[HK]Geen koek en chips,maar een strakke bips! Bokkers op die

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hermelijn

Re: Geen koek en chips,maar een strakke bips! Bokkers op dieet#5

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 19:27

LittleAnn schreef:
Nee scarlet dat is op die manier geen goede vervanging want je krijgt zeker weer honger... Kan me voorstellen dat je tussen de middag niet thuis bent, ik was in de ideale situatie om een half jaar lang elke dag mijn salade zelf op mijn werk klaar te maken... Kan je niks meenemen? Als je de dingen apart verpakt blijft het wel prima te doen....Wat al een hele verbetering zou zijn is een handje noten erbij... Krijg je veel groenten in die salade of is het zo'n hip geval met drie blaadjes? Ik zelf at destijds een halve wortel, een halve komkommer en een tomaat op...

Nee, da's echt behoorlijk veel. Sla, wortel, feta, ui, radijsjes, ehhh.... nja, veel Tong uitsteken Je moet het gewoon zelf uit grote bakken scheppen en in een bakje doen zeg maar. Universiteitmensa's zijn niet zo fancy Knipoog

Heb trouwens in ieder geval genoeg bewogen vandaag Haha! Vanochtend dus naar die Fries geweest, in totaal zo'n 20 minuutjes gefietst en een stuk ermee gewandeld (zeker een kwartier), naar school gefietst en weer terug, ook zo'n 20 minuten, naar m'n andere verzorgpaarden gefietst, ook weer 20 minuten heen en terug Tong uitsteken

Luuz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 19:44

Jeetje Breitling, dat klinkt idd niet zo best met je stoelgang. Kun je niet met je huisarts overleggen over die laxeerpillen?
Maagballon moet je echt alleen doen als het echt niet anders kan hoor! Maar dat kan ook bijna niet anders, volgens mij doen ze dat niet heel snel. Heb je verder vaak vreetbuien? Of maaltijden waarbij je heel veel eet? Als je die niet hebt en je altijd maar kleine porties tegelijk eet zou je maag vanzelf moeten krimpen. Maar dat moet je echt doorzetten want dat gaat niet in 3 dagen.

Bedankt voor de link en bedankt voor de tips LA.
Die salade is alleen echt niet te doen ben ik bang. Ik ga iedere dag naar school en moet dus mn brodje gewoon meenemen en zie geen mogelijkheid tot een grote salade. 'S avonds eet ik thuis ook minstens 5 dagen per week echt gezond, 1 dag patat en meestal 1 rommelig dagje of juist gewoon gezond. Daar heb ik ook niet veel keuze tot salade. Maar zo'n een keer per week.
Wat is huttenkäse dan? Heel dom misschien maar ik weet echt niet wat het is.
Morgen lunch ik wel thuis en neem ik 2 boterhammen denk ik ipv 4 en maak er dan wel een tomaat/komkommer saladetje van. Dat neem ik normaal vaak smiddags nog als tussendoortje. Even kijken dus morgen.
Nu even dat topic doorspitten. Lachen
Natuurkunde ben ik ook nog niet helemaal klaar mee, best pittige stof zeg over energie.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 20:00

Het nadeel van laxeermiddelen is dat je spijsvertering nog luier word als je die wat vaker slikt. Dat heeft dus eigenlijk een averechts effect. Ja Wat eet je aan vezels op een dag?

@Liedje: Het helpt al heel erg om wat sla op je brood te doen, vezels daaruit vertragen de energieopname een beetje. Dat van die GI heb ik in eerste instantie uit Laura's topic, maar heb inmiddels verschillende boeken over voeding gelezen, dus weet er nu aardig wat van.

@Scarlet: Een pap 's ochtends met havermout erin is erg goed! Havermout heeft nl. een lage GI, waardoor je dus een meer constante energieopname hebt, iig gedurende de ochtend. En door de vezels houd het je spijsvertering ook weer bezig. Ja

Huttenkase is een beetje een brokkelig zachte soort kaas met weinig calorieen erin.

Luuz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 20:01

Jeetje wat een lastig topic over die GI.
Ik kan er nu niet erg uit opmaken of bruin brood nu goed of slecht is. Wel weet ik dat de percentages van koolhydraten, eiwitten en vetten nog steeds niet helemaal goed zijn bij mij..
ik krijg morgen een heerlijke italiaanse bol van mamsie tussen de middag Lachen

En smaakt dat huttenkase een beetje?
Ga binnenkort ook mn moeder maar eens vragen pap te kopen. Heb het nog nooit gegeten, laat staan gemaakt..

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 20:03

Bruin brood is goed voor je, al was het alleen al om het feit dat er ijzer en mineralen inzit. Ook zitten er veel oplosbare vezels in, die vormen zich in je darmen tot een soort brij, wat er dan weer voor zorgt dat vet minder goed word opgenomen. Knipoog

Ik maak zelf vaak brinta 's winters, maar ik maak het met water, Dan doe ik er krentjes, havermout en tarwekiemen doorheen.. Lekker!
Gewoon pap van havermout maken vind ik niet te kanen, net nat karton.

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 20:15

Huttenkase moet je lekker maken Lachen Ik eet het op een cracker met plakjes tomaat en zout & peper.

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 20:16

Sizzy schreef:
Nou dit wordt weer een dag vol studeren en studeren Scheve mond

Planning:

O: magere yoghurt met fruit'n fibre
t: 2 mandarijntjes
L: 5 wasa volkoren crackers met huttenkase/tomaat en filet americain /komkommer
t: 2 mandarijntjes
D: 2 bruine bolletjes hamburger met sla etc.
t: appel

Bew: studeren, studeren en nog even naar Shancet Lachen
Laatst bijgewerkt door Sizzy op 18-10-07 20:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Girley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 20:23

Luuz ik vind het heel erg lekker!! Ik doe er een beetje zout en peper op, zo is het al superlekker op een broodje, maar als je er dan ook nog tomaten of avocado op doet... mmmmmm heerlijk Knipoog

Milou90

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 20:27

Ik ga dat huttenkase-spul ook eens proberen denk ik Ja

Luuz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 20:33

Oke klinkt goed..
Ik wil echt iets gaan doen aan die 6 boterhammen per dag. Dat is echt teveel toch?
Ik ga maar eens proberen binnenkort met muesli te ontbijten of pap, dan heb ik ook direct meer zuivel denk ik.
Pff. Heb nu echt het idee dat ik slecht bezig ben terwijl ik al die tijd dacht het goed te doen.

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 20:38

Ik vind het echt verschrikkelijk, huttenkase, heb altijd net het idee alsof ik melk/yoghurt heb die over de datum is... brrr...

6 boterhammen per dag is niet zo erg, volgens het voedingscentrum moet je dat ook wel ongeveer binnenkrijgen op een dag Lachen

Mja havermout zelf is inderdaad niet te vreten Tong uitsteken Ik maak het ook altijd wat lekkerder met muesli erdoorheen (ongeveer 3 handjes havermout en 1 handje muesli).

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 20:43

Bedankt voor de tip sokje. Lachen
Het is welgeteld twee uur na mijn avondeten en hebn alweer mega honger. Clown

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 20:47

Wat heb je gegeten dan?

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 20:48

Hachee met rode kool en gekookte aardappels. Lachen Maar heb nu alweer een mok magere yoghurt op. Clown Ik geeft het een half uur voordat ik weer honger heb. Haha!
Gaat iemand morgen nog wat leuks doen? Lachen

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 20:49

*LOL*

Morgen? Studeren... Zij zijn groot en ik is klein!

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 20:50

Ach gut Wanneer houden je tentamens op? Lachen En wat doe je eigenlijk? Heb het al eerder gevraagd, maar nog geen antwoord gezien of heb ik eroverheen gelezen? Bloos Lachen

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 20:52

Ben in september begonnen aan een master marketing aan de VU.
Mijn tentamens moeten nog beginnen Knipoog As. dinsdagochtend, dinsdagavond en woensdagmiddag... lekker verdeeld he Verward

Consumer Behavior, marketing en statistiek...

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 20:54

Oei, dat lijkt me best leuk. Lachen Die richting heeft ook nog een weg bij mij. Lachen Idd beetje vreemd verdeeld voor een uni. Clown Ik zit nu in mijn examenjaar, dus ben zo rond de 8 toetsen in 5 dagen gewend. Vork

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 20:54

8 toetsen van hoeveel stof? Haha!

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 20:55

Ik vertrek morgen op vakantie!
Lekker een weekje naar Oostenrijk, naar onze caravan daar. Heb er super veel zin in. Heerlijk de hele week fietsen, wandelen, zwemmen, luieren. Sinds kort is er op de camping een welnesscenter geopend, dus daar ga ik gebruik van maken. Naast een zwembad en vele sauna's staan er ook fitnessapparaten dus daar wil ik ook op. *LOL*

Planning morgen;
O: 3 crackers (achterham), plakje kruidkoek
T: evergreen, appel
L: 2 volkoren boterhammen (worst)
T/A/T: 4 volkoren boterhammen (gebakken ei, pindakaas), wat snoepjes, ontbijtkoek

Vertrek 's middags dus de rest van de maaltijden zijn in de auto. 's Avonds zijn we er (als het goed is) erg laat dus dan eet ik de hele avond door. Tong uitsteken

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 20:55

Ga je nou alweer op vakantie Tong uitsteken Veel plezier!

Girley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 20:56

Veel mensen maken het met een beetje muesli, het zal in elk geval lekker vullen en dan heb je weer een maaltijd vervangen. Ik heb ook een tijdje echt opgelet op mijn koolhydraten, het hielp wel heel erg met afvallen moet ik zeggen...

Ik ga straks french manicure laten zetten!! Gelnagels dus...Vorige keer (alweer jaren geleden) was het erg pijnlijk, toen had ik ze laten zetten bij een mevrouw die net haar opleiding afgerond had, en die vijlde heel lomp en ik had al na 1 dag lucht enzo, afschuwelijk. Hopelijk gaat het nu beter, ik ken deze mevrouw via mijn collega die er erg over te spreken is...Nieuwe set kost hier 30 euro om te zetten, bijwerken 5 Clown Je moet hier een stuk meer representatief zijn dan in nederland op kantoor, en dit is dan wel erg makkelijk...Wie heeft ze ook?

Heeel handig siz....ook zo lekker verspreid Boos!

Moc relaxed!! Volgens mij ga je het wel naar je zin krijgen!

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 20:56

Ehmm.. Soms complete boeken, soms alleen hoofdstukken of enkele hoofdstukken, maar is doorgaans flink wat stof. Lachen
Heel veel plezier Mocca! Geniet ervan. Lachen

Sizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 20:57

Oeh leuk LA!! Hopelijk nu minder pijnlijk Knipoog

Ja lekker verspreid ja, not. Ben er niet echt happy mee, is zo belachelijk veel stof Haha!

Milou90

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 20:57

Oooh leuk Mocca Tong uitsteken
Veel plezier Haha!

Morgen is mn zusje jarig.. de vriend van mn moeder neemt ons mee uit eten.. Ja Ik zal proberen het gezond te houden Schijnheilig