat niet in de spaarstand.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 11:44

Tussendoortjes krijg ik niet weg inderdaad... zou het daarin zitten? Ik zit echt wel vol na mijn ontbijt/lunch/avondeten. Misschien toch maar wat blokjes kaas of augurk oid meenemen naar het werk?

Ik vind magere kwark echt te vies :o En er zitten minder eiwitten in magere dan in volle kwark.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 11:45

Heb je de griekse yoghurt van de Lidl al eens geprobeerd? Die lijkt op kwark maar ik vind m een stuk lekkerder!

Ik zou het wel proberen hoor, ik moet mezelf ook echt dwingen, net ook maar ik heb toch een plakje oude kaas weggewerkt.......

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 11:48

Toevallig, die heb ik vrijdag gehaald :D Zo'n emmer Griekse roomyoghurt.
Daarvoor had ik altijd de volle Franse kwark van C1000.

Heb de yoghurt vanmorgen voor de helft op, word al misselijk als ik het ruik. Zit me te verheugen op m'n ei!

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-11 11:49

Ik heb nog nooit de volle kwark geprobeerd, ook niet over nagedacht. Durf de stap ook niet goed te zetten eigenlijk, want eet al vetter dan voorheen, hoeveel vet zit erin? Is dat zuurtje er dan uit?
Je lunch is erg groot, das logisch dat je vol zit. Kun je de haringen als tussendoortje eten?

Die griekse yoghurt is heerlijk met niks! Maar kan dat wel ivm vet? Vind dat toch spannend.
Vind 1 emmertje wel makkelijker dan steeds die halve liter kwarkbakjes.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 11:51

Maar je eet toch niet serieus een halve emmer? Die emmers bevatten een liter yoghurt...ik doe daar een week mee :+

forumster, je moet dat vet echt loslaten hoor, anders komt je lichaam in de problemen. Zie het simpel, een lichaam draait op koolhydraten of op vet, dus als je de koolhydraten schrapt MOET je vet binnenkrijgen om aan de gang te blijven.....

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-11 11:53

Volgens mij kan dat wel met vet, want een ei met bacon bevat immers ook een hoop vet.
Ik vind de volle kwark en de griekse roomyoghurt nog wel zuur, maar met een eetlepel light siroop is het erg lekker!
Ik doe ook een week met zo'n emmer hoor :D Neem meestal 2 grote eetlepels per keer.

Maar is mijn lunch groot? Het zijn 2 eieren, een halve plak ham, 2 champignons, een half ui en wat geraspte kaas voor het idee. Wat moet ik dan eten? :o

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-11 11:54

Dat krijg je van je hele leven denken vetarm te moeten eten, zit er toch in gebakken!
Ok, ik ga het als ik terug ben van mexico proberen, de yoghurt. En als ik dan niet aankom dan doe ik het ;) Hij is heerlijk! Maar heb de koelkast nu vol kwark ;)
Hoeveel eet jij per keer daffodil? Ik weet niet of ik wel vol zit van 100ml? Ontbijt jij ermee?