Baking soda is gewoon bakzout. Ik heb een potje bij bouwhuis.com besteld een tijd geleden. Bakpoeder is voor het rijzen van cake/cupcakes. Bakingsoda zorgt alleen voor luchtigheid
Vanmiddag wordt mijn neefje z'n eerste verjaardag gevierd. Met die warmte gisteren dacht ik er beter aan te doen de taart gewoon vandaag te vullen en bekleden, maar de mixer is nu al aan het derde pakje slagroom bezig en het lijkt nog steeds nergens op
da's waar Heb 1x gehad dat de slagroom niet stijf wilde worden, toen was ik vergeten de kom koud te maken. Toeval...zou kunnen, maar nu vergeet ik dat nooit meer
Fantastisch Diva. Ik maak nooit de kom koud als er slagroom geklopt moet worden, zo uit de koelkast er in en nooit een probleem. Misschien heeft het te maken met de temperatuur van de koelkast Dorus? Het kan ook liggen aan het merk slagroom, hoe hoger het vetpercentage hoe beter het stijf wordt.
Ik gebruik altijd dezelfde slagroom. Lang houdbaar van Friese vlag. Gisteravond gekocht en meteen in de koelkast gezet. De kom zet ik voordat ik ga mixen ook altijd even in de koelkast. Ben nog bij wezen halen en nu een pakje van een halve liter van de Appie want die Friese vlag kreeg ik niet meer op tijd koud. M'n Kenny gewoon even laten draaien en ff genegeerd omdat die ook niet mee leek te werken en toen wilde hij wel.
Ik had door die extra trip naar de supermarkt wel wat tijd tekort, maar het is gelukt.
Wauw, wat een mooie taarten komen hier voorbij zeg! Ik kijk al een tijd mee en heb nu een vraag.
Heeft iemand hier ook ervaring om glutenvrije taarten te maken? Ik maak zelf wel eens een gluten vrije monchou taart, maar nooit zo iets moois. Ik zou graag eens zo iets voor mijn verjaardag willen bestellen. Later als ik ga trouwen moet er natuurlijk ook een glutenvrije taart komen.
Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar deze mooie taarten kunnen ook glutenvrij gemaakt worden. Er zijn zelfs taartenbakkers die alleen glutenvrij bakken. Als je googlet vind je er vast wel een bij jou in de buurt
zo dames..long time no see.. de taarten kwamen mn neus uit dus heb alleen stilletjes meegelezen. mooie creaties gezien. van de week weer twee taarten gemaakt, bruidstaart voor collega en een hart onder de riem-taart. (foto's volgen)
Glutenvrije taarten zijn prima te maken,geen probleem, je kunt ook al o veel plaatsen glutenvrije producten kopen voor de taart.
houden jullie er rekening mee dat de spullen waar je glutenvrij mee bakt niet voor producten gebruikt mogen worden waar wel gluten in zitten?
verder zag ik leuke taarten langs komen molly had ik al geliked. en diva 2 wow echt super je bloemen en taart. ik ben gisteren bij lies in houten en we hebben een start gemaakt met de suiker bloemen hier zie je tevens mijn eerste anjers. https://sphotos-a-ams.xx.fbcdn.net/hpho ... 0449_n.jpg
MarloesNatje
Geplaatst: 08-09-13 10:59
Post niet zoveel, maar ik lees nog wel steeds mee. Gister samen met een vriendin deze taart gemaakt. Het 'water' is helaas wat groenachtig geworden, en het randje onderaan is niet zo goed gelukt, want dat was iets te dun... Verder vond ik hem wel leuk