Eefske je zou ook Kaiserschmarrn kunnen maken. Een Oostenrijks/Duits (lunch)gerecht.
Prince
Geplaatst: 29-10-11 09:47
Eefske schreef:
Hoi Ik heb melk en eieren in huis die op moeten. Iemand iets lekkers wat ik daarmee kan maken?
Als je ook nog (oud) witbrood hebt: wentelteefjes
Prince
Geplaatst: 29-10-11 09:49
Heb het recept van de courgettetaart gemaakt, maar dan de versie met wortel, appel en rozijnen, en was errruggg lekker ! Heb hem alleen wel iets korter en op een lagere stand in de oven gedaan omdat mijn springvorm groter is en daarom de laag beslag dunner . Ga hem zeker nog een keer proberen met de courgette en noten .
Melk en eieren? U neemt wat oud wit brood, vleugje kaneel en maakt wentelteefjes! Nomnomnom.
Ik heb ook zin om iets te bakken en heb nog wat bladerdeeg liggen, amandelspijs en eieren... alles bij elkaar opgeteld maakt een kleine boterstaaf! En heb ook nog garneeramandelen dus die doe ik er nog bovenop. Heb er nu al zin en trek in, ben benieuwd of het gaat werken.
En woow, ik heb zowaar amandelmeel gevonden! Ik dacht vandaag, laat ik een keer de biologische supermarkt inlopen die net geopend is in Groningen en daar lag het gewoon. In 100 gram voor 1,2 euro en een kilo voor 11 euro. Ik weet nu waar ik heen moet als ik 'rare' bakspullen nodig ben.
Normaal bak ik altijd zelf of mijn mijn moeder. Dan worden het altijd leuke, experimentel recepten. Vandaag wil zusje ook graag bakken dus het wordt een simpele cake. Kan ze lekker veel zelf doen en eigenlijk vind ik het ook wel leuk een simpele cake.
Maar niet iedereen kan bij de groothandel inslaan volgens mij. Ananas kokos cake. Mm ik weet niet. Houd wel van ananas maar niet van kokos
__Martine__
Geplaatst: 30-10-11 18:05
Ik ben gek op beide en ik vind het dan ook een geslaagd recept.
_Mara_
Geplaatst: 30-10-11 19:14
Hmm ananas-kokos cake, klinkt als een exotische cake Maar eigenlijk lust ik beiden wel dus als ik het recept zou mogen hebben. ^^
Mijn amandelstaven zijn klaar en smaken goed! Heb ze niet ingevet met eigeel omdat ik eventjes zuinig aan moet doen met me eieren, waardoor ze nu een beetje bleek en minder knapperig zijn. Maar ze gaan vanavond vast wel op met een heerlijke kop chocolademelk met een scheut Baileys erdoorheen. En momenteel staat er een pompoenensoepje op het vuur. Echt winters eten en drinken.
Ik heb komende weken tentamenweek, dus veel tijd om iets te bakken (heb maar twee toetsen, verdeeld over twee weken, haha). Moet alleen nog even bedenken wat dan precies..
Ik had weer een arretjescake gemaakt om mee te nemen naar me oom en tante en die vonden hem heel lekker. Heb daar nog een stukje achtergelaten. Wil van het weekend/maandag weer iets bakken van een cake of koekjes/muffins om mee te nemen naar vriendin in Utrecht. Moet alleen nog even bedenken wat.