Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:Het EKO-keurmerk staat op biologische eieren. Alleen eieren van kippen die volgens de regels van de biologische landbouw gehouden worden, krijgen dit EKO-keurmerk. De hennen leven in stallen met maximaal zes dieren per vierkante meter. De ruimte voor uitloop buiten moet minstens vier vierkante meter per leghen zijn, en de hennen moeten daar minstens acht uur per dag toegang toe hebben.
Andere voorschriften zijn dat de kippen grotendeels biologisch voer moeten krijgen, en een ononderbroken nachtrust van minimaal acht uur. Verder is er per acht kippen een legnest en mogen de snavels niet gekapt of geslepen worden. Biologische eieren zijn te herkennen aan het EKO-keurmerk op het doosje, of aan een gestempelde code op het ei die begint met een nul. Soms, maar niet altijd, draagt het doosje ook het Beter Leven Kenmerk van de Dierenbescherming met drie sterren.
supertinkie schreef:Roerbakgroente, bakje boemboe (moet je even kijken welke niet een lange bereidingstijd heeft), mie koken, eventueel van die vegetarische blokjes van Quorn ofzo erdoor. Klaar! Oh, en beterschap natuurlijk!
EllaBellaah schreef:Bamboe?? Willen jullie mij eens uitleggen hoe dat smaakt, waar je het koopt, hoe je het maakt en bij wat? Ik hoor jullie er zo veel over maar ik heb dat echt nog nooit gegeten!