Gezond(er) eten deel II

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tivara

Re: Gezond(er) eten deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 14:49

@Colway; Maar dat doe ik normaal ook met een brood, en dan ben ik de helft kwijt. :+ Ik zal eens kijken voor speltmeel!
@Century; aha! Mijn vader zet ook implantaten :j Maar heb nog nooit over niet gewoon eten gehoord daarna. Maar in principe ging bij mij alles in de blender dus echt prima. Het zag er zeker niet smakelijk uit :+ En de kauwbehoefte had ik heel erg, maar dat ging niet. Andijviestamppot met worst en jus vond ik denk ik het beste te eten uit de blender. Maar paste + saus + groenten ging ook goed :j Overdag at ik vaak brinta met melk of yoghurt (havermout zaten teveel stukjes nog in) en fruitpapjes uit de blender met iets van yoghurt/slagroom erdoor. Slagroom vooral om het afvallen tegen te gaan. En om mijn hartige behoefte overdag een beetje te stillen at ik soms gewoon een beetje smeerkaas :')

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 14:52

_Kiki_ schreef:
@Century; aha! Mijn vader zet ook implantaten :j Maar heb nog nooit over niet gewoon eten gehoord daarna. Maar in principe ging bij mij alles in de blender dus echt prima. Het zag er zeker niet smakelijk uit :+ En de kauwbehoefte had ik heel erg, maar dat ging niet. Andijviestamppot met worst en jus vond ik denk ik het beste te eten uit de blender. Maar paste + saus + groenten ging ook goed :j Overdag at ik vaak brinta met melk of yoghurt (havermout zaten teveel stukjes nog in) en fruitpapjes uit de blender met iets van yoghurt/slagroom erdoor. Slagroom vooral om het afvallen tegen te gaan. En om mijn hartige behoefte overdag een beetje te stillen at ik soms gewoon een beetje smeerkaas :')

Het is wel recht voorin mijn mond, en ik heb begrepen dat het toch wel erg pijnlijk kan zijn en zeker lastig is om te eten de eerste paar dagen (van iemand die ook implantaten heeft gekregen). :)
In ieder geval beter voorbereid met genoeg in huis voor vloeibaar/zacht eten en dat het niet nodig is, dan andersom ;) Ik vind het nog wel een beetje raar klinken om je avondeten gewoon in de blender te stoppen. Is dat niet heel raar qua structuur en smaak?

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 15:29

hihi, leuke verhalen over mannen die appelmoes eten bij hun groenten :P

mijn vriend vindt bijna alles lekker, maakt niet zoveel uit wat ik kook. Hij lust alleen geen zuurkool en spruitjes (ik wel). Hij is blij dat ik bijna altijd kook, van mij mag hij wel wat vaker koken... feit is dat ik vrijwel altijd eerder thuis ben dan hij en daarom kook ik meestal.

Wij hebben nooit appelmoes in huis, terwijl ik het wel lekker vind haha! :')

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 15:46

Ik kook liever zelf, geef het niet graag uit handen eigenlijk, soms wel fijn als hij het doet, maar als ik thuis ben ga ik me er altijd mee bemoeien :+

Avonturier

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 16:25

Goed, dan zal ik mezelf maar even voorstellen. Ik zit tijdelijk in Canada, dus ben net wakker, vandaar nu pas.

Ik ben Djoni, moet en wil gezonder gaan eten, maar ben echt een vreselijke eter. -O- Ik vind het meeste gezonde eten gewoon niet lekker. Ik houd niet van sla, vind maar een aantal soorten fruit en groenten lekker en verder houd ik vooral van alle ongezonde dingen (wit brood, suiker etc). Ik probeer het al een beetje te veranderen, door groenten overal door mijn eten te verstoppen, maar erg hard gaat het niet. En iedere keer gaat mijn voornemen 3 dagen goed, tot ik weer een ongelofelijke eetbui krijg, en de chocoladepaaseitjes het eraan moeten geloven.

Heeft iemand tips voor dingen ipv brood? Ik ben een beetje gebonden aan wat hier in huis te vinden is, dat is vrij nadelig. Hier is vooral witbrood. Verder heb ik alle ontbijtzakjes/cornflakes/tussendoorrepen bekeken, maar werkelijk óveral zit ongelofelijk veel suiker in. Om moedeloos van te worden.

@Century: Worden de schroefjes voor de implantaten in je bot gezet, of zitten die er al in en worden de kronen erop geschroefd? In november zijn bij mij twee schroeven in mijn bot gezet, maar de pijn viel mij redelijk mee. Ik kreeg vrij goede pijnstillers mee. Wel wat lam en duizelig de eerste dag.

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 16:27

Avonturier schreef:
@Century: Worden de schroefjes voor de implantaten in je bot gezet, of zitten die er al in en worden de kronen erop geschroefd? In november zijn bij mij twee schroeven in mijn bot gezet, maar de pijn viel mij redelijk mee. Ik kreeg vrij goede pijnstillers mee. Wel wat lam en duizelig de eerste dag.

De schroefjes komen er nu in. Pijn zal ook wel wat meevallen (hoop ik), maar eten wordt denk ik wel wat lastig. En anders als het toch meevalt is dat alleen maar mooi!

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 16:45

Kan je niet zelf brood bakken Djoni?

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 16:48

@Maart Paart Los het blokje in een klein beetje kokend water op en doe er dan goed koud water bij. Dat vind ik de snelste manier . Succes ziet er lekker uit allemaal!

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 16:51

MaartPaard, kun je de pan niet in koud water zetten dan?

Djoni, kun je niet gewoon je eigen brood kopen en in de vriezer bewaren?

Ik heb vandaag een volkoren-speltbrood gebakken (300gr volkoren meel, 200 gram speltmeel), kokosolie gebruikt i.p.v. boter en geen suiker toegevoegd. Smaakt goed :j

Avonturier

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 17:45

Zelf brood bakken, wat een goed idee! Ik begrijp dat speltbrood het beste brood is? Ook beter dan volkoren ed? Dan zal ik de winkels eens af gaan struinen naar speltmeel. Google translate verteld mij dat het 'dinkel wheat heet'. Is speltbrood gezond genoeg om gewoon iedere dag te eten, of is het alsnog beter om het te matigen, zeker als je wat wilt afvallen?

_Malu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 18:10

grrr waarom staan er pringles in mijn keukenkastje...

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 18:46

@ avonturier, spelt verzadigd meer en houdt je bloedsuikerspiegel langer stabiel (gevolg = minder suikerdipjes = minder trek) maar ik denk als je af wilt vallen je beter niet teveel brood kan eten en toch je heil te zoeken in salades etc. Salades en groentes moet je leren eten. Ik lustte voorheen vrijwel niets, nu gaat er een hele groentekar in ;-)

@ Malu, beperken tot een klein handje!

Ik heb trek in wijn :')

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 19:10

Phylos: mijn biologische smeerkaas heb ik van Ekoland :D

Ga straks verder bijlezen!

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 19:38

_Malu_ schreef:
grrr waarom staan er pringles in mijn keukenkastje...

Haha, ja ik ben ook heel slecht in het gezond blijven eten als ik allemaal lekkere dingen in huis heb. Daarom probeer ik het ook zo weinig mogelijk te kopen. :') Had voor me verjaardag een doosje merci gekregen, nou, die ging ook hard! Hij lag maar in mijn oogveld op me bureau en dat hielp niet echt mee, maar ´verstoppen´ heeft ook geen zin want ik weet toch wel dat die er is en waar die dan ligt. }:0

Heb vanavond beetje gefaald met goed eten, had totaal géén trek in pannenkoeken, had ze gister natuurlijk ook al gegeten. Dus eentje met spek en stroop opgegeten, toch nog een naturel afgebakken en die gaat zo mee de trein in voor het geval ik toch nog trek krijg. Daarna een glas cola achterover geslagen (aii) maar me moeder belde net dat ze mexicaanse wraps overhadden en dat ik die vanavond kan eten. Dus misschien toch nog iets beter avondeten.

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 19:40

Ik zit vol van mijn wraps.. Had een zakje groente uit de vriezer gebruikt.. Ook 1 keer en nooit weer, vieze natte bende! :(

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 19:42

Jammer van de groente Roelke!
Ik meende te herinneren dat jij in L'warden woonde hè? Ga jij wel eens naar de Ekoplaza daar?
Ik ben elke woensdagmiddag in L'warden dus zou er dan zo even langs kunnen wippen..

Colway, ik doe met je mee, heb nog Prosecco en Canei in de koelkast liggen en het roept me.. :+

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 19:46

Nee ik woon in Franeker, maar werk in Leeuwarden! Ben 1 keer bij de ekoplaza geweest, verder nog niet aan toe gekomen en mijn spulletjes bij de reform winkel hier in de stad gekocht. Maar vind 't wel een mooie winkel daar in Leeuwarden, wel een beetje verstopt, moest goed zoeken haha! Ben jij er al geweest?

Ik heb nog 2 kleine flesjes JP chenet staan, maar die staan er al uuh... lang.. :+ Ik overleef prima op water en thee eigenlijk. :+
Maar een toastje paturain daarintegen... mjam! Maar zit nu nog lekker vol, hebben laat gegeten dus vanavond nog maar lekker wat groene thee naar binnen gieten. :+

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-12 19:49

mijn speltbrood dat ik vandaag heb gebakken is net niet lang genoeg gebakken helaas.
Ga het wel opeten, maar heb na 1,5 sneetje echt genoeg

Wij hebben een flinke voorraad drank staan hier :o
Vodka uit oekraine, Rum uit Madagascar (wat je daar langs de weg kocht, zat in een vat en je moest je eigen flesje geven, die werd dan gevuld, zit maar een heeeeeeeeeeeeel klein beetje meer alcohol in dan de rum die je hier koopt O:) )
Maar ook nog 2 flessen champagne (waarvan 1 Moet) dan nog een fles rose prosecco, gewone prosecco, dropshot, absolut vodka, amaretto, armagac en nog wat flessen wijn...

Wordt hier gewoon niet gedronken :o
En zelfs bier laten wij over datum raken als we niet genoeg opletten _O- (die gaan meestal vlak voor de datum naar mn schoonouders)

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 19:51

dropshot.. Die staat hier ook, was ik alweer vergeten. :+ Das wel lekker. En Beerenburg maar dat is iets echt Fries toch? Dat drinkt mijn vriend wel eens..

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 19:54

Ik drink nooit alcohol, heel makkelijk :+

Ik heb witlofsalade met huttenkase, nootjes, sinaasappel en quinoa op. Jummie!

Avonturier

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 20:02

Hier hetzelfde, vind het niet lekker, ideaal :D

En meer sla eten is waarschijnlijk goed, maar ik vind het gewoon echt niet lekker. Wat zou een goede 'beginners'sla zijn? :+ Sla met feta en paprika oid?

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 20:05

Als je feta en paprika lekker vind..
Ik zou gewoon een salade maken met dingen die je wel lekker vind. Als je van fruit houd, lekker veel fruit erdoor!

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-12 20:08

als beginners salade zouik als ik jou was beginnen met veel inhoud aan je salade ;)

Wat vind je wel en niet lekker?
Als je alles "klein" snijdt eet het makkelijker

Je kan er bv een appeltje doorheen doen, in kleine blokjes
Tomaat
Komkommer
Blokjes kaas
croutons
zaadjes (pijnboompitten, pompoen pitten etc)
uitgebakken spekjes/kleine blokjes gerookte kipfilet
augurk
paprika

Eigenlijk vanalles :P

En als "beginner" kan je denk het beste beginnen met kropsla, veldsla of ijsbergsla. Zeker niet met rucola :P

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 20:14

Oh hier ook nog bier, passoa, citroen brandewijn (voor mijn oma :+ ) en rode wijn staan. Ik drink weekends graag een glaasje witte wijn, de rest kom ik niet aan. Ja nou oké, zaterdag gaan we cocktails maken, ben benieuwd.

Roelke, oké! Ik ga er toch eens naar op zoek als ik het red kwa tijd, ben wel benieuwd. Nog niet geweest dus!

Sla, ik zou ook beginnen met kropsla of ijsbergsla en dan er nog door doen wat je lekker vindt :j

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-12 20:42

Ohh mijn vriend en ik houden echt van een borrel, biertje, wijntje :+ Maar goed, nu heb ik een 2e (klein) bordje chiliconcarne met veel sla erbij genomen :') ook niet echt goed idee....K.U.T hormonen :(