Gezond(er) eten deel III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 16:06

hesterve schreef:
Moet je nog lang voordat je weer binnen kunt koken Century? Gelukkig dat het weer wat warmer wordt dan is het ook lekker om salades te eten , lijkt me best lastig om voor meerdere mensen op 1 pit eten te maken. heb je toevallig niet een gourmetset? of zo'n bakplaat? dan heb je al iets meer warmte capaciteit

Ze schieten heel erg op hier, maar in principe zijn ze de hele week bezig. Vandaag maakt een huisgenoot hotdogs met salade, morgen ga ik zelf een maaltijdsalade maken voor iedereen. Gourmetset of bakplaat hebben we helaas niet. Ach, zo komen we de week ook wel door.

Sterkte Zitouna! Niet gewoon mogen eten is naar, weet ik alles van!

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 16:08

Ai zitouna, sterkte!!!

Venkel is heel lekker, heel gezond, en bijna overal wel verkrijgbaar! Ook lekker met anijs trouwens!

Hester, hoe kan dat ooit zo goedkoop zijn joh! Hoe is de kwaliteit? Waren die mango's ook goed? Moet daar nog steeds even langs! Lekker stom want kom net van de kamp weg haha. Gefeliciteerd met je trouwdag trouwens!

Mooi lijstje hoor Vogeltje. Lekker die zalm! Ik eet pizza vanavond haha. Maar ik heb vanmiddag al gezond stoofpotje op met bonen en cherry tomaatjes en wat quinoa dus best aardig verder. Ga gewoon proberen een halve pizza te nemen!

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 17:06

MaartPaard schreef:
Hester, hoe kan dat ooit zo goedkoop zijn joh! Hoe is de kwaliteit? Waren die mango's ook goed? Moet daar nog steeds even langs! Lekker stom want kom net van de kamp weg haha. Gefeliciteerd met je trouwdag trouwens!

Daar snap ik zelf ook niet heel veel van,haha. Ik gok dat het partijen zijn die hij opkoopt aangezien het steeds weer iets anders is wat spotgoedkoop is. De avocado's zijn al redelijk rijp. Moet ze wel binnen een week opeten. Kwaliteit is redelijk. Het zijn de avocado's met een groene schil, ze zijn wat neutraler van smaak als degene met die donkere schil en deze hebben helemaal een neutrale smaak. Mango's waren ook ok, niet super lekker zoet zoals je ze vaak ziet, ze waren ook aan de kleine kant voor mango's maar wel redelijk om zo te eten en voor de smoothies waren ze helemaal ok.(en voor die prijs ook haha) Die watermeloen die ik daar had gekocht was wel echt super goede kwaliteit ,hij had nu alleen nog grotere en die waren 1euro per kilo.

Phylos

Re: Gezond(er) eten deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 18:07

Gefeliciteerd met je trouwdag! Leuk bbq, geweldig weer voor.

Ik heb een goede dag vandaag:
O: magere kwark/muesli/rozijn/chia+lijnzaad
T: appel en speltcracker met smeerkaas en plakjes komkommer
L: 3 boterhammen: kaas, smeerkaas/komkommer en bio pindakaas
T: rauwkost (paprika/komkommer/tomaat/wortels
D: maaltijdsalade met gerookte kip/sla/wortel/paprika/komkommer/croutons/appel en honing/mosterd dressing
T: ? moet zo hardlopen 1,5 uur dus even afhankelijk van hoeveel trek ik heb. misschien boekweitpannekoek en stukjes meloen

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-12 18:19

Zo, ren jij dan ook echt 1.5 uur? Of wandel je tussendoor? Respect hee :oo

Ik heb net de venkel gekookt, hij kan zo de oven in met de zalm. Hij ruikt naar anijs _O- ben echt heeel benieuwd hoe dat gaat smaken :')

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 19:14

Haha ja klopt het ruikt inderdaad wel naar anijs, daarom passen ze ook wel goed bij elkaar!

Zo de pizza's met lekker gistextract zitten in de oven :') Ik neem maar een halve. Ten minste ik ga het proberen. Eet ik vanavond nog wel wat noten ofzo. Verder had ik best een net lijstje:

O: Groot glas met citroen, pure aloë vera en gember
O: Havermoutpap met al die kruiden en amandelmelk
T: Smoothie met spinazie, banaan, zomerfruit en sinaasappel
M: Stoofpotje met cherrytomaatjes, black-eyed bonen, quinoa en gegrilde gourgette
T: Stukje chocola
T: Waterkersblaadjes
A: Halve kant en klaar pizza van de appie met tonijn

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 19:27

Pff wat een smaakloze bedoeling zeg zo'n pizza! Hij smaakt gewoon zoet!!! En je kan idd heel makkelijk gewoon zo'n hele op terwijl zo'n ele meer dan 900 kcal is!! Haha maar ik probeer de andere helft gewoon te laten voor wat het is!

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-12 20:16

Waar haal jij die aloë vera Maartje? En erg is dat hè, met pizza's..

De zalm met venkel was superlekker! :D had het bord verder nog opgemaakt met wat stukjes mango en aardbei, een stukje stokbrood en een groentenprutje van paprika, ui, knoflook en tomaat. Was een bizarre maar lekkere en gezonde maaltijd :D

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 20:40

Super Vogeltje! Ben jaloers op jou! Haha!

Ik had een keer een fles van Mattisson gekocht. Heb ik toen bij dat groene poeder gekocht op vitamientjenodig.nl. Het is niet lekker ofzo hoor, je moet het ook aanlengen met water of het door je smoothie doen.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 22:11

VogeltjeM schreef:
Waar haal jij die aloë vera Maartje? En erg is dat hè, met pizza's..

De zalm met venkel was superlekker! :D had het bord verder nog opgemaakt met wat stukjes mango en aardbei, een stukje stokbrood en een groentenprutje van paprika, ui, knoflook en tomaat. Was een bizarre maar lekkere en gezonde maaltijd :D

Ik vond het ook bizar :)) Ben blij dat je het lekker vond!

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-12 22:13

Zam met venkel klinkt lekker

Ik heb zelf nasi gemaakt (zelf kruiden) veel groenten en volkoren/noten rijst, lekker!

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 08:43

hesterve dank je! Gefeliciteerd nog ook! En beetje laat maar hele tomaten zijn lekker van de bbq, paprika's lekker zwart laten worden en dan velletje eraf, uien ook.. Hier hakselen ze dan alles fijn samen en dan heet het slata mechouia, gegrilde salade, erg lekker. Maar ook los gewoon lekker haha.

VogeltjeM ja precies en het zal best gezond zijn ook even alleen fruit en groenten haha. Ooooh lekker zalm!

Century oei dat is even lastig! Ai ook geknutseld aan jou dat je niet mag/mocht eten?

MaartPaart thanks en ach een keer pizza moet ook best kunnen toch :D

Mooie lijstjes verder!

Aloe Vera groeit hier gewoon in het wild, dat is wel handig!!

Hier alleen soep en fruitshakes met water even.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 09:48

Het valt mij juist op dat ik een hele pizza echt niet meer op krijgt. Vriendje eet maar lekker de andere helft op. :P Maar een keertje pizza moet kunnen toch? :)

Die aloe vera uit het wild, kun je dat ook gewoon eten dan? Hoeft het niet perse verwerkt te worden?

Was gister bij een heel leuk winkeltje met allerlei soorten kazen, olijzen, noten, tapenades e.d. Ook raw chocolate? Was op de fiets (eindelijk weer eens vol kunnen houden! :D) dus alleen maar gedroogde cranberrys mee genomen ivm de warmte.

Net een schaaltje yoghurt met lijnzaad, zonnebloempitten en bio meuslie op. Tussendoor een appel en tussen de middag denk ik een groente ommelet. Vanavond eet ik weer op cursus en wordt er gekookt. Ben heel erg benieuwd. :)

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 09:52

Ik heb het moeilijk in de ochtend, kan er echt niet uitkomen, tig keer snoezen en dan haasten :(

O: 2 koolhydraatarme boterhammen (kleintjes) met salami (niet gezond, maar tis weer een nieuwe tic ofzo)
T: Banaan
L: Veldsla met rode ui, tuinbonen (en de rest moet ik nog bedenken)
T: Appel en een beetje kwark
D: De zelfgemaakte Nasi van gisteren

beetje saai lijstje, maar we zitten weer een beetje op de rit

Moet echt eerder opstaan zodat ik tijd heb voor een smoothie, nu schrok ik mn broodje weg op de fiets :+

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 10:00

Citaat:
Net een schaaltje yoghurt met lijnzaad, zonnebloempitten en bio meuslie op. Tussendoor een appel en tussen de middag denk ik een groente ommelet. Vanavond eet ik weer op cursus en wordt er gekookt. Ben heel erg benieuwd.

klinkt lekker, ik ga denk ik ook maar gewoon een bakje lijnzaad en noten/pitten/zaden op mn werk zetten, heb een eigen kamer en kastje, staan ook al potjes mais, tuinbonen en een mandje rode ui ;-)

Misschien morgen voor tussen de middag maar eens een groentenomelet nemen, lekker met tauge erin ofzo

Ik dacht laatst kan ik niet een roti omelet maken? kleine stukjes kip, kouseband, kruiden? Leek me wel lekker :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 10:01

Roti is anders ook al met gekookt ei toch? Lijkt mij best een lekkere combinatie. :j

Ik heb het zelfde bakje met lijnzaad e.d. ook altijd mee naar mijn werk. Lekker makkelijk.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 10:04

Ja inderdaad ik dacht kipfillet bakken, kouseband erbij, misschien rode ui (want daar ben ik echt verslaafd aan) en dan ei/melk/rotikruiden mixen en dan eroverheen? Laat ik de aardappel weg, is het ook weer wat gezonder ;-)

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 10:05

Zit alleen toch wel vaak te dubben hoeveel eieren ik neem, neem er nu max 4 per week, maar vind het eigenlijk hartstikke lekker, heb het al eens eerder gevraagd maar hoeveel eten jullie er per week?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 10:11

Colway schreef:
Ja inderdaad ik dacht kipfillet bakken, kouseband erbij, misschien rode ui (want daar ben ik echt verslaafd aan) en dan ei/melk/rotikruiden mixen en dan eroverheen? Laat ik de aardappel weg, is het ook weer wat gezonder ;-)

Ik zou het gewoon eens proberen. :)

Wat betreft hoeveelheden, ik zou me niet teveel blind staren op 1 product. Zo ongezond zijn eieren niet en als je ze goed combineerd al helemaal niet. Ik eet makkelijk de ene week 10 eieren en de week daarna geen enkele, wisselt heel erg.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 10:12

Zoveel? :o Ik ben echt gek op eieren, gebakken, gekookt, omelet, door de nasi, door overschotels :+

Dan ga ik het gewoon uitproberen voor morgen denk ik

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 10:14

+:)+ Bedankt voor het recept.
Klinkt heerlijk. Ga ik zeker snel maken. Misschien vanavond al wel. Ligt eraan of mam plannen heeft.
Anders is het iets voor komend weekend :j

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-12 10:47

Goedemorgen!

Iedereen is weer lekker een beetje bezig, zo te lezen :D

Mijn lijstje van vandaag:
Ontbijt: magere kwark met kaneel en een appel
T: 2 roggebroodsneetjes met suikervrije hagelslag
Lunch: kwart mango, 200 Gr aardbeien en een handje noten
T: ? Misschien nog bleekselderij, heb ik nog in de koelkast
Avondeten: verrassing, want het vriendje kookt :+ heb wel om iets met veel groenten gevraagd.. :P

Toetsweek hier, dus een lange dag aan de computer te gaan.. Vanavond wel met de hond trainen, das wel een beetje exercise :P

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 10:49

Wat voor kaneel gebruiken jullie? (en waar vandaan?)

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-12 11:11

Ikke gewoon uit de supermarkt :)

miek140

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-12 11:15

Vanochtend voor het eerst Büdwigpapje op!
3 eetlepels biogarde kwark, 1 eetlepel lijnzaadolie, 2,5 eetlepels havervlokken, 1 eetlepel lechitine, 1 eetlepel tarwezemelen, 1 eetlepel lijnzaad, goed mixen, handvol zomerfruit eroverheen.
Best lekker!
En heb een ideaal doosje gevonden bij de hema om het mee te nemen.
En het papje zelf is best wel dik dus het fruit ligt er echt op en zo in het bakje ziet het er net uit als taart :=

Ogen uitsteken maar hier op de werkplek ~~}>

O - Büdwigpapje
T - Niets, tis echt vullend en ik ontbijt altijd later (slecht :o )
M - Roggebrood met komkommer
T - Appel
A - Geen idee, wordt waarschijnlijk een broodje tussendoor. Dansles van half 7 tot half 9, en ik ben ook een goed half uur heen en weer aan het fietsen. Daarna BBQ van de studievereniging maar ik eet niet mee.