Wat vinden jullie lekker en is er niet meer?? Deel II

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kivas

Re: Wat vinden jullie lekker en is er niet meer?? Deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 20:55

de ouderwetse jodenvet.. van die grote blokken.. mmmm..

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 21:08

Dat is hier nog in een snoepwinkeltje te verkrijgen :j

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 21:16

Hier ook. dat staat al heel vaak in het topiv hoor!!

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 21:42

heb geen idee of het al eens genoemd is of niet maar ik mis de Knispers (broodbeleg)!
soort van gepofte rijstbolletjes met chocolade erom heen.
in elke winkel waar ik ben kijk ik of ik ze kan vinden maar helaas.
die dingen waren zooo lekker :D (ook in de yoghurt, op ijs, op gebak enz enz)

edit: even gezocht en meerdere mensen missen ze al! haha

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 22:52

De chocoladepudding van mijn overleden moeder......

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-11 22:53

Jammer altijd he, dat soort dingen :(:) Niemand maakt sommige dingen zo lekker als oma/opa/mama/papa etc.

shetjessweet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 13:54

Kippensoep schreef:
Paaseitjes ;(

Die hadden ze bij onze C1000 één of twee weken geleden nog afgeprijsd te koop voor 25 cent per zakje. Overblijfsel van Pasen.

LisaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 14:30

Groenteburger van de Mac Donalds. |o

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 15:21

kivas schreef:
de ouderwetse jodenvet.. van die grote blokken.. mmmm..

Wat is jodenvet eigenlijk? :o

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 15:21

LisaLuna schreef:

Je kan nu geloof ik op de site van de Mac stemmen op je favo burger

Colaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 15:25

die ijsjes in een vorm van een clown en dan was de neus een kauwgom bal.

Afbeelding <-- deze

LisaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 15:27

LiNdA1986 schreef:
LisaLuna schreef:

Je kan nu geloof ik op de site van de Mac stemmen op je favo burger

Ja maar niet de groenteburger :n .

Noppes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 15:28

De Noorse schijven die hier genoemd zijn, zijn nog steeds bij dat winkeltje in Groningen te vinden hoor (Droppie bedoel je toch?)
Ik vind ze inderdaad ook heerlijk, wist niet dat ze zo heten trouwens. Ik koop ze dan in een zakje met nog meer dropjes, van die doodskoppen en andere harde salmiak 'dropjes'. Volgens mij kun je ze ook wel los verkrijgen,

Linde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 15:36

Ik mis het zelf maak chocolade taartje van dokter oetker bij de AH:
Afbeelding
Hij staat niet meer bij ze in de rekken..

Cindyrella

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 15:36

Jessicajoann

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 16:05

Linde_ schreef:
Afbeelding

Ja die zocht ik dus omdat de AH geen taarten meer had en ik een chocolade taart MOEST
omdati k geslaagd ben. Echt balen. Was zelfs nog reclame voor en nou issie foetsie

Linde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 17:11

Hij staat nog wel op de site, ga wel even een mailtje sturen denk ik.

Botervlieg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 18:17

Sonja schreef:
En voor op brood is er nooit meer zo iets goeds gekomen als de OUDE Pastachoca! Die was heel dun. En lekker!

En niet zo vet. De ALLERlekkerste!! :9

shetjessweet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 19:36

Jessicajoann schreef:
Linde_ schreef:
Afbeelding

Ja die zocht ik dus omdat de AH geen taarten meer had en ik een chocolade taart MOEST
omdati k geslaagd ben. Echt balen. Was zelfs nog reclame voor en nou issie foetsie

Ik meen dat ze hem hier laatst nog bij de C1000 hadden, maar ik weet het niet zeker.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 20:18

Vroegah hadden ze ook van die overheerlijke zelfmaak stracciatella taart. Hmmmmm jammer genoeg ook al tijden niet meer te inden...

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 21:20

LisaLuna schreef:

Ik haal nog wekelijks zo'n heerlijke groenteburger!

kivas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 21:38

even terugkomend op het jodenvet.. deze wordt anders gemaakt als vroeger.. is in de verste verte niet meer hetzelfde.. hihi.. heb er al velen uitgeprobeerd maar iedere keer weer een teleurstelling.. helaas..

@linda1986:
Jodenvet (benaming in Vlaanderen en het grootste gedeelte van Nederland) of Borsthoning (Noord-Nederland) is ouderwets snoepgoed, dat in het begin van de 20e eeuw erg populair was. De naam borsthoning werd en wordt gebruikt in het noorden van Nederland; in het zuiden is het snoepgoed bekend onder de naam jodenvet, borstplaat, sikkevet of massé.

Borsthoning is een bijproduct van de productie van aardappelmeel. Bij de productie van aardappelmeel zette zich op de machine een zoete, witte massa af. Die massa verwijderde men na een paar dagen, als het hard was geworden. Het bleek dat veel mensen de harde witte brokken lekker vonden en zo vond het bijproduct zijn weg naar de snoepwinkels. Tot in de jaren 1970 werd borsthoning onder andere verkocht door snoepfabrikant Ringers. Consumenten kochten borsthoning in de vorm van flinke brokken waar ze met de tanden stukjes van af schraapten. Vooral in het zuiden van het land was borsthoning rond Sinterklaas populair. In de jaren 1980 veranderde het productieproces van aardappelmeel, waarmee de borsthoning verdween. De productiemethode werd ook niet meer hygiënisch gevonden.

Vanaf 2005 wordt borsthoning weer verkocht, het product wordt geïmporteerd vanuit Oost-Europa waar het een bijproduct is bij de productie van maismeel. Jodenvet wordt nu vooral onder de naam borsthoning verkocht maar in de volksmond is de aanduiding 'jodenvet' blijven bestaan, zeker in het zuiden van Nederland.

nu wordt het vervaardigd in Roemenie.. niet meer in NL.. Verschil vam product waarvan het vervaardigd wordt (zie dik-gedrukt ;) )

als je dit leest denk je.. dat kan toch niet lekker zijn.. Hihi.. maar dat was het wel ;)

Glitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 22:16

Noppes schreef:
De Noorse schijven die hier genoemd zijn, zijn nog steeds bij dat winkeltje in Groningen te vinden hoor (Droppie bedoel je toch?)
Ik vind ze inderdaad ook heerlijk, wist niet dat ze zo heten trouwens. Ik koop ze dan in een zakje met nog meer dropjes, van die doodskoppen en andere harde salmiak 'dropjes'. Volgens mij kun je ze ook wel los verkrijgen,

Echt?? Zijn ze er weer?
Ik bedoel idd Droppie!
Want ze hebben ze heel lang niet gehad omdat de fabrikant er mee stopte (met het produceren of zaken doen met hun, een van beide).

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 23:05

Kivas, het is in verschillende soorten te koop. Hier verkopen ze nog steeds het ouderwetse jodenvet!!
Vergeet niet dat je eigen smaak ook veranderd he... Ik was vroeger helemaal gek van stroopsoldaatjes//// laats geprobeerd maar nee... dat was het niet....

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 10:15

kivas schreef:
even terugkomend op het jodenvet.. deze wordt anders gemaakt als vroeger.. is in de verste verte niet meer hetzelfde.. hihi.. heb er al velen uitgeprobeerd maar iedere keer weer een teleurstelling.. helaas..

@linda1986:
Jodenvet (benaming in Vlaanderen en het grootste gedeelte van Nederland) of Borsthoning (Noord-Nederland) is ouderwets snoepgoed, dat in het begin van de 20e eeuw erg populair was. De naam borsthoning werd en wordt gebruikt in het noorden van Nederland; in het zuiden is het snoepgoed bekend onder de naam jodenvet, borstplaat, sikkevet of massé.

Borsthoning is een bijproduct van de productie van aardappelmeel. Bij de productie van aardappelmeel zette zich op de machine een zoete, witte massa af. Die massa verwijderde men na een paar dagen, als het hard was geworden. Het bleek dat veel mensen de harde witte brokken lekker vonden en zo vond het bijproduct zijn weg naar de snoepwinkels. Tot in de jaren 1970 werd borsthoning onder andere verkocht door snoepfabrikant Ringers. Consumenten kochten borsthoning in de vorm van flinke brokken waar ze met de tanden stukjes van af schraapten. Vooral in het zuiden van het land was borsthoning rond Sinterklaas populair. In de jaren 1980 veranderde het productieproces van aardappelmeel, waarmee de borsthoning verdween. De productiemethode werd ook niet meer hygiënisch gevonden.

Vanaf 2005 wordt borsthoning weer verkocht, het product wordt geïmporteerd vanuit Oost-Europa waar het een bijproduct is bij de productie van maismeel. Jodenvet wordt nu vooral onder de naam borsthoning verkocht maar in de volksmond is de aanduiding 'jodenvet' blijven bestaan, zeker in het zuiden van Nederland.

nu wordt het vervaardigd in Roemenie.. niet meer in NL.. Verschil vam product waarvan het vervaardigd wordt (zie dik-gedrukt ;) )

als je dit leest denk je.. dat kan toch niet lekker zijn.. Hihi.. maar dat was het wel ;)

Haha, bedankt! :)