Gezond(er) eten deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 09:52

Ik was het ook nooit, want het ging bij mij ook meestal zoals jij beschrijft :') daar was ik dus snel van genezen.

Josien_

Re: Gezond(er) eten deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 10:27

Ik spoel het wel eens door in de pan, ff dat water afgieten en nieuw water erbij.
Meer moeite ga ik niet doen :P

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-14 10:28

Ik was het ook nooit, nooit iets van een bittere smaak gemerkt. Ik heb die van de Ekoland.

Tuurlijk, iedereen mag zich melden :)

Pikolino

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 10:36

Hmm ik heb de bio variant, ik zal het is proberen met alleen even spoelen in de pan, anders koop ik wel een fijne zeef en als deze zak op is de lassie variant.

Thanks!

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 11:36

Een fijne zeef werkt ook vrij goed.

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 12:06

Ik was het inderdaad met een theezeefje :Y)

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 13:44

Sheran schreef:
Ik maak ook wel eens mijn eigen reepjes (als ik tijd heb): een soort pindarotsjes, maar dan met chocola die zo puur mogelijk is. gewoon chocola au bain-marie smelten, nootjes erdoor (veel!) en laten stollen. Ik heb altijd net zoveel chocola erdoor dat ze blijven plakken.

Bhriseis schreef:
Dit is echt zooo lekker! Ik had alleen gemengde noten staan en heb er ook wat rozijntjes doorgedaan, maar mmm, heerlijk!

Phylos schreef:
Goed idee! Ik heb alleen pure hagelslag in huis, zou het daar ook mee kunnen?

Leuk dat jullie het geprobeerd hebben! :)
Met pure hagelslag gaat het in mijn ogen niet zo heel goed, maar dat hangt ook van de hagelslag af. Als het alleen 'chocola in stukjes' is is het goed, maar vaak zitten er allerlei rare toevoegingen in waardoor het niet smelt als echte chocola. Is het nog wel hard geworden nadat je er melk doorheen had gedaan?

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 14:02

Klopt het smolt niet. Toen ik er wat melk bij had gedaan loste het wel op. Perfect hard werd het inderdaad ook niet (al had ik misschien ook niet genoeg geduld). Volgende keer ga ik gewoon chocola kopen.

Pikolino

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 16:42

Oh jee, ik heb echt even suiker dip of nou ja een onweerstaanbare trek in zoet, en er staan in de keuken op m'n werk gewoon 3 potten met mini marsjes, bounty's, twixen én snickers :\

Thank god dat ik komkommer bij me heb en dat ben ik nu aan het eten maar dat dat verminderd niet de trek in suiker :+ Wat doen jullie als je zo'n trek hebt in suiker?

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-14 17:06

Meestal kan ik mezelf dan niet beheersen :+ Misschien een stevige bak koffie ofzo?

Pikolino

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 17:18

Ik drink /lust geen koffie :+

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 17:23

suikersnaaitrek kan echt heel vervelend zijn, in het ergste geval ga ik mn tanden poetsen :')

weet iemand nog leuke recepten met boekweit?

Pikolino

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 17:44

Minikatje: Dat is daar niet aan gedacht heb, ik kan ook wel een fles mondwater op m'n werk zetten!

De komkommer was in ieder geval wel oke, heb er een beetje zout op gedaan en net een paar pompoenpitten genomen om te 'knabbelen', nu is de trek wel redelijk weg gelukkig :D

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-14 18:29

Ik heb ook spulletjes gehaald voor chocoladereepjes :D Pure chocolade, rozijntjes, pistachenoten en pompoenpitten. Vond het een briljant idee!

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 19:01

Fruit een idee Piko? Wel zoet, maar niet 'onverantwoord'. :)

Lidewijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 20:49

Ik drink dan een kop kruidenthee.. Helpt zowel tegen suikertrek als tegen hartige trek. :)

edit: meestal zonder iets, heel af en toe met een lepeltje honing

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 20:51

Tegen suiker trek eet ik óf suiker :+ of ik probeer een vervanger te vinden. Ik wilde laatst een milkshake; dat werd en lekkere smoothie met gecrushte ijsklontjes. Ook lekker :)

Pikolino

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 00:58

Turdus: ik eet al fruit bij het ontbijt en als eerste tussendoortje dus liever geen extra fruit maar bedankt voor het mee denken'

Lidewijke: rooibos thee is misschien wel een goed idee ja!

Komkommer met een kop rooibos thee en daarna tandenpoetsen :+ dat wordt 'm! Haha!

Phor: :')
Helaas kan ik niet zomaar een smoothie maken op m'n werk maar het is gelukt met stukjes komkommer zoals je aanraadde :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 17:45

Ik heb weer even flink ingeslagen bij de TUinen en Ekoplaza := Walnoten, lijnzaadolie, hennepzaad, nieuw poedertje wat ik drink ipv frisdrank en speltbrood voor in de broodbakmachine

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 19:54

Als ik gezond probeer te eten ben ik uiteindelijk zoveel met eten bezig dat ik uiteindelijk zwicht voor iets ongezonds :+ .

Ik zag nu inderdaad dat de Tuinen een actie heeft!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 19:55

Bij de Tuinen hebben ze altijd dat soort ditjes en datjes wel in de aanbieding! Ik vind het altijd wel prettig, alles om mijn ochtend-smoothie nog net even wat gezonder te maken :D

zariska

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 12:33

Waarom hoor je steeds vaker dat sommige mensen geen (koe-)melk willen eten, of koolhydraten?

Weet iemand misschien gezond beleg voor op brood? Ik eet nu vaak pindakaas en kaas.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 12:53

geen koolhydraten is lastig, een krop sla bevat namelijk ook koolhydraten ;)
maar voor mij is de reden simpel, ik eet zo min mogelijk snelle koolhydraten (dus witte producten, geraffineerde suikers etc) omdat mijn ik nogal heftig reageer met mijn suikerspiegel en ik dus alleen maar meer trek krijg van die producten en ik heel snel een "sugarrush" krijg gevolgd door giga crashen

koemelk, op zich geen issue, soms drink ik een beker, maar ik lust het niet in havermout etc , en ik vind het persoonijk onzinnig om dagelijks melk naar binnen te werken, dus doe ik het niet

Oliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 17:02

Ik heb nog een hele goede lunchtip trouwens. Verstegen heeft tegenwoordig zakjes kruiden helemaal vrij van E-nummers. Ik maak vaak de linzensalade als lunch. En het is echt binnen 5 minuutjes klaar.
Blik linzen, blik tuinbonen. Klein beetje warm maken. kruiden erdoor en tomaat, avocado, lenteui en soms nog mozzarella toevoegen. Perfecte lunch om mee te nemen en supergezond.

http://thuis.verstegen.nl/producten/gro ... alade.html

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 20:48

Heeft iemand de tip tegen mijn after-lunch dip? Ik eet of knackebrod met iets gezonds (eitje, komkommer, hummus..) of een restje avondeten/salade (rijst, couscous, pasta oid) maar een half uur tot uur na de lunch gaan mijn ogen langzaam een beetje dicht :=