Amber Albarda, gezond eten!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Reusje0504

Re: Amber Albarda, gezond eten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 17:49

Oooh speltbloem inderdaad!

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 17:59

Sentido schreef:
Reusje0504 gebruikt je echt speltmeel (dus volkoren) of speltbloem? :)

ik denk dat het sowieso met allebei wel zou kunnen? Heb hier volkorenspeltmeel en daar bak ik ook vaak mn pannenkoeken mee :j

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 18:33

Klinkt goed hoor die quinoa pannenkoekjes. Ik maak eigenlijk alles met volkorenmeel en nooit met bloem.
Vanavond en papillot (gestoomd in een pakketje)koolvis met sinaasappel en anijs gemaakt met worteltjes uit de oven met sinaasappelsap en peterselie. De vis was echt verrassend lekker!
De sinaasappels waren ook in de aanbieding bij de aldi voor 99ct per net. Heb er 2 meegenomen. Kunnen we lekker smoothies mee maken s ochtends.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 18:39

Wat is het verschil tussen speltbloem en speltmeel?

Ik heb de knolselderijfrieten gegeten met een witlofsalade. De frieten zijn niet echt stevig maar wel erg lekker

Sentido

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 18:46

Bloem is ehm het kale graan :+
Bij meel zit het velletje er nog om, daar zitten de meeste voedingsstoffen in. Is dus de volkoren variant. Je hebt geloof ik nog variaties in meel, je hebt ook grof meel ofzo. Staan nummers bij en dat betekend dan iets :')

Okee slechte uitleg haha.

Ik wil overigens beide eens proberen, maar was benieuwd wat Reusje gebruikte :j

koenlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 20:56

Voor de mensen die zich 'dom' voelen omdat ze gister of vandaag al in de winkel stonden, het boek zou ook de 19de uitkomen. Gister is t pas veranderd naar morgen ;-)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 21:43

heb wel het andere kookboek besteld bij de bruna, samen met nog een ander boek...misschien dat ik morgen die nieuwe er ook maar bij bestel. haal ik het gelijk op met de andere twee

MiraMar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 11:22

Hihi, ik stond dus ook gisteren in de boekwinkel in de heilige veronderstelling dat het nieuwe boek er zou zijn...

Sentido

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 11:26

Volgens bol.com is het boek verstuurd! Yeeeeeh!! :))

MiraMar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 13:51

Oooh da's gemeen, ik heb hem ook bij Bol besteld, maar nog geen bevestiging dat hij is verstuurd -O-
;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 14:55

Ik wel :)

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 15:10

Ik ga van de week maar een nieuwe poging naar de Bruna ondernemen :Y) Even kijken wat er allemaal in staat, heb geen kinderen :Y) dus wil eerst even kijken of er ook nog genoeg leuke andere dingen in staan.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 15:14

Jeetje wat zijn jullie allemaal enthousiast zeg, gelijk het nieuwe boek willen kopen etc !!! Ik hoor wel van jullie of er leuke ( en met name lekkere ) gerechten in staan ! :9

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 15:26

Mijne is ook binnen, de Bruna belde netjes, vanmorgen, maar nog geen kans gehad 'm op te gaan halen.

Sentido

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 17:11

Leuk boek geworden, lekker veel recepten! :j

Ladypronk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 17:59

Staat er in het nieuwe boek ook nog uitleg bij, of is het beter om ook nog het eerste boek aan te schaffen?

Sentido

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 18:06

Staat wel iets van uitleg bij, maar soms gaat ze er ook van uit dat je dingen al weet. Het eerste boek is wat betreft een informatie bommetje en dit is echt een kookboek. Heb het nog niet uit natuurlijk, maar zitten wel paar leuke en creatieve gerechten tussen. Ook een recept voor omelet-muffins uit de oven. Die ga ik in het weekend maken :j

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 18:08

omelet muffins, wat moet ik me daar bij voorstellen :D begin toch wel nieuwsgierig te worden, mss dat ik morgen alvast even ga spieken.

Ladypronk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 19:35

Dank je sentido, ga ik ze beide bestellen :-)

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 19:58

Ik heb ook het boek, ben benieuwd, eet nu voornamelijk ontbijt en lunch voor mezelf op z'n ambers, eens kijken wat het gezin er van gaat vinden.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 20:22

heb wel al een hoop info en wat recepten geprobeerd van de boeken, maar heb nu de boeken ook maar besteld, gelijk alle drie, , heb nog een setje boekenbonnen liggen en een cadeaubon van mijn kerstpakket dus heb ze bijna gratis.

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 20:28

Even nog een vraagje hier over vanille-extract. Komt veel voor in de zoete recepten van Amber maar waar koop je dat het best? In de AH hebben ze geloog ik wel iets (als het niet vanille suiker is) maar dat schijnt weer vrij chemisch te zijn. Kan er verder op internet niet echt wijs uit worden. Ja alleen hoe je het zelf kunt maken maar dan ben je 8 weken verder voor het goed is :+ En wilde toch eigenlijk morgen koekjes gaan bakken :Y) :9

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 20:33

je hebt vanille essence, dat kom je bijna overal tegen, maar dat is echt nep en vaak erg chemisch
vanille extract weet ik zo uit mijn hoofd even niet, ja, oil&vinegar en dergelijke kookwinkels zullen het hebben, zelf bestel ik het online, of ik gooi er gewoon een vanillestokje door, die kun je bij de meeste supers ook wel krijgen, maar vaak een beetje magere droge peulen.
bij de lidl hebben ze nu weer goeie , dikke stokjes zitten per twee in een grote reageerbuis op een grijs kartonnetje.
1 in de lengte doormidden snijden en dan het merg er uit schrapen en dat door je beslag heen mengen

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 20:49

Oke dan ga ik op jacht naar vanillestokjes :j

Sentido

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 21:03

Wij hebben een vanille extract van de ekoplaza. Dat is bourbon met vanille. Oftewel gewoon vanille gekookt in alcohol. Ruikt echt heerlijk, maar geeft toch ook wel een beetje drank smaak. Het lekkerste is vanillestokje vind ik zelf, maar deze is wel handig. Het is duur spul, geloof een tientje voor een miniflesje. Maar je doet er erg lang mee. :)