Suiker suiker suiker suiker!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Raineri

Re: Suiker suiker suiker suiker!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 12:32

Nee eet het sowieso maar 2 keer in de week, en alleen in een smoothie oid! Maar de gedachte was meer dat het nootjes zijn en dat die vettig zijn.

Hahaha, je bedoelt de mug cake neem ik aan? Snap wat je bedoelt maar het hangt ook van je samenstelling af etc. Als je het vaak neemt wordt je het wel zat ja. Maar dat komt ook omdat ik elke dag wat anders wil eten :)

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-15 12:36

Barbabientje schreef:
Ach, ik heb ontbeten met een wit broodje & een glas verse jus <3

Nu moet ik zeggen dat ik bezig ben met het verbeteren van mijn scriptie, en studeren gaat altijd net wat beter met die zak dropjes naast je laptop en dat ene glaasje cola :') Maaaar ik doe het niet!

Haha ik denk ook altijd dat ik met een blikje energy beter geconcentreerd aan het werk kan, maar eigenlijk kan het prima, of zelfs beter zonder :')

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 12:41

Oh nee ik ben met een blikje energie achter mijn kiezen wel veel geconcentreerder dan nu :')

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 13:19

Pinda's zijn geen noten! :)* [/wijsneus modus]

Volgens mij geldt voor ongeveer alles wel dat een beetje echt wel kan, teveel is nooit goed. Paar keer per week een boterham met pindakaas is niks mis mee :)

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 13:24

Nooit geweten :+. Wat is het dan wel eigenlijk? Maar je snapt mijn insteek, vet Enzo. Je weet wel.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 13:31

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 13:32

secricible schreef:

:j

Daarom zijn mensen met notenallergie niet per sé ook allergisch voor pinda's. En daarom is de "pindakaas met stukjes noot" zo gek :=
Ze liggen wel erg dicht bij elkaar, hoor. Vandaar dat allergie voor pinda's en noten vaak samen gaat. Maar is niet noodzakelijk. En ik snap je punt hoor. ;)

Emma_s_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 13:58

Over welke hazelnootpasta heb jij het dan, merrylegs?

Wij hebben hier nog een pot in de kast staan, met ruim 56g suiker per 100g, en daarnaast nog een heleboel vet :(. Maar wel erg lekker, hahaha.

Als jullie het over veel suiker in vleesbeleg of in brood hebben, hoeveel zit er dan in?

Ben etiketten aan het napluizen ;-).

merrylegs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 14:19

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 15:02

Hier geluncht met een restje couscous en Quinoa(beide erg weinig en samen een mooie portie ;) ). Met komkommer, olijven en een beetje tonijn uit blik(op water) en een zelfgemaakte honing mosterd dressing. Heerlijk!
Oh en een pot groene thee :)

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 15:08

ijssnuiver schreef:
Hier geluncht met een restje couscous en Quinoa(beide erg weinig en samen een mooie portie ;) ). Met komkommer, olijven en een beetje tonijn uit blik(op water) en een zelfgemaakte honing mosterd dressing. Heerlijk!
Oh en een pot groene thee :)

Klinkt heerlijk! Ga ik onthouden!

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 16:22

Hier geluncht met zelfgemaakt brood met zelfgemaakte tzatziki en humus ^^

Cindequil

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 17:29

Ik ben vandaag aan het werk.

Vanochtend gecheat met ontbijt.

Maar op het werk2 bruine boterhammen getoast met mn tzatziki.
een appel

En een volkoren wrap met laagje philadelphia, komkommer, kalkoenfilet en beetje sla. :9

Vanavond of een salade of 2 van die wraps. Ligt eraan hoelaat ik klaar ben met werken.

En flink drinken tussendoor.

Ik ben niet erg met suikers bezig laatste tijd. Als in. Frisdrank en sapjes uit pak etc dronk ik al niet. Snoep viel mee.

Maar meer van het brood, beleg (ik moet drastisch mn vleeswaren onder de loep nemen =O)

Nu toch weer een stapje in de goede richting om ook maar weer gelijk flink gezond te eten.
niet te veel met ontbijt en verantwoordere keuzes maken! :)

smurfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 17:51

Alle kleine beetjes helpen hoor.

Mijn man doet het meer en deel van zijn koffie zonder suiker drinken en ik merk al verschil bij hem.

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 19:32

Ik eet iedere dag pindakaas, wel de standaard van Calvé dan, daar zit het minste toevoegde bende in. Er zit inderdaad veel zout in, dus als je al een verhoogde bloeddruk hebt zou ik het afraden. Ik heb een erg lage bloeddruk.
Er zitten veel gezonde vetten in pindakaas dus over het algemeen schaar ik het onder gezond, mits je niet een halve pot per dag eet :+

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 01:03

Thesserd schreef:
Barbabientje schreef:
Ach, ik heb ontbeten met een wit broodje & een glas verse jus <3

Nu moet ik zeggen dat ik bezig ben met het verbeteren van mijn scriptie, en studeren gaat altijd net wat beter met die zak dropjes naast je laptop en dat ene glaasje cola :') Maaaar ik doe het niet!

Haha ik denk ook altijd dat ik met een blikje energy beter geconcentreerd aan het werk kan, maar eigenlijk kan het prima, of zelfs beter zonder :')

Dat je beter kan studeren met een zak drapjes ernaast is logisch ... je hersenen hebben glucose nodig om goed te kunnen nadenken, en met studeren al helemaal natuurlijk.

Verder was ook bewezen oid dat als je kauwt je dingen beter kan opslaan - vraag me niet meer waar ik dat vond. Dus misschien dat - heel slecht - suikervrije kauwgom een oplossing kan bieden, als dat het 'dingetje' is.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-15 01:06

Maar een paar uur na de energy gaat het mis :+

Ik heb vandaag voor het eerst een fruitsmoothie gemaakt :D Na al 2 appels en een peer verprutst te hebben door eerst met een 1 of ander incompetente mixer aan de gang te gaan, en daarna met een staafmixer (wat ook niet werkte helaas :')), heb ik een blender gekocht bij de Action *\o/*

Was erg lekker! Alleen was de smoothie wel heel luchtig. Weet nog niet goed hoe dat komt en hoe ik dat kan oplossen. Iemand een idee? :+ Ik had 2 sinaasappels geperst, sap in de blender samen met een appel, een peer en een banaan.

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 08:20

Doe in ieder geval niet alleen het sap van de sinaasappel erin maar ook het vruchtvlees, in het vruchtvlees zitten vezels waardoor het suiker langzaam in je bloed wordt opgenomen. Als je alleen de sap neemt heb je alleen de suikers wat weer een suikerpiek veroorzaakt. Als je echt goed bezig wilt zijn kan ik je overigens ook de boeken van Sugarchallenge aanraden, als je die leest weet je de basis een beetje :-) dat luchtige zal door de banaan zijn gekomen vermoed ik, die maakt m wat dikker. Mocht je deze smoothie echt als maaltijd willen zou ik er 2 handen havermout bij gooien, dan vult ie goed! Beetje water erbij zodat het geen dikke pap wordt en je hebt een goede maaltijd :-D

Netam89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 09:56

Anne dat is een goede tip wat betreft de havermout in de smoothie erbij te doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 10:06

Thesserd schreef:
Was erg lekker! Alleen was de smoothie wel heel luchtig. Weet nog niet goed hoe dat komt en hoe ik dat kan oplossen. Iemand een idee? :+ Ik had 2 sinaasappels geperst, sap in de blender samen met een appel, een peer en een banaan.

Het is wel erg veel suiker in 1 x deze smoothie. Fruitsuiker, maar toch suiker
1 sinasappel, 1 appel en een banaan is ook meer dan genoeg, doe je er wat water of ijsblokjes bij. En om het volwaardig te maken idd havermout of wat lijnzaad, chiazaad. En ik gooi er vaak s'morgens een hand spinazie in, proef je niks van

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-15 10:49

Thnx voor de tips! Ik heb overigens die hele smoothie niet zelf opgedronken hoor, verdeeld over 4 glazen waar van 1 voor mezelf. Dus ik heb niet al die suikers binnen gekregen :p

Als ontbijt zal ik het idd eens met havermout proberen, even zien of we dat hebben.

Wat betreft de sinaasappels, daar heb ik een pers voor gebruikt, komt wel vruchtvlees mee :j of is dat niet genoeg en kan ik sinaasappel padjes ook beter in de blender doen bijv.?

smurfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 11:33

Gewoon je partjes in de blender erbij doen. Gezonde vezels

kwii

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 17:28

Gisteravond een glas cassis gehad, na een paar dagen veel minder suiker als normaal. Vond het echt verschrikkelijk veel te zoet, dacht dat ik siroop had gekregen :+

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 18:41

Grappig he hoe snel je smaak veranderd. Ik vind veel dingen nu ook echt te zoet! Maakt het wel makkelijker om te laten staan dan ook :-)

EstherMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 19:49

morgen ga ik echt fanatiek van start!
net terug van een weekendje wrg dus nu de teugrls goed aantrekken :)