Taarten Decoreren VI

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lindas2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 23:18

0oSannuho0 schreef:
Wat een mooie taarten hebben jullie weer gemaakt!

Ik heb vandaag voor het eerst cupcakes gemaakt. En ik moet zeggen ik ben best tevreden voor de eerste keer. Al halen ze het lang niet bij de mooie dingen die jullie maken.

Dit zijn ze geworden:

Afbeelding

Afbeelding

Je kunt het niet zo heel goed zien door het slechte licht maar ik heb de botercreme roze gekleurd. En de decoraties zijn uit zo'n potje uit de supermarkt.

Cupcakes zien er leuk uit! Waar heb je de botercreme roze mee gekleurd? Gewoon met kleurstof die je ook gebruikt voor marsepein?

0oSannuho0

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 23:31

Lindas2 schreef:
Cupcakes zien er leuk uit! Waar heb je de botercreme roze mee gekleurd? Gewoon met kleurstof die je ook gebruikt voor marsepein?

Dank je, zo slecht zien ze er dus niet uit :=
Ja ik heb gewoon kleurstof voor marsepein gebruikt

Jaime_

Re: Taarten Decoreren VI

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 23:38

Mijn volgende bestelling voor t einde van deze maand:

1 x FunCakes Mix voor Chocolade Biscuit (1kg)
1 x FunCakes Mix voor Biscuit (2x1kg)
1 x Vetvrij Taartkarton rond 25cm 5st
1 x PME Creative Plaque Cutter Rose Spray & Plain Large (80mm)
1 x Vetvrij Taartkarton rond 15cm 5st
1 x MjamTaart! (Lente 2010)
1 x MjamTaart! Combopack (Herfst & Winter 2009)
1 x First Impressions Baby
1 x Parelmoer Parels Roze 4mm (25gr)
1 x JEM Strip Cutter No.4 (23mm)
1 x FunCakes Marsepein Blank 1:4 (2x1kg)
1 x Crisco
1 x LorAnn Chocolat/Hazelnut Flavor (3,7ml)
1 x FunCakes Mix voor Botercréme (1kg)
1 x Lorann Banana Creme Flavor (3,7ml)
€86,20

Wil nog wel veel meer, maar dit is voorlopig genoeg O:)

Annemiekbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 23:41

Zo...lekker dure rekening :D

Jaime, jij hebt toch ook van FI Die lettermold? Hoe gebruk je die? Ik kan er maar niet mee overweg..

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 23:50

Ehh, je stopt er marsepein of fondant in.. daarna raak je gefrustreerd omdat het niet lukt.. je propt er weer iets in en legt het in de vriezer, je raakt nog gefrustreerder omdat het alsnog niet lukt.
Je gooit je mold op de grond en gaat er op springen. Je voelt je opgelucht en doet je mold linea recta de deur uit :j

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 23:51

Heee! Ik zag in je profiel dat je werkzaam bent bij t bouwhuis? Wat doe je daar precies :) ?

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 23:52

Ik moet ook weer bij gaan bestellen, zaterdag komt scum met haar zus voor een 'workshop', dus dan ben ik daarna aardig door mijn voorraad heen. Helaas zit ik nogal krap bij kas de laatste tijd, dus kan ik alleen het noodzakelijke spul bestellen, beetje jammer :n. Ben trouwens naar de sligro geweest en ze hadden daar inderdaad marsepein 1:2, banketbakkersroom en zelfs biscuitmix! Marsepein is in verhouding een vergelijkbare prijs met DLT (iets goedkoper, omdat dit een betere kwaliteit is), de mix is iets duurder, maar de BBR is weer goedkoper. Ga de boel binnenkort testen, denk dat die marsepein vooral geschikt is voor de boetseersels. Dus ik weet voortaan waar ik wezen moet als ik weer eens dringend spullen moet hebben :j. Ze hebben dus indd ook kleurstoffen, maar wel vloeibaar, denk niet dat het een succes is voor marsepein. Maar toch een hoop handige dingetjes gezien :j!

@jaime _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O-
:D

Annemiekbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 23:55

Haha duidelijke uitleg Jaime :j
Ik heb 8 April nog een workshop...denk dat ik um dan mee neem en die vrouw ga vragen om hulp hahaha Lukt het dat niet dan gaat ie weg!
Ik ben trouwens weg bij t Bouwhuis...werk nu bij Aveleijn...gehandicaptenzorg dus ;) Zal m'n profiel ff aanpassen!

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 23:59

@ Hyppolyte, die banketbakkersroom is perfect hoor :) Die heb ik ook van de sligro!

@ Annemiekbram, mijn oom woonde altijd op t bouwhuis, Dirk.. Weetje toevallig wie dat is?

Annemiekbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 00:02

Pff...nee geen idee... Bouwhuis is zo groot :D Wonen echt tientallen mensen, ik heb daar 2 groepen gedraaid dus kende nog geen 10 % ofzo :+

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 00:20

Nee maar mijn oom was wel 1 van de oudste bewoners, en ook vrij bekend op t bouwhuis :P

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 00:26

Denk ook dat die BBR wel erg goed zal zijn, dat is toch het spul wat professionele bedrijven ook gebruiken.

Nathalie1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 09:04

Goedemorgen!

Leuke cc!!! Ik ga snel paas cc's maken, nu al zin in :D

Ik heb Polivy al een tijd niet meer gezien hier. Iemand enig idee?

LetsgoKelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 09:06

Was die niet pas langsgekomen om Angelique te feliciteren?

[edit] Ja :j gisteren :)

Ettesil

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 09:07

@hyppolyte, waar (bij welke andere producten) liggen de marsepein en mixen dan in de sligro? Ben er laatst geweest en kan het niet vinden. Misschien kijk ik op de verkeerde plek?

Polivy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 09:08

Ik ben er wel hoor,maar weinig baknieuws (en wat meer met mannen bezig hahaha). Maar lief van je Nath!

Nathalie1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 09:15

:D oh je bent er nog wel!!! Mannen is ook een leuke hobby ;)

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 09:39

goeiemorgen, mijn 6060 is een aardig ingewikkeld iets, ik kreeg het niet zo als gehoopt maar dan kan ook nauurlijk niet , want het deeg is noot identiek het zelfde. Maar het komt vast goed heb er vertrouwen in

Lindas2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 10:26

oOoKellyoOo schreef:
goeiemorgen, mijn 6060 is een aardig ingewikkeld iets, ik kreeg het niet zo als gehoopt maar dan kan ook nauurlijk niet , want het deeg is noot identiek het zelfde. Maar het komt vast goed heb er vertrouwen in

Ik ben benieuwd!! :D

LetsgoKelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 10:43

Kan iemand mij misschien helpen?

Er zijn een aantal collega's die dolgraag bij mij eens een boltaartje willen komen maken.. Nu vind ik dat heel leuk maar wat komt daar allemaal bij kijken?
Ik neem aan dat ik dan zelf de bolletjes bak van tevoren? En de vullingen maak je die ook vooraf zodat ze alleen het vullen en versieren zelf doen?

Het is maar dat het soepel verloopt het hoeft absoluut niet professioneel te zijn ofzo want ik heb nog niet veel spulletjes en het is maar voor de gezelligheid.
Zou ik nog wat extra's nodig hebben behalve voldoende vulling, crisco, marsepein, kleurtjes en verschillende uitstekers?

Ik moet iig een tafelzeil gaan halen..

Zou 12-15 euro een redelijke prijs zijn of is dat teveel voor een 12cm boltaartje?

Bedankt alvast.

NieneWiep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-10 10:58

LetsgoKelly: Dat heb ik ook een keer gedaan met vriendinnen. Van te voren de kapsels al gebakken en een stuk of 4 verschillende vullingen gemaakt zodat ze zelf konden kiezen. Een grote spuitzak met botercreme voor het dijkje en het afsmeren. Toen iedereen gewoon aan tafel gezet en toen ze afgesmeerd hadden ze om de beurt geholpen met het uitrollen van marsepein en bekleden, want dat is nog wel het lastigste als beginner. Daarna iedereen weer aan tafel met alle kleuren marsepein, uitstekers etc. Dan kan iedereen zelf versieren.

Als ik zelf voor iemand een boltaartje maak vraag ik 7,50 euro, dus ik zou ongeveer 12,50 vragen.

Nathalie1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 11:01

Ik krijg morgen 2 vriendinnen op visite om een taartje te maken. De kapsels had ik al. Heb als vulling gekozen voor slagroom en chocomouse, de slagroom maak ik 's ochtends even en de botercreme ook. Verder zie ik het morgen wel hoe het gaat. Heb alleen geen tafelzeil, gaat daar het marsepein niet aan plakken dan?

NieneWiep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-10 11:02

Tafelzeil is vooral handig omdat je je marspein dan met zeil en al om kunt keren boven je taart en dan het zeil eraf halen. Maar je kunt je marsepein ook prima met poedersuiker uitrollen op het aanrecht, zo doe ik het zelf ook altijd.

LetsgoKelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 11:03

Dat zijn wel handige tips NieneWiep.
Ja ik doe het normaal crisco op het aanrecht maar met zijn allen aan tafel lijkt me praktischer.

Nathalie1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 11:14

Ik heb een sileconenmat waarop ik uitrol en dat gaat ook goed. Laatst heb ik huishoudfolie onder het marsepein gelegd zodat ik hem makkelijker op de taart kreeg. Ging ook super, zelfde idee dus eigenlijk als het zeil.