Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Many

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-14 21:44

Eliine schreef:
Ik wist ook echt niet dat ze serieus suiker door de theezakjes gooiden. Waar mag dat dan goed voor zijn >;) Thuis drink ik bijna altijd biologische thee, maar op mn werk ligt er gewoon uit de super (wel groene thee ook maar wel gewoon van AH of pickwick)

Om de slechte kwaliteit van de thee te verhullen. En ik denk omdat iedereen houdt van zoetig, en hoe meer mensen je thee lekker vinden, hoe meer je ervan verkoopt. Het draait helaas altijd allemaal om geld.

Karin, die beurs klinkt wel leuk met zoveel gezonde dingetjes! Het is idd lastig om een gezonde lunch en snacks mee te nemen, op dat soort beurzen heb je ook niet echt de mogelijkheid om zelf bijvoorbeeld een salade mee te nemen en die op te eten. Heb je een muffintray? Misschien kun je een soort omeletmuffins maken? Dat neemt nog wel enigszins handig mee.

KarinvdM

Re: Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 21:50

Nee, dat heb ik niet, dat moet ik toch maar eens aanschaffen. :) Ik geloof dat ik nog wel een paar sneetjes speltbrood heb liggen, anders neem ik er daar eentje van. In het weekend eet ik tussen de middag wel vaker 1 boterham.

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 21:55

Als ik on the road ben en gezond wil lunchen neem ik toch wel vaak een salade mee in een goed afgesloten bakje. Of iets van speltpasta/quinoa met groentes en iets van quorn (of kip natuurlijk voor de niet-vega's) meestal is er wel een momentje dat je dat rustig op kunt eten. Maar ik vind heel veel dingen koud ook lekker, een goed gevulde groente-omelet kan ook prima in een plastic bakje mee. Maar dan moet je er wel van houden die dingen koud te eten.

Nou tot zover mijn geloof in gezonde thee dus -O- dan ga ik ook maar mn bio-zakjes mee naar mn werk nemen denk ik. Pff suiker in de thee. Dat doe ik zelf wel als ik daar behoefte aan heb zeg.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 21:59

Pastasalades zijn niet mijn ding, ik eet overigens ook geen pasta meer.
Op een tribune vind ik het wel wat lastiger, daar ga ik niet een een of andere koude omelet uit een zakje of bakje opeten.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 22:15

Ik heb heel de dag meegelezen, maar dus even geen bijlees van mij, want ik weet niet meer wie wat heeft gezegd :P

Dus de slim pasta smaakt prima Karin? Dan ga ik zeker wat zakjes bestellen.
Eline, wat vind jij een lekkere groentenomelet? Soms vind ik ze heerlijk, en op andere momenten vind ik ze tegen vallen :o

Lastig he Many, die eiwitten soms! Jij eet ook geen koe-zuivel toch?

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 22:17

Ik maak ze graag met courgette, paddestoelen, tomaat, ui, paprika

Eigenlijk vind ik best wel veel erdoorheen lekker :j

Ik eet alleen nog speltpasta, of tenminste als ik de keuze heb. En anders quinoa.

Oh daar heb ik zelf niet zo'n moeite mee Karin :)) Maar ieder zn ding natuurlijk! En anders een dubbele speltboterham met lekker gezond beleg is voor een keer toch ook prima. Altijd beter dan die vette worstenbroodjes oid :=

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 22:20

Many schreef:
Eliine schreef:
Ik wist ook echt niet dat ze serieus suiker door de theezakjes gooiden. Waar mag dat dan goed voor zijn >;) Thuis drink ik bijna altijd biologische thee, maar op mn werk ligt er gewoon uit de super (wel groene thee ook maar wel gewoon van AH of pickwick)

Om de slechte kwaliteit van de thee te verhullen. En ik denk omdat iedereen houdt van zoetig, en hoe meer mensen je thee lekker vinden, hoe meer je ervan verkoopt. Het draait helaas altijd allemaal om geld.

Verklaart ook waarom ik de bosvruchtenthee van Lipton zo lekker vind.. >;) suiker versterkt de smaak natuurlijk.

Falcobabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 22:22

O: Grote kom nougat pilows + munthee
L: 2 boterhammen met paté & 1 met nutella + Wat water
T: Gesmolten chocolade, ovomaltine energiereep, een koek met honing (ken de naam niet precies)+ water
A: broccoli, rijst, 7 fich-sticks van Iglo + glas water

B: 50 minuten fietsen

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 22:22

De dag dat iemand bedenkt om aan gezonde bio-catering te gaan doen op evenementen, is volgens mij een gat in de markt...

Xjewillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 22:23

hoi
ik had een vraagje hoe jullie bepalen hoeveel
jullie moeten eten als jullie intensief sporten?
want ik merk dat ik steeds te weinig eet, ik
sport nu ongeveer:
3x intensief turnen
2x schoolsport + 2x 20 minuten ''pauze sport''
3x paardrijden
5x per week 15 km per dag fietsen

ik eet hierbij ongeveer dit:
O: 1 boterham met kaas
T: plak ontbijt koek of een stuk fruit
L: broodje gezond (kaas, ham, tomaat en ei)
T: -
A: verschillend meestal iets van andijvie stampot of iets anders hollands
T: bakje chips of nootjes

ik drink vooral water of limonade

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 22:26

O nee Eline, worstenbroodjes en dat soort dingen eet ik echt niet meer! :n :D

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 22:27

Nooit? Ook nooit meer een lekkere zak patat met mayo? :D

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 22:28

Als je even een profiel aanmaakt op valtaf.nl, kan je in de voedingscalculator ook je activiteit berekenen.
Het eerste wat je nodig hebt, is je BMR inactief. Dit is het aantal kcal dat jij verbrandt op een dag rust; als je vb. een hele dag achter je pc zit. Dat activiteitsniveau haal je altijd, dus dat kan je hanteren als je absolute minimum qua kcal. Dit kan vb. 1600 kcal zijn.

Hierbij moet je even al je beweging invoeren. Dat doe je door de sport op te zoeken in het rijtje, en daarbij de duur in te vullen. Als je dit optelt bij je BMR inactief, zit je vb. aan 2200 kcal. Hier mag je maximum 500 kcal aftrekken, als je wilt afvallen. Dus dan hoor je minstens 1700 kcal te eten. Wil je op gewicht blijven, eet je ongeveer wat je verbrandt. Wil je bijkomen, dan eet je meer.

Je kan dit doen per dag (doe ik altijd), maar eventueel zou je het ook voor een hele week kunnen invullen, en dan elke dag ongeveer het gemiddelde eten :)

Succes!

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 22:30

Xjewillemijn schreef:
hoi
ik had een vraagje hoe jullie bepalen hoeveel
jullie moeten eten als jullie intensief sporten?
want ik merk dat ik steeds te weinig eet, ik
sport nu ongeveer:
3x intensief turnen
2x schoolsport + 2x 20 minuten ''pauze sport''
3x paardrijden
5x per week 15 km per dag fietsen

ik eet hierbij ongeveer dit:
O: 1 boterham met kaas
T: plak ontbijt koek of een stuk fruit
L: broodje gezond (kaas, ham, tomaat en ei)
T: -
A: verschillend meestal iets van andijvie stampot of iets anders hollands
T: bakje chips of nootjes

ik drink vooral water of limonade

Phormicola heeft dat onlangs voor mij voorgerekend. Als je even haar berichten selecteerd dan kan je dat vast snel terug vinden. Is denk een week of drie geleden geweest.

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 22:36

NeverGiveUp schreef:

Oh die wel hoor! Maar echt heel af en toe nog maar. Waar we vroeger praktisch elke vrijdag patatdag hadden hier, eten we het nu echt nog zelden. Gek eigenlijk, we aten hier elke week patat, en dan schepte ik rustig 2 keer op, had ik er een kaassoufle bij en heul veel mayo en satesaus. Hoe het toch kan dat ik geen 100 kg woog is me nog steeds een raadsel soms.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 22:39

NeverGiveUp schreef:

Nee, ik niet. :n
Alleen als ik weer eens een Bram Ladage tegen kom, dan neem ik vast een patatje met pinda. :9

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 22:44

Wij eten niet vaak patat, alhoewel de beste snackbar uit de hele omgeving bij ons om de hoek zit. Maar dat is ook al gauw relatief duur en dan ga ik liever af en toe echt lekker uit eten. Of eten we ovenfrietjes met salade.
Maar er gaat soms écht niks boven patat met mayo en een frikadel speciaal :o

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 23:02

Een cheatdag is toch goed voor je? Jeej patat! ;)

Vandaag;

O: havermout met water, kaneel, agavesiroop en een banaan
L: 2 vezelrijk crackers met een halve bol mozzarella en een roggebroodje met kaas
t: peer en een kale vezelrijk cracker
T: 25gr whey shake
a: valess kaas met een kloddertje mayo, doperwten.
T: 250 gr magere kwark met chia, hennepzaad, cacao nibs, 10gr whey en beetje havermout

b: uur kracht training en 15 minuten low impact loopband

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 23:47

fleur_yen schreef:
O: 50 gr havermout, 11 gr rozijnen, 4 gr lijnzaad, 1 appel
T: 1 pepermuntje
L: bakje pompoensoep van gister, plak roggebrood met cottage cheese en 2 gekookte eieren
T: hand cashewnoten, 2 kiwi gold en waarschijnlijk een peer, ongeveer 170 gr worteltjes, +/- 15/20 gr cranberry mix, blokje 86% chocola, plak roggebrood met pindakaas en een plak kaas (uiteraard niet alles in 1 keer)
A: (moest in haast weg) ongeveer hetzelfde als ontbijt
T: handje naturel dorito chips

B: 2x 10 km fietsen, uur dressuurles, 20 min blogilates dag 3, en nog 10 min abc abs
D: cappuccino, water, paar slokken groene ijsthee 2x koffie met sojamelk

Qua kcal mag er nog wel wat bij, alleen ben ik nu aan het oppassen dus even kijken of ik hier wat gezonds kan vinden, en anders kom ik nog niet om van de honger dus vind ik het ook nog wel even goed. Enige bron van groente vandaag is de soep, wellicht is er nog wat avondeten over als ik thuiskom.

Karin, ik vind het knap dat jij echt zo'n enorme discipline lijkt te hebben, klinkt interessant die beurs en veel plezier bij JA morgen :j
Friet vind ik tegenwoordig toch een stuk minder bijzonder vooral dat je er eigenlijk altijd veel te lang van blijft dooreten dan dat lekker is, af en toe kan ik er wel van genieten, maar de zelfgemaakte ovenfrietjes van zoete aardappel kan ik toch een stuk meer waarderen eigenlijk :D

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 23:55

O, maar ik eet ook wel eens te veel hoor, friet en andere vette happen kan ik heel makkelijk laten staan. Maar zet geen doos met dadels bij me neer... :D Of chocolade... :o

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 00:20

Bij deze, mijn eerste (echte :+ ) lijstje

O: pudding met kiwi, alpro soya banaan
T: kinder bueno, glas water
M: klein spiegeleitje met brood en slaatje (komkommer, sla, witte kool, wortelen, framboos azijn)
T: kinder bueno, cola
A: puree met witte kool en wortel met gerookte zalm
T: 5 kleine koekjes met chocolade, water, 6 snoepjes

Straks:
T: druiven, water
Zoals ik al zei was er dus geen fruit genoeg, we wonen hier met 5 en mijn broers nemen altijd fruit mee naar school/werk. Het zou maar stom zijn als ik, de snoepkont, hun laatste stukken fruit zou opeten :') het plan is dus om de kinder bueno's te vervangen door fruit. Ofja, toch eentje :o

Ik merkte toen ik tv aan het kijken was dat ik zo een drang had om te eten, nooit gemerkt dat het zo erg was eigenlijk... Ik heb dus wat gezondigd naar wat ik wou bereiken, maargoed morgen is een nieuwe dag. Wat ik wel ga doen is zorgen dat ik een fles water heb staan als ik tv ga kijken, dan ga ik eerder iets drinken dan te snoepen. Fles staat er nu ook, en ofwel heb ik al te veel gesnoept, ofwel werkt water drinken wel :D dadelijk ga ik nog wat druiven eten, want ik moet nog 2u opblijven (slaaptraining).

Ik ga trouwens van de week ook gedroogd fruit kopen, we hebben een winkel in de buurt die dat zelf doet. Die smaken net zoals snoep, zijn ook nog een beetje zacht.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 00:28

Leen: Je hebt nu allicht een heel onstabiele bloedsuikerspiegel, vandaar je enorme drang naar snoepgoed e.d.
Misschien werkt afbouwen voor jou het beste, of net helemaal stoppen? Lijkt me lastig!
Misschien helpt fruit wel; dus alles in bakjes klaarzetten en het bij je nemen als je vb. tv kijkt?

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 00:32

Vier dagen achter elkaar vreetbui gehad. Twee dagen omdat ik te slecht had gelunchd, twee dagen gewoon doelloes. Als ik alleen thuis ben kan ik mezelf soms niet houden.
Dus afgelopen vier dagen waren vooral chocola, veel chocola, en koekjes, veel koekjes.
Als ik dus mn eten niet bijhoud is het vaak standaard zo'n dag ._.

Morgen naar Amsterdam, naar Brony meet, ze hebben daar heel veel (gratis) snoep maar er zijn daar heel veel mensen, dus dan kan ik mezelf wel in bedwang houden om niet naar de suiker en chocola te grijpen.
Ik neem dan een thermoskan met havermout mee en fruit. Hopen dat er in de buurt nog een super is zodat ik daar evt langs kan gaan.

Tevens probeer ik allemaal een gezonde eetroutine te ontwikkelen, maar ik vind het maar moeilijk. Iemand die een paar sites weet waar ik mee op weg kan oid? Ben nu bezig met de voedselzandloper te lezen, die zou ik graag als basis willen gebruiken.

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 00:40

Ja ik dacht een grote zak gemengd gedroogd fruit te kopen en dat te verdelen over kleine bakjes, ik heb een kastje naast de zetel waar ik altijd zit. Dan kan ik daar een bakje zetten en mijn fles water.

Maar ik was zo aan het lezen wat andere aten, sommige eten hier toch echt vreselijk weinig. Waarschijnlijk eet ik ook wel meer snoep omdat ik nu werkloos ben, ik verveel me meer (zeker aangezien ik maar 5u mag slapen) dus ik grijp sneller naar de snoep?
Ik ben nogsteeds opzoek naar een lekker ontbijt... Ik krijg als ontbijt niets droog binnen. Ik mag ook niet veel dierlijke eiwitten en bepaalde noten. Mijn plan voor vannacht is dus nadenken over een lekker ontbijt :) voorlopig heb ik tijd genoeg om ontbijt te maken, dus ik kan eender wat testen.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 00:53

HAVERMOUT! *\%/*
Je kan het maken met alpro soja banaanmelk; mettertijd zou je het eventueel nog steeds kunnen aanlengen met water of gewone melk. De eerste drie keer werd ik er naar van, maar na een week vond ik het lekker en was ik écht verslaafd. Ik ben zooo humeurig als ik een keer havermout moet missen; ik zou er 's nachts voor naar de winkel rennen als het moet :') Het geeft de hele ochtend een verzadigd gevoel zonder dat je je opgeblazen voelt.

Yoghurt met noten en vers fruit is natuurlijk ook erg lekker. Maar ik blijf pleiten voor de havermoutclub :P

Verveling speelt zeker en vast een rol. Ik probeer altijd bakjes fruit en rauwkost klaar te zetten en er ook de tijd voor uit te rekken; ik krijg echt een boost als ik voel dat ik goed voor mijn lichaam zorg. Je bent het echt gewoon waard om jezelf te verwennen met lekkere en voedzame dingetjes, vol vitamines en smaak!

Wie interessante dingen heeft geschreven over het effect van suiker op je lichaam, zonder te veel poespas, is Sonja Kimpen. Het is echt niet gek dat je er zo'n drang naar hebt en dat je je naar zou voelen als je een keer een tussendoortje schrapt; jouw lichaam hunkert er gewoon naar. Maar een stabiele bloedsuikerspiegel is écht de moeite: sporten voor je ontbijt, altijd energie, geen honger-aanvallen meer, niet voortdurend trek, geen flauwtes als je even niets eet, niet zo vaak moe... <3

Wat mij vooral geholpen heeft om niet vaak te snoepen, was toen ik deze zomer achter de kassa werkte, en ineens een ontzettende trek kreeg. Geen probleem, ik had nog wat fruit bij. Maar wat ik ook at, de trek bleef, en ik werd er helemaal trillerig en naar van; ik leek wel koorts te krijgen. Ik at toen 1 x per dag iets lekkers en verder gewoon gezond. Sindsdien verbeeld ik me suiker altijd als een heel gemeen kreng dat me in bezit wil nemen, en dat helpt hoor :') (Ik eet nu nog af en toe wel suiker hoor, ik let er gewoon op dat ik altijd een paar dagen geen suiker eet. En 1 x per week heb ik een all you can eat dag, en dan vreet ik alles op wat los en vast zit).

Gedroogd fruit lijkt me een slim plan; het is ook zoet en toch heel wat gezonder dan snoepgoed.