[HK]Geen koek en chips,maar een strakke bips! Bokkers op die

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

__Nathalie__

Re: Geen koek en chips,maar een strakke bips! Bokkers op dieet#5

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 16:38

mijn stoelgang is nooit goed geweest. Ik heb een afwijking in mijn lichaam dat alles niet loopt zoals het loopt. Heb ik van mijn moeder geerft.

Ik eet genoeg, ik drink genoeg maar het komt gewoon niet.
Ik ben naar egypte geweest. Iedereen raakt daar aan de diaree en word ziek. Ik was blij dat ik eindelijk een beetje fatsoenlijk naar de wc kon Haha! Dus als ik bijv 1x per week een laxeer pil zou nemen kan ik al 2 x per week naar de wc Haha!

Het probleem met mij is dat mijn maag zo groot is geworden dat als ik een flinke normale maaltijd eet ik zo weer honger heb.
Zo'n ballon blijft een half jaar zitten is je maag sneller gevuld en kan het weer krimpen. Ik ben vorig jaar 20 kilo afgevallen maar het is zo verdomt moeilijk. Door ziekte en omstandigheden ben ik bijna hetzelfde weer aangekomen waar ik nu weer 5 van af heb. Het schommelt gigantische dus en daar kan ik wel om janken. Ik denk dat zo'n maagballon mij een goede steun in de rug zou zijn zodat mijn maag de kans krijgt te verkleinen zonder ik de hele dag honger moet hebben

Girley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 16:38

scarlet stop eens met eten Tong uitsteken ga thee drinken ofzo....Jullie hebben je 4 uur half 5 dipjes denk ik....cupasoupje helder?

Luuz: ik ben afgevallen door eens wat dingen te gaan vervangen, zoals brood en crackers. Ik at s ochtends een grote portie hutenkase met fruit, tussen de middag verving ik brood regelmatig door een mega salade met gekookt ei, noten en kaas en avondeten regelmatig alleen vis/kip met grote portie groenten....Dit dus niet elke dag, ik krijg zelf bultjes in mijn mond als ik te vaak mijn bruine brood oversla (zoals nu Boos! )
Het is niet moeilijk eigenlijk, maar je moet weten wat wel te eten... Dus zuivel, kaas, ei, groenten en noten in de plaats!

Liedje staat dat niet in onze openingspost ofzo? ik ga even zoeken....

edit: gevonden!!! Ideetje om de volgende keer in onze openingspost te zetten!

http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=31&t=430416&hilit=glycemic+index
Laatst bijgewerkt door Girley_ op 18-10-07 16:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 16:48

Ik had ook even een vier-uur-dipje. Handje chips op, een kleine balisto en wat kruidnoten. Nu ben ik er weer overheen. Haha!

Girley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 16:51

Hahhhaa kan me voorstellen mocca Knipoog Ik had net een half 11 dipje maar ik heb een appel gegeten...

Oekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 16:52

O: Slapen
T: Dromen
L: een boterham met honing, en een met kipfilet, en nog een eitje
T: een balisto en nog iets waar ik de naam niet van weet Bloos
A: ?

nu al geen beste dag vandaag, maar ik ga er toch maar het beste van maken Haha!.
ik kreeg zo net bij de scapino een enorme oppepper,
ik paste een sportbroek van maat M, en die zat veel te groot, en zelfs een S zat nog veel te wijd Bloos!
ik weet 100 % zeker dat dat natuurlijk aan de broek lag, maar toch Haha!
en ik ben bang, dat zelfs als ik mn 58 kilo bereikt heb, dat ik dan alsnog erg stevig lijk.
ik heb namelijk een joekel van een achterwerk, en ook behoorlijk stevige benen Clown

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 16:52

Houden jullie ook weleens een balansdag? Zo ja wat eten jullie dan? Wel iets wat de maag vult Clown

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 16:53

M'n vriend had pizza, ik heb maar de korstjes opgegeten Haha! Nu is 't weer weg, haha. Snap echt niet hoe ik zo'n honger kan hebben (niet trek, maar echt dat je maag leeg aanvoelt en knort enzo). Heb wel eindelijk m'n rooster voor de volgende periode, dus kan een afspraak met de diëtist gaan maken Lachen

Misschien moet ik maar weer beginnen met pap maken 's ochtends (müesli, havermout, melk en een stokje kaneel) ipv brood. Vooral lekker als 't zo koud is Lachen Maar daar moet ik weer extra tijd voor uittrekken...hmmm... Vroeger op Tong uitsteken Eet wel vaker een salade op de universiteit, maar ik vind 2x salade op een dag ook niet echt iets (mijn vriend maakt vaak salades). Eigenlijk eten we niet veel anders dan salades Tong uitsteken We eten sowieso eigenlijk altijd pasta of rijst, heb gister voor het eerst in 2 jaar weer eens gekookte aardappels gegeten geloof ik.

Girley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 17:00

Oekie juist mooi jouw figuur! Ik persoonlijk vind dat erg mooi laat ik het zo zeggen.
scarlet, maar zitten in die salades alles wat ik hierboven heb beschreven? Dus noten, gekookt ei en of kaas? Dat is juist hetgene dat zo lekker vult en gezond is...Probeer het een keertje, neem een wortel, salade, komkommer en tomaten, voeg een gekookt ei toe, een handje cashewnoten en beetje olijfolie als dressing.... Ben benieuwd of jij nog honger hebt!!

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 17:04

Gaaf is het hè?! Om een kleine maat te kunnen pakken? Vind ik ook altijd fijn. Lachen

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 17:06

LittleAnn schreef:
Oekie juist mooi jouw figuur! Ik persoonlijk vind dat erg mooi laat ik het zo zeggen.
scarlet, maar zitten in die salades alles wat ik hierboven heb beschreven? Dus noten, gekookt ei en of kaas? Dat is juist hetgene dat zo lekker vult en gezond is...Probeer het een keertje, neem een wortel, salade, komkommer en tomaten, voeg een gekookt ei toe, een handje cashewnoten en beetje olijfolie als dressing.... Ben benieuwd of jij nog honger hebt!!

Een standaard salade zit sowieso tomaat in, slablaadjes, wortel, pijnboompitten, en soms ook nog kalkoen of kipfilet in reepjes. Op de universiteit eet ik vaak feta salade, dus sla met komkommer, feta, dat soort dingen. Het enige wat mij echt vult eigenlijk is lasagna Tong uitsteken Verder heb ik na alles wat ik eet na een uurtje meestal al wel weer trek, tenzij ik echt veel eet natuurlijk.

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 17:07

Ik heb precies hetzelfde scarlet. Ja

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 17:12

Matige dag hier, voel me steeds slechter en moet nu, na 7uur stage ook nog 3,5 uur werken Scheve mond
Morgen echt even naar huisarts, denk dat ik oorontsteking heb ofzo. Nog nooit gehad dus weet eigenlijk niet hoe dat voelt, maar het doet flink zeer en wil het voor de zekerheid na laten kijken, niet dat ik het hele weekend zo rot blijf

Eetlust is ook minder, vanochtend wel traktatie van 1 vd kinderen op Clown
O: wit bolletje chocopasta, glas jus d'orange
T: peer
T: loempia
L: 2 boterhammen smeerkaas20+
T: sultana
D: halve portie chili, pistoletje met worst
T: ?

Girley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 17:18

Scarlet als je het zelf maakt kan je hem ook beter vullen, ik bedoel niet 3 pijnboompitjes maar een volle hand cashewnoten, met daarbij een of twee gekookte eieren of koude kip (dus niet die dunne fillet maar een restje van het avondeten o.i.d.), daarbij blokjes feta of mozarella o.i.d., als je hier een flink bord vol van neemt krijg je echt niet snel honger, ik zou het gewoon een keer proberen als ik jou was!

edit: balen mae!!!! sterkte....

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 17:23

3 pijnboom pitjes? Er gaat wel meer dan een handje door hoor Tong uitsteken Zal het wel eens gaan proberen, doe je er dan ook nog een dressing door? Bedoelde ook gewoon kipfilet van het avondeten Lachen In blokjes snijden, in de marinade zetten en dan lekker opbakken, tomaatjes erbij en warm maken en dat dan over de sla, mjammie. Krijg nou alweer honger *LOL*
M'n vriend maakt de salades behoorlijk gevuld Knipoog

Zal het eens gaan proberen.

Milou90

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 17:48

Hoihoi
Weer terug van werk. Weer geen pauze gehad. Volgende keer ga ik ze sláááán. Heb dus van 12:00u tot 17:00u niets kunnen eten en alles wat ik daarvoor op had was 2 knackebröd met beleg. Scheve mond
Dus mijn dag ziet er tot nu toe zo uit:

O/L: 2x Knackebrod met philadelphia light en komkommer.
D (nu): Maaltijdsalade met fruit (framboos, appel) van de Appie, bruine boterham met kaas.

Niet niet niet goed, ik weet het

Girley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 17:58

Oh nee moshino.... wat zal je een honger hebben!! Kan je niet iets meenemen?

Scarlet ik hou van overdrijven Clown Dressing maakte ik meestal zelf met olijfolie en azijn, of ik nam gewoon hutenkase als dressing (erggg lekker). Ja lekker zoals je het beschrijft, dat bedoel ik! Maar je vriend maakt het als avondeten toch? Dit kun je dus ook als lunch doen in plaats van brood als je ' normaal' avondeten hebt...En dan avondeten kan je bijvoorbeeld twee stukken vis nemen met een berg groenten, dan heb je al drastisch verminderd op je koolhydraten...

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 18:02

Avondeten ja, maar goed, ik ben meestal met de lunch niet thuis dus dat zou dan niet lukken. Zo'n fetasalade als ik beschreef, is dat dan ook een goede vervanging? Vriend vindt 's avonds alleen groenten en vlees eten geen volledige maaltijd en hij kookt altijd Clown

Hutenkase lust ik niet (net als kwark enzo), helaas Lachen

Milou90

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 18:12

Haha iets meenemen heeft weinig zin, ik zit achter de kassa in de Appie en ik denk dat het geen goed idee is als ik ongestoord een appeltje ga eten terwijl ik de klanten help Tong uitsteken

Nouja, gelukkig hoef ik voorlopig niet meer 's middags te werken, dit was vanwege de schoolvakantie. Normaal werk ik 's avonds 3 uurtjes Lachen

Nahja, nu geen honger meer Vork salade was wel extra lekker Huilen van het lachen

Girley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 18:16

Nee scarlet dat is op die manier geen goede vervanging want je krijgt zeker weer honger... Kan me voorstellen dat je tussen de middag niet thuis bent, ik was in de ideale situatie om een half jaar lang elke dag mijn salade zelf op mijn werk klaar te maken... Kan je niks meenemen? Als je de dingen apart verpakt blijft het wel prima te doen....Wat al een hele verbetering zou zijn is een handje noten erbij... Krijg je veel groenten in die salade of is het zo'n hip geval met drie blaadjes? Ik zelf at destijds een halve wortel, een halve komkommer en een tomaat op...

Moshino, ze zijn het wettelijk verplicht je een pauze te geven.... gewoon opeisen dus!

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 18:21

Naar is dat hè?! Geen pauze.. Ach gut In de keuken werkte ik 7 uur achter elkaar zonder pauze en op stage werkt ik ongeveer 13-14 uur op een dag met 1 x pauze... Nagelbijten / Gniffelen

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 18:24

ik heb 3 jaar partime op een manege gewerkt. Op zatedag begon ik om half 8 met voeren en om 8 uur mijn eerste les. meestal moest ik nonstop lesgeven tot 5 uur wat vaak uitliep naar half 6 6 uur dan moest ik alles nog opruimen zomers alle paarden lekker afspuiten voor ik dan klaar was was het 7u
ik had geluk als ik soms een half uur geen les had. Ik heb er vaak over geklaagd maar hielp weinig.

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 18:27

Stom. Scheve mond Paarden wereld hè? No Cheer
Die stage van mij was ook op een trainings/verkoop stal. Ja

Patriesja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 18:37

Hellow allemaal,

O 2 plakjes ontbijtkoek optimel
TD koekje
L 2 snee/filet american/vruchtenhagel/appel
TD sinaasappel banaan
TD bammetje
A sperziebonen/aardappelrozetjes uit over/tartaar

Fleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 18:52

McFleurie schreef:
Vandaag:
O: wb light jam, sinaasappelsap
T: fruit
L: wb slankie, wb kipfilet
T: eierkoek + jam
T: cup a soup
D: spaghetti, gehakt, groente, tomatensaus
T: eierkoek + jam
T: ww koekjes oid

ff aangepast

Manuella23

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 19:08

Hééj, toch even laten weten hoe het gisteren was:

De psychologe heeft gezegd dat we nu beter even stoppen met de therapie omdat ze denkt dat het anders een averechs effect gaat hebben...
Ze denkt dat ik ofwel stabiel ga blijven ofwel ga hervallen, maar dan moet ik of m'n moeder meteen terugbellen, dan kunnen we de therapie weer opnemen en dan is de kans dat we verder geraken groter want dan zal ik beseffen dat op het moment dat ik nu zit ik écht wel verder mee moet werken, want nu heb ik zoiet van: ik ben genezen..., hoewel ik soms momenten heb dat ik denk, achnee toch niet...
Beetje moeilijk om zo getypt uit te leggen... maar het komt erop neer dat ik voorlopig (even) stop met wekelijkse therapie, en ik hoop dat het nu alleen maar beter wordt of tenminste stabiel blijft...

Wat vandaga niet echt het geval was Bloos maar dat was m'n eigen schuld hoor Haha!
Had heel de dag wat slecht gegeten en toen ik thuiskwam was ik alleen en dan ziet chocolade er toch o zo aantrekkelijk uit (a)