[FOTO] Show jouw maaltijd Deel 2!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Granoek

Re: [FOTO] Show jouw maaltijd Deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 15:44

Haha oke ik zal hem hier ook delen, ik check nog even de hoeveelheden zometeen bij de chef :+

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 15:49

pien_2010 schreef:
Bv Eloya plaatst foto's en schrijft daar bij
Eloya schreef:
en een saus van avocado en Griekse yoghurt met limoensap
. Daar word ik dan zo blij van, want ik heb altijd avocado's in huis en Griekse yoghurt en verse limoen. Nog nooit aan gedacht om daar een saus van te maken. Lijkt me fantastisch lekker smaken, met een beetje peper er nog bij.
Had zij alleen die foto van die saus geplaatst dan scrol je er zo doorheen, maar het leert me niets.
Het lijkt me bv ook een heerlijke saus voor over de gebakken komkommers, of gebakken courgettes. Dat ga ik dus binnenkort proberen.

Dat is een klein voorbeeldje van heel veel voorbeeldjes die ik al opgeslagen heb in mijn recepten of in mijn hoofd.
Ik denk dat ik nl niet de enige ben die in principe altijd kookt, en dat vind ik meestal heel erg leuk, maar soms weet ik gewoon niet meer wat te verzinnen. En daar helpt dit topic nu mee.

Wat leuk thnx :) ik probeer idd wel vaak te benoemen.
Er zat idd ook zwarte peper door de saus, tip is wel goed rijpe avocado gebruiken anders proef je die niet zo heel sterk en overheerst de yoghurt snel. Maar was idd heerlijk

_kimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 18:11

Mijn avondeten:
Nasi met groente en ei, kipsaté uit de airfryer en zelfgemaakte satésaus
Afbeelding

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 18:34

Mijn avond eten

Zalm uit de airfryer met kruiden jasje.
Gebakken spinazie met teriyaki met ui en knoflook (Kan mij nooit genoeg ) en rösti uit de airfryer. En Japanse mayo (moest op :p)

Afbeelding

Roquen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 18:38

Afbeelding
Afbeelding

Zelf gemaakte loempia uit de oven

_kimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 18:40

Eloya schreef:
Mijn avond eten

Zalm uit de airfryer met kruiden jasje.
Gebakken spinazie met teriyaki met ui en knoflook (Kan mij nooit genoeg ) en rösti uit de airfryer. En Japanse mayo (moest op :p)

[ [url=m/HJfTRJ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hoe lang heb jij de zalm in de airfruer gedaan en heb je hem dan op het rooster of gewoon in het mandje gelegd? Ik heb mijn airfryer sinds gister dus ben nog op zoek naar recepten

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 18:55

Mijn Airfryer heeft geen rooster, maar er schijnen wel (glazen) ovenschotels in die maat te zijn, ik heb ze nog niet gevonden alleen.. :+ Heb een Inventum, van Philips heb ik ze al wel gezien maar die passen hier niet in.. Zou ze niet zomaar in het mandje leggen, wordt dat niet super droog?

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 19:02

Ik leg de zalm op een velletje bakpapier in een quiche vorm en die vorm in het mandje ^^ :D of op de bakplaat die ik erbij heb. en ik doe hem op 180 graden voor 17 minuten. Maar ene keer is die sneller klaar dan andere keer. Ligt aan dikte van de zalm. Deze Was met 12 minuten al klaar. Check dus wel regelmatig.

Deze heb ik volgens mij
https://www.blokker.nl/p/zwarte-quichev ... RcQAvD_BwE

colinneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 19:05

_l_amanda_l_ schreef:
Mijn Airfryer heeft geen rooster, maar er schijnen wel (glazen) ovenschotels in die maat te zijn, ik heb ze nog niet gevonden alleen.. :+ Heb een Inventum, van Philips heb ik ze al wel gezien maar die passen hier niet in.. Zou ze niet zomaar in het mandje leggen, wordt dat niet super droog?

Ik breek even in, https://www.ikea.com/nl/nl/p/mixtur-oven-serveerschaal-helder-glas-40058763/
Deze hebben wij voor in de airfryer

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 19:07

Wat een heerlijk topic!
Ik heb net curry jalfrezi gekookt uiteen van mn favo (vegan)kookboeken (Bosh). Hij is net wat uit balans qua kruiden (ik denk dat mijn curry poeder niet de lekkerste is) dus de volgende keer een beetje meer in balans.
Afbeelding

https://www.bosh.tv/recipes/curry-house-jalfrezi

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 19:39

Afbeelding

Vanille - vanille botercreme macarons
Amandel - frambozenbotercreme macarons

_mjwb

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 19:40

Afbeelding

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 19:40

Over de zalm: ik doe dan vaak zalm met kruiden etc. in aluminiumfolie gewoon in het mandje van de airfryer, gaat prima :)

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 20:03

Hier hadden we echt slecht weer dus wat ga je dan doen→ juist heel gezellig eten. Italiaans repas:

Voor het eten aperatief met hapjes:
Stukjes vlees gesneden van Italiaanse worstjes, met chipsjes en nootjes waarbij we Venetiaanse Spritz dronken https://beleefvenetie.nl/de-enige-echte ... lfgemaakt/

Dan verse tomaten soep

Afbeelding

Dan spaghetti met allerlei groentes in eigengemaakte tomaten basilicum pasta saus
Afbeelding

Afbeelding

Hierbij Italiaanse gehaktballetjes geserveerd. (Normaal doe ik verse sardientjes, mosselen, en/of st jacobs schelpen, maar de mensen houden niet van fruit de la mer).

Dan kaasplankje met Italiaanse kaasjes en stokbrood

Dan Tiramusi als toetje

Als afsluiting Irish Coffee met een stevige bonbon.

We begonnen om 13 uur en we eindigden om 19.00 uur. Dus we hebben er lang over gedaan terwijl buiten de regen tegen de ramen sloeg. Ik ben vergeten om foto's te maken toen alles op tafel stond :o , vandaar de foto's van de pannen.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 20:05

pien_2010 schreef:
Italiaans repas:

pien_2010 schreef:

>;)

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 20:07

Exitium schreef:
pien_2010 schreef:
Italiaans repas:

pien_2010 schreef:

>;)
_O-

Omdat het zo lekker is, hebben we daarvoor gekozen in plaats van capuchini

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 20:20

Je had ook gewoon een italian coffee kunnen doen O:)

T eten zag er wel heerlijk uit!

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 20:21

Cappucchino is eigenlijk ook een ontbijtkoffie (alhoewel ik me daar ook niet aan hou). Na het diner is espresso gebruikelijk, en prima te combineren met amaretto :P

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 20:34

_O- jullie zijn leuk, maar iedereen Wilde wiskey dus irish coffee _O-
En hij smaakte heel erg goed, maar jullie hebben gelijk!

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 20:45

Nep-Italianen :+

Chili gemaakt, recept uit Amerika wat ik van de week van een collega kreeg. :) Had het beter in een soepbord kunnen doen :')

Afbeelding

Detroit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 20:53

Exitium schreef:

Chili gemaakt, recept uit Amerika wat ik van de week van een collega kreeg. :) Had het beter in een soepbord kunnen doen :')

[ [url=m/FeqpPs.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oooh mag ik t recept. Chili is zo lekker, maar wil t eens echt zelf maken ipv uit een zakje :')

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 21:01

Ik heb er wat meer cayennepeper en chilisaus bij gedaan omdat hij me niet pittig genoeg was, en er ook wat paprika's doorheen gesneden. En in dit geval bruine bonen in plaats van kidneybonen, omdat ik ook wat mee wil nemen naar m'n moeder en die kidneybonen niet lekker vind. :)

Afbeelding

Detroit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 21:04

Thanks! Wij zullen em waarschijnlijk ook wat pittiger maken, want wij houden wel van pittig eten.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 12:22

Wat een geweldig leuk topic voor inspiratie *\o/* ik doe graag mee. Sinds begin dit jaar 17 kilo afgevallen door vooral gezonder en bewuster te eten, ben het koken echt helemaal opnieuw aan het uitvinden en maak steeds meer zelf. Hou enorm van groente en fruit, dus dat zit er steeds meer in.

Ik vind het 'stoere chili' recept van Albert Heijn ook heerlijk als basis voor zelfgemaakte chili, gaat hier ook wel wat extra peper in :j

Vanochtend overnight oats:
Afbeelding basis havermout mix van verival https://www.verival.at/english/breakfast/?p=2, met chiazaad, peer, kaneel en vanille - eiwit poeder en amandelmelk.

Afgelopen week pakje vega rendang gekregen van mijn schoonmaakster, net gegeten met wat ui, paprika en sla en komkommer erbij. Eerder in een wrap, was beide erg lekker.

Afbeelding

Afbeelding

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 12:59

Exitium schreef:

[ [url=m/FeqpPs.jpg]Afbeelding[/url] ]

Amerikanen maken het idd wat natter, beetje stew idee. Een kennis liet het ook gerust een halve dag pruttelen. Ik kreeg ooit de gekke tip om er dille aan toe te voegen. Nu moet chilli met dille :Y) Haalt de smaak wat op. Met koffie en bier nog nooit gemaakt, dat ga ik eens proberen!