Taarten decoreren XV

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sazsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 16:07

Ik wil een mokka vulling gaan maken (op verzoek) nu kan ik alleen recepten vinden met opgeklopt eiwit, of te wel rauw ei. Ik vind dit niet zo'n heel goed plan, ivm salmonella, er eten ook kleine kinderen mee. En met botercreme vind ik het denk ik te machtig worden?

Heeft er iemand een recept van een mokkavulling zonder het rauwe ei?

Kinke

Re: Taarten decoreren XV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 16:25

Heb je toevallig een pasje van de groothandel? Je kunt nl. ook pakken gepasteuriseerd eiwit kopen :)

Annick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 16:26

Salmonella zet zich voornamelijk in het eigeel vast en niet zozeer in het eiwit. Als je geel en wit netjes van elkaar scheidt, is er eigenlijk geen risico op een salmonella besmetting. Andere optie is even bij een goed gesorteerde supermarkt vragen of ze ook gepasteuriseerd eiwit hebben/kunnen bestellen.

woldhoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 16:46

Ik heb net even om te proeven Nigella's CC gemaakt. Werkelijk er komt bij mij geen cakemeel er meer in. (voor de CC dan) Maar werkelijk heerlijk!
Alleen vertel mij het geheim van die mooie bolle CC bij mij wordt alles weer plat. Heb al vanalles geprobeerd. In de oven laten afkoelen en later er buiten. Of direkt uit de oven. Niet prikken in de CC.
Ik weet het niet meer....

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 16:53

Laatst bijgewerkt door Kinke op 06-04-11 17:02, in het totaal 1 keer bewerkt

sazsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 17:02

Groothandel pasje heb ik niet helaas. Maar ik kan inderdaad eens kijken bij de Ah xl voor gepasteuriseerd eiwit.
Heb inmiddels een recept gevonden die oorspronkelijk voor mokka tompoucen is, maar dat gaat vast ook lukken voor in een taart. Deze is alleen met slagroom, koffie, chocolade en wiskey....al denk ik dat ik de wiskey er maar uit laat :D

Nu nog bedenken wat ik als 2de laag ga doen, word pigs in the mud taart, dus bovenop komt al chocolade, wil dus als 2de laag eigenlijk iets wat niet te machtig is...eens even over denken.

woldhoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 17:13

Kinke yep dat recept heb ik gebruikt. Het is veel lekkerder dan als je gewoon cakemix gebruikt. Bolle CC vind ik leuk als ik ze niet ga decoreren.

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 17:45

Even een vraagje, hoe houden jullie Fondant goed?
Ik heb nu al geprobeerd in druk-en sluitzakjes, goed de lucht eruit laten en dan dichtritsen,
en ik heb geprobeerd in huishoudfolie wikkelen, zodat er geen zuurstof bij kan, maar is ook geen succes.
Telkens wordt het na een tijdje keihard!! Daar moet toch wel iets op te vinden zijn?
Zou een Tupperware bakje beter werken? Anders ga ik dat nu proberen. Toch wel zonde, de hoop fondant die zo onbruikbaar wordt ondanks een jaar houdbaar. Of is het ook weer zacht te maken en goed te gebruiken als ik t ff in de magnetron doe?

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 17:49

Magnetron wil idd wel eens helpen om het wat beter kneedbaar te maken, of crisco er doorheen kneden. Maar als het echt droog is dan houdt het op een gegeven moment op. Wanneer het niet meer in de originele verpakking zit droogt het ook sneller uit dan wanneer het nog in een ongeopende verpakking zit.

TinkerTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 17:52

Ik heb een emmer fondant en doe gekleurde fondant in zakjes en dan in de emmer bewaren, niets geen problemen met hard worden...

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 18:02

Ja ik heb gewoon telkens 1 kilo fondant. Dus als je t gebruikt moet de verpakking open :j
Denk dat k met dat beetje overgebleven fondant eens ga proberen in de magnetron, als t niet werkt, jammer dan, hahah gebruik zowieso toch de nieuwe fondant :P
En dan doe ik die fondant wel in Tupperware bakje O:) kijken of dat helpt.
Toen k figuurtjes had gemaakt voor op de cupcakes, had ik ze ook in zown bakje bewaard, en die waren toen wel goed gebleven :j dus hoop dat dat ook voor grote hoeveelheid fondant helpt :P

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 18:13

Ik doe het in huishoudfolie gewikkeld in van die vacuüm bakjes. Die je met zo'n pompje vacuüm moet trekken. Werkt perfect.

TinkerTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 18:16

misschien in een afsluitbaar zakje en dan in een goed luchtdicht bakje?

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 18:20

:j Ga t proberen!

Woow deze vind ik ook gaaf :j
Afbeelding
K heb wel die patchwork cutters van die vlinders nu :D *D
En wilde ook die kleur blauw met witte basis doen (marmeren), dus ziet er eigenlijk zo te zien nog best vet uit :j

wiljemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 18:33

Hoi,

Ik lees al een aantal weken mee en ben dagelijks weer verbaasd over jullie creaties. WOW!
Zelf bakte ik vroeger alle mogelijke taarten, zonder ze te decoreren. Nu ik weer paardloos ben heb ik bedacht mijn oude hobby weer op te pakken. Ik heb alles in huis om een taart met vulling te maken, behalve een boltaartjesschaaltje.

Heeft iemand het beslag (cakemix) wel eens in een bloempot gedaan (of andere aardewerkeschaal). Nee ik maak geen grapje, ik ben graag creatief met het verzinnen van een oplossing. Zal uiteraard het resultaat posten als het lukt :D

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 18:57

wiljemijn schreef:
Hoi,

Ik lees al een aantal weken mee en ben dagelijks weer verbaasd over jullie creaties. WOW!
Zelf bakte ik vroeger alle mogelijke taarten, zonder ze te decoreren. Nu ik weer paardloos ben heb ik bedacht mijn oude hobby weer op te pakken. Ik heb alles in huis om een taart met vulling te maken, behalve een boltaartjesschaaltje.

Heeft iemand het beslag (cakemix) wel eens in een bloempot gedaan (of andere aardewerkeschaal). Nee ik maak geen grapje, ik ben graag creatief met het verzinnen van een oplossing. Zal uiteraard het resultaat posten als het lukt :D

Haha, dan komen m'n oude bloempotten misschien toch nog van pas _O-
Ben benieuwd of het lukt!

astriidj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-11 19:25

Volgens mij gebruiken sommigen op DLT echte bloempotten om van die bloempotcakejes te maken, dus denk dat het wel moeten kunnen :j

Esgaroth

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 19:26

woldhoeve schreef:
Ik heb net even om te proeven Nigella's CC gemaakt. Werkelijk er komt bij mij geen cakemeel er meer in. (voor de CC dan) Maar werkelijk heerlijk!
Alleen vertel mij het geheim van die mooie bolle CC bij mij wordt alles weer plat. Heb al vanalles geprobeerd. In de oven laten afkoelen en later er buiten. Of direkt uit de oven. Niet prikken in de CC.

Ik sluit me direct bij je aan! Heb vandaag 18 appel/kaneel cc's gemaakt, en ook deze stortten weer in.
Heb ze deze keer in de oven af laten koelen. Dus oven uit, een klein stukje open en nog 10 minuten laten staan.
Ik zag ze zelfs IN de oven alweer inzakken. Terwijl ik ze niet wilde decoreren, maar gewoon zo lekker ophappen.

Wie o wie heeft DE tip om bolle cc's te krijgen??
Wat ik al geprobeerd heb:
- Niet inprikken of het gaar is
- Uit de oven laten afkoelen
- In de oven laten afkoelen

Enige optie is nog meteen opeten :')

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 19:40

Ohh ik zit al maanden weg te kwijlen bij jullie topics! Wat een geweldige creaties komen er voorbij :D

Ik woon pas samen dus nu heb ik een eigen keuken en zit er ernstig aan te denken om ook te beginnen, ook al zal ik jullie resultaten nooit kunnen evenaren.. Heb veel te weinig geduld vrees ik om alles in zo'n vormpje te maken...
Maar goed, zal binnenkort eens een startersset aanschaffen :)

Ashleey_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 19:41

Nathalie schreef:
Lees nu sinds zondag mee hier, en vind het zooo leuk.
Ik wil het zelf ook eens proberen. Maar waar kan ik al die spulletjes die je nodig hebt kopen, en iemand tips wat je nodig hebt voor de 1e keer?

hahaha Nathalie! :D Was mijn taart zo goed bevallen!?

Zo ben ik zelf ook begonnen! Taart besteld bij iemand voor mn zusje, en uiteindelijk zelf via internet aan de slag gegaan ;)Wat heb je besteld?

KiekKiek schreef:
Oké bedankt! Heeft iemand zich hier eigenlijk wel eens aan een Topsy Turvy gewaagd?

Binnenkort een cursus in!

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 19:53

Esgaroth schreef:
woldhoeve schreef:

Ik sluit me direct bij je aan! Heb vandaag 18 appel/kaneel cc's gemaakt, en ook deze stortten weer in.
Heb ze deze keer in de oven af laten koelen. Dus oven uit, een klein stukje open en nog 10 minuten laten staan.
Ik zag ze zelfs IN de oven alweer inzakken. Terwijl ik ze niet wilde decoreren, maar gewoon zo lekker ophappen.

Wie o wie heeft DE tip om bolle cc's te krijgen??
Wat ik al geprobeerd heb:
- Niet inprikken of het gaar is
- Uit de oven laten afkoelen
- In de oven laten afkoelen

Enige optie is nog meteen opeten :')

Als ik een capcuke recept word worden ze bij mij vaak recht, maar zodra ik een muffin recept neem worden ze wel bol. Misschien dat je voortaan meer naar de muffin recepten kan gaan kijken? En ik die ook helemaal tot het randje vullen.

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 20:08

Ik maak met mijn zoontje weleens van die AJK cakejes. Super makkelijk en zo klaar, maar die kunnen
toch ook makkelijk versiert worden met bv marsepein?
Ik zit namelijk te denken hoelang die cakejes de oven in moeten als ik het van gewoon cakebeslag maak. Voor een gewone
cake moet het iets van 60 minuten, maar met gewone cakejes weet ik het dus niet.
Ik zoek me suf en kan het gewoon niet meer vinden tussen de honderden pagina's :D

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 20:09

Topsyturvy wil ik ook nog een keer doen :)
Bakken in een bloempot schijnt te kunnen, wel eerst vol laten zuigen met water en bekleden met bakpapier. Het schijnt anders nogal lastig te zijn om je biscuit eruit te krijgen.
1234, die taart op dat tijdschrift is met airbrush gedaan, ik heb het tijdschrift, die taart is echt prachtig.

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 20:12

:D Jaah maar gewoon zowieso die kleurencombinatie van die taart en die vlinders zijn super mooi :j
Ik ga/kan niet airbrushen natuurlijk :P Mn broertje heeft wel een airbrush-apparaat, maar das voor gewone airbrush-verf xD Denk niet dat dat met eetbare verf/spray ook kan.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 20:14

Dan zou ik inderdaad een nieuw airbrush apparaat aanschaffen. Er is wel eetbare verf voor :)