Ik heb ook van die cup-bekertjes, ideaal!
Deze set is érg handig: KLIK
Maar wat ook werkt: als je een iPhone hebt kun je het aan Siri vragen. Als je zegt "hoeveel milliliter is een halve cup" dan geeft ie je direct de goede hoeveelheid

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
lizy29 schreef:Marcella schreef:[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Appel kaneel brood uit de broodbakmachine en 2/3 lig nu ook al in de vriezer (heb wel een klein beetje broodverbeteraar extra gebruikt).![]()
Welk recept heb je daar voor gebruikt?
LieveLoes schreef:[ [url=m/kkyQuN.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik ben ook weer bezig vandaag! Deze ligt voor de tweede rijs, al denk ik dat deze opnieuw plat blijft straks. Het deeg was niet elastisch genoeg, maar eigenlijk kwam ik daar pas te laat achter.
We zullen het zien... als de smaak maar goed is!
Hoe lang bakken jullie een brood?
Resistance schreef:Staat ie wellicht op de tocht? Of is de plaat te koud? Te hardhandig mee omgegaan?
Oedi schreef:Na een tijdje meelezen (en verlekkerd naar jullie afbeeldingen kijken) kom ik hier even binnenvallen.
Zijn er mensen die geprobeerd hebben om brood te bakken in de slowcooker? Heb wel eens gehoord dat dat kan, maar ben benieuwd naar de ervaringen.
En heeft iemand ooit Fries suikerbrood gemaakt? Wil ik graag nog eens proberen maar lijkt me best lastig!
Rijsa schreef:[ [url=m/BwOBuf.jpg]Afbeelding[/url] ]
Deze beauties komen net uit de oven. Volkoren bierbrood, recept van Robèrt van Beckhoven. Ben heel benieuwd hoe ze smaken. En kon meteen voor de eerste keer mijn nieuwe broodblikken testen.
En ik heb een moederdesem opgezet. Daar hoop ik vrijdag een desembrood mee te kunnen maken.
Er komen echt hele mooie broden voorbij. Geeft inspiratie!
Ilsiie schreef:Oedi schreef:Na een tijdje meelezen (en verlekkerd naar jullie afbeeldingen kijken) kom ik hier even binnenvallen.
Zijn er mensen die geprobeerd hebben om brood te bakken in de slowcooker? Heb wel eens gehoord dat dat kan, maar ben benieuwd naar de ervaringen.
En heeft iemand ooit Fries suikerbrood gemaakt? Wil ik graag nog eens proberen maar lijkt me best lastig!
Slow cooker geen ervaringen mee, het suikerbrood wel, staat paar pagina's terug ook foto van het resultaat met linkje naar het recept (wat ik nog wat verder mee moet oefenen overigens)
Valt eigenlijk reuze mee hoe ingewikkeld het is!
8nnemiek schreef:Oh heerlijke foto's komen er weer voorbij!
Ik heb ook van die cup-bekertjes, ideaal!
Deze set is érg handig: KLIK
Maar wat ook werkt: als je een iPhone hebt kun je het aan Siri vragen. Als je zegt "hoeveel milliliter is een halve cup" dan geeft ie je direct de goede hoeveelheidEn je hoeft er niet met je handen aan, dat vind ik het nadeel van een boekje of blaadje waar de inhoudsmaten enzo op staan.
chamion schreef:Zolang de pan niet op het element staat en het geen bewegende bodem is zou het moeten lukken. Maar dat is slechts een gok... Ik heb de mazzel dat mijn pan (zonder deksel) past op het rooster, als staat deze wel op de laagst mogelijke stand.
Ik ga morgen een brood bakken voor mezelf en voor een vriendin. Eerste keer dat iemand anders het brood gaat proeven. Spannend. Ze heeft gekozen voor een meergranenbrood. Ikzelf wil eigenlijk wel weer een wit brood. Maar dan een kleintje want zonder broodverbeteraar kan ik hem niet langer dan 24 uur bewaren. Zelfs niet in een broodzak.