Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Marvel

Re: Het bokt vegetariërs en veganistentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 16:35

Nee hoor :D maar dat maakt het dan wel een stukje moeilijker om vegan te eten voor mezelf.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 16:39

Ja snap ik. :) Heb je al eens zelf iets geprobeerd te maken? Of is het echt de textuur enzo die je vervelend vindt?

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 16:42

Zeker! Linzen-quinoa burger bijvoorbeeld.
Ik heb een aantal vaste gerechten die steeds terug komen, met een aantal vaste groenten en dat maakt dat ik het soms wat saai vind worden.

Maar ik heb twee problemen: zelf chronisch ziek waardoor ik niet zelf kan koken, veel allergieën en ik lust weinig. Dat was zonder vegan eten al lastig, maar nu helemaal. Heb wel dingen leren eten, maar dat ik het nou echt lekker vind?

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 16:45

Hmm, ja dat snap ik wel.
Heb je wel eens seitan gemaakt? Is erg veelzijdig. Vooral omdat je er natuurlijk allerlei verschillende kruiden in kunt gooien, maar ook omdat je er bijv stukjes van kunt maken of een 'gehaktbroodvulling', of nepsaucijzenbroodjes, worstjes, noem het allemaal maar op :D

Edit: mijn moeder is mijn vader steeds vaker vega eten aan het voeren, super grappig. Mijn vader is er niet zo van maar dan meldt ze achteraf dat het vega was. Super sneaky. :=
Hij snapt de NVWA vast wel, hij zal waarschijnlijk in diepe shock zijn na de maaltijd

Loolotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 17:03

De remia light mayo is ook vegan :j Weet niet of ze 'm bij de AH hebben, maar bij de Jumbo hier wel.

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 17:06

Loolotte schreef:
De remia light mayo is ook vegan :j Weet niet of ze 'm bij de AH hebben, maar bij de Jumbo hier wel.

De Mayolijn bedoel je? Die heb ik normaliter ook hoor, maar die heeft idd alleen de Jumbo. En de AH is mijn favoriete winkel :))

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 17:11

Magrathea schreef:
Hmm, ja dat snap ik wel.
Heb je wel eens seitan gemaakt? Is erg veelzijdig. Vooral omdat je er natuurlijk allerlei verschillende kruiden in kunt gooien, maar ook omdat je er bijv stukjes van kunt maken of een 'gehaktbroodvulling', of nepsaucijzenbroodjes, worstjes, noem het allemaal maar op :D

Edit: mijn moeder is mijn vader steeds vaker vega eten aan het voeren, super grappig. Mijn vader is er niet zo van maar dan meldt ze achteraf dat het vega was. Super sneaky. :=
Hij snapt de NVWA vast wel, hij zal waarschijnlijk in diepe shock zijn na de maaltijd

Nee, dat is voor mij helemaal nieuw. Klinkt wel heel lekker. Ik ga het eens googlen, thanks!
Ik ben best gek op gebakken aardappel, pasta en rijst. Toch vind ik dat het moeilijkste om nu afwisselend eten mee te maken.
Wat ik veel eet: aardappel met groente, salade, mexicaans, gerechten met bonen, havermoutbanaan pannekoek of pasta uit de oven. Maar het zijn elke keer dezelfde gerechten en dezelfde groente. Wordt best saai.
Ook ben ik gek op brood met bijv aardsalade.

Ik ga de seitan eens googlen!

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 17:12

Seitan is echt een enorme aanrader Jotoma! Moet je alleen geen glutenintolerantie hebben, maar verder is het echt topspul. Heel eiwitrijk dus vult enorm :j

En heel veelzijdig idd!

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 18:47

Mijn vriend begon over de DVS zaak, hij vind het vooral schandalig dat er geen babys in babyolie zitten :')

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 18:51

Die grap maak ik ook heel vaak ja _O-

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 18:55

Whut!!??
Ik voel me genaaid. -O-

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 19:40

En een bitterbal is niet bitter.

Deze jongens zitten nu in de airfryer. Ben benieuwd :)

Afbeelding

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 19:42

Oeh
Ben wel erg benieuwd of ze airfryer proof zijn

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 19:44

De kaassoufle vd lidl en bamikroket vd ah iig wel :D

ElsieC

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 19:49

Jotoma schreef:
Ik was ook altijd vleesliefhebber. En dan bij voorkeur culinaire hoogstandjes. Ik heb aardig wat vleesvervangers geprobeerd, maar ik eet de liever niet. Vind het echt niet lekker of ben er gauw op uitgekeken.
Tot dusver enige waar ik me op kan verheugen is de bamischijf van mora (of in kroketvorm van ah), maar dat is nauurlijk verre van gezond.

oh god bamischijven <3

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 19:54

Ik vind veel vleesvervangers ook niet lekker of niet de moeite. Maak liever een op zich staand gerecht. Zelf vind ik het ook niet nodig dat ze naar vlees vernoemd worden. Mijn man vindt het wel handig als hij voor mij kookt want dan is het makkelijk om voor allebei te koken: hij zijn stukje vlees en ik mijn stuckje :D

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 19:56

Bitterballen zijn goedgekeurd :D
Nu nog een lekkere witte bol met plantaardige boter!

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 19:57

Mijn vriend eet zelf alleen nog vlees als we kant en klaar vette hap hebben. Hij kookt vega voor ons beide <3

Ik vind vleesvervangers wel heel fijn, maar dat komt ook omdat wij veel avg eten eigenlijk want uitgbreid koken is niet onze hobby :o

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 19:58

Nee, daarom had ik fijn gevonden als ik ze lekkerder vond, die vervangers.

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 19:59

Die bitterballen van de Aldi zijn best oké :j .
Seitan moet ik me ook eens in verdiepen. Ben ook geen liefhebber van de meeste vleesvervangers, maar zo nu en dan is het wel makkelijk.
Laatst bijgewerkt door Sharani op 03-10-17 20:00, in het totaal 1 keer bewerkt

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 19:59

Maar ik heb ook veel snelle receptjes zonder vleesvervangers :j dat wat ik gisteren postte bvb, tegen dat de rijst gekookt is ben je echt wel klaar.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 20:07

poes schreef:
Maar ik heb ook veel snelle receptjes zonder vleesvervangers :j dat wat ik gisteren postte bvb, tegen dat de rijst gekookt is ben je echt wel klaar.

Dat soort dingen vind ik vaak ook niets, ben al geen rijstfan en moet ergens mijn 250+ gram groente vandaan halen waardoor ik bij veel gerechten toch weer veel snijwerk heb.

Stumper_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 20:14

Haha, baby-olie. :') Ik vind het ook onzin, het staat minstens 4x op de voorkant dat datgene wat je eet vegetarisch is en het is idd nog makkelijk voor de niet-vego's ook als ze eens iets willen combineren, wat is nou het probleem?

Ik blijf fan van alle vleesvervangers van Vegafit, palmolievrij, vegan en superlekker. Vandaag de steak geprobeerd. :)

Vandaag in de toko kon ik het niet laten om zachte zijdentofu mee te nemen, het liefst om wat lekker zoets mee te bakken. Als iemand nog lekkere recepten heeft... ;)

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 20:14

Ik had gisteren een halve kilo shii-take voor twee porties. Maar ik snij wel snel. Ik maak graag curry’s, liefst met aardappels in want ik eet ook niet zo graag rijst. Maak voor lunch veel quinoa salades die ik de dag zelf aanvul met verse dingen. Ik kook ook altijd meerdere porties zodat ik er verschillende keren van kan eten. Scheelt wel zo!

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 20:26

poes schreef:
Ik had gisteren een halve kilo shii-take voor twee porties. Maar ik snij wel snel. Ik maak graag curry’s, liefst met aardappels in want ik eet ook niet zo graag rijst. Maak voor lunch veel quinoa salades die ik de dag zelf aanvul met verse dingen. Ik kook ook altijd meerdere porties zodat ik er verschillende keren van kan eten. Scheelt wel zo!

Paddestoel is bij mij geen groente :+
Net als kidneybonen en kikkererwten enzo :o

Salades en leuke digen als lunch heb ik echt de energie niet voor helaas. Momenteel trek ik wel wat radijs met druif en bleekselderij uit de kast als snack :j