Wat heb jij vandaag gegeten? Deel IV

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 21:07

O: Paleopap
T: 2 dadels
L: tomatensoep en ijsbergsla met zeewier en paprika. Dikke handvol moerbeien en zelfgemaakte cranberrycompote
T: zelfgemaakte warme choco, mandarijn, rijstwafel met kruidenkaas, sla en puntpaprika, handvol incabessen
A: sperziebonen met kip en tapenade uit de wok en frietjes van pompoen, wortel en knolselderij (vergeten bataat mee te nemen van AH). Schaaltje zelfgemaakte appel/perenmoes.
T: stukje extra pure chocolade en een schaaltje eiwittraktatie als ik terugkom van de cursus met Bart.
D: thee en water
B: 2 paarden rijden en zo nog een uur cursus met de hond

Dropsleutel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 21:09

Ontbijt: 2 crackers met smeerkaas
Lunch: twee bruine bolletjes met smeerkaas en twee krentenbolletjes (kleine) met kaas
Tussendoortje: ontbijtkoek met een smeuïge laag
Avondeten: bloemkool met vlees en als toetje yoghurt
Beweging: 2 uur gym en een uur tennis

Marjolein29

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 21:11

Geen ontbijt gehad vandaag want ik was laat mijn bed uit en heb eerst lekker met de hond een wandeling gemaakt voordat ik aan de beurt was.

L: Twee rijstwafels met kaas en een banaan.
T: Wederom een banaan. (ben daar nogal gek op, overigens op alles met banaansmaak :o )
A: Zelfgebakken speltbrood en twee grote kommen met goed gevulde, zelfgemaakte courgettesoep. Ook de bouillon had ik zelf gemaakt al een tijdje terug en daarna ingevroren, dus alles was helemaal zelf gemaakt. Vind het ontzettend leuk om te doen.
T: walnoten, nadruk op meervoud. :D

D: groene thee, paar slokken cola en een warme chocola.
B: wandeling met de hond, nog even kijken of ik aan yoga toekom.

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 21:15

O: groene smoothie van spinazie, mango, sinaasappel, mandarijntjes, lijnzaad, maca en water
T: twee dadels en zes paranoten
L: salade van rode biet (zo'n hele bak van 500 gram :') ) met tomaat, bosui, geitenkaas en verse tijm
T: twee rijstwafels met pindakaas en drupje honing
A: kipfilet gestoofd in kokosmelk met rode peper, gember, knoflook en nog een zooi kruiden. Zoete aardappel uit de oven en gebakken courgette en champignons
T: twee rijstwafels met pindakaas en drupje honing

D: 1,7 l water, 2 sterrenmuntthee
B: klussen bij de paarden, 45 min yoga

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 21:21

Hmm na het sporten eindelijk weer wat trek. Mijn lijstje is nu een stuk beter. Wel wat opgeblazen nog.
O: 50 gr havermout /melk/lijnzaad
T: peer
L: 3 mgb met rookvlees en ham, komkommer en tomaat en 2 mokken Mexicaanse bonen soep
T: appel en plak kaas
A: Soto Ayam met 85 gr zilvervliesrijst, gebakken uitjes, augurk en zilveruitjes
T: magere kwark met muesli rozijntjes en diksap
B: uurtje bootcamp. 50 minuten fietsen

123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 22:16

Jezzi schreef:
Zo, ben ik ook weer eens. Iets minder drukke periode in het vooruitzicht, dus tijd om ook hier weer lijstjes te plaatsen :j

O- 225 gr magere kwark, 250 ml magere yoghurt, 150 gr aardbeien, 120 gr banaan
T- peer, 400 ml halfvolle melk
L- 5 knackebrod, 60 gr filet americain
T- 50 gr studentenhaver
D- 2 wraps, 150 gr kipfilet, el olijfolie, salademix, halve komkommer, 30 gr creme fraiche, paar plakjes kaas
T- 200 gr griekse yoghurt, banaan, el honing 3 chocoladebiscuits

2660 kcal, 270 khd, 111 vet, 137 eiwit

Suus__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 22:19

Op zich wel een gezonde dag, maar door de hectiek denk ik wel iets te weinig gegeten...

O: smoothie met kwark, melk, haver, lijnzaad, aardbeien, mango en banaan
T: niks geloof ik
L: 3 volkoren boterhammen met ham, kaas, komkommer
T: appel
A: spitskool met paprika, uitjes en tijm, 1/2 varkensschintzel en aardappels
T: 3 chocolade kransjes
D: alleen maar water

B: 5km hardgelopen

berdien85

Re: Wat heb jij vandaag gegeten? Deel IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 22:25

Oké.. guilty...

Mijn avondmaaltijd werd afhaal pizza..

O: boterham appelstroop x 2
T: cracotte x 3 (zonder beleg)
L: 2 x boterham kipfilet
D: 3/4 pizza + klein beetje mona toetje

B: 20 minuten hoelahoepen

Area51

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 22:57

O: (laat) havermout (zo'n half zakje quaker) met heet water, laten afkoelen, grote eetlepel magere kwark en een banaan in stukjes, theelepeltje honing. Jumm nieuwe favoriete ontbijt
L: 2 speltboterhammen met philadelphia kruidensmaak en plakjes komkommer
T: kleine ongeschilde appel
T: kleine tomaatjes (half bakje) en een stuk komkommer, spelt cracker met kruidenboter
A: 3 grote soeplepels eigengemaakte erwtensoep (vegetarisch) en een geroosterde speltboterham
B: paard dressuurmatige trainen, niet enorm zwaar en stalwerkzaamheden. 1 uur fietsen.
T: een cracotte vital met pindakaas

Dat laatste tussendoortje vind ik moeilijk, wat is goed om in de avond nog te eten? Ik kom dan terug van stal en heb best wel een beetje trek maar heb geen idee wat handig en verstandig is :D Iemand een idee? Hoor ook graag of dit lijstje een beetje oké is...

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 23:02

Ster die zakjes quaker zijn maar 30 gr. Toch? Ik eet zelf 50 omdat ik sochtends nog niet veel weg krijg en dat is al weinig. 15 is dan echt niks :) je eet verder vrij weinig ook denk ik. Een extra boterham tijdens je stalwerek of extra bij o/l/a zou niet verkeerd zijn.

Area51

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 23:07

Ik weet niet precies hoeveel het is maar zal er voortaan 1 nemen. Vond de smaak van havermout eerst niet zo geweldig dus deed daarom een halve, ben er nu wel aan gewend dus ga morgenochtend een hele nemen.
Wil wel iets afvallen, iets teveel lekkere dingen de laatste tijd (chocoladeletters die me riepen, daarna de kerstkransjes en toen de oliebollen, december is gemeen :+ )

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 23:13

Oeps gister weer geen tijd om te posten, dus lijstjes van twee dagen :)

Sterkte espoir! :(:)

Gister:
O: 70 gr havermout, 5 gr lijnzaad, 5 gr zemelen, 5 gr hennepzaad, 150 gr magere melk, 15 gr notencranberrymix, 8 gr perfect protein
T: 30 gr bpi whey, 1 appel, 20 gr kaas
L: 62 gr roggebrood, 24 gr kipfilet, salade (28 gr ui, 115 gr komkommer, 156 gr paprika, 193 gr tomaat, 33 gr geitenkaas, 9 gr rozijnen, 9 gr paranoten)
A: (bij ouders) pangasiusfilet uit de oven, vk pasta & roerbakgroentes (tomaat, ui, paprika, courgette, sugarsnaps, aubergine)
T: mugcake (106 gr banaan, 25 gr havermout, 1 eiwit, 11 gr notenmix, 23 gr pure choco)
D: koffie, water, thee, 2 cola light
B: stalwerk, uur fietsen, 5km wedstrijd

Vandaag:
O: 60 gr havermout, 5 gr lijnzaad, 5 gr hennepzaad, 150 ml magere melk, 15 gr notencranberrymix, 11 gr perfect protein
T: restje (300 gr) roerbakgroente van gister, 2 kiwi
L: 70 gr roggebr, 3 gr roomboter, 39 gr kipfilet, 25 gr studentenhaver
T: 20 gr kaas, 1 mineola
A: 95 gr na koken vk pasta (restje), 100 gr rundertartaar, 150 gr thaise wokgroente, 160 gr spinazie, 49 gr ui, 5 gr olijfolie, 15 gr chilisaus, scheutje sojasaus, kruiden
T: 300 gr magere kwark, 15 gr perfect protein, 25 gr dorset cereals, 25 gr 86% choco
D: 2 koffie, water, thee, 1 cappuchino
B: uur fietsen, stagedienst, uur outdoortraining

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 23:23

Mag ik mezelf ook melden per toeval? Ben sinds vandaag begonnen met een logboek + calorieën tellen. Wil graag serieus wat kilootjes kwijt. Ben alleen nogal een viesneus, dus hoop van jullie veel op te steken en uit te proberen wat gezond voedsel & hoeveelheden betreft :-)

Mag momenteel maar 1200kcal per dag, dus geen spectaculair lijstje...

O: niets, helaas... was pas om 11u30 op naar aanleiding van een slechte nacht.
L: zelfgemaakt slaatje met sla, rucola, tomaat en kip fricandeau
T: 250 gr witte druiven, pitloos
T: mandarijntje
A: schnitzel, 200gr gekookte aardappelen, 200gr bloemkool
D: groene thee, water (samen 2L)
B: wandeling van 15min. Helaas niet veel beweging ivm examens/studeren

Skinnylove

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 08:35

O: Rijstmelk, havermout, kokosrasp, lijnzaad, zonnebloempitten
T: Handje cashewnoten/rozijnen
L: 2 flinke plakken zelfgemaakte gezonde cake van Rens Kroes
T: Fruithap van; peer, banaan, appel, mineola
A: Zilvervliesrijst, kip, satésaus, sperziebonen
T: ?

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 09:05

Vandaag een mega lange dag college (08.30 tot 17.30) dus voor ik thuis ben is het al 7 uur. Altijd lastig om niet te gaan snaaien dus mijn dag wat voller gepland.
O: 200 ongezoete amandelmelk, 6 el havermout, 1 el cacaonibs, 1 peer en kaneel + kopje koffie metkoffiemelk
T:oatmealcoockie (ah to go), cappuccino
L: 2 speltbth met kipkerriesalade, 2 speltbth met pindapasta
T: 200 g witte druiven
T2: misschien een bekertje soep uit de kantine + 2 maiswafels met laagje pure choco
A: Gnocchi met bolognese saus en rundergehakt
T: schaaltje daniokwark

B: niks, als ik om 7 uur thuis kom ga ik koken en daarna nog even aan school verder

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 10:41

Ligt het aan mij, of is januari de maand van de karige-lijstjes-low-carb-posters? (Geen wijzende vingertjes oid, gewoon een vraag).

Navenant mijn beweging houd ik ook een mager dagje :P
Simpelweg door geen tijd; ik houd donderdag dan wel een AYCE dag.

Gisteren zijn er op mijn lijstje nog een stuk chocolade, 4 rijkelijk belegde rijstwafels bijgekomen, en de whey shake is geschrapt. Ik had echt HONGER, en dat lag allicht aan het feit dat ik vandaag ongesteld zou worden.

O: 200 ml restje smoothie (magere yoghurt met banaan en aardbei, melk); 70 g havermout, water, 66 g kokosmelk, 200 ml vanillesojamelk
L: 120 g stokbrood belegd met geitenkaas/paprikaspread/komkommer/tomaat en hummus/komkommer/tomaat
B: 20 min. wandelen, 2 uur balletles
T: Latte
T: 250 g halfvolle kwark met blauwe bessen, 1 peer, 1 banaan
B: 1 uur balletles
T: Banaan
B: Paarden
A: ?

purple

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 10:46

Ik vind het wel interessant om bij te houden wat ik eet, ik denk steeds dat ik veel eet, maar als ik thuis kom na stage ben ik helemaal flauw van de trek...

Gister:
O: 2 sesamcrackers met halvarine en jonge kaas
T: niks
L: 3 plakken bruin rustiek brood met halvarine en eiersalade, kaas en pure chocoladepasta
T: appel met schil
A: spinazie tagliatelle met zelfgemaakte pesto en rucola

Drinken: veel groene thee en water en 1 glaasje sap
B: niet veel, 20 minuten gefietst

Vandaag:
O: 2 sesamcrackers met halvarine en jonge kaas
T:
L:
T:
A:

Ik vind het moeilijk om op stage iets tussendoor te eten in de ochtend, dat vergeet ik gewoon... En avondeten bedenk ik altijd als ik in de winkel ben of er mijn huisgenootje kookt. Maar meestal is dat wel gezond! :j

123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 10:59

O- 200 gr griekse yoghurt, 100 gr bosvruchten, 250 ml appel/aalbessendrank
T- 50 gr studentenhaver
L- 400 ml snert
T- 1 wrap, 20 gr creme fraiche, ijsbergslamix en komkommer
D- 250 g aardappel, 150 g boerenkool, stukje rookworst, 75 g spek
T- ?

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 11:15

Ik eet inderdaad wat meer low carb. Ik sport niet momenteel en voor de borstvoeding zijn wat extra vetjes en vitamines wel goed. Weet nog niet hoe ik dat ga combineren als ik weer ga sporten

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 11:22

Je bent van krachtpatser en dagelijkse fietser overgestapt naar een half uurtje wandelen; ik kan me voorstellen dat dat voor je lichaam best veel verschil maakt. Hoe voel je je nu iig bij low carb?

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 11:28

Nou, low carb is een groot woord als je nog gewoon pasta, brood en havermout eet _O- Ik eet alleen minder daarvan en wat meer vet en groenten, verder is er weinig veranderd.
Ik voel me prima, veel meer verzadigd en durf ook weer wat meer te letten op wat lekker smaakt ipv maar wat bij elkaar gooien omdat het binnen de macro's past. Natuurlijk daardoor nog wel bang dat ik aan ga komen, want oh jee, het smaakt lekker := Daarnaast ben ik momenteel al de dunste niet. Maar ik zie wel hoe het loopt :)

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 11:39

Gister definitief:
Many schreef:
Planning voor vandaag:
O: havermout met rijstmelk, cacao, lijnzaad en honing
L: salade van kikkererwten, tofu, geroosterde bloemkool en groene paprika, olijven en zongedroogde tomaat
T: appel, sinaasappel
A: vk penne met gestoofde paprika en ui en gebakken tofu
T: eiwitshake, roggecracker met hummus

B: 12 km fietsen, halfuurtje paardrijden

Vandaag:
O: havermout met rijstmelk, cacao, honing, lijnzaad
L: salade van kikkererwten, tofu, geroosterde bloemkool en groene paprika, olijven en zongedroogde tomaat
T: 4 wortels, 2 mandarijnen
T (voor sporten) banaan
A: bami met roerbakgroenten, tofu en zelfgemaakte satésaus

B: 15 km fietsen, uur krachttraining

Bhris, ik ben inderdaad iets aan het minderen qua khd, omdat ik het een hele makkelijke manier vind om lager in kcal te komen (qua eiwit en vet zit ik meestal al aan de lage kant, dus dat kan ik beter niet nog lager zetten). Maar net als Phor eet ik wel gewoon nog havermout, pasta en brood, alleen wat minder :))

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 11:49

De maand januari was vorig jaar voor mij ook waar het is misgegaan, omdat ik jullie gezellig wilde volgen in kh minderen en veel cardio :o Dus deze keer blijf ik als enige lekker doorschranzen :P

Phor, over een jaartje loopt Viv alweer gezellig rond en tut ze met haar knuffels, en kan mama vast gaan trainen. Wedden dat je extra snel resultaat boekt door de pauze die je nu inlast?

Debbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 12:24

Ik ga m'n lijstje ook maar weer eens bijhouden, gaat anders weer helemaal de verkeerde kant op ben ik bang.

O: 2 volkoren beschuit met hagelslag, 1 geroosterd volkoren kantje met chocoladepasta
T: 1/3 komkommer
L: 2 volkoren crackers met boursin, komkommer en een beetje sambal, 1 volkoren cracker met smeerkaas, + salade van gemengde sla, komkommer en tomaat als we dat nog hebben.
T: Grapefruit
A: Pasta met saus van tomatenpuree, tomatenblokjes, gezeefde tomaten en een hele hoop groenten.
T: Crackers van LU (die vierkantjes)
B: Uur paardrijden, 10 minuten fietsen, 20 minuten lopen en 2 à 2,5 uur vakkenvullen

Heb aardig last van m'n darmen dus probeer zo veel mogelijk vezels te eten. Zal kijken of we volkoren pasta in huis hebben maar ben bang van niet.
Ontbijt zou ik graag anders willen en heb ik ook al vaak geprobeerd, maar dit is echt het enige wat ik weg krijg 's ochtends.

Wat voor fruit eten jullie in de winter? Dingen als peer, banaan, appel vind ik niet lekker. Citrusvruchten vind ik wel lekker, maar krijg ik aften van. Ik ben echt van het zomerse fruit maar dat is nu dus niet te krijgen..

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 12:30

O: 200 gram optimel kwark met 3 el muesli
T: appel, paar suikervrije dropjes
L: 2 speltbh, een kaas en een kipfilet
T: komkommer, schaaltje magere bosvruchten yoghurt
A: kipfilet, rode bieten, aardappelpartjes uit de oven
T: paar alcoholische drankjes denk ik