Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

__Leonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 14:12

__Leonie schreef:
Wow in thee zakjes? Ook in groene thee, of verschilt dit per merk?

Vandaag lekker all you can eat dagje! :)

O: havermout met yoghurt, lijnzaad, banaan en kaneel
T: 2xSnee frans notenbrood met pindakaas
L: 2 vk boterhammen met kaas. Banaan
A: Volkoren spaghetti met zelfgemaakte saus van gehakt, aubergine, courgette, ui, paprika.
T: Laatste restje frans notenbrood met appelstroop en pindakaas

B: 30 min fietsen, van 10.00 tot 17.00 werken in de horeca.

Vandaag dus geen chips omdat ik er vorige keren zo slecht op reageerde.
Wel lekker veel brood want dat moet toch op. :)

mandy358

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 14:15

Fijn dat je niet meer zo miselijk bent Phormicola :D
Veel mooie lijstjes!

Hier weer even snel een lijstje, sorry sorry! Nog een week door en dan een beetje minder druk en klets ik meer mee :)
Me lichaam vraagt sinds dinsdag (erg mager dagje) steeds om eten dus gister maar even allyoucaneat gedaan en nu hopelijk weer op gezonde tour zonder steeds trek.

O: magere yoghurt met peer en 4el (30g) muesli (incl noten rozijntjes ect)
T: waldcornbeschuit met pindakaas
L: magere yoghurt met banaan(tje) en 4el muesli (inlc noten rozijntjes evt)
T: appel
A: aardappelen, brocolli, kaassausje, vleesvervanger. Wrs iets van stukjes fruit toe
T: ?

D: water (evt thee)
B: 1 u bodypump (had zwaarder gepakt dan normaal, nu al spierpijn :') ) eind van de middag denk nog even naar stal (incl 2 km fietsen)

Grapjasjes12

Re: Wat heb jij deze hele dag gegeten? Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 14:18

Tot nu toe:

O: bakje Cruesli met magere melk, 1 vb met 20+ smeerkaas en 1 roereitje
L: 2 vb, houmous, 4 plakjes paardenrookvlees, 1 gekookt eitje, 1 appel

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 14:52

Welkom Leen_. Ik zou vooral meer groente en fruit eten, dat mis ik je lijstje. :)

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 15:32

Welkom Leen!
Wat leuk dat je je eetpatroon onder de loep neemt :)

Ik sluit me aan bij Dani; vervang de ongezonde voeding zo veel mogelijk door groenten en fruit. Groenten zou je echt bij je lunch en avondmaal moeten proppen voor je voedingsstoffen en vitamientjes.
Je zal er van versteld staan hoe ontzettend lekker groenten en fruit zijn, eens je minder zoete koekjes etc eet :j Die lijken amper nog eetbaar als je ze een tijdje laat staan.

Ook uitkijken met microgolf snacks en kant en klaar voeding: zit vol suiker, zout en allerlei andere ongezonde toevoegen die jouw lichaam niets bijbrengen.

In ruil voor al die groenten en fruit krijg je natuurlijk heel veel energie, een goede weerstand, een stralende huid en haar en goed functionerende smaakpapillen terug.
Veel succes!

En best heftig van je slaappatroon :(:)

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 15:35

Wow leen, jouw eetpatroon is zo ongeveer het tegenovergestelde van dat van de meeste posters hier.
wel helemaal top dat je er wat aan gaat doen, ben benieuwd hoe je lijstjes zich gaan vorderen hier.
Hoop dat je ook verschil gaat merken met slapen. Zoveel suikers doet natuurlijk toch ook wat met je lichaam.
Welkom dus!

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 16:02

Suiker in theezakjes -O-
Wat fijn dat je je beter voelt nu Phor!
Bhri vervelend zeg, hopen dat het snel wegtrekt!
Welkom Leen, wat goed dat je je eetpatroon wilt veranderen, verder hebben mijn voorgangers al de meeste nuttige dingen gezegd ;)
Moo ayce dagjes hoor Leonie en Mandy! :j

De hele week was ik net iets teveel aan het 'snoepen', op zich geen slechte dingen (afgezien van woensdag) maar ik zat toch net teveel te snaaien naar m'n zin, maar sinds gister en vandaag is m'n strakke motivatie weer helemaal terug voel ik :D

O: 50 gr havermout, 11 gr rozijnen, 4 gr lijnzaad, 1 appel
T: 1 pepermuntje
L: bakje pompoensoep van gister, plak roggebrood met cottage cheese en 2 gekookte eieren
T: hand cashewnoten, 1 kiwi gold en waarschijnlijk een peer

B: 2x 10 km fietsen, uur dressuurles, 20 min blogilates dag 3, en nog 10 min abc abs
D: cappuccino, water, paar slokken groene ijsthee

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 16:07

Yess ik meld me hier ook! Wil in eerste instantie ongeveer 3 kg. kwijt tot doel 1. Daarna doel twee, maar ga met kleine stapjes.

O: Quest Bar cookie dough
T: bakje fruitsalade (meloen, appel, kiwi, sinaasappel)
L: Eiwit shake + 2 eieren (gebakken in kokosolie)
T: bakje yoghurt met appel / oats
D: uit eten, maar wordt gegrilde kipfilet, komkommersalade en brood met saus (mmmmm lekker zondigen)

B: zometeen naar de sportschool maar ben twee dagen ziek geweest en heb nog keelpijn dus ik doe mooi rustig aan
D: cranberry sap met spa rood, water, 1 blikje cola light, groene thee

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 16:30

KarinvdM schreef:
Willen jullie mij misschien helpen aan een paar "likes" op Facebook? Ik ben in de race om lekkere dadels te winnen.
https://www.facebook.com/YogiYousef?fref=ts
Het eerste bericht op die pagina gaat over lekkere dadelsnacks en ik heb daar een 'recept' geplaatst.
Dat bericht van mij mag je liken, lief als je dat wilt doen. :)
Als ik ze dan win mogen jullie hier allemaal dadels komen eten! :D

Ik plaats hem nog een keer. Ik lig 1 stem achter nu en over een half uur of anderhalf stopt het , fusie wie wil me nog even helpen??

Ben op de terugweg van de gezondheidsbeurs in Utrecht, was wel leuk! :-)

Goed dat je wilt veranderen Deen!

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 17:03

Gedaan Karin :)

Venthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 17:05

Ik heb hem ook geliked :)

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 17:41

phormicola schreef:
Tot nu toe:

O: bakje Cruesli met magere melk, 1 vb met 20+ smeerkaas en 1 roereitje
L: 2 vb, houmous, 4 plakjes paardenrookvlees, 1 gekookt eitje, 1 appel

T: 1 rijstwafel met 48+ kaas, 1 cracker met houmous en rookvlees, 1 klein bakje met cruesli en vanillevla, 1 pakje Roos Vicee multivitamine

Planning
T:?
A: 1 aardappel, 200gr rodekool, 1 slavink
T:?

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 18:25

Ik wilde nog stemmen maar volgens mij heb je al gewonnen karin!!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 18:30

gelukt ?

even gene lijstjes van gisteren en vandaag, maar ik kom vrij goed op de gestelde doelen (2400)
alleen de verhouding vet, eiwit, khd is lastig, khd snel te hoog en de andere twee te laag , daar moet ik echt op blijven letten

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 20:08

O: 45 gr havermout met kokosmelk, 5 gr chia
T: 60 gr roggebrood, 150 gr sinaasappel
L: Speltboterham met een gebakken ei, twee rijstwafels (10 gr pindakaas, 1 plak kipfilet)
T: Sinaasappel, 100 gr kwark, 50 gr yoghurt met 15 gr whey perfection
A: Wortelsoep zelfgemaakt, een salade met kip, ijsbergsla, rucola, paprika en tomaat. Rijstepap met 4 gr honing
T: Denk noten

B: 90 min KT
Laatst bijgewerkt door Horse_xx op 24-01-14 20:24, in het totaal 1 keer bewerkt

AllstarLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 20:20

O- havermout met banaan en chia.
T- mineola en een banaan.
L- 3 gekookte eitjes, plak roggebrood, 2wasa volkoren knackerbrod, mini paprikaatje en 5 snoeptomaatjes.
T- roggebrood met pindakaas en een handje gemengde noten.
A- gewokte sugersnaps, paprika, champignons, prei, taugé in een zoete sojasaus met een beetje mie en een vegaburger.
T- 150 gram volle kwark en eat natural noten en zaden.

Tevreden met vandaag! Heb je trouwens gewonnen Karin?

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 20:28

O: Smoothie havermout, sojamelk, bevroren frambozen en blauwe bessen, dadels
T; Paranoten, gedroogd fruit, dadels en twee zuigsnoepjes
L; Pistolet met rucola, warme beenham met honing mosterd saus
T; Twee bruine broodjes met kipfilet, tomaat, alfalfa
A; Quinoa met paprika, selderij, courgette, aubergine, feta, ui, 1 pangasius vis.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 20:36

Sonja_vR schreef:
gelukt ?

even gene lijstjes van gisteren en vandaag, maar ik kom vrij goed op de gestelde doelen (2400)
alleen de verhouding vet, eiwit, khd is lastig, khd snel te hoog en de andere twee te laag , daar moet ik echt op blijven letten

Ik vind dat ook echt lastig. Kom amper op 1g eiwit per kg lichaamsgewicht terwijl ik liefst op 1,5 zou willen zitten.

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 20:50

Lijstje van vandaag:

O: 60 gr havermout, 50 gr mango, 15 gr lijnzaad, 10 gr tarwezemelen, 150 ml ongezoete sojamelk
T: 1 krentenbol
L: 2x speltboterham met 20 gr 30+ kaas, 50 gr tomaat, beetje sla, beetje mayo + 1 krentenbol
T: stukje biologisch spelt-uien/kaasbrood (zelf gebakken op mn werk, lekkeerr :9 )
A: 130 gr gebakken krieltjes, 200 gr gekookte broccoli, 1 vega burger, 50 gr appelmoes + twee stukjes spelt/uienkaasbrood
T: 230 gr gemengd fruit, 200 gr soja-yoghurt, 20 gr eiwitpoeder, 10 gr chiazaad

D: water, thee, glas witte wijn
B: Killer Abs level 1, 16 km fietsen, 6 uur in de winkel gewerkt

Zonder het uienspeltbrood (heb ik geen waardes van) kom ik uit op 1940 kcal.
Eiwit: 87 gr - Koolh: 237 gr - Vet: 50 gr Tegenover ongev. 2200 verbrand. Met het speltbrood erbij zal ik rond die 2200 uitkomen gok ik en zal het vet en koolh iets hoger uitkomen.

Mn laatste T was iets groter dan ik had bedacht, maar wel heul erg lekker :9 en alleen maar gezonde dingen dus dan vind ik het ook niet zo erg. En voel me heerlijk verzadigd, ook niet onbelangrijk.

Many

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-14 20:54

Je hebt ze in de pocket Karin! Dus eh... wanneer mogen we dadels komen eten? :))

Voldoende eiwitten, praat me er niet van. Blijft lastig! Ik zit eraan te denken om toch maar een pot whey te bestellen om mijn eiwitten een beetje omhoog te krikken.

Ik schrok ook wel van de uitzending van de KVK, belachelijk dat er aan thee suiker wordt toegevoegd! Meestal drink ik biologische (kruiden)thee, maar ook wel eens Lipton of Pickwick. Denk dat ik deze verpakking op maak en daarna even nadenk of ik die thee nog wel ga kopen!

Hmmm Eline, spelt kaas-uienbrood! :9

Blij met mijn lijstje van vandaag:
O: havermout met rijstmelk, appel, lijnzaad en speculaaskruiden
T: banaan
L: meergranentriangel (ene helft pesto/kaas/komkommer, andere helft hummus/geroosterde courgette), boekweitcracker met pindakaas
T: 2 mandarijnen, warme choco (rijstmelk, cacao, honing)
A: volkoren spaghetti met 1 stronk witlof, 1 prei en 100gr tofu, beetje creme fraiche en mosterd
T: misschien een handje amandelen

B: 8 km fietsen, drie kwartier paardrijden, Ripped level 3

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 21:00

Ik wist ook echt niet dat ze serieus suiker door de theezakjes gooiden. Waar mag dat dan goed voor zijn >;) Thuis drink ik bijna altijd biologische thee, maar op mn werk ligt er gewoon uit de super (wel groene thee ook maar wel gewoon van AH of pickwick)

Jaaa Karin moet nu wel een dadel-party geven :D

Ik neem eigenlijk standaard elke dag eiwitpoeder (tenzij ik echt de hele dag praktisch niks gedaan heb) daardoor zit ik net even wat ruimer er in. Zonder eiwitpoeder vind ik het ook moeilijk om elke dag aan die 1-1,5 gr te komen.

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 21:03

O: groene smoothie (boerenkool, mango, peer, yoghurt en chia)
T: cappuccino met een koekje erbij
L: lijnzaadboterham met tonijnsalade en tomaat, lzb met appelstrooop, geitenkaas en walnoten. Stuk gele paprika, paar rauwe worteltjes
T: 1 appel, 2 kiwi's
A: broccoli met gehakt, bosui, gember, rode peper en ketjap. :9 Klein kopje zilvervliesrijst gekookt in kippenbouillon.
T: maischips met zelfgemaakte guacamole. Rood wijntje

D: groene thee, 1,5 liter spa

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 21:13

zodiacje schreef:
Wow leen, jouw eetpatroon is zo ongeveer het tegenovergestelde van dat van de meeste posters hier.
wel helemaal top dat je er wat aan gaat doen, ben benieuwd hoe je lijstjes zich gaan vorderen hier.
Hoop dat je ook verschil gaat merken met slapen. Zoveel suikers doet natuurlijk toch ook wat met je lichaam.
Welkom dus!

Ik wist altijd wel dat ik veel snoep en koeken at, maar dat dat zo veel was had ik niet gedacht. Ik hoop echt dat ik me kan houden aan mijn plan. Tot nu toe ben ik al in de goede richting, op 2 kinder bueno's na, maar er was geen fruit om onderweg mee te nemen. Mijn moeder heeft daarstraks speciaal fruit voor me gaan halen, (we hebben wel fruit hoor, maar mijn broer en vader eten dagelijks 2 bananen en er waren er maar 2. Dus als ik er dan een op at hadden we ruzie :D en peren eet ik niet zo graag rauw, kiwi is weer zo vervelend om in de auto te eten :+ )
Ik zal vannacht voor ik ga slapen mijn hopelijk dan nog steeds, verbeterd eetlijstje plaatsen :)

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 21:20

Herkenbaar hoor Leen :j tot 2 á 3 jaar geleden at ik ook echt alles wat los en vast zat. En kwam er geen gram van aan. Maar dat wil niet zeggen dat het gezond is. Grappig ook wel, vandaag heb ik sinds lange tijd weer eens krentenbollen op. Vroeger beschouwde ik dat als een heel gezonde tussendoor. Vandaag is het het meest ongezonde op mn hele lijst :Y)
En verder is het ook heel leuk om creatief te worden in het maken van lekkere maar verantwoorde snacks. Want je hoeft het heus niet allemaal te laten staan, zolang je basis van groente, fruit, gezonde vetten en vezels maar in orde is.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 21:32

Ja, heel erg bedankt voor de hulp! :)
Jullie mogen allemaal dadels komen eten hoor. :j

Ik had een rare dag vandaag want ik was naar de Nationale Gezondheidsbeurs in Utrecht.
O: grutten met cacao en kokos
T/L: paprikareepjes, snoeptomaatjes en schijfjes komkommer die ik zelf mee had en op de beurs heb ik van alles geproefd, oa stukjes van eatnatural-repen (die overigens stikvol met suikers zitten, net als hun muesli's...) gedroogd fruit, inca bessen, moerbei, ik heb granola geproefd, snacktomaatjes, theesoorten en sapjes en stukjes chocolade. Het meeste was wel verantwoord en raw/clean maar wel een beetje veel. :D Ik heb ook die nieuwe slim-pasta geproefd en dat smaakt eigenlijk gewoon prima.
T: popcornwafel, rijst-sesamcracker en 2 mandarijnen en in de trein terug nog gesnoept van het gedroogde fruit dat ik gekocht had.
A: boerenkoolstampot van knolselderij ipv aardappels. Beetje Griekse yoghurt.
T: borrel met vast nog wel iets te knabbelen.
D: groene thee

Ik heb er ook nog een leuk armbanden van Energetix gekocht, ik vond hem erg leuk en wie weet heeft het nog positief effect op mijn reuma. :)

Ja suiker in theezakjes, gewoon te zot toch?!
Volgens een theemeneer op de beurs is eigenlijk alle thee in de meeste winkels van slechte of mindere kwaliteit. Sowieso de theezakjes. Losse thee is volgens hem beter en ook niet eens altijd.

Morgen ga ik onverwachts naar JA, eens kijken of ik nog wat einde dingen te eten mee kan nemen.
Maar weer wat paprika, tomaat, komkommer en veel fruit.
Zulke dagen zijn best lastig als je liever geen brood mee wil nemen...