Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
[***] schreef:Net wou iemand mij vergelijken met mijn reptiel: 'Je reptiel eet toch ook vlees, waarom jij dan niet? Is het dan opeens niet zielig'. Euh, ja, mijn reptiel heeft 'vlees' nodig om te overleven, als ik hem alleen groente en fruit geeft wordt het een wandelend skelet. Ik heb toevallig geen vlees nodig om te overleven. Daarnaast kan ik zelf bepalen hoe ik de voederdieren verzorg en hoe ik ze geef, terwijl ik van vlees geen idee heb hoe dat dier heeft geleefd en aan zijn einde is gekomen. Ik heb een hekel aan mensen die commentaar gaan geven terwijl ze niks meer dan dan vooroordelen over vegetariërs/veganisten weten. Ik weet dan ook niet hoe ik erop moet reageren.
Tillie20 schreef:[***] schreef:Net wou iemand mij vergelijken met mijn reptiel: 'Je reptiel eet toch ook vlees, waarom jij dan niet? Is het dan opeens niet zielig'. Euh, ja, mijn reptiel heeft 'vlees' nodig om te overleven, als ik hem alleen groente en fruit geeft wordt het een wandelend skelet. Ik heb toevallig geen vlees nodig om te overleven. Daarnaast kan ik zelf bepalen hoe ik de voederdieren verzorg en hoe ik ze geef, terwijl ik van vlees geen idee heb hoe dat dier heeft geleefd en aan zijn einde is gekomen. Ik heb een hekel aan mensen die commentaar gaan geven terwijl ze niks meer dan dan vooroordelen over vegetariërs/veganisten weten. Ik weet dan ook niet hoe ik erop moet reageren.
![]()
Jezus, daar wordt je toch ook goed simpel van, van zo'n opmerkingen..
[***] schreef:Ik maak dit juist andersom mee. Ik werk in de horeca en dan zeggen self-proclaimed vegetariërs dat ze wel vis eten. Nee dan ben je een pescotarier. Mag me er niet meer mee bemoeien van m'n baas.Inderdaad!
- Ik ben vegetariër(dat betekend dat je geen vlees, vis, schaaldieren en insecten eet. )
- Eet je wel kip en vis?
[***] schreef:Grappig, ik krijg dat soort opmerkingen nooit te horen. Mensen zijn eigenlijk alleen maar geïnteresseerd in wat ik wel in een maaltijd stop als ik er geen vlees (of vis) bij eet, maar nooit op een dergelijke veroordelende toon. Er zijn hooguit mensen die aanvankelijk een beetje morren als ik zeg dat er in een bepaald gerecht geen vlees zit, maar over het algemeen trekt dat snel bij en als ik het ze niet van tevoren vertel, missen ze het negen van de tien keer ook niet.Net wou iemand mij vergelijken met mijn reptiel: 'Je reptiel eet toch ook vlees, waarom jij dan niet? Is het dan opeens niet zielig'. Euh, ja, mijn reptiel heeft 'vlees' nodig om te overleven, als ik hem alleen groente en fruit geeft wordt het een wandelend skelet. Ik heb toevallig geen vlees nodig om te overleven. Daarnaast kan ik zelf bepalen hoe ik de voederdieren verzorg en hoe ik ze geef, terwijl ik van vlees geen idee heb hoe dat dier heeft geleefd en aan zijn einde is gekomen. Ik heb een hekel aan mensen die commentaar gaan geven terwijl ze niks meer dan dan vooroordelen over vegetariërs/veganisten weten. Ik weet dan ook niet hoe ik erop moet reageren.
8nnemiek schreef:Je hebt ook nog eens veel soorten broodverbeteraar.. vitamine C, sojameel.. Ik denk dat je het al bij een echte bakker moet kopen om zeker te weten wat erin zit.
Ik heb nu toevallig weer twee bolletjes klaar liggen die oven een half uurtje de oven in mogen. Heerlijk!
8nnemiek schreef:Zelfgemaakt stokbrood is idd alleen meel, water, gist, suiker en zout. En ik gok dat in supermarktstokbrood ook niet veel extra zit want daar kun je na een dag ook iemand zijn kop mee inslaan![]()
Deeg maken vind ik wel meevallen. Ik doe het of in de broodbakmachine en laat het daar ook voorrijzen, of ik doe de ingredienten in de keukenmachine en laat em 10 min draaien, ideaalje hebt alleen tijd nodig om tussendoor even op te rollen en de oven aan te zetten. 's Avonds even snel brood bakken is lastig.
Hannepan schreef:Ach, ik lust sowieso geen mayo (of koude sauzen in het algemeen)![]()
hier bakken we een deel van ons brood zelf (met zo'n broodbakmachine), is best makkelijk en zoveel lekkerder!
Vanavond gaan we hier eten voor mijn verjaardag (die is morgen pas), biologisch-vegetarisch restaurant waar je ook vegan, glutenvrij,..kan eten als je wil
http://www.restaurantdelevensboom.be/visie/
Tillie20 schreef:Ik heb gisteren zelf rijstmelk gemaakt en daarna er yoghurt van gemaakt. Was heel goed gelukt en was bijna gratis aangezien rijst bijna niks kost. Alleen moet er wel echt een smaakje aan zitten, daar moet ik nog iets op verzinnen.