Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
wiljemijn schreef:Hoi,
Ik lees al een aantal weken mee en ben dagelijks weer verbaasd over jullie creaties. WOW!
Zelf bakte ik vroeger alle mogelijke taarten, zonder ze te decoreren. Nu ik weer paardloos ben heb ik bedacht mijn oude hobby weer op te pakken. Ik heb alles in huis om een taart met vulling te maken, behalve een boltaartjesschaaltje.
Heeft iemand het beslag (cakemix) wel eens in een bloempot gedaan (of andere aardewerkeschaal). Nee ik maak geen grapje, ik ben graag creatief met het verzinnen van een oplossing. Zal uiteraard het resultaat posten als het lukt
woldhoeve schreef:Ik heb net even om te proeven Nigella's CC gemaakt. Werkelijk er komt bij mij geen cakemeel er meer in. (voor de CC dan) Maar werkelijk heerlijk!
Alleen vertel mij het geheim van die mooie bolle CC bij mij wordt alles weer plat. Heb al vanalles geprobeerd. In de oven laten afkoelen en later er buiten. Of direkt uit de oven. Niet prikken in de CC.
Ik weet het niet meer....
Nathalie schreef:Lees nu sinds zondag mee hier, en vind het zooo leuk.
Ik wil het zelf ook eens proberen. Maar waar kan ik al die spulletjes die je nodig hebt kopen, en iemand tips wat je nodig hebt voor de 1e keer?
KiekKiek schreef:Oké bedankt! Heeft iemand zich hier eigenlijk wel eens aan een Topsy Turvy gewaagd?
Esgaroth schreef:woldhoeve schreef:Ik heb net even om te proeven Nigella's CC gemaakt. Werkelijk er komt bij mij geen cakemeel er meer in. (voor de CC dan) Maar werkelijk heerlijk!
Alleen vertel mij het geheim van die mooie bolle CC bij mij wordt alles weer plat. Heb al vanalles geprobeerd. In de oven laten afkoelen en later er buiten. Of direkt uit de oven. Niet prikken in de CC.
Ik weet het niet meer....
Ik sluit me direct bij je aan! Heb vandaag 18 appel/kaneel cc's gemaakt, en ook deze stortten weer in.
Heb ze deze keer in de oven af laten koelen. Dus oven uit, een klein stukje open en nog 10 minuten laten staan.
Ik zag ze zelfs IN de oven alweer inzakken. Terwijl ik ze niet wilde decoreren, maar gewoon zo lekker ophappen.
Wie o wie heeft DE tip om bolle cc's te krijgen??
Wat ik al geprobeerd heb:
- Niet inprikken of het gaar is
- Uit de oven laten afkoelen
- In de oven laten afkoelen
Enige optie is nog meteen opeten