Taarten Decoreren XVII

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 17:47

Mayo schreef:
Mayo schreef:
Ingrid, die speciale kleinere vormen (mocht je dat bedoelen bij uitverkocht bij de Xenos) kan je daar niet kopen, daarvoor moet je echt naar speciaalzaken of de webwinkels.
Ik zou eerder voor 26 en 20 kiezen, dan heb je aan de kanten 3cm over. Een bolletje zou niet mijn keuze zijn, liever een ronde 'gewone' vorm van 15cm

Ik bedoelde dat zowat alles uitverkocht was :D . Niet speciaal kleine vormen, maar ook de rest.

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 17:48

Mayo schreef:
IngridB schreef:
Ben stad en land aan het afrijden ( figuurlijk dan :D ) voor een springvorm van 28 cm of eentje van 15 cm en werkelijk nergens te krijgen |o
Heb bij AH gekeken maar dat was echt een ieniemienie van 12cm, dus uiteindelijk maar een ovenschaaltje van 14cm meegenomen (is toch 2 cm extra :D ). Nou maar even kijken of ik daar ook fatsoenlijk een biscuit in kan bakken en anders toch maar gaan bstellen denk ik!
Zo erg hé, dan wil je iets hebben en kun je het gewoon nergens krijgen :( . Zul je zien als straks de taart af is dat ik er tegenaan loop :=

Leuk taartje Marjon en welkom :j

Die moet je dus ook bij een webshop of taartenwinkel kopen ;)

Daar ben ik nu ook achter :D

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 17:49

Valina hoe was het in Hoeven? Waar zit het winkeltje nou precies? Is het dat hobbywinkeltje wat ik zei?

Cyntje

Re: Taarten Decoreren XVII

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 20:33

Hij was een beetje machtig :=
Maar dit is mijn eerste taartprobeersel na de cupcakes :D

Afbeelding

Afbeelding

wishmelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 20:36

ik heb nog een vraagje:
op het vierkante biscuit (20op20) komen er 2 kleine boltaartjes van +/- 12 cm (ze zijn iets kleiner :o )

Kan ik deze er nu al opzetten, de taart word morgen om 14u30 opgegeten.
Ik ben bang dat de taart toch een beetje gaat zakken als ik ze er nu al opzet..

Ik had eetbare stokjes in het midden gestoken, er ging er maar één op komen, maar ik heb me bedacht.
Er zitten dus te weinig stokjes in om te stutten...

Wat denken jullie ?

DiekeC

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 20:37

@Cyntje

Ik reageer eigenlijk bijna nooit (ik ben nog een groentje op taarten gebied en lees vooral mee, en bewonder jullie fantastische taarten:+ )
Maar wat een geweldige taart! :9 (hebbe hebbe hebbe...)

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 20:38

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 20:39

Ben ook een groentje hoor DiekeC :=
Dit is ook mijn allereerst echte baksel qua taart... was toch nog wel moeilijker dan ik dacht, die varkens wilde ook helemaal niet luisteren natuurlijk... _-:(

wishmelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 20:44

Cyntje, erg leuke pig in the mud taart !

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 20:46

Leuk gedaan Cyntje :j Die bilspleet van dat varken _O- geweldig

wishmelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 21:37

zonnepaardje schreef:
ik heb nog een vraagje:
op het vierkante biscuit (20op20) komen er 2 kleine boltaartjes van +/- 12 cm (ze zijn iets kleiner :o )

Kan ik deze er nu al opzetten, de taart word morgen om 14u30 opgegeten.
Ik ben bang dat de taart toch een beetje gaat zakken als ik ze er nu al opzet..

Ik had eetbare stokjes in het midden gestoken, er ging er maar één op komen, maar ik heb me bedacht.
Er zitten dus te weinig stokjes in om te stutten...

Wat denken jullie ?

TinkerTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 22:01

meer stokjes erin om te stutten...ik gebruik kittekat om te stutten ;-)

Mmmmmmmmmm Cynthia! Lekkere biggentaart!
Laatst bijgewerkt door TinkerTom op 27-07-11 22:01, in het totaal 1 keer bewerkt

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 22:01

Kun je geen stokjes erbij steken dan? Dan kun je ze vanavond erop zetten en anders voor de zekerheid even wachten tot morgen denk ik.

Hoe doen jullie dat met de stokjes met een 3 laags taart? Steek ik dan een stok in de middelste door naar de onderste of alleen de onderste taart met stokjes voor de middelste en in de middelste voor de bovenste? Snappen jullie het nog? :D

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 22:05

Leuk gedaan Cyntje! ziet er idd machtig uit!

Thanks valina voor de duidelijke post wbt opbergen!

Ik heb vandaag dat ladekastje bij blokker gekocht. Zijn nog aardige lades eigenlijk!

Heb net taarten gemaakt, tenminste, staan in de oven. 1 van 23 bij 23 (dit zijn bij mij 16 stukjes), 1 van 24 cm, en 1 van 10 cm. Die van 20 cm doe ik er zo in, past gewoon niet nu!

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 22:06

Bij een gewone rechte taart niet doorsteken naar de onderste. Bij bijvoorbeeld een afwijkend model als een topsy turvy of een 'wiebelig' ontwerp ook een douwel door de hele taart steken.

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 22:07

Ik kan je helaas niet helpen Zonnepaardje, ik heb daar (nog) geen ervaring mee.........

Leuke taart! Goed gelukt hoor ondanks de weerbarstige varkens :D

Zo zijn we allemaal begonnen hoor, als groentjes en daar reken ik mij zelf ook onder ;)
Ben ook bezig met een taartje, is nog niet af, morgen hopelijk wel.

Vraagje: heb voor het eerst gewerkt met zo'n parelrand, hoe halen jullie het overtollig er af (of heb je dat niet?) en hoe doen jullie het er in?
Het bleef lekker aan mijn vingers plakken (fondant niet te nat, daar lag het niet aan) en daardoor trok je het er deels weer uit (ook parelranden willen niet luisteren :P ), het was alleen met deze mal zo........

En als je wat (fondant) wil laten drogen, doe je dan dan zo aan de lucht, onafgedekt?

En dan nog een vraag: ik heb een rvs blanda van de Ikea, aan de onderzijde zit een recht stukje, daar staat de blanda op als het ware, maar hoe doe je het dan als je een boltaartje wil hebben?
Als je hem omdraaid, dus je bisquit, heb je daar aan de bovenzijde ook een plat stukje zitten.
Hoe maak je het dan mooi egaal bol?
Laatst bijgewerkt door josie op 27-07-11 22:39, in het totaal 2 keer bewerkt

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 22:09

Kinke schreef:
Bij een gewone rechte taart niet doorsteken naar de onderste. Bij bijvoorbeeld een afwijkend model als een topsy turvy of een 'wiebelig' ontwerp ook een douwel door de hele taart steken.

Oké bedankt! Ik dacht voor de stevigheid dat ik misschien een stok van boven naar beneden moest steken.
Weer wat geleerd :D

wishmelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 22:10

Bedankt voor de reacties !
Ik weet niet of het gaat lukken om nog stokjes erbij te doen, de afwerking is ganache,dat is opzich geen probleem. Maar als het boltaartje weg is zal je wel kunnen zien dat er een stokje inzit, eigenlijk is dat ook nog niet zo erg hé ?

Met parelranden heb ik nog geen ervaring, enkel zelf gerolde balletjes, maar dat is teveel werk ! :7

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 22:21

josie schreef:
Ik kan je helaas niet helpen Zonnepaardje, ik heb daar (nog) geen ervaring mee.........

Leuke taart! Goed gelukt hoor ondanks de weerbarstige varkens :D

Zo zijn we allemaal begonnen hoor, als groentjes en daar reken ik mij zelf ook onder ;)
Ben ook bezig met een taartje, is nog niet af, morgen hopelijk wel.

Vraagje: heb voor het eerst gewerkt met zo'n parelrand, hoe halen jullie het overtollig er af (of heb je dat niet?) en hoe doen jullie het er in?
Het bleef lekker aan mijn vingers plakken (fondant niet te nat, daar lag het niet aan) en daardoor trok je het er deels weer uit (ook parelranden willen niet luisteren :P ), het was alleen met deze mal zo........

En als je wat (fondant) wil laten drogen, doe je dan dan zo aan de lucht, onafgedekt?

En dan nog een vraag: ik heb een rvs blanda van de Ikea, aan de odnerzijde zit een recht stukje, daar staat de blanda op als het ware, maar hoe doe je het dan als je een boltaartje wil hebben?
Als je hem omdraaid, dus je bisquit, heb je daar aan de bovenzijde ook een plat stukje zitten.

Ik laat fondant meestal drogen in een zakje als het moet drogen met tylose, maar heb ik bv een strik gemaakt, dan laat ik deze meestal
aan de lucht drogen met soms een stukje folie erover voor eventuele vliegen.

Met de parelrand kan ik je niet helpen, ik rol al de balletjes nog met de hand :D

Ik heb ook de schalen van Ikea en bij mij is het gewoon mooi bol en heb ik niet echt last van een plat randje. Zal misschien
minimaal kunnen zijn en dan zou je het eventueel voorzichtig kunnen bijsnijden, maar ik heb dat nog nooit hoeven doen

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 22:27

josie schreef:
En dan nog een vraag: ik heb een rvs blanda van de Ikea, aan de odnerzijde zit een recht stukje, daar staat de blanda op als het ware, maar hoe doe je het dan als je een boltaartje wil hebben?

Dat is zo minimaal dat je dat amper meer ziet na het bekleden. Zeker als je mooi rond afsmeert.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 22:31

trucje wanneer je mallen gebruikt.....crisco aan je vingers doen, dan trek je de fondant niet weer direct uit de mal :)
ik let zelf altijd op dat ik niet overdreven veel fondant of marsepein in de mal doe, datgene wat dan nog teveel is wrijf ik er met mijn vingers uit. Heb je er echt een laag op liggen dan kun je dit voorzichtig met een paletmes of mesje eraf snijden.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 22:32

Ingrid, mocht je de taart nog een eind moeten vervoeren terwijl hij al gestapeld is dan is het verstandig om het wel te doen :)
Ik zou er wel cake cards ipv kartonnetjes tussen doen, die zijn een stuk steviger.

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 22:37

Dank jullie wel voor de tips, daar gaan we mee aan de slag :D

Ik vind het bij mijn blanda niet minimaal, wellicht heb ik de verkeerde?
Zal eens zoeken naar een creatie van mij.........
Hier is het gecomoufleerd met het water en een vis:
Afbeelding
En bij Jaws heb ik het geprobeerd op de vullen, maar niet mooi geworden, althans vind ik van niet, ik had het beter in elkaar moeten over laten lopen, als je de bobbel weg denkt als het ware, kan je zien dat het toch best een plat stukje is (of ben ik nu te pietluttig bezig?):
Afbeelding

calypsoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 22:47

Zo! Wat ben ik hier lang niet meer geweest zeg!
Zal ik m'n laatst-gemaakte taart ook maar even laten zien..

Afbeelding
Bovenste laag - Kersenjam en chocolade botercrème
Middelste laag - Bananen mousse en vanille botercrème
Onderste laag - Mergpijpjesvulling en vanille botercrème

Het lijkt op de foto alsof de bovenste laag hoger is dan de andere, dit is niet zo, lijkt alleen door de bloemetjes op de 1e/2e laag.
Was best tevreden vond ik zelf, alleen vond ik dat de kleur meer oranje mocht zijn wat eigenlijk de bedoeling was. Strik is trouwens ook een beetje scheef aan deze kant.
Maargoed, hij was wel lekkerrr.

@Cynth; Wat een gave taart zeg! Vind het een super leuke pig-in-mud taart! :D

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 22:57

Laat ik nu ook net een "pigs in the mud" taart gemaakt hebben voor vrijdag :o

Vond het echt super om te maken!!

Ben benieuwd, heb de tik-tak mini's van de c1000 gebruikt voor de zijkant in de hoop het iets minder machtig te maken. Is gevult met 2 lagen zelfgemaakt bramen-vulling :9

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

morgen ga ik mij wagen aan de woezel en pip taart.. De poppetjes zijn al klaar :)

vind de Jaws taart geweldig hoor!! Is de haai nog biscuit??