Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
ponyparadijs schreef:Passen er gebakken krieltjes bij?
Frituur hebben we niet
En mijn oven is niet zo groot.
Is niet moeilijk te maken, kost ook niet zoveel tijd en wordt gewoon koud gegeten. Dan heb je toch je groenten erbij.
Jindai schreef:Gebakken krieltjes passen eigenlijk overal wel bij!
Is misschien een prei of witlofsalade een idee ipv die groentenkrans?Is niet moeilijk te maken, kost ook niet zoveel tijd en wordt gewoon koud gegeten. Dan heb je toch je groenten erbij.
SETEFURII schreef:Maar die vleesthermometer heeft schoonmoeders niet en ikzelf ook niet helaas.
Ik dacht eerst aan lams(rack), maar dat is niet makkelijk als je gewend bent met een gasoven te werken. En dat heeft zij niet. Dus dacht ik aan kip, maar dat mag dan ook niet te saai worden zeg maar.
Ik had trouwens de 'kont' dichtgemaakt met satéprikkers zodat de vulling er goed in bleef zitten.ponyparadijs schreef:Jindai schreef:Gebakken krieltjes passen eigenlijk overal wel bij!
Is misschien een prei of witlofsalade een idee ipv die groentenkrans?Is niet moeilijk te maken, kost ook niet zoveel tijd en wordt gewoon koud gegeten. Dan heb je toch je groenten erbij.
Witlof salade klinkt goed.
Prei eet ik alleen gestoofd met veel saus hahaha
Heeft iemand een lekker recept voor de witlof salade?
Jindai schreef:Ik maak 'm vaak met appel, gerookte kip of rauwe ham en een yoghurtsausje met peper, bieslook en een beetje knoflook. Gewoon een kwestie van alles snijden, bij elkaar gooien en klaar!![]()
Ipv appel zou je ook nog mandarijn, sinaasappel of perzik kunnen doen, ook lekker!
Yunomi schreef:SETEFURII schreef:Maar die vleesthermometer heeft schoonmoeders niet en ikzelf ook niet helaas.
Ik dacht eerst aan lams(rack), maar dat is niet makkelijk als je gewend bent met een gasoven te werken. En dat heeft zij niet. Dus dacht ik aan kip, maar dat mag dan ook niet te saai worden zeg maar.
Ik heb vorig jaar voor kerst onder andere deze kip klaargemaakt:
http://www.smulweb.nl/recepten/1370511/Gevulde-kip
Naast de tijm had ik ook nog een aantal takjes rozemarijn toegevoegd. In plaats van 190 graden op een lagere temperatuur in een braadzak langzaam gegaard in de oven. Het vlees gleed van de botjes af en viel heel erg in de smaak.Ik had trouwens de 'kont' dichtgemaakt met satéprikkers zodat de vulling er goed in bleef zitten.
Dit jaar nog geen idee wat er met kerst op tafel komt, ik woon niet meer thuis dus ben er niet zo direct meer bij betrokken en we eten dit jaar met de familie bij mijn oom en tante.